متمایز کردن فروشگاه آنلاین

4 روش کلیدی برای متمایز کردن فروشگاه آنلاین مشتریان از رقبا

رفتار مصرف کننده به سرعت در حال تغییر است و از آنجایی که در سال های اخیر تعداد برندهایی که به صورت آنلاین عرضه می شوند افزایش یافته است و گزینه های بی شماری را به مشتریان ارائه می دهد، اکنون تمایز یک کلید مهم برای موفقیت است. متمایز کردن فروشگاه آنلاین را یاد بگیرید.

طبق تحقیقات McKinsey، بیش از 60 درصد از مصرف کنندگان جهانی در طول همه گیری، رفتار خرید خود را تغییر داده اند. در ایالات متحده حتی بالاتر بود – 75 درصد – و سه دلیل اصلی برای خرید یک برند جدید در ایالات متحده عبارت بودند از: ارزش، در دسترس بودن و راحتی. آنچه که یک برند مخفف آن است نیز مهم است: گزارش اخیر تجارت آینده Shopify نشان داد که 52 درصد از خریداران جهانی احتمال بیشتری برای خرید از شرکتی با ارزش های مشترک دارند.

روزگاری که با یک وب سایت پایین تر از حد معمول و ارتباطات ضعیف به گوش می رسد، به وضوح به پایان رسیده است. دیگر تنها رقابت بر سر قیمت یا ویژگی محصول خاص کافی نیست. این نوار مرتباً بالاتر و بالاتر می‌رود و نه تنها به بازرگانان کمک می‌شود تا انتظارات مشتریان را برآورده کنند، بلکه از آنها نیز فراتر رود.

روندهای تجاری 2023 را بررسی کنید

نسخه 2023 گزارش سالانه Shopify اکنون در دسترس است. درباره آخرین روندهای شکل‌دهی به تجارت، برگرفته از داده‌های اختصاصی، کارشناسان داخلی و برندهای برتر جهانی بیاموزید.

به بازرگانان کمک کنید تا داستان برند خود را به منصه ظهور برسانند

تلاش برای جلب توجه همه می تواند بی رنگ و بی رنگ باشد. بهترین برندهای امروزی با پرشور و معتبر بودن خودنمایی می کنند. بن جاباوی، بنیانگذار و مدیر عامل Privy، می‌گوید که داستان برند یکی از مهم‌ترین دارایی‌های تاجر شما در زمینه تمایز است.

Jabbawy می‌گوید: «به‌عنوان یک برند مستقل، شما آمازون یا Wayfair نیستید، و دلیلی وجود داشت که این تجارت را شروع کردید. «شاید شما به محصول یا خدمات خود علاقه مند بوده اید و شغل خود را رها کرده اید تا روی آن کار کنید. پس آن داستان را بگویید و به ایجاد آن ارتباط کمک کنید.»

به بازرگانان خود توصیه کنید که با پیدا کردن آنچه رقبایشان انجام می دهند شروع کنند و سپس داستانی را تعریف کنند که منحصراً متعلق به خودشان است. تمام تلاش های بازاریابی خود را بر روی داستان متمرکز کنید و آن را زنده کنید تا روابط بهتری با مشتریان خود ایجاد کنید.

گفتن یک داستان برند متقاعد کننده به بازرگانان کمک می کند تا به سطح بعدی برسند و کسب و کار خود را از بقیه متمایز کنند. به عنوان مثال، Jabbawy به Baraka Shea Butter اشاره می کند (همچنین به مصاحبه Jabbawy با بنیانگذار Baraka Wayne Dunn در این قسمت از پادکست مدرسه بازاریابی الکترونیکی او توجه کنید).

Jabbawy می‌گوید: «این برند معروفی نیست، اما درآمد به سرعت در حال رشد است. آن‌ها وب‌سایت، برنامه ایمیل، درج‌های بسته‌بندی و هر چیز دیگری را در اطراف زنانی که محصولات را دست ساز می‌سازند، لنگر می‌اندازند. موفقیت باراکا موفقیت آنهاست. محصولات فوق العاده هستند، اما چیزی که مشتری را متحول می کند داستان پشت خود محصول است. قرار دادن آن در جلو و مرکز به رشد قابل توجهی فروش آنها کمک کرد. این داستان به نقطه کانونی در طول اجرای بازاریابی تاکتیکی تبدیل شد.

یک هویت برند منحصر به فرد ایجاد کنید تا سر و صدا را کاهش دهید

مشاور دیجیتال کیت کالیسون معتقد است که گرفتن داستان و شخصیت برند بسیار مهم است. “من فکر می کنم سرمایه گذاری در برندسازی تمرین بسیار مهمی است. این چیزی است که بسیاری از کسب‌وکارهایی را که در حال پیشرفت و رشد با سرعتی سریع هستند، از کسب‌وکارهایی که به‌تازگی در حال پیشرفت هستند، جدا می‌کند.»

با این حال، روند ثابت کردن نام تجاری همیشه آنطور که بازرگانان شما انتظار دارند بدون زحمت اتفاق نمی افتد. این زمانی است که ممکن است برای بازرگانان شما منطقی باشد که کارگاه های داخلی با کارمندان برگزار کنند یا با یک پیمانکار خارجی شریک شوند.

کالیسون می‌گوید: «واقعاً هویت برند یا کتاب مقدس آن برند را بررسی کنید تا به این موضوع بپردازید که چه کسی هستید، چرا هستید، چه چیزی به ارمغان می‌آورید و از نظر مشتریان چگونه به نظر می‌رسید. من قویاً آن را تشویق می‌کنم زیرا پایه‌ای واقعاً محکم برای کسب‌وکارهای در حال رشدی ایجاد می‌کند که به کارکنان جدید نیاز دارند، به‌ویژه هنگام کار با پیمانکاران شخص ثالث.»

کالیسون توصیه می کند که انجام تحقیقات رقابتی و درک مکان فروشگاه ها در چشم انداز بازار بسیار مهم است. “چرا شما لیاقت یک مکان را در آنجا دارید؟ چه چیزی شما را متمایز می کند؟ آیا قیمت، کیفیت، ارزش، محتوا یا معنا و هدف است؟»

متمایز کردن فروشگاه آنلاین

متمایز کردن فروشگاه آنلاین

اندرو بیالکی، بنیانگذار کلاویو، تاکید می کند که بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی نکنید چیزی جز خودتان باشید. مشتریان اکنون برندها را با استانداردهای بسیار بالاتری نگه می‌دارند، و تعامل با آن‌ها به روش‌هایی که احساس اصالت دارند، ضروری است.

او توضیح می‌دهد: «برندهای موفق، و این نه تنها در خرده‌فروشی، بلکه برای تمام صنایع در سراسر جهان صادق است، نظر قوی دارند. “آنها اجازه می دهند شخصیت خود را نشان دهد و آنچه را که برای آنها نزدیک و عزیز است نشان دهد. یک تمرین خوب فقط نوشتن آن است: از دوستان و خانواده خود بخواهید که شما را در چهار یا پنج کلمه توصیف کنند. آیا برای برند شما یکسان است؟ چه چیزی متفاوت است و چرا؟ سپس مطمئن شوید که یا عنصری از شوخ طبعی، چیز جالب، یا تخصص خاصی دارید که می توانید ارائه دهید که برجسته باشد.”

داستان پایداری برند را بگویید

یکی از بزرگترین فرصت‌ها برای ایجاد نقطه تمایز معنی‌دار، صحبت در مورد شیوه‌های تجاری پایداری است که تاجر در حال اجرای آن است: طبق گزارش آینده تجارت، تقریباً نیمی از مشتریان برندهایی را انتخاب کردند که تعهد روشنی به سازگاری با محیط‌زیست دارند. ارزش ها در سال 2021

کایل مانک، مدیر بینش در کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا، معتقد است که هدف یک برند در کمک به مشتریان در تصمیم گیری خرید اهمیت فزاینده ای دارد. کاری که یک برند فراتر از فروش یک محصول یا خدمات برای بازگشت مشتریان انجام می دهد، باید به راحتی قابل تشخیص باشد.

او پیشنهاد می کند: «به بادی شاپ نگاه کنید. این شرکت به وضوح طرفدار مصرف اخلاقی، بسته بندی پایدار و حفاظت از اکوسیستم است. این هدف آنهاست و در بین مردم طنین انداز خواهد شد. به ارزش ویژه برند و آنچه شما را متمایز می کند فکر کنید. اگر اعتبارنامه پایداری است، آنها را در جلو و مرکز قرار دهید. مطمئن شوید که در تمام ارتباطات شما بسیار واضح است. غلبه بر قیمت بسیار سخت است، اما شما همچنین می توانید از طریق تخصص و به اشتراک گذاشتن دلایلی که ممکن است شخصی به خرید یک محصول خاص علاقه مند باشد، رقابت کنید. محتوا خیلی پیشرفت می کند.»

برای اطلاع از نحوه انجام ممیزی داستان سرایی پایداری در فروشگاه آنلاین، فصلی را که توسط مدیر ارشد تأثیر اجتماعی Shopify، کتی بوثبی کونگ، در «کتاب راهنمای تجارت الکترونیک پایدار» نوشته شده است، بررسی کنید.

سفر مشتری را از ابتدا تا انتها در نظر بگیرید

همانطور که هزینه های تبلیغات همچنان در حال افزایش است، سرمایه گذاری بیشتر در تجربه مشتری به بخش کلیدی جذب مشتری تبدیل شده است. چلسی جونز، بنیانگذار شرکت چلسی و ریچل، توصیه می کند که سایت خود و تعامل با مشتریان خود را به عنوان یک اثر هنری در نظر بگیرید.

او توصیه می کند: «هرچه بیشتر بتوانید به عنوان یک برند درگیر شوید، بهتر خواهید بود. “شروع به فکر کردن در مورد نحوه تعامل برند با مشتریان کنید. اگر این کار را نکنید، فقط در آشفتگی گم خواهید شد. همه اکنون آنلاین هستند، از شما انتظار می رود. اما چگونه می‌توانید با مشتریان خود به گونه‌ای درگیر شوید که هدف و اهداف شما منطقی باشد؟»

برای حفظ مشتریان، رشد کسب و کار (مشتریان) خود و پشت سر گذاشتن رقابت، مهم است که به کل سفر مشتری فکر کنید. تمایزهای منحصر به فرد را در هر نقطه تماس مشتری برجسته کنید و اطمینان حاصل کنید که تجربه مشتری ثابتی را در تمام کانال های دیجیتال ایجاد می کنید.

آندریاس واچتر، بنیانگذار بیکلور، می گوید که برندها باید خلاق باشند تا خود را متمایز کنند و به مشتریان دسترسی پیدا کنند. او توصیه می کند: “تجار باید به طراحی UX/UI و همچنین کیفیت محصول و کیفیت محصول اهمیت دهند.” “این در آینده بسیار مهم تر خواهد شد. مهم نیست که در کدام صنعت هستید، راه‌های خلاقانه برای تعامل عاطفی با مشتریان خود در اولین نقطه تماس پیدا کنید تا زمانی که ایمیلی برای تشکر از خرید آن‌ها بفرستید.

از سفر پس از خرید غافل نشوید

شارون گلدشتاین، مدیر عامل شبکه داده تبدیل تجارت الکترونیک LimeSpot، اشاره می‌کند که کانال‌های مستقیم به مصرف‌کننده به‌ویژه فرصتی برای ایجاد یک تجربه جعبه‌گشایی منحصربه‌فرد است که مشتریان آن را به خاطر بسپارند.

او پیشنهاد می کند: «از آنجایی که محموله های بازار عمومی هستند، تجربیات جعبه گشایی مکانی برای درخشش است. شامل کاغذ رنگی، نمونه‌ها یا هدایای رایگان، یادداشت‌های درون جعبه یا کوپن‌ها باشد. جعبه گشایی چیزی است که مشتریان مشتاقانه منتظر آن هستند و آنها را تشویق می کند که در آینده مستقیماً از سایت شما خرید کنند.

Giovanna Fariello، رهبر بازاریابی محصول برای خدمات حمل و نقل در Shopify، موافق است که متمایز کردن تجربه مشتری فراتر از پرداخت هزینه مهم است. او توضیح می دهد: «شما چیزهای زیادی در مورد برداشتن بسته ها از ایوان مردم، درست از جلوی درب آنها می شنوید. این فرصتی است برای بازرگانان تا حمل و نقل خود را بهبود بخشند. آیا روش کم هزینه ای برای بیمه کردن بسته ها برای سرقت، آسیب یا مفقود شدن وجود دارد؟ معمولاً هزینه ای برای جایگزینی محصول وجود دارد. زمان و انرژی صرف ادعای مشتری می شود. اما اگر بسته‌ها قبلاً بیمه شده باشند، این کار را بسیار آسان‌تر می‌کند و تجربه بهتری را نه تنها برای مشتریان، بلکه برای تاجر و کارکنان آنها ایجاد می‌کند.»

متمایز کردن فروشگاه آنلاین

متمایز کردن فروشگاه آنلاین

از تجربه دیجیتال حداکثر استفاده را ببرید

از آنجایی که افراد بیشتری به صورت آنلاین خرید می‌کنند (انتظار می‌رود که بازار تجارت الکترونیک جهانی در سال 2022 به 5.55 تریلیون دلار برسد)، یک تجربه دیجیتالی روان که به نمایش محصولات به بهترین شکل ممکن کمک می‌کند نیز ضروری است.

کلی وان، بنیانگذار The Taproom، توضیح می‌دهد که وب‌سایت تاجر شما احتمالاً کاتالیزور برای تکمیل یا عدم خرید مشتریان خواهد بود. او می‌گوید: «اگر می‌خواهید خود را از سایر برندها متمایز کنید، چه جدید باشید یا یک برند قدیمی که اکنون وارد این فضای تجارت الکترونیکی شده‌اید، متمایز کردن تجربه فروشگاه خود به صورت آنلاین بسیار مهم خواهد بود.

این فراتر از ناوبری وب سایت است. همچنین شامل سطح خدمات مشتری است که می توان در سایت تجربه کرد. به عنوان مثال، Copper Cow Coffee به خریداران یک جریان مسابقه سفارشی ارائه می دهد تا به آنها کمک کند اشتراکی را بر اساس ذائقه قهوه خود ایجاد کنند، در حالی که Raceface بر روی یک UX/UI سفارشی، یک سایت واقعاً سریع، و قابلیت کشف آسان اقلام با فیلتر هوشمند و مقایسه محصول تمرکز می کند. .

برای بازرگانانی که محصولات پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهند، ساخت سایت‌ها و برنامه‌های تجارت الکترونیک پیشرفته کمی پیچیده‌تر است، اما می‌توانند از فناوری‌های نوظهور مانند واقعیت افزوده یا مجازی و چت‌بات‌ها برای بهبود تجربه مشتری با ویژگی‌های تعاملی استفاده کنند.

وان توضیح می‌دهد: «خرید اقلام لوکس به‌صورت آنلاین همان حس شخصی را ندارد که برای مثال خرید یک کالای لوکس در فروشگاه‌های فیزیکی مانند هرمس انجام می‌دهید. «وقتی برای کالایی می‌خرید که صدها یا هزاران دلار قیمت دارد و نمی‌توانید آن را امتحان کنید یا آن را احساس کنید، تصمیم‌گیری برای خرید دشوارتر می‌شود.»

وان توصیه می‌کند که برندها می‌توانند با ارائه خدمات پیش‌خرید به مشتریان، این مشکل را برطرف کنند. برای مثال، خانه مد بین‌المللی Akris، یک دستیار هوش مصنوعی دارد تا به مشتریان در کشف محصولات کمک کند، و شرکت مراقبت از پوست شخصی Dermalogica، خریداران را قادر می‌سازد تا با یک «درمانگر حرفه‌ای پوست» چت کنند تا بفهمند کدام محصول را باید بخرند.

این نوع تجربیات با مشتریان همراه است و آنها را تشویق می کند که برگردند و همچنین به دوستان خود بگویند که از آنجا خرید کنند.”

متمایز کردن فروشگاه آنلاین

متمایز کردن فروشگاه آنلاین

متمایز کردن فروشگاه آنلاین: یک فروشگاه موبایل اول بسازید

این روزها بیشتر مشتریان از دستگاه های تلفن همراه خرید می کنند. بنابراین، چگونه یک وب سایت در تلفن همراه خوب کار می کند، عامل بزرگی در افزایش فروش است. دیوید واگونر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت P3 Media، می گوید: «تراکنش های تلفن همراه حدود 73 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک در سراسر جهان در سال 2021 را تشکیل می دادند.

او ادامه می‌دهد: «ما یک دهه است که درباره طراحی اولین موبایل صحبت می‌کنیم، اما اکنون مهم‌تر از هر زمان دیگری سرمایه‌گذاری بر روی تجربه تلفن همراهتان است و واقعاً با آن به عنوان یک فرآیند تکراری برخورد می‌کنید. هنگامی که سایت تلفن همراه خود را به روز می کنید، به همین جا ختم نمی شود، باید به بهبود این روند ادامه دهید تا تجربیات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهید.

برای بهینه سازی عملکرد تلفن همراه یک فروشگاه آنلاین، واگونر توصیه می کند که به طور منظم آن را در چهار بعد کلیدی ممیزی کنید – برنامه های شخص ثالث، تجربه سبد خرید موبایل، بارگیری پویا و کدهای اضافی – و انجام آزمایش های گسترده کاربر برای یافتن چگونگی پاسخگویی بهتر به نیازها. و خواسته های مشتریان هدف مشتریان شما.

متمایز کردن فروشگاه آنلاین

متمایز کردن فروشگاه آنلاین

واگونر همچنین معتقد است که سرعت سایت در حال حاضر یک تفاوت رقابتی است. «سرعت بخشیدن به وب‌سایت شما تنها به اندازه یک ثانیه می‌تواند نرخ تبدیل را تا هفت درصد افزایش دهد. اکنون مشتریان انتظار دارند سایت های سریع تری داشته باشند و شرکت هایی مانند گوگل سرعت سایت را به عنوان معیاری که واقعاً از نظر مصرف کننده و برند به آن اهمیت می دهند، در اولویت قرار می دهند.

آنچه را که به مشتریان ارائه می دهید شخصی سازی کنید

در نهایت، بازرگانان باید در نظر داشته باشند که در حالی که ممکن است تنها یک مجموعه از محصولات یا خدمات را بفروشند، ممکن است انواع مختلفی از مشتریان داشته باشند که نیازها و خواسته های متفاوتی دارند. مشتریان اکنون انتظار دارند که تجربه وب سایت شخصی و مرتبط با آنها باشد، بنابراین هم انتخاب محصولات و هم ارتباطات باید بر اساس آن تنظیم شود تا واقعاً با مخاطب هدف ارتباط برقرار کند.

آندریاس وچر از بیکلور می‌گوید: «به‌ویژه نسل هزاره را به سختی می‌توان با رویکرد یک‌اندازه برای همه جذب کرد. «در مورد سفارشی‌سازی محصول، بسته‌سازی، و ترکیب و تطبیق فرصت‌هایی فکر کنید که پیشنهادات شما را برای مصرف‌کنندگان سفارشی‌تر می‌کند.»

در اینجا می تواند یک مزیت واقعی باشد که یک تاجر کوچکتر باشد. این به شما امکان می‌دهد سریع تصمیم بگیرید و انعطاف‌پذیری برای آزمایش، به عنوان مثال با توصیه‌های محصول و بخش‌بندی سایت برای ایجاد احساس شناخته شدن، کمک در کشف و افزایش تبدیل به خریداران، در اختیار شما قرار می‌دهد.

اندازه کوچکتر همچنین باعث می‌شود که مستقیماً با مشتریان صحبت کنید، شخصی باشید و با آن‌ها همذات پنداری کنید به گونه‌ای که برندهای بدون چهره قادر به انجام آن نیستند. این ارتباط انسانی بسیار ارزشمند است و به محاصره محصولات با حس جامعه کمک می کند.

Simon Kemp، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مشاوره بازاریابی استراتژیک Kepios، توضیح می دهد: «هرچه کسب و کار کوچکتر باشد، ایجاد فعالیت های شخصی آسان تر است. «هر چه بیشتر احساس خاص بودن کنم، احتمال مشارکتم بیشتر است. اگر احساس کنم که بخشی از چیزی هستم و آن شخص به آن اهمیت می دهد، به آن توجه خواهم کرد و متقابلاً به آن پاسخ خواهم داد. این دقیقاً چگونه کار می کند، و در بیشتر موارد مقیاس پذیر نیست. فناوری‌های زیادی وجود دارد که به شما در شخصی‌سازی کمک می‌کند، اما اگر تاجر کوچکی هستید که دارای ویژگی‌های شخصی است، مانند کافی شاپ گوشه‌ای است که نام من را به خاطر می‌آورد. دقیقاً همان مفهوم است.»

برندهایی که با همه صحبت می کنند با هیچ کس صحبت نمی کنند

در چشم‌انداز تجارت الکترونیک رقابتی امروزی، خرده‌فروشان انعطاف‌پذیری که همچنان استراتژی‌های جدید را امتحان می‌کنند و از داده‌های خود برای کشف آنچه برایشان مفید است استفاده می‌کنند، رشد خواهند کرد. اکنون زمان رقابت نه بر سر قیمت، بلکه بر سر برند و ارزش پیشنهادی است.

هویت برند قوی و منحصربه‌فرد، ارزش‌های واضح و نحوه ارتباط شما با آن داستان و آنچه که کسب‌وکار شما (مشتری) نشان می‌دهد، تمایزهای مهمی هستند. از فناوری‌هایی که در اختیار شماست استفاده کنید اما به روش‌های خلاقانه، همیشه از خود بپرسید که چگونه تجارت الکترونیک را از رقبا متمایز می‌کند و چگونه به نفع مشتری است. مصرف کنندگان به دنبال تجارب متمایز و برندهایی هستند که بتوانند به آنها متصل شوند. به آنها نشان دهید که چگونه چیزی که ارائه می دهید متفاوت است، و یک قدم جلوتر هستید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT