کاردانو یا پولکادات کدام ارز موفق تر خواهد شد ؟

کاردانو یا پولکادات | کدام ارز موفق تر خواهد شد ؟

زمان مطالعه 7 دقیقه

به جنگ رمزارز ها خوش آمدید. کاردانو یا پولکادات ، دو ارزی که در حال تغییر جهان هستند. با این حال، تنها یک ارز دیجیتال می‌تواند بازار جهانی ارز‌های دیجیتال را رهبری کند. در ادامه به بررسی دو ارز کاردانو و پولکادات می‌پردازیم.

کاردانو یا پولکادات انتخاب شما چه ارزی است؟

Ethereum از نظر اکوسیستم و بازار با دو ارز دیگر کهکشان‌ها فاصله دارد، اما “ائتلاف دو قاتل” یعنی Polkadot  و Cardano را نباید دست کم بگیرید.

بر روی کاغذ، هر سه پروژه یک کار یکسان را انجام می‌دهند. آنها می‌خواهند با جذب سرمایه یک پلتفرم قرارداد هوشمند راه‌اندازی کنند که توسعه دهندگان به راحتی می‌توانند برنامه‌های غیر متمرکز را در اختیار داشته باشند.

به همین دلیل من اینجا هستم تا در این مقاله به شما توضیح بدهم که کدام پروژه بیش‌ترین شانس را برای موفقیت بین Cardano و Polkadot دارد.

بیایید نگاهی سریع به این “قاتلان اتریوم” داشته باشیم.

دور اول: بنیانگذاران

1 کاردانو یا پولکادات کدام ارز موفق تر خواهد شد ؟

خالق کاردانو چارلز هاسکینسون Charles Hoskinson است. او یک ریاضی دان، کارآفرین فنی و یکی از بنیانگذاران Ethereum است. چارلز از پروژه Ethereum به سرعت خارج شد تا پروژه خود را توسعه دهد.

چارلز همچنین بنیانگذار Hong Kong [iOhk]، یک شرکت نرم افزاری سودآور است که در زمینه ساخت و نگهداری کاردانو فعالیت دارد. از آنجا بود که چارلز رقابت شدیدی علیه یکی دیگر از بنیانگذاران اولیه اتریوم، یعنی دکتر گاوین وود Gavin Wood، بنیانگذار Polkadot آغاز کرد.

در کتاب Matthew Leising با نام “خارج از اتر” گفته شده است که گاوین هیچوقت با چارلز چشم در چشم نشده است. آنها به دلیل تفاوت دیدگاه بنیادی درباره اتریوم از یکدیگر متنفر هستند. گاوین یک دانشمند کامپیوتر است. او زبان برنامه نویسی Solidity را اختراع کرد، اولین اتریوم را به کار برد و یکی از تاثیر گذار‌ترین مانیفست‌های برنامه نویسی را نوشت: کاغذ زرد.

دکتر گاوین معتقد بود که کسب و کار Ethereum باید به توسعه واقعی برسد. چارلز به وضوح برنامه‌های دیگری داشت. با این حال مانند رقابت مضر رپر ها، این دو یکدیگر را خرد کردند. اما عقاید فلسفی آنها، آنها را به پایانشان نزدیک می‌کند.

دور دوم: چه چیزی در باطن قرار دارد؟

2 کاردانو یا پولکادات کدام ارز موفق تر خواهد شد ؟

Cardano و Polkadot هر دو هدف یکسانی دارند، اما با روش‌های متفاوتی آن را دنبال می‌کنند. هر دو بر بلاکچین ها استوار هستند، اما Polkadot در خط مقدم فناوری ارز دیجیتال است. Polkadot یک شبکه از بلوک‌های متعدد است و همه آنها را زبر پوشش یک شبکه متحد می‌کند.

Blockchain یک زنجیره رله است و آنهایی که اجزای آن را تشکیل می‌دهند، Parachains نامیده می‌شوند. همانطور که در تعریف Kraken آمده است. پاراچین‌ها را می‌توان برای تمامی مصارف بلاکچین سفارشی سازی کرد. به طوری که پاراچین از امنیت و مزایای دیگر بلاکچین بهره مند شود.

به عنوان مثال، یک پاراچین می‌تواند به یک مرکز مالی غیر متمرکز عمل کند و حتی به یک پلتفرم برای گسترش انرژی‌های تمیز و دوستدار محیط زیست تبدیل شود. امکانات پاراچین‌ها بی‌پایان است.

هر چیزی که در Polkadot تمام می‌شود، ابتدا به Kusama (KSM) می‌رود، که پلتفرم پیش تولید Polkadot است. Kusama به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه محصولات خود را بر روی زنجیره رله به کار بگیرند، با برنامه‌های دیگر آزمایش کنند.

شعار Kusama: “ریسک کردن، اول ما در یک معدن ذغال سنگ حرکت می‌کنیم تا خطر را از پسرعمو یعنی Polkadot دور کنیم.”

گاوین خاطر نشان کرده است که Polkadot یک روز به اندازه کافی مقیاس پذیر خواهد شد تا یک میلیون معامله را در هر ثانیه را در شبانه روز پردازش کند. شگفت انگیز است!

پس چگونه Cardano جمع آوری می‌شود؟

Cardano یک بلاکچین آکادمیک است. آنها سعی نمیکند چرخ را نوسازی کند، آنها خود چرخ هستند. Cardano پس از سال‌ها تحقیقات در حال بهتر کردن بلاکچین‌های سنتی از نظر مکانیکی هستند.

دو لایه در Cardano وجود دارد: لایه بررسی، که توازن و انتقال تو‌کن‌ها را پیگیری می‌کند و لایه محاسباتی که تمام قرارداد‌های هوشمند را اجرا می‌کند.

ستون فقرات Cardano ،Ouroboros است. Ouroboros نخستین پروتکل اثبات شده است که به شبکه اجازه می‌دهد چند صد معامله را در هر ثانیه پردازش کند. عملکرد بسیار ساده‌ای دارد. “علت وجود Ouroboros تعریف پارامتر‌های جدید جهان است: یک پروتکل امن، مقیاس پذیر و با قابلیت صرفه جویی در انرژی.”

بزرگ‌ترین دستاورد Cardano قابلیت همکاری آن است. در اوایل سال جاری توسعه دهندگان ADA اعلام کردند که یک مبدل جدید ERC20 ساختند که Ethereum را به Cardano متصل می‌کند. این توکن باعث می‌شود Cardano به یک راه حل عالی برای Ethereum تبدیل شود.

Cardano از Hydra به عنوان یک راه حل مقیاس لایه دوم استفاده می‌کند، تا حدود ۱۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه را پردازش کند. اگر ۱۰۰۰ استخر سهام در یک زمان وارد عمل شوند، تراکنش‌های کاردانو می‌تواند به حداکثر یک میلیون معامله در هر ثانیه برسد. بسیار درخشان است!

دور سوم: انجمن

5 کاردانو یا پولکادات کدام ارز موفق تر خواهد شد ؟

پاشنه آشیل Polkadot، مشارکت اجتماعی است.

چارلز در مقایسه با گاوین زمان زیادی را صرف معاشرت با جامعه کاردانو می‌کند. این بازتابی از شخصیت‌های آنها است. چارلز یک کارآفرین کسب و کار باهوش و Gavin مهندس تکنولوژی منزوی است.

Polkadot از سال ۲۰۲۰ راه اندازی شده است لذا قدمت چندانی ندارد، در حالی که Cardano در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. بنابراین کمبود حمایت اجتماعی Polkadot ممکن است به این دلیل باشد. با این حال، دوگانگی بین زیر مجموعه‌های مربوطه آنها تکان دهنده است‌.

طبق آمار‌ها تعداد صاحبان این دو ارز دیجیتال به صورت زیر است:

Cardano: ۴۸۱،۰۰۰

DOT: ۲۵،۰۰۰

اگر یک دلیل واضح میخواهید که Cardano بهتر از polkadot باشد، این است.

کاردانو یا پولکادات | دور چهارم: اکوسیستم‌ها

3 کاردانو یا پولکادات کدام ارز موفق تر خواهد شد ؟

بیش از ۳۵۰ پروژه انجام شده در شبکه Polkadot وجود دارد. محبوب ترین آنها Kusama ،MoonBeam (پل قرارداد هوشمند DOT بین Ethereum و Polkadot) و Polkastarter هستند.

اما از سوی دیگر، Cardano هیچ پروژه‌ای انجام نداده است!

اگر یک مزیت روشن می‌خواهید که Polkadot بهتر از Cardano باشد، این است.

Cardano دارای پروژه‌های در حال ساخت بسیاری است. اما انتظار نمی‌رود که شبکه آن بتواند تا ماه اوت قراردادهای هوشمند را اجرا کند (فرض بر این است که تاخیر بیش‌تری در ساخت پروژه‌ها رخ ندهد). این یک مشکل بزرگ برای Cardano است. آنها پنج سال پیش از Polkadot راه اندازی شدند و هنوز مهم‌ترین مزیت را در اختیار ندارند.

برخی استدلال می‌کنند که سرعت تکمیل پروژه‌ها در بلند مدت مهم نیست. من می‌گویم زِکی اشتباه می‌کنید! به نظر من این یک عیب بزرگ است، به ویژه اگر Cardano نمی‌تواند از رقابت عقب نشینی کند.

دور پنجم و نهایی: Tokenomics اقتصاد توکنی

4 کاردانو یا پولکادات کدام ارز موفق تر خواهد شد ؟

ابتدا کمی سیاست پولی را بررسی می‌کنیم:

Polkadot

  • ارزش فعلی: DOT (۳۲ دلار آمریکا)
  • سرمایه اولیه: ۱۰ میلیون دلار
  • سرمایه در گردش: ۹۰۸ میلیون دلار
  • تورم برنامه ریزی شده: نامحدود
  • حداکثر توکن موجود: نامحدود
  • میزان تورم: در حال حاضر ۱۰ درصد (این شاخص بر اساس استفاده‌های شبکه تعیین می‌شود)

ADA

  • ارزش فعلی: ADA (۳ دلار آمریکا)
  • سرمایه محاسبه شده: ۳۱ میلیارد دلار
  • تورم برنامه ریزی شده: ۱۴ میلیارد دلار
  • حداکثر توکن موجود: ۴۵ میلیارد دلار
  • میزان تورم: هر ۴ تا ۵ سال تورم (۱۴ میلیارد دلار) نصف خواهد شد. تورم Cardano کاهشی است و یک چرخه درست مانند بیتکوین دارد.

از آنجا که DOT یک ارز تورمی است، شما باید آمادگی از دست دادن حدود ۱۰ درصد از ارزش سرمایه خود را در بازار سهام داشته باشید. این نرخ تورم گرچه نامعقول است، ولی صادقانه است. شما هیچ انتخابی ندارید و سرمایه شما در این شبکه به خطر می‌افتد.

صاحبان اعتبارسنجی شده ی DOT بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از میزان توکن‌های خود سود دریافت می‌کنند. با این حال، یک حداقل مقدار تعیین شده برای کسب پاداش وجود دارد.

پاداش‌های پراکنده Cardano به طور میانگین ۷/۳۱٪ است. اما حداقل مقدار لازم برای پرداختن به ADA وجود ندارد. بیش از ۷۰٪ از شبکه‌های Cardano، توکن شده‌اند. این مسدود کننده‌ترین Blockchain در بازار است. درآمد حاصل از پرداخت هر دو شبکه را می‌توان به طور مستقیم از طریق کیف پول‌های Guarda و Atomic انجام شود.

کاردانو یا پولکادات | برنده

6 کاردانو یا پولکادات کدام ارز موفق تر خواهد شد ؟

تعیین برنده بین کاردانو یا پولکادات کمی دشوار است. بیایید نتایج به دست آمده را بررسی کنیم.

۱. بنیانگذاران: من بیشتر با تسلط فنی Gavin Wood تحت تاثیر قرار می‌گیرم، با این حال این Charles Hoskinson است که جامعه Cardano را پیشگام کرده است. برنده: Cardano

۲. مشخصات: Cardano پتانسیل کافی را دارد تا بیش‌ترین همکاری و کارآمدی را داشته باشد. اما فعلا چیزی برای اثبات آن ندارد. از سوی دیگر، Polkadot یکی از بهترین اکوسیستم‌های هوشمند قراردادی را در کمتر از یک سال راه اندازی کرده است. برنده: Polkadot

۳. جامعه: Cardano هفتمین رمزارزی است که بیش‌ترین جستجو را در هفته گذشته داشته است. همیشه در بین ۱۰ ارز دیجیتال اول قرار دارد. در این لیست polkadot کجاست؟ شماره ۱۶. علاوه بر این فعالیت یوتیوب چارلز، ADA را بسیار محبوب‌تر از DOT کرده است. برنده: Cardano

۴. اکوسیستم: شاید در حال حاضر همه ما به این قضیه عجیب و غریب که Cardano صفر پروژه انجام شده داشته، بخندیم. اما Cardano در مرحله قبل از طلوع خورشید است، ممکن است اتفاقات آینده ما با شگفت‌ زده کند. در حال حاضر چیزی وجود ندارد، اما اینگونه هم باقی نخواهد ماند. برنده: Polkadot

۵. Tokenomics: به مرحله آخر رسیدیم. کدام توکن بهتر است؟ با نهایت صداقت، توکن برتر Cardano است. علیرغم قیمت بالای سهام Polkadot، با توجه به تورم با Cardano برابر است. همچنین Cardano امتیازات بسیار فراتری دارد، بدون هیچ گونه اکوسیستم DAPP پنجمین جایگاه را در بازار دارد. برنده: Cardano

من سعی کردم این مقاله را تا حد ممکن به صورت بی‌طرفانه بررسی کنم. من هر دو ارز دیجیتال Cardano و Polkadot را استفاده می‌کنم و به دلایل جداگانه‌ای به هر دو پروژه اعتقاد دارم.

به عنوان یک کاربر Reddit به طرز حرفه‌ای اشاره می‌کند، “Polkadot مانند سیستم جاده‌‌ای بین شهرها مستقیم است. ADA مانند شهر رم است جایی که جاده‌ها همگرا هستند و به یکدیگر می‌رسند. سوال این است که آیا سیستم جاده‌ای می‌تواند به جای دو سیستم کار کند و یا اینکه رم می‌تواند آن را کنترل کند. شاید Polkadot مانند یک عوارض جاده‌ای عمل کند که با Cardano متصل شود، اما در جمع آوری هزینه ها جدا می‌شود.”

همه چیزهایی که باید بدانید در این مقاله گفته شده است: اگر اسلحه روی سر من بگذارید و من را مجبور کنید یکی را انتخاب کنم، من Cardano را انتخاب کرده و استفاده می‌کنم.

حال که دریافتید احتمال موفقیت کدام ارز بین کاردانو یا پولکادات بیش‌تر است می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 3/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT