دراپ شیپینگ چیست ؟ چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید

دراپ شیپینگ چیست ؟ | چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید

زمان مطالعه 16 دقیقه

اگر تاکنون به دنبال یک فرصت شغلی آنلاین بوده‌اید، احتمالا با دراپ شیپینگ روبرو شده‌اید. دراپ شیپینگ یک مدل مدرن از کسب و کار آنلاین است که به سرمایه اولیه بسیار کمی نیاز دارد. اما دراپ شیپینگ چگونه کار می‌کند و چرا باید برای تحقق بخشیدن به رویای کارآفرینی خود، به دنبال این مدل بروید؟ دراپ شیپینگ چیست و چه نکاتی باید بدانیم؟

اما قبل از این که بیشتر راجع به این موضوع صحبت کنیم، مهم است که شما پاسخ این سوال را بدانید که ” دراپ شیپینگ چیست ؟ “

دراپ شیپینگ چیست ؟

دراپ شیپینگ 0 چیست ؟ چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید

در جواب سوال دراپ شیپینگ چیست باید گفت که دراپ شیپینگ یکی از انواع روش‌های خرده فروشی است، در این روش به جای خرید از فروشگاهی که محصولات خود را در انبار نگه داری کرده، محصولات را از یک تامین کننده سوم خریداری می‌کنند. سپس محصولات مستقیماً به دست مصرف کننده می‌رسد. به این ترتیب، فروشنده مجبور نیست مستقیماً بر خرید و فروش محصول خود نظارت کند. آشنا به نظر می‌رسد؟ شاید نه، اما ۳۳ درصد فروشگاه‌های آنلاین از روش دراپ شیپینگ استفاده می‌کنند.

برای فروشگاه، این یک فرایند بدون نیاز به مداخله است. فروشنده نیازی به رسیدگی به موجودی انبار یا انجام سفارشات را به هیچ وجه ندارد. در عوض، تامین کننده سوم به محصولاتش رسیدگی می‌کند.

دراپ شیپینگ برای کارآفرینان عالی است زیرا به اندازه خرده فروشی به صورت سنتی، کاری برای انجام دادن ندارد. لازم نیست یک فروشگاه برای کارتان اجاره کنید، هزینه‌های اضافی پرداخت کنید و محصولات را انبار کنید. در عوض، شما یک فروشگاه اینترنتی باز می‌کنید و محصولاتی که می‌خواهید را به صورت عمده از تامین کننده‌هایی که هم محصول مورد نظرتان را دارند و هم فضای مناسبی برای انبار کالاهای شما دارند، خریداری می‌کنید.

در دراپ شیپینگ، فروشنده عمدتا مسئول جلب مشتری و پردازش سفارشات است، به این معنی که شما در واقع یک واسطه خواهید بود. با وجود این، شما با افزایش قیمت تمام شده کالاهایی که می‌فروشید، سود بیش‌تری از هر معامله را بدست خواهید آورد. این یک مدل تجاری ساده است و می‌تواند بسیار پرمنفعت باشد.

میلیون‌ها کارآفرین به سمت دراپ شیپینگ کشیده می‌شوند زیرا برای شروع به دردسر و سرمایه کمتری نیاز دارد. احتمالاً به همین دلیل شما هم علاقه‌مند شدید! و بهتر از همه؟ با دراپ شیپینگ، می‌توانید از طریق لپ تاپ خود شغلی ایجاد کنید که در طولانی مدت با ثبات باشد.

البته، مزایا و معایب بسیاری دارد و لازم است که قبل از شروع تجارت الکترونیک دراپ شیپینگی خود، از آن‌ها آگاه باشید. هنگامی که با مزایا و معایب دراپ شیپینگ آشنا شدید، نحوه انجام این کار را به آسانی یاد خواهید گرفت.

مزایای دراپ شیپینگ چیست ؟

1 دراپ شیپینگ چیست ؟ چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید

۱. دراپ شیپینگ به آسانی شروع می‌شود. برای شروع نیازی نیست که یک متخصص تجارت باشید. در واقع، شما حتی نیازی به تجربه قبلی در زمینه تجارت هم ندارید! اگر برای یادگیری اصول پایه کمی وقت بگذارید، می‌توانید به سرعت شروع به کار کنید و بقیه کارها را بعدا یاد بگیرید.

دراپ شیپینگ بسیار آسان است زیرا کار زیادی از شما نمی‌‌خواهد. به انباری برای نگهداری محصولات خود یا تیمی برای کمک به شما نیاز ندارید. همچنین لازم نیست نگران نحوه نگه داری یا حمل و نقل محصولات باشید. حتی لازم نیست هر روز زمان مشخصی را در فروشگاه خود صرف کنید. این به طور شگفت انگیزی بدون نیاز به مداخله و کار مستقیم است، به خصوص هنگامی که شروع به کار می‌کنید.

همه این‌ها به این معنی است که شما می‌توانید همین امروز کار خود را شروع کنید. در عرض چند ساعت می‌توانید همه چیز را راه اندازی و اجرا کنید.

شما به یک سری دانش اولیه و ابزار و منابع مناسب نیاز خواهید داشت و به همین دلیل تصمیم گرفتم که شما را راهنمایی کنم. پس از اتمام آن، دانش لازم برای شروع تجارت دراپ شیپینگ خود را خواهید داشت.

۲. دراپ شیپینگ به راحتی پیشرفت می‌کند و بزرگ می‌شود. با پیشرفتتان، مدل کسب و کار شما خیلی تغییر نمی‌کند. با پیشرفت تجارتتان، باید کارهای بیش‌تری در زمینه فروش و بازاریابی انجام دهید، اما مدل کار شما کم و بیش در همان وضعیت باقی می‌ماند.

یکی از مزایای دراپ شیپینگ این است که وقتی پیشرفت می‌کنید و گسترش پیدا می‌کنید، هزینه‌ها سر به فلک نمی‌کشند. به همین دلیل، می‌توان به سرعت پیشرفت کرد. تقریباً همه کارها را می‌توانید خودتان انجام دهید، مگر اینکه در یک مرحله بخواهید تیم کوچکی داشته باشید.

۳. دراپ شیپینگ به سرمایه زیادی نیاز ندارد. از آنجا که راه اندازی یک تجارت دراپ شیپینگ به هزینه کمی نیاز دارد، می‌توانید با حداقل سرمایه کار خود را شروع کنید. شما می‌توانید از طریق لپ تاپ خود یک تجارت کامل ایجاد کنید و نیازی به سرمایه گذاری زیادی ندارید. حتی با رشد کسب و کارتان، هزینه‌های شما نسبتاً کم باقی خواهند ماند، به خصوص وقتی با هزینه‌های تجارت به صورت سنتی مقایسه کنید.

۴. دراپ شیپینگ انعطاف پذیر است. این یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن است. شما رئیس خود هستید و قوانین خود را تنظیم می‌کنید. این یکی از انعطاف پذیرترین شغل‌هایی است که هرکسی می‌تواند داشته باشد.

شما می‌‌توانید با داشتن لپ تاپ از خانه کار کنید و در زمان‌هایی کار کنید که برای شما راحت‌تر است. این برای کارآفرینانی که می‌خواهند تجارتشان آنطور که آن‌ها می‌خواهند پیش رود، بسیار ایده آل است. برای انجام کارها مجبور نیستید خود را به آب و آتش بزنید و تلاش زیادی کنید. در عوض، می‌توانید استانداردها را خودتان تعیین کنید.

دراپ شیپینگ از این جهت انعطاف پذیر است که فضای زیادی برای گرفتن تصمیمی که برای شما مناسب است، به شما می‌دهد. هر زمان که بخواهید می‌توانید محصولات جدید را به لیست خود اضافه کنید و می‌توانید استراتژی‌های خود را در آن واحد و فوری تنظیم کنید. اگر بخواهید به تعطیلات بروید، می‌توانید تا وقتی که نیستید، همه چیز را به صورت اتوماتیک مدیریت کنید. شما این ایده را به دست آوردید، حال هر چیزی ممکن است که اجرا شود.

۵. مدیریت دراپ شیپینگ آسان است. از آنجا که شما به پایبندی به بسیاری از تعهدات قانونی نیازی ندارید، می‌توانید همه چیز را با کمترین دردسر مدیریت کنید. هنگامی که تأمین کنندگان مناسب خود را پیدا کردید و شیوه انجام کارتان را مشخص کردید، بیش‌ترین مسئولیت شما، فروشگاه آنلاینتان است.

معایب دراپ شیپینگ چیست ؟

2 دراپ شیپینگ چیست ؟ چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید

۱. دراپ شیپینگ، حاشیه سود (نسبت درآمد خالص به فروش) کمی دارد. یکی از معایب دراپ شیپینگ این است که در ابتدا باید منتظر حاشیه سود کم باشید. این بدان معنا نیست که کار شما نمی‌تواند سودآور باشد، اما باید توجه داشته باشید که حاشیه سود محصول در برخی بازارهای هدف ممکن است اندک باشد.

این مسئله هنگامی مشکل ایجاد می‌کند که شما در یک بازار فوق العاده رقابتی قرار می‌گیرید. وقتی که می‌خواهید برای جلب توجه مشتری خود بجنگید، نمی‌توانید سود دلخواهتان را به دست آورید. اگر بازار هدف مناسبی را انتخاب کنید، حاشیه سود بیش‌تری را مشاهده خواهید کرد. اگر بازارهایی را انتخاب کنید که کمتر رقابتی باشند، حاشیه سود بهتری خواهید داشت، اما در برخی از مراحل فروش از یک وضعیت ثابت و یکنواختی شروع می‌شود. به همین دلیل است که دراپ شیپینگ برای سودآوری به فروش زیادی نیاز دارد.

۲. دراپ شیپینگ می‌تواند پردازش سفارش را دشوار کند. دراپ شیپینگ ساده به نظر می‌رسد: مشتری سفارش می‌دهد، شما پردازش می‌کنید و تأمین کننده شما آن را برآورده می‌کند. و در بیش‌تر مواقع نیز کار ساده‌ای است.

با این حال، اگر محصولات خود را از چندین تامین کننده تهیه می‌کنید، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. هر یک از تأمین کنندگان شما ممکن است از روش‌های متفاوتی برای حل حمل و نقل استفاده کنند، که هم برای شما و هم برای مشتریانتان مشکلاتی ایجاد کند. هزینه‌ها می‌تواند زیاد شود و حمل و نقل چندین محصول می‌تواند مشکل ساز شود.

همچنین تأمین کنندگان مختلف، ساختارهای مختلفی برای پردازش و نوشتن صورتحساب‌های خود در اختیار خواهند داشت. از آنجا که شما مجبورید با تأمین کنندگان خود تعامل داشته باشید، این می‌تواند مشکل باشد.

۳. دراپ شیپینگ قدرت کنترل زیادی به شما نمی‌دهد. یکی از معایب دراپ شیپینگ این است که شما روی جنبه‌های خاصی از فرآیند دراپ شیپینگ مانند انبار کردن محصولات، تکمیل سفارشات و حمل و نقل، کنترل زیادی ندارید. برای اینکه همه کارها درست و بی‌نقص انجام شوند، مجبورید به تأمین کنندگان خود اعتماد کنید. این عدم کنترل می‌تواند برخی از کارآفرینان را دلسرد کند، اما معمولاً مشکلی پیش نمی‌آید.

این فقط به این معنی است که وقتی مشکلی پیش می‌آید، مدیریت آن دشوار است. گاهی مشکلات تأمین کننده می‌تواند باعث شود که حفظ مشتری سخت شود و ممکن است او را از دست دهید، شما می‌توانید اثر این مشکلات را کاهش داده و با کنترل صحیح خسارت، نرخ ریزش مشتری را به حداقل برسانید.

۴. دراپ شیپینگ خدمات مشتری را با چالش بیش‌تری مواجه می‌کند. این یکی دیگر از مشکلاتی است که در صورت خراب شدن سفارشات یا اشتباه تأمین کنندگان اتفاق می‌افتد. از آنجا که شما فقط یک فروشگاهی برای عرضه محصولات هستید و کنترل زیادی ندارید، مرتب کردن و رسیدگی به سفارشات و مدیریت پشتیبانی مشتری، کار دشواری است.

یکی از ناراحت کننده‌ترین معایب دراپ شیپینگ این است که در صورت نارضایتی و شکایت مشتری‌هایتان، شما باید مسئولیت آن را گردن بگیرید. حتی اگر همه کارهای مربوط به خودتان را درست انجام دهید ولی تأمین کنندگان شما اشتباهی مرتکب شوند، همچنان شما با مشکل روبرو می‌شوید.

آیا دراپ شیپینگ برای شما مناسب است؟

3 دراپ شیپینگ چیست ؟ چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید

به خاطر اینکه دراپ شیپینگ مزایا و معایبی دارد، برای همه مناسب نیست. این امر به ویژه در مورد افرادی که به دنبال یک طرحی برای سریع ثروتمند شدن هستند، بیشتر صدق می‌کند. حتی اگر این چیزی نباشد که شما می‌خواهید، باز هم ممکن است یکی از این ترس‌ها را داشته باشید:

  • “من نمی‌دانم که آیا زمان کافی برای شروع کار دارم؟”
  • “من نمی‌خواهم از شغل روزانه‌ام اخراج شوم.”
  • “من نمی‌خواهم آنقدر سخت در دراپ شیپینگ کار کنم که در زمان کاری ام کم کاری کنم.”

همانطور که گفته شد، تقریباً هرکسی می‌تواند یک تجارت دراپ شیپینگ ایجاد کند، زیرا می‌توانید به میزان دلخواه خود در دراپ شیپینگ وارد شوید.

آیا دراپ شیپینگ سودآور است؟

راه‌های بسیاری برای شروع و رشد یک تجارت دراپ شیپینگ وجود دارد. در داستان‌های موفقیت ما در مورد بازرگانانی صحبت شده است که تجارت دراپ شیپینگ خود را شروع کرده‌اند تا ماهانه چند صد دلار بیش‌تر درآمد کسب کنند، در حالی که بقیه چندین فروشگاه با درآمدهای نجومی ایجاد کرده‌اند. این که آیا به دنبال شروع دراپ شیپینگ به عنوان پیش زمینه‌ای در تجارت الکترونیک هستید یا یک مدل تجاری برای همیشه می‌خواهید، مهم است که بدانید چگونه دراپ شیپینگ می‌تواند برای شما سود داشته باشد.

دراپ شیپینگ به عنوان یک شغل دوم

4 دراپ شیپینگ چیست ؟ چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید

جذابیت اصلی دراپ شیپینگ چیست ؟ از آنجا که انعطاف پذیر است و کار زیادی از شما نمی‌خواهد، این یک شغل دوم ایده آل است. بسیاری از کارآفرینان در حالی که یک شغل با درآمد ثابت دارند، باز هم تصمیم می‌گیرند که دراپ شیپینگ را در کنار کار خود انجام دهند. به عبارت دیگر، شما مجبور نیستید شغل خود را فدا کنید تا آرزوهای خود را برای کارآفرین شدن دنبال کنید.

نگرانی شماره ۱ در اینجا این است که کارفرمای شما مانع از داشتن شغل دوم شما شود، اما باور کنید بسیاری از شرکت‌ها با آن مشکلی ندارند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید می‌توانید درباره سیاست شرکت خود در مورد شغل دوم تحقیق و پرس و جو کنید و هرگونه قراردادی که امضا کرده‌اید را بررسی کنید. همچنین قطعاً می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که تضاد منافعی وجود نداشته باشد. اما اگر همه چیز بررسی شود، شما به خوبی آماده انجام این کار هستید.

نیازی نیست که زمان و انرژی زیادی را برای دراپ شیپینگ صرف کنید، یعنی می‌توانید آن را تقریبا بدون هیچ دردسری انجام دهید. آیا نگران هستید که شغل دوم باعث کم کاری شما می‌شود؟ نیازی نیست کم کاری کنید! شما می‌توانید هر روز تنها چند ساعت به تجارت خود اختصاص دهید و همچنان موفق باشید.

با این حال، مهم است که محدودیت‌های خود را بدانید. اگر مرتباً در شغل خود اضافه کار می‌کنید و به سختی برای کارهایتان وقت خالی پیدا می‌کنید، ممکن است نتوانید دقت و توجه مورد نیاز برای یک تجارت دراپ شیپینگ را فراهم کنید. حتی اگر آنچنان هم به درآمد حاصل از دراپ شیپینگ نیاز ندارید، بازهم لازم است ساعاتی در روز را به آن اختصاص دهید.

در بیش‌تر موارد، فقط به کمی مدیریت زمان و برنامه ریزی نیاز دارد. بسیاری از خرده فروشان دراپ شیپینگ، شغل اصلی و شغل دوم خود را به راحتی مدیریت می‌کنند. برای پیشرفت در این کار لازم نیست شبها تنها سه ساعت بخوابید و یا از وعده‌های غذایی خود صرف نظر کنید. کافی است برنامه‌ای که برای شما مناسب است را پیدا کنید و به صورت جدی و منظم به آن پایبند باشید.

دراپ شیپینگ به عنوان یک تجارت الکترونیکی تمام وقت

5 دراپ شیپینگ چیست ؟ چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید

یکی از مزایای دراپ شیپینگ انعطاف پذیری آن است. می‌توانید تجارت خود را به هر اندازه که می‌خواهید بزرگ یا کوچک کنید. بسیاری از فروشندگان دراپ شیپینگ را انتخاب می‌کنند تا بتوانند در کنار کار خود به آن رسیدگی کنند، اما این شغلی می‌تواند یک مسیر حرفه‌ای مناسب نیز باشد. اگر می‌خواهید یک خرده فروش دراپ شیپینگ تمام وقت باشید، خوب می‌توانید باشید!

به راحتی می‌توانید با دراپ شیپینگ راندمان کار خود را افزایش دهید، به این معنی که می‌توانید همچنان که هزینه‌های خود را پایین نگه می‌دارید، کار خود را به سرعت توسعه دهید. هنگامی که به اندازه کافی مشتری جذب کردید و فروش کافی داشتید، می‌توانید دراپ شیپینگ نیمه وقت خود را به تمام وقت تبدیل کنید. از همه بهتر، شما می‌توانید این کار را با هر شیوه و سرعتی که می‌خواهید پیش ببرید.

بدیهی است که کار بیشتری را می‌طلبد، اما نتیجه خوبی دارد. هنگامی که راه و روش دراپ شیپینگ را متوجه شدید، دیگر نیازی نیست نگران درآمد ناپایدار آن باشید. یک تجارت الکترونیکی دراپ شیپینگ کاملاً جا افتاده، بسیار منظم و دقیق کار می‌کند و حتی می‌تواند باعث شود که شما احساس کنید به صورت منفعلانه درآمدزایی می‌کنید.

و از آنجا که زمان زیادی از شما نمی‌گیرد، حتی می‌توانید در حالی که یک خرده فروش دراپ شیپینگ تمام وقت هستید هم یک شغل دوم برای خود داشته باشید! هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر چیزی امکان پذیر است.

ممکن است الان با تصور اینکه یک تجارت دراپ شیپینگ تمام وقت داشته باشید، احساس کلافه بودن کنید، اما هزاران داستان موفقیت از کارآفرینانی وجود دارد که دقیقا در همین نقطه که شما هستید، کار خود را شروع کردند. برای کسب درآمد از دراپ شیپینگ، نیازی به هیچ مدرک تحصیلی در زمینه تجارت یا میلیون‌ها سرمایه ندارید. به علاوه، با کمک آموزش دراپ شیپینگ توسط ما، می‌توانید به آسانی کار خود را شروع کنید.

فرآیند دراپ شیپینگ چیست ؟

9 دراپ شیپینگ چیست ؟ چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید

تا اینجا ما توضیح دادیم که دراپ شیپینگ چیست، حال بیایید در مورد نحوه کار آن صحبت کنیم. در اینجا توضیحاتی مرحله به مرحله از کل فرآیند دراپ شیپینگ و همچنین نگاهی به آنچه مشتری تجربه می‌کند (و اینکه چرا مهم است) آورده شده است.

شناخت زنجیره تأمین

در این متن، اصطلاح “زنجیره تأمین” را بسیار خواهید دید. مانند یک زبان مخصوص و اصطلاح ویژه در صنعت به نظر می‌رسد، اما به سادگی، چگونگی انتقال یک محصول از یک تامین کننده به مشتری را بیان می‌کند. ما برای بحث در مورد فرایند دراپ شیپینگ از این عبارت استفاده خواهیم کرد.

شما به عنوان یک خرده فروش، تنها یک قطعه از پازل هستید. یک عملیات دراپ شیپینگ موفق، به چندین گروه که با هم به صورت هماهنگ کار می‌کنند، متکی است. زنجیره تأمین دقیقاً به همین ترتیب است: هماهنگی تولید کننده، تأمین کننده و خرده فروش.

زنجیره تامین را می‌توان به سه مرحله اصلی تقسیم کرد

۱. تولید کننده محصولات را تولید می‌کند و آنها را به صورت عمده به تامین کنندگان و عمده فروشان می‌فروشد.

فرض کنیم تولید کننده A، بطری آب را تولید می‌کند. بعد از اینکه بطری‌ها از خط تولید خارج شدند، به صورت عمده به تامین کنندگان و عمده فروشان فروخته می‌شوند، و آن‌ها هم بطری‌ها را به خرده فروشان می‌فروشند.

۲. تأمین کنندگان و عمده فروشان محصولات را به خرده فروشان می‌فروشند.

یک خرده فروش مانند شما به دنبال یک تامین کننده‌ای است که محصول مورد نظرش را تامین کند. سپس خرده فروش و تامین کننده توافق می‌کنند که با هم کار کنند.

یک نکته کوچک: اگرچه شما می‌توانید مستقیماً از خود تولیدکنندگان، محصول خود را خریداری کنید، اما خرید از تأمین کنندگان اغلب آسان‌تر است. اکثر تولیدکنندگان، حداقل محصولی که می‌توانند به شما بفروشند هم ممکن است مقدار زیادی باشد، بنابراین شما مجبور می‌شوید که محصولات را ذخیره، انبار و حمل کنید.

بنابراین، ممکن است خرید مستقیم از تولید کننده کار ساده‌تری باشد، اما مزایای خرید از تامین کننده برای شما بیشتر است (و با کمی افزایش قیمت کنار بیایید).

تأمین کنندگان نیز دردسترس هستند زیرا بسیاری از آن‌ها در یک بازار خاص فعالیت دارند، بنابراین شما به راحتی می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را پیدا کنید. این همچنین بدان معنی است که می‌توانید خیلی سریع فروش فوق العاده خود را شروع کنید.

۳. خرده فروشان محصولات را به مصرف کنندگان می‌فروشند.

تامین کنندگان و عمده فروشان مستقیماً محصولات را به مردم نمی‌فروشند. این وظیفه خرده فروش است. خرده فروش آخرین مرحله در مسیر بین محصول و مصرف کننده است.

خرده فروشان فروشگاه‌های اینترنتی را فراهم می‌کنند تا مصرف کنندگان بتوانند از آن‌ها محصولات را خریداری کنند. پس از افزایش قیمت محصول توسط عمده فروش، خرده فروش مجدداً آن را قیمت گذاری می‌کند تا به قیمت نهایی برسد. به وسیله این “قیمت گذاری”، قیمتی را مشخص می‌کنید که هم قیمت تمام شده کالا را پوشش دهد و هم سود شما را به همراه داشته باشد.

این کل زنجیره تأمین از ابتدا تا انتها است، این یک مفهوم ساده اما حیاتی در تجارت است

شاید متوجه شده باشید که از هیچ یک از گروه‌ها به عنوان یک دراپ شیپر نام برده نشد. به این دلیل که “دراپ شیپر” یک نقش خاص نیست. دراپ شیپینگ به حمل و نقل محصولات برای شخص دیگر، گفته می‌شود. تولیدکنندگان، تأمین کنندگان و فروشندگان هر کدام می‌توانند یک دراپ شیپر باشند.

بعداً در این متن، ما نحوه راه اندازی یک تجارت دراپ شیپینگ را توضیح خواهیم داد. به عبارت دیگر، شما یاد خواهید گرفت که چگونه تبدیل به فروشندگانی شوید که محصولاتی را برای فروش به مردم، از عمده فروشان خریداری می‌کند. می‌توانید از طریق eBay یا وب سایت خود با یک فروشگاه آنلاین، محصولات را بفروشید.

اکنون که می‌دانید زنجیره تامین چگونه است، حال بیایید ببینیم برای مشتری چگونه به نظر می‌رسد.

دراپ شیپینگ و تجارب مشتریان

6 دراپ شیپینگ چیست ؟ چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید

شاید صدها بار محصولاتی را به صورت آنلاین خریداری کرده باشید، اما احتمالاً هرگز به این تجربه فکر نکرده‌اید. این عادت همیشگی مشتریان است. به عنوان مشتری، نیازی نیست که در مورد آن فکر کنید، اما به عنوان یک خرده فروش، شما باید این کار را انجام دهید.

خرده فروشان با فکر کردن در مورد ایده‌‌ال‌های مشتریانشان هنگام سفارش، می‌توانند چیزهای زیادی یاد بگیرند. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر در هنگام سفارش برای مشتری مشکل و مانعی وجود داشته باشد، می‌تواند برای شما به عنوان یک خرده فروش دردسر ساز شود. مهم است که بدانید خریداران شما چه انتظاری دارند.

فرض کنیم شما یک تجارت تولید بطری آب به نام Fancy Water Bottles دارید، نام سایت شما FancyWaterBottles.com است و عمده فروشی به نام Bottles Water Worldwide دارید. در اینجا فرایند سفارش از دید مشتری را شرح خواهیم داد:

  • مشتری A سفارش یک بطری آب را در سایت FancyWaterBottles.com ثبت می‌کند و بلافاصله ایمیل تایید خرید خود را دریافت می‌کند.
  • پس از چند ساعت و حداکثر دو روز، مشتری A پیامی دریافت می‌کند که سفارش وی ارسال شده است. این پیام شامل اطلاعات رهگیری است، بنابراین مشتری A دقیقاً می‌داند که بسته آن‌ها در حین مسیر کجاست.
  • مشتری A بطری آب را دریافت می‌کند.

این همان فرآیندی است که شما با هر بار خرید آنلاین، آن را طی کرده‌اید. این امر خیلی ساده و پایه‌ای به نظر می‌رسد، اما این تجربه دو جنبه‌ی مهم دارد.

اول، سادگی است، تنها کاری که مشتری باید انجام دهد این است که محصول را سفارش دهد و هزینه آن را پرداخت کند. بقیه موارد دیگر، مانند ایمیل تأیید سفارش و اطلاعات رهگیری، حاضر و آماده به آنها تحویل داده می‌شود.

دوم راحتی، تجربه خرید از هر نظر باید راحت و دردسترس باشد. خرید آنلاین تنها چند دقیقه طول می‌کشد و مشتریان می‌توانند در اوقات فراغت خود به سایت‌های خرده فروشان مراجعه کنند. و اگر همه چیز خوب پیش برود، مشتری مجبور نیست با کسی ارتباط برقرار کند. برای دستیابی به نتیجه مطلوب دریافت محصول، تلاش کمی لازم است.

این تجربه بسیار شبیه خرید یک بطری آب از یک فروشگاه بزرگ و استفاده از صندوق پرداخت اتوماتیک است. این یک فرآیند بدون دردسر است. به همین دلیل مردم خرید اینترنتی را ترجیح می‌دهند، بنابراین فروشگاه اینترنتی شما باید همان سطح راحتی و دردسترس بودن را برای مشتریانتان فراهم کند.

خالی از لطف نیست که بدانید، مشتری هرگز نباید متوجه شود که علاوه بر خرده فروش، افراد دیگری نیز درگیر هستند. وقتی چیزی را به صورت آنلاین خریداری می‌کنید، فکر می‌کنید: “من یک بطری آب از Fancy Water Bottles خریداری کردم.” دیگر به این فکر نمی‌کنید که خرده فروش، محصول را از کجا خریده است یا حمل و نقل سفارشتان بر عهده چه کسی است.

برای اینکه این فرایند بدون هیچگونه مشکلی انجام شود، نیاز نیست مشتری از تمام فرایندهای آماده سازی محصولش، آگاه باشد. روی بسته‌ای که تحویل می‌گیرند، نام خرده فروشی شما نوشته شده است، بنابراین تا آنجا که به مشتری مربوط می‌شود، شما سفارش را انجام داده و ارسال کرده‌‌اید.

به طور ایده ال فرآیند دراپ شیپینگ از دید مشتری، باید اینگونه باشد. حال، بیایید آنچه را که در سوی دیگر اتفاق می‌افتد، تجزیه و تحلیل کنیم.

پشت صحنه دراپ شیپینگ چیست ؟

8 دراپ شیپینگ چیست ؟ چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید

این ها همان چیزهایی است که مشتری می‌بیند، اما پشت صحنه دراپ شیپینگ چیست و چگونه است؟ در اینجا یک نمای کلی از روند کار وجود دارد:

۱. مشتری A یک بطری آب در com سفارش می‌دهد و یک ایمیل تأیید از روند کار دریافت می‌کند. فرض کنیم کل هزینه ۱۴/۹۵ دلار شده است.

Fancy Water Bottles همان ایمیل تأیید و همچنین پرداخت مشتری A را دریافت می‌کند. این کار معمولاً توسط نرم افزارصورت می‌گیرد و پیام تأیید را هم برای خریدار و هم برای فروشنده ارسال می‌کند.

۲. Fancy Water Bottles سفارش را به عمده فروش Water Bottles Worldwide ارسال می‌کند. به طور معمول، یک نماینده فروش از Water Bottles Worldwide، سفارش را دریافت و پردازش می‌کند. سپس خرده فروش هزینه آن را پرداخت می‌کند.

برای این مثال، فرض کنید Water Bottles Worldwide برای هر بطری آب ۱۲/۹۵ دلار هزینه می‌گیرد. خرده فروش این مبلغ را پرداخت می‌کند و ما به التفاوت آن، سود خرده فروش است. در این مورد، خرده فروش ۲ دلار سود کرده است.

۳. Water Bottles Worldwide سفارش را بسته بندی می‌کند.

اگرچه عمده فروش کالا را ارسال می‌کند، روی بسته بندی آدرس خرده فروش Fancy Water Bottles  ثبت می‌شود و نام Fancy Water Bottles در فاکتور و بسته بندی نشان داده می‌شود. (به این دلیل است که مشتری نام خرده فروش را روی بسته بندی تشخیص می‌دهد.) عمده فروش فاکتور و اطلاعات رهگیری را برای خرده فروش می‌فرستد.

۴. خرده فروش اطلاعات حمل و نقل را برای مشتری ارسال می‌کند. در اینجا نقش خرده فروش در روند سفارش به پایان می‌رسد.

۵. مشتری بسته را تحویل می‌گیرد و از بطری آب لذت می‌برد.

زنجیره تأمین اینگونه عمل می‌کند. شما می‌توانید ببینید که چگونه خرده فروش، عمده فروش و تولید کننده همه باید بدون کم و کاستی با یکدیگر کار کنند. اگر درست انجام شود، این یک روند ساده و بی‌نقص است که منجر به ایجاد یک کار کوچک برای همه افراد درگیر آن می‌شود.

نکته‌ای که باید مورد تأکید قرار گیرد این است که شما به عنوان خرده فروش فقط در دو مرحله مسئولیت دارید: ارسال سفارشات به تأمین کننده و ارسال اطلاعات مربوط به حمل و نقل به مشتری. بعضی اوقات، شما مسئولیت‌های دیگری مانند پشتیبانی مشتری، نیز دارید، اما اگر همه چیز به خوبی پیش رود، این دو مرحله تنها کاری است که باید انجام دهید.

بیایید دراپ شیپینگ را شروع کنیم

7 دراپ شیپینگ چیست ؟ چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید

به نظر می‌رسد همه این‌ها یک معما پیچیده است، اما وقتی چگونگی انجام دراپ شیپینگ را یاد بگیرید، برای همه افرادی که در آن درگیرند یک روند ساده‌ای خواهد شد. شما، به عنوان یک فروشنده دراپ شیپینگ، می‌توانید همه کارها را از راه دور انجام دهید و هرگز حتی یک محصول را لمس نکنید!

به یاد داشته باشید که برای افتتاح فروشگاه اینترنتی دراپ شیپینگ، نیازی به تجربه کاری ندارید. مطمئناً داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند، اما لازم و ضروری نیست. بسیاری از کارآفرینان تازه کار هرگز به دنبال رویاهای خود نمی‌روند زیرا آن‌ها معتقدند که به مدرک MBA یا سال‌ها تجربه نیاز دارند. اما این موضوع واقعیت ندارد. یکی از مزایای دراپ شیپینگ این است که می‌توانید در طی مسیر انجام این تجارت، آنچه نیاز دارید را یاد بگیرید.

همچنین منابع بی‌شماری در این مورد وجود دارد که باعث می‌شود فعالیت در زمینه دراپ شیپینگ آسان‌تر از هر زمان دیگری باشد. می‌توانید از سایت‌های Etsy یا Shopify برای مدیریت دراپ شیپینگ استفاده کنید.

به عنوان مثال، ویدئوهای یوتیوب توصیه‌های خوبی در مورد شروع کار ارائه می‌دهد. حتی اگر شما در زمینه کسب و کار هیچ تجربه‌ای نداشته باشید، باز هم به راحتی می‌توانید در این تجارت به سود برسید. شما باید فوت و فن کار را در طول مسیر یاد بگیرید، و گاهی اوقات چالش برانگیز است، اما ارزشش را دارد.

به سوال ” دراپ شیپینگ چیست ؟ ” و همه چیزهای اولیه ای که لازم است در شروع کار بدانید، پاسخ داده شده است. اکنون نوبت شماست که آستین بزنید و کسب و کار دراپ شیپینگ خود را عملی کنید. ممکن است در ابتدا کمی نامطمئن باشید و با کمی ترس از شکست شروع کنید، و با کار کوچک شروع کنید، اما همه کارآفرینان موفق از همان نقطه شروع کرده‌اند. یک برنامه استراتژیک تهیه کنید، فرصت‌ها و هزینه‌ها را ارزیابی کنید و رویای تجارت خود را محقق کنید.

حال که به جواب سوال دراپ شیپینگ چیست رسیدید، می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT