اصطلاحات گاو نر (Bull) و خرس (Bear)

اصطلاحات گاو نر (Bull) و خرس (Bear) در بازار ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه 4 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال بی ثبات هستند. قیمت ‌ها می‌توانند در عرض چند ساعت افزایش یا کاهش چشمگیری پیدا کنند و نمی‌دانیم که یک توکن به کجا خواهد رسید. بنابراین، تعجبی ندارد که اصطلاحاتی برای توصیف نوسانات بزرگ در بازار استفاده می شود. در این مقاله به بررسی اصطلاحات گاو نر (Bull) و خرس (Bear) در بازار ارزهای دیجیتال می پردازیم.

اصطلاحات گاو نر (Bull) و خرس (Bear)

اصطلاحات گاو نر (Bull) و خرس (Bear)

اصطلاحات گاو نر (Bull) و خرس (Bear)

اصطلاحات “گاو نر Bull” و “خرس Bear” یا “قیمت صعودی” و “قیمت نزولی” همان چیزی است که صاحبان کریپتو برای توصیف تغییرات بزرگ بازار استفاده می کنند، اما هر اصطلاح در واقع به چه معناست؟ در این مقاله به این خواهیم پرداخت که این کلمات به چه نوع نوساناتی اشاره دارند.

این اصطلاحات از کجا سرچشمه گرفته اند؟

اگرچه “bull” و “bear” در حال حاضر معمولاً در دنیای ارز دیجیتال استفاده می شوند، اما منشا آنها در آنجا نبود. در واقع، این اصطلاحات برای اولین بار در بازار های سنتی سهام استفاده شد. گمان می رود که این دو کلمه به دلیل نحوه مبارزه گاو نر و خرس انتخاب شده است. گاو نر شاخ های خود را به سمت بالا هدایت می کند تا با آنها ضربه بزند، اما خرس ها در نبرد سر خود را به سمت پایین می گیرد تا بتواند با دندان هایش آسیب بزند.

اولین استفاده از این اصطلاحات مشخص نیست که توسط چه کسی انجام شد، اما تخمین زده می شود که این دو کلمه در قرن هجدهم رایج شدند. قرن هجدهم زمانی است که خرید یا فروش پوست خرس به عنوان اصطلاحی برای خرید یا فروش کالا استفاده می شد. حتی الکساندر پوپ شاعر اوایل دهه 1700 از ایده گاو نر و خرس در آثار خود استفاده کرد.

“گاو نر” و “خرس” هر دو برای توصیف افراد یا سازمان هایی استفاده می شوند که به روشی خاص عمل می کنند. گاوها با این فرض که بازار به زودی شاهد افزایش قیمت خواهد بود، سهام می خرند، در حالی که خرس ها همین کار را می کنند، اما به این دلیل که انتظار کاهش دارند.

چگونه از این اصطلاحات در صنعت کریپتو استفاده می شود؟

بازار گاوی چیست؟

اصطلاحات گاو نر (Bull) و خرس (Bear)

اصطلاحات گاو نر (Bull) و خرس (Bear)

بازار صعودی وقتی است که قیمت ‌ها در یک بازار شروع به افزایش می‌کنند یا به شدت انتظار می‌رود که افزایش یابند. اگر پس از دو کاهش 20 درصدی قیمت ها بیش از 20 درصد افزایش یابد، به عنوان یک بازار صعودی در نظر گرفته می شود. هنگامی که بازارها صعودی هستند، به عنوان نشانه ای از عملکرد بسیار خوب و در حال رشد تلقی می شود.

تقاضای بالا برای سهام در بازار صعودی دیده می‌شود و افزایش قیمت عموماً در یک دوره طولانی مشاهده می‌شود. با این حال، با توجه به اینکه بازار کریپتو همیشه نوسان داشته است، مردم تمایل دارند از اصطلاحات صعودی و نزولی کمتر استفاده کنند. قیمت یک سکه می تواند در عرض چند ساعت یا چند روز 20 درصد تغییر کند و چنین تغییری اغلب به صورت صعودی یا نزولی توصیف می شود.

برای تصویرسازی اینکه بازار bull چگونه به نظر می رسد، بیایید نگاهی به آنچه در پاییز و زمستان 2021 رخ داد بیندازیم. بین سپتامبر و نوامبر، قیمت بسیاری از توکن ها به طور قابل توجهی افزایش یافت. به عنوان مثال، بیتکوین تنها در عرض چند هفته شاهد افزایش حدود 60 درصدی قیمت (از 40000 دلار به 67000 دلار) بود. سکه‌ های دیگر مانند اتریوم، بایننس کوین و سولانا نیز افزایش زیادی در ارزش خود داشتند.

اما بلافاصله پس از این عملکرد چشمگیر همه چیز شروع به تغییر کرد. اینجاست که بازارهای نزولی وارد عمل می شوند.

بازار خرسی چیست؟

اصطلاحات گاو نر (Bull) و خرس (Bear)

اصطلاحات گاو نر (Bull) و خرس (Bear)

بازار نزولی اساساً مخالف بازار صعودی bull است. این روند وقتی قیمت های بازار در یک دوره زمانی بیش از 20 درصد کاهش می یابد، دیده می شود. چنین فعالیتی اغلب با کاهش تقاضای سهام و کاهش علاقه سرمایه گذاران همراه است. این نوع بازار می تواند تا چند هفته دوام بیاورد یا چندین دهه ادامه داشته باشد.

با این حال، بسیاری بازارهای نزولی را فرصتی برای خرید سهام در زمانی که قیمت آنها پایین است میدانند (با این فرض که قیمت ‌ها در نهایت دوباره افزایش خواهند یافت). به همین دلیل است که عبارت BTD یا “Buy The Dip” معمولا در بین سرمایه گذاران ارز های دیجیتال استفاده می شود. آخرین باری که بازار کریپتو را می‌توان نزولی در نظر گرفت، چه زمانی بود؟

اگر واقعا به کریپتو علاقه دارید، به احتمال زیاد شاهد سقوط های عظیمی بوده‌اید که یک نمونه ی آن در اواخر سال ۲۰۲۱ بود. به دلایل بی شمار، از جمله وحشت در مورد نوع جدید Omicron، ارزش کل بازار کریپتو به شدت کاهش یافت. رهبر بازار یعنی بیتکوین، در طی شش هفته شاهد کاهش بیش از 50 درصدی (از 67000 دلار به 35000 دلار) بود و بسیاری از ارز های دیجیتال دیگر نیز با کاهش مشابهی مواجه شدند.

اگرچه به نظر می رسد بازار در حال بهبود است، اما وحشت ناشی از این سقوط همچنان در صنعت منعکس می شود و در واقع ممکن است در آینده نزدیک شاهد یک رویداد مشابه باشیم.

چه کسی می داند که بازار کریپتو در مرحله بعدی به کجا خواهد رفت

واقعاً نمی‌دانیم که تغییر بزرگ بعدی در بازار کریپتو صعودی یا نزولی خواهد بود. بسیاری از عوامل مختلف می‌توانند بر نحوه رفتار بازار تأثیر بگذارند، بنابراین ما فقط می‌توانیم منتظر زمان باشیم تا بگوییم در آینده چه روند قیمتی را خواهیم دید. گاو یا خرس، پیش بینی شما چیست؟

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 10 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. الهه شکری گفت:

    ممنون از مقاله و توضیحات مفیدتون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT