01 اپلیکیشن Cash App چیست ؟ مزایا، معایب و ویژگی های این سرویس پرداخت عمومی

اپلیکیشن Cash App چیست ؟ مزایا، معایب و ویژگی های این سرویس پرداخت عمومی

زمان مطالعه 6 دقیقه

اپلیکیشن Cash App یک سرویس پرداخت همتا به همتا است که به سرعت در حال رشد است. در سال ۲۰۲۰، Cash App تقریبا ۳۸۵ میلیون دلار فروش داشت. که نشان دهنده افزایش ۲۱۲ درصدی سود، نسبت به سال قبل است. اپلیکیشن Cash App یک گزینه نسبتاً قوی برای به اشتراک گذاری پول نقد و سایر قابلیت‌های آن است. Ray Kimble، موسس و مدیر عامل شرکت امنیتی Kuma LLC می‌گوید: “این برنامه تفاوت چندانی با Zelle ،Paypal یا Venmo ندارد.” در ادامه به اپلیکیشن Cash App می‌پردازیم.

پرداخت با ویزا کارت

این روزها بیش‌تر ما از کامپیوترها و تلفن‌های هوشمند برای نیازهای بانکی خود استفاده می‌کنیم. پیش بینی می‌شود که حدود ۶۵ درصد از آمریکایی‌ها تا سال ۲۰۲۲ به بانک‌های آنلاین بپیوندند. اگر به دنبال یک برنامه پرداخت جدید هستید، Cash App ممکن است این نیاز شما را برطرف کند، اما اشکالاتی نیز در آن وجود دارد. در اینجا آنچه باید در مورد Cash App قبل از ثبت نام بدانید، آورده شده است.

اپلیکیشن Cash App چیست؟

اپلیکیشن Cash App چیست ؟ مزایا، معایب و ویژگی های این سرویس پرداخت عمومی

Cash App یک سرویس انتقال پول متمرکز بر برنامه تلفن همراه است. شما می‌توانید مستقیماً و سریع پول خود را ارسال و دریافت کنید، مانند PayPal یا Venmo. اما اپلیکیشن Cash App چند عملکرد دیگر نیز دارد.

علاوه بر انتقال پول، Cash App یک حساب بانکی و یک کارت بانکی به شما می دهد که می‌توانید از آن در هر دستگاه خودپردازی استفاده کنید. حتی می‌توانید از طریق برنامه روی سهام و بیت کوین نیز سرمایه گذاری کنید. برخی از این خدمات رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر از خدماتش نیاز به هزینه دارد. هر چند یک نقطه ضعف عمده دارد: موجودی Cash App شما دارای بیمه FDIC نیست. در واقع این برای محافظت از پول شما است، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که در صورت بروز مشکل، پول خود را پس بگیرید.

Cash App از سال ۲۰۱۳ وجود داشته است. در ابتدا با نام Square Cash فعالیت داشت (با اشاره به Square Inc.، شرکت مادر Cash App). Square Inc. توسط Jack Dorsey مدیرعامل توییتر تاسیس شد.

نحوه ثبت نام در Cash App

می‌توانید به سرعت برای حساب Cash App ثبت نام کنید. تنها چیزی که برای یک حساب نیاز دارید نام، کد پستی و یک ایمیل یا شماره تلفن است. برای باز کردن حساب Cash App نیازی نیست به حساب بانکی خود لینک شوید، اما در نهایت برای استفاده از اکثر ویژگی‌های برنامه باید این کار را انجام دهید.

پیشنهاد حرفه‌ای

با تأیید کامل حساب Cash App می‌توانید محدودیت ارسال و دریافت ماهانه خود را افزایش دهید.

پس از باز کردن حساب خود، “cashtag “($ Cashtag) خود را ایجاد می‌کنید، که نام کاربری منحصر به فرد شما است. $ Cashtag شما، برای این است که افراد حساب شما را در برنامه پیدا کنند. با نام کاربری خود می‌توانید پرداخت‌ها را ارسال و دریافت کنید. شما همچنین می‌توانید یک کارت بانکی Cash App رایگان دریافت کنید، که شرکت آن را برای شما ارسال می‌کند.

کارت بانکی Cash App به موجودی شما متصل است و می‌توانید از کارت در هر مکانی که Visa را می‌پذیرد استفاده کنید. اگر از کارت بانکی خود در دستگاه خودپرداز استفاده می‌کنید Cash App تقریبا ۲ دلار هزینه دریافت می‌کند. با این حال، Cash App سپرده گذاری‌های مستقیم را نیز آسان می‌کند. اگر حداقل ۳۰۰ دلار در ماه واریز حقوق به صورت مستقیم دارید، Cash App هزینه ۲ دلاری ATM را بازپرداخت می‌کند. اگرچه به خاطر داشته باشید که پول شما توسط FDIC بیمه نشده، بنابراین اگر مشکلی پیش بیاید، شانسی نخواهید داشت.

نحوه ارسال و دریافت پول

رابط کاربری اپلیکیشن Cash App فوق العاده ساده است که در نتیجه ارسال و دریافت پول را آسان می‌کند. برای ارسال پول، شخص دریافت کننده را از طریق نام، شماره تلفن یا $ Cashtag در برنامه پیدا می‌کنید. شما پول را ارسال می‌کنید، سپس شخصی که به او می‌فرستید یک ایمیل یا هشدار به صورت پیامکی دریافت می‌کند. گیرنده انتخاب می‌کند که انتقال با چه سرعتی انجام شود.

برای دریافت پول، می‌توانید درخواست پرداخت را ارسال کنید. درخواست را می‌توان از طریق نام شخص، $ Cashtag، ایمیل یا شماره تلفن ارسال کرد. هنگامی که پرداخت انجام شد، برنامه به شما اطلاع می‌دهد و سپس شما انتخاب می‌کنید که تا چه اندازه سریع پول را دریافت کنید.

اپلیکیشن Cash App به شما این امکان را می‌دهد که پولی را که دریافت می‌کنید در حساب بانکی یا کارت بانکی لینک شده خود واریز کنید. سپرده‌های نقدی بلافاصله به کارت بانکی شما واریز می‌شود، اما سپرده گذاری در حساب شما حداکثر تا ۳ روز طول می‌کشد. با این حال، هر دوی این سپرده گذاری‌ها رایگان هستند.

اگر تمایل داشته باشید که به صورت فوری به حساب شما واریز شود، سپرده گذاری مشروط به ۱/۵ درصد از کل مبلغ با یک حداقل هزینه‌ی ۰/۲۵ دلاری است.

محدودیت‌های برنامه

3 اپلیکیشن Cash App چیست ؟ مزایا، معایب و ویژگی های این سرویس پرداخت عمومی

شما می‌توانید حداکثر ۲۵۰ دلار در یک دوره ۷ روزه ارسال کنید و حداکثر ۱۰۰۰ دلار در مدت ۳۰ روز دریافت کنید. اگر می‌خواهید محدودیت ارسال و دریافت خود را افزایش دهید، باید هویت خود را در این سرویس بیش‌تر تأیید کنید. برای تأیید کامل هویت خود، Cash App نام کامل، تاریخ تولد و ۴ رقم آخر شماره امنیت اجتماعی شما را درخواست می‌کند.

شما می‌توانید یک حساب بدون هیچ حداقل موجودی باز کنید و اپلیکیشن Cash App شما را برای داشتن حداکثر موجودی در حساب خود ترغیب نمی‌کند. حداقل مبلغی که می‌توانید ارسال و دریافت کنید ۱ دلار است. برای داشتن موجودی Cash App هیچ هزینه خدمات یا هزینه ماهانه‌ای از شما گرفته نمی‌شود.

Cash App تا چه اندازه امنیت دارد؟

“Cash App از PCI-DSS استفاده می‌کند، که همان پروتکلی است که توسط شرکت‌های بزرگ کارت اعتباری استفاده می‌شود. پرداخت‌ها در هر دو طرف رمزگذاری می‌شوند. Farah Sattar، مهندس کامپیوتر و بنیانگذار DCRYPTD، می‌گوید امنیت آن کمتر از استفاده از کارت اعتباری نیست.”

با وجود امنیت کامل، به یاد داشته باشید که موجودی Cash App شما توسط FDIC بیمه نشده است. این قطعاً خطای سرویس است و چیزی است که هنگام باز کردن حساب باید در نظر داشته باشید.

Cash App همچنین به شما امکان سرمایه گذاری در سهام و بیت کوین را می‌دهد. اگر از Cash App برای اهداف سرمایه گذاری استفاده می‌کنید، این موضوع ممکن است به نگرانی‌های شما اضافه کند. Cash App یک کارگزار ثبت شده، عضو FINRA و SIPC است.

Ryan Shuchman، مشاور سرمایه گذاری و شریک در خدمات مالی Cornerstone می گوید: “Cash App ممکن است برای سرمایه گذار جدیدی که به دنبال شروع کار است منطقی باشد.”

با این حال، Shuchman خاطر نشان می‌کند که Cash App برای سرمایه گذاران معایبی نیز دارد.

“این پلتفرم صندوق های سرمایه گذاری مشترک ارائه نمی‌دهد. همچنین نمی‌توانید برخی دیگر از محصولات سرمایه گذاری پیشرفته را معامله کنید. Cash App دارای ویژگی‌های تحلیلی و تحقیقاتی بسیار محدود است. Shuchman می‌گوید، احتمالاً پلتفرم مناسبی برای سرمایه گذاران بزرگ‌تر و در سطح بالاتر نیست.”

حفاظت در برابر کلاهبرداری

2 اپلیکیشن Cash App چیست ؟ مزایا، معایب و ویژگی های این سرویس پرداخت عمومی

پرداخت‌های Cash App رمزگذاری می‌شوند، اکثر پرداخت‌ها فوراً انجام می‌شوند و معمولاً پس از ارسال پول، پرداخت‌ها لغو نمی‌شوند. این قطعاً فضایی برای کلاهبرداری و سایر جرم‌های مهندسی اجتماعی ایجاد می‌کند.

Kimble می‌گوید: “برنامه‌های شخص ثالث مانند این، اگرچه ممکن است با PCI-DSS مطابقت داشته باشند و همه داده‌های آنها را رمزگذاری کنند، اما همچنان مسئولیت را بر عهده کاربر می‌گذارد تا مطمئن شود که از شیوه‌های امنیتی و حریم خصوصی قوی برای محافظت از حساب خود استفاده می‌کند.”

Sattar همچنین خاطرنشان می‌کند که کاربران Cash App می‌توانند به دلیل ماهیت دیجیتالی سرویس پرداخت، مستعد برخی از انواع جرم‌های سایبری باشند:

“مانند هر فناوری مبتنی بر اینترنت، Cash App مستعد حملات جاسوسی است. به عنوان مثال، اگر شخصی که ادعا می کند که می‌خواهد به شما کمک کند، از شما بخواهد که صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید، این کار را نکنید. Sattar می‌گوید: هر کسی که توانایی کمک کردن داشته باشد، قطعا می‌تواند همه مراحل را بدون نیاز به اشتراک گذاری صفحه یا اعتبار ورود به سیستم طی کند.”

Cash App یک سرویس مفید برای ارسال و دریافت پول است. انتقال سریع و آسان است، و امتیاز اضافی امکان سرمایه گذاری و استفاده از کارت بانکی با این سرویس، آن را به یک ابزار عالی در عصر دیجیتال تبدیل می‌کند.

با این حال، موجودی شما در Cash App دارای بیمه FDIC نیست، این بدان معناست که هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که در صورت هک شدن شرکت و خراب شدن اوضاع، پول خود را پس بگیرید. اپلیکیشن Cash App احتمالاً به عنوان جایگزین بانک ایده خوبی نیست. اما برای انتقال مبالغ اندک و فوری و ایمن مفید است.

حال که با اپلیکیشن Cash App آشنا شدید، اگر قصد شارژ حساب Cash App را دارید می‌توانید از خدمات خرید با ویزا/مسترکارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خرید با ویزا/مسترکارت

امتیاز 3/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

3 دیدگاه

  1. بسیار جالب و خوب بود و موفق باشید و خسته نباشید

  2. پویا گفت:

    اگه من این اپ رو نصب کنم تو ایران میتونم از خدماتش استفاده کنم؟ چون یکی میخاد از طریق این واسم پول بفرسته

  3. سیم کارت گفت:

    کاش یکم بیشتر توضیح میدادین. میشه داخل ایران استفاده کرد؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT