02 بهترین دانشگاه های اوکراین در سال 2021

بهترین دانشگاه های اوکراین در سال 2021

زمان مطالعه 6 دقیقه

اوکراین یک کشور پرجمعیت در اروپا و صادرکننده غلات است و دارای دشت‌های حاصلخیز و آب و هوای عالی است. این کشور به دلیل فستیوال‌ها، غذاها، جاذبه‌های طبیعی عجیب و مکان‌های تاریخی جذاب شهرت دارد. اوکراین در سال ۱۹۹۱ استقلال خود را اعلام کرد و پیش از آن تحت کنترل دولت‌ها و امپراتوری‌های همسایه بود. این کشور در طول سال‌ها فرهنگ غنی و دانش خود در رشته‌های دانشگاهی مختلف توسعه داده است. بنابراین اوکراین آموزش مدرن و جامعی را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. در ادامه به بهترین دانشگاه های اوکراین می‌پردازیم.

آیا اوکراین مقصد تحصیلی خوبی برای دانشجویان بین المللی است؟

03 بهترین دانشگاه های اوکراین در سال 2021

اوکراین در بسیاری از رشته‌ها به ویژه در علم و فناوری پیشرو است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، داروسازی، زیست شناسی و گرایش‌های مختلف مهندسی و فناوری به این کشور مهاجرت می‌کنند. مدارک تحصیلی این دانشگاه‌های بین المللی بسیار معتبر هستند. بیشتر دوره‌های تحصیلی عموماً به زبان اوکراینی و برخی دیگر به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. بیشتر دانشگاه‌ها دوره آمادگی برای یادگیری زبان انگلیسی و اوکراینی نیز برگزار می‌کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اوکراین به طور قابل توجهی کمتر از سایر کشورهای اروپایی و غربی است. شما با هزینه کمتری می‌توانید در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید و مدارک معتبری را دریافت کنید. علاوه بر این، هزینه‌های زندگی در اوکراین نیز مقرون به صرفه است. شما فقط با ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار در سال می‌توانید برای تحصیل در بهترین دانشگاه های اوکراین اقدام کنید.

آیا دانشجویان بین المللی می‌توانند در حین تحصیل در اوکراین کار کنند؟

01 بهترین دانشگاه های اوکراین در سال 2021

بهترین دانشگاه های اوکراین

به گفته مرکز آموزش بین المللی اوکراین دانشجویان بین المللی هنوز اجازه ندارند در طول تحصیل در این کشور کار کنند و دانشجویان را تشویق می‌کند که به جای آن بر درس‌های خود تمرکز کنند.

ویزای دانشجویی در اوکراین به شما اجازه می‌دهد تا به سایر کشورهای اروپایی مانند لهستان، فنلاند، سوئد، فرانسه و انگلستان سفر کنید. اگر می‌خواهید کار کنید می‌توانید در تعطیلات دانشگاه در این کشورها به دنبال شغل باشید.

آیا دانشجویان بین المللی می‌توانند پس از فارغ التحصیلی در اوکراین اقامت داشته باشند؟

بهترین دانشگاه های اوکراین در سال 2021

پس از فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی می‌توانند برای ویزای کاری در اوکراین اقدام کنند. بنابراین اگر بتوانید در یک شرکت اوکراینی استخدام شوید می‌توانید برای ویزای کاری اقدام کنید. بسته به مدت اقامت شما ممکن است مجبور به اخذ یا تمدید مجوز اقامت موقت شوید.

دانشگاه‌ها برای دانشجویان فارغ التحصیل خود در داخل کشور و یا کشورهای نزدیک موقعیت شغلی ارائه می‌دهند. برخی از استثنائات این مجوز شامل کارکنان موسسات خارجی دائمی، نمایندگان رسانه‌های گروهی خارجی و ورزشکاران و هنرمندان حرفه‌ای است.

پس از دو سال اقامت در این کشور می‌توانید برای اقامت دائم و شهروندی در اوکراین اقدام کنید. شما از حقوق مشابه شهروندان اوکراین به جز داشتن پست و مقام، انجام خدمت سربازی و رای دادن برخوردار خواهید بود.

بهترین دانشگاه های اوکراین برای دانشجویان بین المللی

۱. دانشگاه لِویو پلی‌تکنیک

1 بهترین دانشگاه های اوکراین در سال 2021

لِویو پلی‌تکنیک

دانشگاه ملی لِویو پلی‌تکنیک قدیمی‌ترین دانشگاه فنی در اوکراین است. این دانشگاه در سال ۱۸۱۶ تأسیس شد و تاریخی طولانی از امپراتوری اتریش گرفته تا اشغال نازی‌ها و استقلال اوکراین را پشت سر گذاشته است. دانشگاه ملی لویر پلی تکنیک با داشتن چندین دهه تجربه آموزش، بهترین دانشگاه در اوکراین و یکی از بهترین دانشگاه‌ها در کل اروپا است.

این دانشگاه در رتبه ۱۶ام قرار دارد و در رشته‌های معماری و مهندسی عمران بالاترین امتیاز را دارد. این دانشگاه دوره‌های مختلفی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. اساتید این دانشگاه در رشته‌های خود بهترین هستند. این موسسه همچنین بستر آموزش از راه دور را نیز ارائه می‌دهد.

۲. دانشگاه ایالتی سومی (SumDU)

2 بهترین دانشگاه های اوکراین در سال 2021

SumDU

دانشگاه Sumy یکی از عالی‌ترین موسسه آموزشی شرقی اوکراین است. این دانشگاه در زمینه STEM، از جمله فناوری اطلاعات، مهندسی و پزشکی تخصص دارد. همچنین دوره‌های علوم انسانی را نیز ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌‌توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری تحصیل کنند. دانشجویان یک تجربه جامع دانشگاهی از باشگاه‌های ورزشی اختصاصی گرفته تا کارگاه‌های ادبی و گروه‌های مردمی را تجربه می‌کنند. این دانشگاه دپارتمان آموزش زبان برای دانشجویان بین المللی، دانشکده ارتقای مهارت‌ها و مرکز آموزش کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد. از طریق این برنامه‌ها دانشجویان و فارغ التحصیلان می‌توانند مهارت‌های حرفه‌ای خود را تقویت می‌کنند.

۳. دانشگاه ملی رادیو الکترونیک خارکف (NURE)

3 بهترین دانشگاه های اوکراین در سال 2021

NURE

دانشگاه ملی رادیو الکترونیک خارکف برترین دانشگاه اوکراین در زمینه الکترونیک، مخابرات، فناوری اطلاعات و مهندسی برق است. این دانشگاه به دلیل داشتن فناوری‌های نوین آموزش از راه دور را در اوکراین پیشگام کرد. NURE شامل ۳۴ بخش است که در هفت دانشکده قرار دارند. دوره‌های ارائه شده این دانشگاه بر پیشرفت‌های تکنولوژیکی مانند هوش مصنوعی، سایبرنتیک اقتصادی، مهندسی ارتباطات و طراحی و بهره برداری دستگاه‌های الکترونیکی متمرکز است.

NURE به همراه دانشگاه پلی تکنیک Lviv یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فنی است. سابقه طولانی این دانشگاه اعتماد چندین دانشگاه بین المللی را در خارج از اوکراین جلب کرده است.

۴. دانشگاه ملی ایوان فرانکو

4 بهترین دانشگاه های اوکراین در سال 2021

دانشگاه ملی ایوان فرانکو

دانشگاه ملی ایوان فرانکو لووف یکی از بهترین دانشگاه‌های اوکراین برای دانشجویان بین المللی است و اولین منشور سلطنتی خود را توسط پادشاه لهستان در سال ۱۶۶۱ بدست آورد که آن را به قدیمی‌ترین دانشگاه اوکراین تبدیل کرده است. نام این دانشگاه از نام سیاستمدار و نویسنده معروف اوکراینی که زمانی دانشجو آن جا بود گرفته شده است. این دانشگاه طی سال‌ها بر بسیاری از رویدادها، تحولات و تغییر نام غلبه کرده است. این تجربیات باعث پیشرفت دانشگاه، فرهنگ غنی و ارائه مجموعه‌ای جامع از رشته‌ها شده است.

این دانشگاه دارای ۱۷ دانشکده شامل دانشکده شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، حقوق، روزنامه نگاری، روابط بین الملل و ریاضیات کاربردی است که از بهترین‌های اروپای شرقی محسوب می‌شوند. علاوه بر این اعتبار دانشگاهی آن از طریق بیش از ۹۰ تفاهم نامه با دانشگاه‌های مختلف در سطح جهانی شناخته شده است.

۵. دانشگاه ملی فنی “موسسه پلی تکنیک خارکف” (NTU KhPI)

5 بهترین دانشگاه های اوکراین در سال 2021

NTU KhPI

دانشگاه ملی فنی “موسسه پلی تکنیک خارکف” برای اولین بار به عنوان یک موسسه فنی کاربردی تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا تنها شامل دو بخش مکانیک و شیمی بود. در طی سالیان این دانشگاه گسترش یافت و اکنون رشته‌های علوم رایانه، اقتصاد، فیزیک و فناوری اطلاعات را ارائه می‌دهد. در دپارتمان مهندسی این دانشگاه برتر اوکراین رشته‌هایی شامل مهندسی نیروگاه، برق و مهندسی ماشین کاری شیمیایی نیز ارائه می‌شود.

NTU KhPI در قرن ۱۹ تأسیس شد و محوطه‌ی دانشگاه شامل چندین ساختمان تاریخی است. اما با وجود ساختار قدیمی دارای امکانات آموزشی مدرن است.

۶. دانشگاه ملی فنی اوکراین – موسسه پلی تکنیک ایگور سیکورسکی کیف (NTUU KPI)

6 بهترین دانشگاه های اوکراین در سال 2021

NTUU KPI

یکی دیگر از دانشگاه های فنی معتبر در اوکراین، دانشگاه فنی ملی اوکراین، موسسه پلی تکنیک ایگور سیکورسکی کیف است. این دانشگاه در سال ۱۸۹۸ با تنها چهار دپارتمان کشاورزی، شیمی، مکانیک و مهندسی عمران تاسیس شد. این دانشگاه تخصص خود را در این رشته‌ها حفظ کرده است اما در زمینه‌های دیگر مانند بیوتکنولوژی، علوم رایانه، جامعه شناسی و زبان شناسی نیز در حال توسعه است. به طور کلی این دانشگاه شامل ۱۵ دانشکده، هشت موسسه و پنج بخش علمی است.

این دانشگاه معتقد است اوقات فراغت و تفریح برای زندگی دانشجویی ضروری است. بنابراین دانشگاه زیرساخت‌هایی را برای تفریح از جمله هنر و ورزش فراهم کرده است. دانشجویان بین المللی می‌توانند از این امکانات در NTUU KPI، به ویژه در همکاری دانشگاه با سایر کشورها برخوردار شوند. فعال‌ترین روابط این دانشگاه با لهستان، دانمارک، ایتالیا، چین و ایالات متحده است.

۷. دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کیف (دانشگاه کیف/KNU)

7 بهترین دانشگاه های اوکراین در سال 2021

KNU

دانشگاه ملی تاراس شوچنکو کیف نام خود را از بنیانگذار ادبیات مدرن در اوکراین گرفته است. این دانشگاه در پایتخت اوکراین یعنی شهر کیف قرار دارد و نمادی از یک سیستم آموزش عالی در کل کشور است. دانشگاه کیف یکی از بهترین دانشگاه‌های اوکراین برای دانشجویان بین المللی است و رشته‌ها زیادی در ۱۴ دانشکده و شش موسسه ارائه می‌دهد. رشته‌های این دانشگاه شامل تاریخ، زیست شناسی، الکترونیک و سیستم‌های کامپیوتری است. KNU با بیش از ۴۰۰ دانشگاه در چهل کشور همکاری دارد.

دانشگاه KNU دارای ساختمان تاریخی از جمله ساختمان تاریخی قرمز، ساختمان زرد و گلخانه ۳۳ متری دانشگاه که بزرگ‌ترین گلخانه در سطح جهان است که به یک نقطه قوت برای رشته معماری این دانشگاه تبدیل شده است.

حال که با بهترین دانشگاه های اوکراین در سال ۲۰۲۱ آشنا شدید می‌توانید از خدمات ثبت نام آزمون‌های بین المللی و تعیین وقت سفارت برای امور مهاجرتی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

تعیین وقت سفارت برای امور مهاجرتی

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT