کارمزد ATM Bitcoin (خودپرداز بیت کوین)

ATM Bitcoin (خودپرداز بیت کوین) را بهتر بشناسید

زمان مطالعه 4 دقیقه

ATM Bitcoin (خودپرداز بیت کوین) یک دستگاه انتقال و خرید بیت کوین است که اجازه می‌دهد یک شخص برای خرید Bitcoin با استفاده از کارت های اعتباری یا دبیت اقدام نماید. برخی از ATM Bitcoin‌ها قابلیت دو سویه را دارند که امکان خرید Bitcoin و همچنین فروش Bitcoin را به صورت نقدی فراهم می‌کند. در بعضی موارد، ارائه دهندگان ATM، خود به Bitcoin نیاز دارند تا یک حساب موجود برای انجام عملیات در دستگاه داشته باشند.

انواع دستگاه های ATM بیت کوین

دو نوع اصلی از ماشین‌های Bitcoin وجود دارد که شامل دستگاه‌های نقدی و دستگاه‌های خودپرداز است. هر دو نوع به اینترنت متصل می‌شوند، به این ترتیب برای پرداخت نقدی یا کارت اعتباری، بلاک چین پس از انتقال بیت کوین به شما یک کلید عمومی (یک لینک پرداختی) می‌دهد که نشانه انجام شدن تراکنش شما در شبکه بلاکچین می‌باشد.

دستگاه Bitcoin مانند دستگاه‌های خودپرداز سنتی شبیه به یک حساب بانکی هستند و به جای آن کاربر را به طور مستقیم به شبکه بلاک چین متصل می‌کنند. اپراتورهای خودپرداز Bitcoin باید محدودیت‌های سپرده‌ها و برداشت‌ها را طبق استانداردهای AML / KYC که در دستگاه‌ها ثبت شده است، رعایت کنند.

تاریخچه ATM Bitcoin (خودپرداز بیت کوین) ناموفق

خدمات ATM  Bitcoin (خودپرداز بیت کوین)

در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳ یک دستگاه Robocoin در کافی شاپ Waves در مرکز شهر ونکوور کانادا افتتاح شد. این دستگاه اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین نام گرفت. Robocoin در ژانویه ۲۰۱۶ عملیات را متوقف کرد.

اولین دستگاه در ایالات متحده در روز ۱۸ فوریه ۲۰۱۴ به صورت آنلاین در محل سیگار برگ در آلبوکرک، نیومکزیکو، استارت خورد. این دستگاه ۳۰ روز بعد برداشته شد.

در ماه آوریل سال ۲۰۱۴، شرکت Coinme اولین ارائه دهنده سیستم ATM Bitcoin (خودپرداز بیت کوین) با هدف انتقال پول بود که یک واحد در Belltown در سیاتل، واشنگتن تاسیس گردید ولی با موانع قانونی زیادی مواجه شد.

اپراتور ماشین‌های «بیتکوین نیوزلند» در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که بنا به درخواست دولت، باید به دلیل دخالت در امور بانک‌ها به عملیات خاتمه دهد.

در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۱۳، اولین دستگاه ATM در اروپا در براتیسلاوا، اسلواکی نصب شد ولی کمی بعدتر جمع آوری شد.

ATM Bitcoin در کانادا

دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین هنوز در کانادا تنظیم نشده، اما قوانین ارائه شده توسط بیت کوین می‌بایست به صورت یک پارچه در تمامی کشور اجرا شود. در ماه فوریه سال ۲۰۱۴ وزیر دارایی کانادا قصد داشت مقررات مربوط به مبارزه با پولشویی و ضد تروریستی را برای ارزهای مجازی مانند Bitcoin معرفی کند. وزارت امور خارجه کانادا پیش نویس مقررات پیشنهادی در ماه ژوئن ۲۰۱۸ را منتشر کرد، اما این قانون در ماه ژانویه ۲۰۱۹ لغو گردید.

ATM Bitcoin در امریکا

در ژانویه ۲۰۱۸ بیش از ۲۳۴۲ دستگاه خودپرداز بیتکوین در ایالات متحده وجود داشت که صاحبان فروشگاه‌های کوچک با دریافت ۳۰۰ دلار در ماه برای فضای لازم برای دستگاه اجاره‌ای دریافت کرده‌اند. هزینه‌های معاملات برای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز حدود ۱۶ درصد است، در حالیکه هزینه‌های معامله آنلاین حدود ۷/۵ درصد است. شرکت “General Bytes” ماشین‌های خود را در لاس وگاس ودر میان شهرهای دیگر آمریکا قرار داده است.

خرید بیت کوین از طریق ATM Bitcoin

شرکت ATM  Bitcoin (خودپرداز بیت کوین)

برای خرید بیت کوین با استفاده از یک دستگاه خودپرداز Bitcoin شما می‌بایست نزدیکترین دستگاه خودپرداز را شناسایی نمایید. در حال حاضر حدود ۳۰ نوع مختلف ATM بیتکوین در آمریکا و اروپا ارایه می‌شود که این دستگاه‌ها توسط ۲۰ شرکت مختلف تولید شده است و در مکان‌های مختلفی قرار داده شده‌اند. برای یک کاربر معمولی ممکن است دشوار باشد که بدانیم چگونه با ATM Bitcoin خود بتکوین را بخریم و تفاوت بین دستگاه‌های خودپرداز سنتی با ارزهای دیجیتال چیست.

مراحل خرید بیت کوین از ATM Bitcoin

  • مرحله تأیید (اختیاری است و ممکن است بسته به نوع دستگاه متفاوت باشد)
  • ارائه آدرس کیف پول بیت کوین (در برخی دستگاه ها امکان ساخت کیف پول همزمان با انتقال بیت کوین امکان پذیر است اما بهتر این است که قبل از انجام هر تراکنشی، مشخصات کیف پول واریزی خود را به همراه داشته باشید).
  • پول نقد را در دستگاه خودپرداز قرار دهید یا از کارت بانکی استفاده کنید.
  • عملیات را تأیید کنید (بیت کوین‌ها در این لحظه به آدرس بیت کوین ارسال می‌شوند)

فروش بیت کوین از طریق ATM Bitcoin

خرید ATM  Bitcoin (خودپرداز بیت کوین)

آنچه که شما باید بدانید این است که همه دستگاه‌ها عملیات دو طرفه را پشتیبانی نمی‌کنند. با این حال طبق آمار مربوط به خودپردازهای بیت کوین، حدود ۴۰ درصد از تمام ATM‌های بیت کوین نصب شده در حقیقت از عملیات فروش، پشتیبانی می‌کنند.

برخی دستگاه‌ها مرحله تأیید هویت دارند و این قانون در میان دستگاه‌ها متفاوت می‌باشد، اما ممکن است دستگاه خودپرداز بیت کوین جهت خرید بیت کوین از شما نیاز به تایید هویت شما داشته باشد. ارسال مبلغ به دستگاه توسط نمایش QR روی صفحه دستگاه و اسکن آن توسط فروشنده بیت کوین انجام می‌شود.

حال که با ATM Bitcoin (خودپرداز بیت کوین) بهتر آشنا شدید، ممکن است در سفر به اروپا یا دیگر کشورها، بخواهید بیت کوین‌های خود را به یورو یا دلار تبدیل کنید. برای خرید بیت کوین پیشنهاد می‌شود بیت کوین‌های خود را از مجموعه اول پرداخت خریداری نمایید. همچنین توصیه می‌شود قبل از معامله، مقاله «آموزش معاملات ارزهای دیجیتال و نکات کلیدی آن» را مطالعه کنید.

امتیاز 4.9/5 - از 25 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT