1 چرا باید هوش مصنوعی و بلاکچین را ترکیب کرد؟ ایجاد درآمد پسیو دائمی

چرا باید هوش مصنوعی و بلاکچین را ترکیب کرد؟ | ایجاد درآمد پسیو دائمی

زمان مطالعه 7 دقیقه

مزایای هوش مصنوعی دیگر محدود به شرکت‌های معروف و فیلم‌ها و برنامه نویسان نیست که آزمایش‌های بی‌ثمر انجام می‌دهند. تکنولوژی که زمانی علمی تخیلی بود اکنون به واقعیت تبدیل شده است و وقتی هوش مصنوعی با فناوری بلاکچین همراه شود، قابلیت‌هایی پیشرفته‌تر از آنچه که بود را ارائه خواهد داد. اما سوالی که همیشه با ظهور یک تکنولوژی جدید به ذهن خطور می‌کند این است که “آیا می‌توان از این طریق درآمد کسب کرد؟”وقتی به فناوری بلاکچین همراه با هوش مصنوعی نگاه می‌کنید، پاسخ می‌تواند واقعاً مثبت باشد!

چرا باید هوش مصنوعی و بلاکچین را ترکیب کرد؟

0 چرا باید هوش مصنوعی و بلاکچین را ترکیب کرد؟ ایجاد درآمد پسیو دائمی

احتمالاً در مورد باخت قهرمانان شطرنج جهان به کامپیوتر شنیده‌اید، یا شاید با اتومبیل‌های بدون سرنشین آشنایی داشته باشید، هر دو این مثال‌ها توسط تکنولوژی هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. ما هوش مصنوعی می‌سازیم تا کامپیوترها بتوانند مشکلات خود را حل کنند، در واقع به آن‌ها توانایی نوشتن کد را در پاسخ به مشکلات جدیدی که با آن‌ها روبرو می‌شوند، می‌دهیم. هنگامی که هوش مصنوعی با بلاکچین ترکیب می‌شود، توسط انسان قابل درک‌تر خواهد شد، عملکرد بهتری خواهد داشت و به طور کلی بلاکچین را کار آمدتر می‌کند.

برای اینکه ماشین‌ها یاد بگیرند، دقیقاً مثل انسان‌ها به داده‌های زیادی برای تجزیه و تحلیل نیاز دارند. تفاوت انسان با ماشین در این است که انسان داده‌های خود را از روی اراده تجزیه و تحلیل می‌کند، ما از حواس پنجگانه خود برای ایجاد باورها نسبت به عملکرد جهان استفاده می‌کنیم.

Trent McConaghy در مقاله خود در Medium توضیح می‌دهد: “بلاکچین سه ویژگی جدید را معرفی کرده است:

  • کنترل غیر متمرکز / مشترک
  • مسیرهای تغییرناپذیر / حسابرسی
  • دارایی های بومی ،صرافی ارز دیجیتال.

افرادی که متاثر از بیت کوین هستند از کمبودهای پایگاه داده سنتی خوشحال هستند، زیرا این مزایای جدید می‌تواند صنایع و جامعه را از راه‌های کاملاً جدید تحت تأثیر قرار دهد. “وی  در ادامه گفت :” این سه ویژگی پایگاه داده “بلاکچین” برای برنامه‌های هوش مصنوعی نیز مورد توجه هستند.”

به یاد داشته باشید، ماشین آلات حواس ندارند، آن‌ها به داده نیاز دارند و بلاکچین‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا این داده‌ها را سریع‌تر و تمیزتر به دست آورند (با ویژگی عدم تمرکز، کنترل مشترک). برخی از هوش مصنوعی‌ها ممکن است بهتر از دیگران یاد بگیرند و با به اشتراک گذاشتن مدل‌های IP تست در صرافی ارز دیجیتال، امکان رشد سریع‌تر (و سود برای توسعه دهندگان) وجود دارد. وقتی که هوش مصنوعی شروع به یادگیری کرد، راحت‌تر می‌توان مسیر حل مسئله را دنبال کنیم اگر آن مسیر در یک مسیر تغییرناپذیر ذخیره شده باشد. در واقع یادگیری اولیه دشوار است و بعد از آن مسیر راحت خواهد شد. با توجه به اینکه در وهله اول یکی از دلایل اصلی ایجاد هوش مصنوعی، سهولت زندگی انسان‌ها است، استفاده از ترکیب هوش مصنوعی و بلاکچین برای ایجاد جریان‌های درآمد فعال و پسیو، یکی از این راه‌های در حال بررسی است.

ما دقیقاً با AI + Blockchain چه کار می‌کنیم؟

3 چرا باید هوش مصنوعی و بلاکچین را ترکیب کرد؟ ایجاد درآمد پسیو دائمی

فناوری بلاکچین این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که سیستمی بدون نیاز به اعتماد ایجاد کنند که بتوانند بر اساس آن قراردادهای هوشمندی را اجرا و تراکنش‌های لِجِر (Ledger) را رهگیری کنند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی امکان ایجاد برنامه‌های بدون مداخله مستقیم افراد را فراهم می‌کند که به مرور زمان هوشمندتر و کارآمدتر شده‌اند. همانطور که Tshilidzi Marwala و Bo Xing در مقاله خود در دانشگاه ژوهانسبورگ توضیح دادند، هشت روش اصلی وجود دارد که AI می‌تواند به بلاکچین‌ها کمک کند. که چهار مورد از آن‌ها مربوط به بحث ما است:

  • مقیاس پذیری: هوش مصنوعی می‌تواند یادگیری مشارکتی را بدون مجموعه داده متمرکز انجام دهد.
  • امنیت: هوش مصنوعی می‌تواند مسائل مربوط به نفوذ لایه کاربرد (Application Layer) بلاکچین را شناسایی کند.
  • حریم خصوصی: هوش مصنوعی می‌تواند عملکرد توابع هش را بهبود بخشد.
  • کارایی: هوش مصنوعی می‌تواند احتمال وجود یک گره برای انجام برخی از کارهای استخراج را پیش بینی کند.

به طور واضح مشهود است که هوش مصنوعی چه تاثیری روی بلاکچین‌ها خواهد گذاشت و شرکت‌هایی که از این طریق شروع به کار در صنعت می‌کنند قطعاً از این آینده نگری بسیار سود خواهند برد. هوش مصنوعی با افزایش مقیاس پذیری، افزایش امنیت / حریم خصوصی و کارایی بیش‌تر، باعث می‌شود که بلاک چین به طور کلی ارزان‌تر، امن‌تر و راحت‌تر عمل کند. در زیر مثال‌هایی وجود دارد که هوش مصنوعی و بلاکچین می‌توانند روی مشکلات خاص با یکدیگر کار می‌کنند، مانند:

معامله رمزارز

بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال به اندازه بازار سهام می‌تواند ریسکی باشد و یکی از بدترین راه‌ها برای افزایش این ریسک درگیر کردن احساسات است. اگر بازار شروع به ریزش کند، ممکن است دچار وحشتزدگی شوید و به سرعت ارزهای خود را بفروشید، و بعد می‌بینید بازار به شرایط عادی و حتی بهتر برگشته است و شما ضرر کرده‌اید. یک راه ساده برای جلوگیری از این اشتباهات احساسی استفاده از کریپتو بات (Crypto Bot) یا همان ربات ارز دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی برای تجارت مانند Cryptohopper یا Autonio است. ربات‌های ارز دیجیتال بر اساس چهار اصل ساخته شده‌اند: الگوریتم‌ها، پیش بینی بازار، توقف ضررها و هوش مصنوعی. این ربات‌های می‌توانند استراتژی‌های تجاری را بر اساس داده‌هایی که با استفاده از هوش مصنوعی جمع آوری و تحلیل می‌شوند ارائه دهند و مورد استفاده شرکت‌ها و کابران قرار می‌گیرند. اگر یک معامله گر خود و احساسات خود را از معادله حذف کند و در عوض تجارت خود را بر اساس استراتژی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی قرار دهد، احتمال موفقیت بسیار بیش‌تر است.

پخش موسیقی

4 چرا باید هوش مصنوعی و بلاکچین را ترکیب کرد؟ ایجاد درآمد پسیو دائمی

نوازندگان برای کسب درآمد در بازار امروز تلاش زیادی می‌کنند. Musiclife شرکتی است که تلاش می‌کند تا با استفاده از فناوری بلاکچین که با هوش مصنوعی ترکیب شده است، تغییراتی را اعمال کند. در پلتفرم Musiclife  هر بار که موسیقی از هر هنرمندی پخش می‌شود به طور خودکار از طریق قراردادهای هوشمند هزینه به او پرداخت می‌شود. این پلتفرم به هنرمندان کمک می‌کند که در مقایسه با پلتفرم‌های پخش سنتی، درآمد بیش‌تری برای کار خود کسب کنند. اما موضوع مورد بحث در اینجا مدل قیمت گذاری Musiclife است. با استفاده از نحوه قیمت گذاری هوش مصنوعی، قیمت موسیقی از طریق پلتفرم به طور خودکار بر اساس داده‌های بازپخش بازار تنظیم می‌شود، بنابراین هرچه آهنگ محبوب‌تر باشد، هنرمند پول بیش‌تری کسب خواهد کرد.

با توجه به پتانسیل صنعت پخش موسیقی بلاکچین با هوش مصنوعی، تعجب آور نیست که شاهد برندهای بزرگی مانند Spotify باشیم که وارد عرصه ی رقابت شده‌اند و Niland استارتاپی متمرکز بر استفاده از AI برای مدلسازی پیش بینی‌های ترجیحات کاربر است را خریداری می‌کنند. برای کسانی که آهنگساز یا معامله گر حرفه‌ای ارزهای دیجیتال نیستند، ممکن است این فناوری‌ها کمی از زندگی روزمره آن‌ها جدا شوند. خوشبختانه، گزینه‌های دیگری برای کسب درآمد در این صنعت وجود دارد.

آواتارهای هوش مصنوعی

میراث قبلاً چیزی بود که فقط ثروتمندان و قدرتمندان می‌توانستند درباره آن فکر کنند، اما از آنجا که فناوری تمرکز زدایی به تغییر در وضعیت موجود کمک می‌کند، امکان ایجاد تغییر پایدار به روی همه باز می‌شود. آیا هدف شما تأمین هزینه خانواده بعد از مرگتان است، یا اینکه کاری که زندگی خود را وقف آن کرده‌اید پس از مرگ شما همچنان ادامه داشته باشد، آواتارها ممکن است همان چیزی باشند که بدنبال آن هستید. آواتارهایی که توسط EverLife ایجاد شده‌اند با استفاده از ترکیبی از هوش مصنوعی و فناوری بلاکچین ایجاد می‌شوند که به شما بستری برای ایجاد میراث دیجیتال می‌دهد. با استفاده از ترکیبی از یادگیری ماشین، قراردادهای هوشمند، مهارت‌های قابل آموزش و ارتباطات ایمن آواتار به آواتار، چندین کار اساسی وجود دارد که می‌توانید با آواتار خود انجام دهید:

  • درآمد پسیو: به آواتارها می‌توان برای انجام کارهای خاص (که باعث می‌شود همیشه ارز دیجیتال بدست آورید)، معامله ارزهای دیجیتال با استفاده از استراتژی‌های معاملاتی (استفاده از ویژگی‌های بالقوه Skills‌Marketplace) و حتی جستجوی مهارت‌ها و وظایف جدید برای افزودن به مجموعه مهارت‌های خود، آموزش داد.
  • میراث شخصی: آواتار شما می‌تواند با شما مصاحبه کند و داستان زندگیتان و صحبت‌های شما را ضبط کند تا به نسل‌های بعدی خانوادتان پس از مرگ فرصت تعامل با شما (از طریق آواتار) را بدهد.

هنگام ایجاد آواتار EverLife تصمیم گرفت تا هوش مصنوعی را در سیستم‌های خود پیاده سازی کند تا این فناوری را توسعه دهد و گسترش آن مدت‌ها پس از توقف ورودی کاربر ادامه یابد. آن‌ها متوجه شدند که بلاکچین به تنهایی کافی نیست، همان نتیجه‌ای که Tshilidzi Marwala و Bo Xing به آن رسیده‌اند: هوش مصنوعی به‌عنوان نمادی از فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم (4IR) است، در حالی که بلاکچین یکی از تحول آفرین فناوری هاست که ممکن است کل سیستم اقتصادی را متحول کند. گرچه بلاکچین وعده‌های مختلفی را داده است اما این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است. آنچه EverLife ،Marwala و Xing می‌گویند این است که اگرچه بلاکچین ممکن است یک فن آوری پیشگامانه باشد، اما با ترکیب آن با هوش مصنوعی واقعاً توانایی کامل آن را خواهیم دید.

آینده هوش مصنوعی و بلاکچین

2 چرا باید هوش مصنوعی و بلاکچین را ترکیب کرد؟ ایجاد درآمد پسیو دائمی

همانطور که Matt Turck در مقاله خود اشاره کرده است، ۱۵ سال گذشته توسط سرویس‌های اجتماعی، تلفن همراه و سرویس‌های ابری تعریف شده است. Turck در ادامه گفته است “هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا یک قابلیت جدید برای توسعه سرویس‌های اجتماعی، تلفن همراه و ابر است. این فناوری‌های هنوز بسیار نوظهور هستند، اما تأثیر بالقوه آن‌ها بسیار زیاد است. به همان روشی که توسعه سرویس‌های اجتماعی، موبایل و سرویس ابر باعث بوجود آمدن بسیاری از شرکت‌های بزرگ امروزی شد (Spotify ،Airbnb، توییتر، فیس بوک، Uber و غیره)، می‌توان حدس زد که ۱۰ تا ۱۵ سال آینده شاهد موفقیت زیاد هوش مصنوعی، بلاکچین و IoT ( اینترنت اشیا) خواهیم بود.

آیا زندگی ما از این فناوری بهره مند خواهد شد؟ سوال بهتر این است که بپرسیم آیا زندگی ما از همه شرکت‌های ایجاد شده در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته بهره‌ای برده است؟ ما خود را در حال حاضر بر روی پرتگاه تغییر می‌بینیم و تحولی در صنایع بزرگ پیش روی ما قرار دارد که می‌تواند منجر به نوآوری‌های گسترده در طیف وسیعی از زندگی ما شود. تنها سوالی که باقی مانده این است که آیا شما به عنوان یک فرد علاقه مند به ارزهای دیجیتال، از این فرصت‌های ایجاد شده برای کسب سود استفاده می‌کنید یا خیر.

حال که با دلایل ترکیب هوش مصنوعی و بلاکچین آشنا شدید پیشنهاد می شود برای استفاده از خدمات ارزی، از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT