Bot Management یا مدیریت ربات چیست | یادگیری ماشین

زمان مطالعه 3 دقیقه

ساختن بستر مدیریت ربات (Bot Management) یک تجربه جدید و جالب است و خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که مدیریت ربات چیست و چه اهمیتی دارد. این ربات‌ها خدمات متنوعی را ارائه می‌‌دهند: برای سیستم‌های توزیع شده، توسعه وب، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، امنیت و تحقیقات (در هر زمینه‌ای) را شامل می‌شوند.

ما با تعاریف مختلفی از دنیای مدیریت Bot شروع می‌کنیم، سپس محصول و الزامات فنی را معرفی خواهیم کرد و یک دید کلی درباره این پلتفرم شما پیدا می‌کنید.

مدیریت ربات چیست ؟

 برخی از تعاریف که برای این پلتفرم ارائه شده:

Bot یک برنامه مستقل در شبکه‌ای است که می‌تواند با سیستم‌های رایانه‌ای یا کاربران تعامل کند، رفتار کاربر انسان را مشخص کند و بیاموزد، کارهای تکراری را بسیار سریعتر از آنچه که کاربران انسانی انجام می‌دهند انجام دهد.

ربات‌های خوب

ربات‌هایی که برای کسب و کارهایی که با آنها تعامل دارند مفید هستند، به عنوان مثال ربات های موتور جستجو مانند Googlebot ،‌Bingbot یا ربات‌هایی که در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی مانند Facebook Bot کار می‌کنند را شامل می‌شوند.

ربات‌های بد

ربات‌هایی که برای انجام اقدامات مخرب طراحی شده‌اند و در نهایت به کسب و کارها آسیب می‌رسانند، ربات‌های پر کردن اعتبار نامه، ربات‌های دزد اطلاعات‌، ربات‌های هرزنامه از جمله این مواردند.

مدیریت ربات چیست بد و خوب

مدیریت ربات

مسدود کردن ترافیک نامطلوب یا مخرب ربات در اینترنت، در حالی که همچنان به ربات‌های مفید اجازه می‌دهد با شناسایی فعالیت ربات‌، تشخیص رفتار مطلوب و اجرای آن را ادامه بدهد.

WAF

یک سیستم امنیتی است که بر اساس مجموعه‌ای از قوانین امنیتی‌، ترافیک شبکه را کنترل می‌کند.

الزامات جمع آوری داده صحیح چیست؟

الزامات مدیریت ربات چیست

به عنوان مثال Cloudflare از همان ابتدا مانع دسترسی ربات‌های مخرب به وب سایت‌ها یا سوء استفاده آنها از APIها شده است. با گذشت زمان مشخص شد که کلودفلر به یک پلتفرم اختصاصی نیاز دارد که بتواند تکنیک‌های مختلف مبارزه با ربات را متحد کند و کار کاربران و مشتری را ساده نماید. در طراحی این پلتفرم جدید، کلودفلر سعی کرده است الزامات اساسی زیر را برآورده کند.

 ۱) مدیریت ربات کامل و جامع ولی غیرپیچیده باشد

با هدف محافظت از وب سایت‌ها‌، برنامه‌های تلفن همراه یا API‌های کاربران، صاحبان سایت می‌توانند با یک کلیک روی دکمه مدیریت Bot را خاموش و روشن کنند.

۲) قابل اعتماد باشد

صاحبان سایت می‌خواهند بدانند که آیا می‌توانند به بازدیدکننده‌های وبسایت اعتماد کنند، آیا خطری آنها را تهدید نمی‌کند؟ این ربات‌ها چاره کار هستند.

۳)  انعطاف پذیر باشد

صاحبان سایت باید بتوانند تعریف کنند که در چه کاری ربات باید استفاده شود، به عنوان مثال  فقط URL‌ها، صفحات قیمت گذاری یا سایت را وارد شود تا آنها امن شوند.

۴) دقیق باشد

ردیابی‌های مدیریت ربات باید بدون خطا باشد، به عنوان مثال هیچ یک از کاربران انسان یا فقط افراد مخرب نتوانند وارد شوند.

۵) قابل ارزیابی باشد

در صورت پیش بینی اشتباه، بازدید کنندگان انسانی باید در ادامه کار به وب سایت‌ها و همچنین ربات‌های خوب و مفید دسترسی داشته باشند.

الزامات فنی کدام مواردند؟

آموزش مدیریت ربات چیست

علاوه بر الزامات محصول که در بالا اشاره شد، یک لیست از موارد ضروری برای سیستم عامل مدیریت ربات وجود دارد. مهمترین موارد عبارتند از:

۱) مقیاس پذیری

سیستم عامل باید بتواند تا حدود ۱۰ میلیون مورد منحصر بفرد را در ثانیه تجزیه و تحلیل کند.

۲) تأخیر کم

تشخیص باید بسیار سریع انجام شود، سرعت پردازش نباید از یک میکرو ثانیه دیر‌تر انجام شود.

۳) قابلیت پیکر بندی

باید بتوان پیکربندی کرد که هر کشف در چه محلی با چه مشخصاتی و با چه ترافیک اینترنتی کشف شده است. از جمله در هر دامنه / مرکز داده / سطح سرور را شامل می‌شود.

۴) تغییرپذیری

سیستم عامل باید با مکانیسم‌های شناسایی بیشتر، کاهش اقدامات و اختیارات، تجزیه و تحلیل غنی‌تر و بررسی گزارش‌ها به راحتی قابل توسعه باشد.

۵) امنیت

برای ساختن پیکر بندی و تجزیه و تحلیل نباید اطلاعات محرمانه هیچ یک از کاربران به خطر بیافتد.

۶) قابلیت توضیح و اشکال زدایی

باید بتوان پیش بینی‌ها را به روشی قابل مشاهده توجیه کرد.

در سال ۲۰۱۸ تیم مهندسین Cloudflare برای طراحی و ساخت نسل بعدی مدیریت ربات با امکانات ذکر شده، بسیار موفق عمل کرده است. اگر شما قصد استفاده از خدمات امنیتی Cloudflare برای سایتتان را دارید، می‌توانید برای پرداخت هزینه ارزی، از خدمات پرداخت ارزی با پی پال مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT