بیت کوین برای میلیونر شدن

تا ۱۰ سال آینده چه میزان بیت کوین برای میلیونر شدن لازم داریم؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

سوالی که خیلی‌ها این روزها از خود می‌پرسند این است که تا ۱۰ سال آینده چقدر بیت کوین برای میلیونر شدن لازم داریم؟

در ۱۰ سال آینده، عرضه محدود بیتکوین (BTC) تقریبا به پایان خواهد رسید. این بدان معنی است که سرمایه گذاران فقط به ۰/۰۱ بیتکوین نیاز دارند تا در آینده از ۱۳٪ سرمایه داران برتر جهان باشند. در حالی که تنها ۵۰۰ دلار برای خرید ۰/۰۱ بیتکوین با توجه به قیمت‌های کنونی کافی است، روند توزیع ثروت و استخراج بیتکوین نشان می‌دهد تا چند سال آینده ارزش هر ۰/۰۱ بیتکوین به یک میلیون دلار خواهد رسید.

آمار کنونی ثروتمندان دنیا چگونه است؟

تعیین بیت کوین برای میلیونر شدن

بر اساس گزارش سال ۲۰۲۰ موسسه Suisse Global Wealth، حدود ۵۲ میلیون نفر در دنیا با دارایی خالص بیش از ۱ میلیون دلار وجود دارد. این شاخص، ثروت خالص فرد را با اضافه کردن دارایی‌های مالی و املاک و مستغلات همچنین پس از کسر بدهی‌ها، در نظر می‌گیرد. اگر چه آنها تنها ۱ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند (به استثنای کودکان) اما این میلیونر‌ها، ۴۳ درصد از ثروت جهان را دارند.

لازم به ذکر است طبق همان گزارش Suisse’s Global Wealth، دارایی ۱۷۵۷۰۰ نفر از مردم جهان بیش از ۵۰ میلیون دلار است. در این بین ۵۵۸۰۰ نفر دارای حداقل ۱۰۰ میلیون دلار بوده و ۴۴۱۰ نفر دارای بیش از ۵۰۰ میلیون دلار دارایی هستند.

سناریوی تعیین مقدار  بیت کوین برای میلیونر شدن

تعیین مقدار  بیت کوین برای میلیونر شدن

عرضه بیتکوین در ۱۰ سال آینده به ۹۸٪ خواهد رسید. از ۱ مارس، عرضه بیتکوین، مقدار ۱۸/۶۴ میلیون بیتکوین بوده است که ۲/۳۷ میلیون بیتکوین در آینده استخراج خواهد شد. در ۱۰ سال آینده، عرضه به ۲۰/۶ میلیون بیتکوین خواهد رسید، یعنی ۹۸ درصد کل بیتکوین‌های موجود دنیا را در بر می‌گیرد.

با کم کردن ۱/۹ میلیون بیتکوین که بیش از یک دهه از عرضه آنها می‌گذرد و احتمالا گم شده‌اند، ۱۹/۲ میلیون بیتکوین برای عرضه به میلیونر‌ها باقی خواهد ماند. با در نظر گرفتن بیتکوین‌های استخراج نشده، به طور میانگین به هر میلیونر ۰/۳۷ بیتکوین خواهد رسید. با این حال، اگر هر بیت کوین به مدت پنج سال در دسترس باشد حداکثر ۱۴/۵۷ میلیون بیتکوین برای نگهداری در دسترس خواهد بود.

در این سناریو، هر یک از میلیونر‌های جهان تنها می‌تواند تنها ۰/۲۸ بیتکوین داشته باشد، البته با این فرض که این بیتکوین ها به طور مساوی توزیع بشوند. در آینده، ثروتمندان برای به دست آوردن هر ۰/۱ بیتکوین تلاش خواهند کرد.

۵۹۰ میلیون نفر وجود دارند که ارزش خالص دارایی آنها بیش از ۱۰۰ هزار دلار است. این افراد حتی اگر قدرت خرید آنها پایین‌تر باشد نباید به عنوان صاحبان بالقوه نادیده گرفته بشوند.

با این فرض که نسبت ثروت جهانی که در نمودار بالا نشان داده شده است همانگونه باقی بماند، میلیونر‌ها بر سر خرید ۶/۳۲ میلیون بیتکوین به رقابت خواهند پرداخت، این یعنی هر فرد فرصت خرید فقط ۰/۱۲ بیتکوین را دارد.

۵۹۰ میلیون نفر دیگر که در حال حاضر دارایی آنها ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر است می‌توانند ۵/۹ میلیون بیتکوین دیگر را حفظ کنند، در نتیجه برای هر بزرگسال تنها ۰/۰۱ بیتکوین وجود دارد.

اشکالات این محاسبات

بیت کوین برای میلیونر شدن تخمین

البته تمام این محاسبات بر اساس تجربیات و حدس ها انجام شده‌اند و هیچ قطعیتی در کار وجود ندارد. اما در عین حال این مطالعه نشان می‌دهد که محدودیت‌های بیتکوین چه فرصت‌هایی را در آینده به وجود می‌آورد. تا ۱۰ سال آینده بیش از ۹۸ درصد از بیتکوین‌های موجود استخراج خواهند شد.

مهمترین مشکل این محاسبه این است که دیگر ارزهای دیجیتال و آلت کوین‌ها در محاسبات اعمال نشده است و شاید برای میلیونر شدن با بیت کوین بیش از ۰/۰۱ بیت کوین نیاز باشد. از طرفی بیت کوین‌های گم شده هم به درستی محاسبه نشده و ممکن است بیش‌تر از این میزان پیش بینی شده باشد که در این صورت حتی ممکن است با کمتر از ۰/۰۱ بیت کوین هم در بازه کوتاه‌تری میلیونر شد.

با مشاهده رشد جهانی متوجه می‌شویم که هر کس به دنبال سهم خود است، و شرکت‌ها قصد دارند با ورود به این بازار ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند. با این حساب شاید زیاد دور از انتظار نباشد اگر ۰/۰۱ بیتکوین معادل ۵۰۰ دلار در آینده شما را وارد جمع ثروتمندان کند.

شاید ۱۰ سال آینده به خود بگوید کاشکی حداقل بیت کوین برای میلیونر شدن خریداری کرده بودید. اگر قصد نگهداری بیت کوین‌های خود را دارید، پیشنهاد می‌شود از خدمات خرید کیف پول‌های سخت افزاری TREZOR و LEDGER که توسط مجموعه اول پرداخت عرضه می‌شود استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT