قیمت بیت کوین به بالای 61 هزار دلار رسید ، بررسی دلایل

قیمت بیت کوین به بالای 61 هزار دلار رسید ، بررسی دلایل افزایش قیمت BTC

زمان مطالعه 2 دقیقه

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان داد که BTC/USD امروز به ۶۱ و ۵۰۰ دلار رسیده است که همچنان در ۴ ساعت ۴ درصد افزایش یافته است. برای دریافتن افزایش قیمت بیت کوین به بالای 61 هزار دلار. باید با ETF ها آشنا شوید.

ETF بیت کوین چیست؟

3 قیمت بیت کوین به بالای 61 هزار دلار رسید ، بررسی دلایل

ETF‌های بیت کوین وجوه قابل معامله در بورس هستند که ارزش بیت کوین را ردیابی می‌کنند و در مبادلات بازار سنتی به جای مبادلات ارز رمزپایه معامله می‌کنند. آنها به سرمایه گذاران اجازه می‌دهند بدون نیاز به دردسر در استفاده از صرافی ارزهای رمزنگاری شده، سرمایه گذاری کنند و در عین حال اهرمی برای قیمت آن ایجاد کنند.

ETF (صندوق قابل معامله در بورس) یک صندوق سرمایه گذاری است که قیمت دارایی یا شاخص اساسی را ردیابی می‌کند. امروزه ETF برای دارایی‌ها و صنایع مختلف از کالاها گرفته تا ارزها در دسترس است.

ETF بیت کوین نیز به همین ترتیب کار می‌کند قیمت یک سهم از صندوق قابل معامله با قیمت بیت کوین در نوسان است. اگر ارزش بیت کوین افزایش یابد، ETF نیز افزایش می‌یابد و بالعکس. اما ETF به جای معامله در صرافی ارز رمزپایه، در بورس مانند NYSE یا TSX معامله می‌کند.

دلایل افزایش قیمت بیت کوین به بالای 61 هزار

1 قیمت بیت کوین به بالای 61 هزار دلار رسید ، بررسی دلایل

این ارز پس از باز شدن وال استریت در روز جمعه به ۶۲ هزار و ۹۴۰ دلار رسید زیرا اخبار حاکی از آن بود که تنظیم کننده‌ها پس از سال‌ها برنامه‌های ETF را روشن کرده‌اند.

این ETF ها آینده بیت کوین CME را به عنوان دارایی اصلی و نه بیت کوین خواهند داشت و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ماه آینده تصمیم گیری در مورد سرنوشت ETF‌های “فیزیکی” را آغاز می‌کند. ETF‌های مبتنی بر آینده استقبال متفاوتی داشته‌اند، نظرات آنها در مورد تأثیر آنها در بازار و تأثیر کلی بر عملکرد قیمت بیت کوین بسیار متفاوت است.

QCP خاطرنشان کرد که ماهیت ETF‌های آتی به این معناست که محصولات بیشتر برای خرده فروشان جذابیت دارند تا سرمایه گذاران نهادی، زیرا سهم زیادی از سرمایه بالقوه ورودی به بیت کوین برای محصولات فیزیکی اختصاص دارد.

با این حال، ممکن است مدت زیادی پیش بیاید، زیرا سرمایه گذاران به جای منتظر تغییر احتمالی SEC و رئیس جدید آن، Gary Gensler، در ETF‌های فیزیکی فعلی کانادایی و اروپایی بیت کوین تجمع می‌کنند.

QCP افزود: “ما گمان می‌کنیم که بعد از اینکه رئیس SEC جنسلر به طور غیر مستقیم یک ETF فیزیکی BTC در ایالات متحده را برای آینده قابل پیش بینی رد کرد، سرمایه گذاران قادر به دسترسی به این بازارهای خارج از کشور تصمیم گرفته‌اند به جای سرمایه گذاری در ETF‌های آتی در ایالات متحده ، در آنجا شرکت کنند.”

حال که با دلایل افزایش قیمت بیت کوین به بالای 61 هزار دلار آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT