تفاوت هاست ابری

تفاوت هاست ابری ، هاست اشتراکی، هاست اختصاصی و هاست VPS

زمان مطالعه 5 دقیقه

هنگام انتخاب هاست (فضای میزبانی سایت) به عنوان توسعه دهنده سایت، این گزینه، اساسی‌ترین موضوعی است که باید در نظر گرفته شود. در حقیقت باید با تفاوت هاست ابری ، هاست اشتراکی، هاست اختصاصی و هاست VPS به خوبی آشنا بود تا بتوان بهترین تصمیم را در این رابطه گرفت.

تفاوت هاست ابری ، اشتراکی، اختصاصی و VPS

۱) هاست اشتراکی (Shared Hosting)

هنگام میزبانی، این اساسی‌ترین گزینه و در نتیجه ارزان‌ترین انتخاب است.‌ میزبانی اشتراکی به این معنی است که منابع‌، یعنی ذخیره سازی‌، CPU‌، پهنای باند را با سایر وب سایت‌ها به صورت مشترک خواهید داشت.

مانند جامعه، یک واحد آپارتمان را در نظر بگیرید: شما با دوستان خود در یک آپارتمان زندگی می‌کنید. همه می‌توانند از آشپزخانه‌، اتاق نشیمن‌، حمام و غیره استفاده کنند‌، این امر هزینه‌ها را کاهش می‌دهد‌، اما گاهی اوقات شلوغی به بار می‌آورد، زمانی که یکی از دوستانتان کمی بیشتر از حد معمول در حمام می‌ماند.

تفاوت هاست ابری اشتراکی

هاست اشتراکی مانند یک واحد آپارتمان با چندین هم اتاقی است.

چه زمانی از هاست اشتراکی استفاده کنیم؟

  • هاست مشترک اغلب برای وب سایت‌های ثابت استفاده می‌شود‌، مانند یک پروژه سرگرمی کوچک‌، یک وبلاگ یا وب سایت شخصی‌، جایی که انتظار بازدید زیادی ندارید.
  • بودجه کمی داشته باشید.‌
  • نمی خواهید مسائل فنی را انجام دهید.‌ تعمیر و نگهداری کمی در پی دارد و به بیان دوستانه‌تر برای مبتدی‌ها است.

معمولاً پهنای باند کمتری دارد. ممکن است هنگام ترافیک زیاد دچار خطا شود و از همه مهم تر اینکه می‌تواند خطرات امنیتی بیشتری داشته باشد. دسترسی محدود به سرور‌‌، یعنی نمی‌توانید نرم افزار اضافی نصب کنید و پیکربندی روی سرور بسیار محدود است. عملکرد و قابلیت اطمینان ممکن است ثابت نباشد زیرا آن را با سایر وب سایت ها به اشتراک می‌گذارید.

 

۲) هاست VPS

VPS مخفف Virtual Private Server aka است.‌ ابر خصوصی‌ این سرور اختصاصی را در یک محیط میزبانی مشترک از طریق مجازی سازی تقلید می‌کند. ‌شما هنوز در سرور مشترک با برنامه‌های دیگر هستید اما منابع اختصاصی را برای خود اختصاص داده‌اید‌، به این معنی که منابع خاصی برای شما در دسترس است.‌ این به شما انعطاف پذیری بیشتری می‌دهد.

در واقع شبیه اجاره یک آپارتمان برای خود در یک بلوک ساختمانی است.‌ شما یک محیط اختصاصی مانند آشپزخانه‌، اتاق نشیمن‌، حمام و غیره دارید.‌ این به شما آزادی بیشتری می‌دهد زیرا محدودیتی در نتیجه فعالیت دیگران ندارید. اما این مزایا با  قیمت خاصی و در نتیجه بیشتری همراه است.

تفاوت هاست ابری VPS

هاست VPS مانند یک واحد آپارتمان در یک مجتمع بزرگ است.

چه زمانی از هاست VPS استفاده کنیم؟

  • وقتی در حال کار بر روی یک پروژه بزرگتر هستید، به عنوان مثال  یک تجارت کوچک‌، یک وب سایت نمونه کار‌، شما یک فروشگاه آنلاین دارید و می‌خواهید تجارت خود را توسعه دهید.
  • شما بودجه بالایی دارید‌، زیرا میزبانی VPS می‌تواند گران تمام شود.
  • شما باید کمی بیشتر در زمینه فناوری‌، اطلاعات داشته باشید و بنابراین کمی پیچیده‌تر است. اما شما دسترسی به سرور خود دارید‌، به این معنی که شما مجاز به نصب هر نرم افزاری هستید که بخواهید.
  • در مقایسه با هاست اشتراکی سریعتر است. حافظه‌، CPU و پهنای باند قابل اطمینان‌تر و مقیاس پذیرتر هستند.

 

۳) هاست ابری (Cloud Hosting)

میزبانی ابری مطمئن‌ترین گزینه موجود است.‌ میزبان مجموعه‌ای از سرورها را در اختیار شما قرار می‌دهد.‌ فایلها و منابع شما در هر یک از این سرورها تکرار می‌شوند.‌ هنگامی که یک سرور خراب است‌، ترافیک شما به طور خودکار به سرور دیگری هدایت می‌شود.‌ ذخیره سازی اضافی یا CPU به طور خودکار برای شما اختصاص داده می‌شود.  این گزینه نه تنها قابل اعتماد است بلکه مقیاس پذیر‌نیز است. این شرایط‌ به معنای احتمال خرابی تقریبا صفر است.‌ معمولاً شما استراتژی قیمت گذاری Pay-as-You-Go دارید.‌ اما این بدان معناست که تخمین هزینه از قبل دشوار است.‌ در برخی موارد شما دسترسی روت ندارید.

این مورد بیشتر با اجاره خانه در تعطیلات قابل مقایسه است.‌ میزبان مستاجر آپارتمان‌هایی است که اساساً مشابه یکدیگر هستند.‌ او یک آپارتمان با اتاق نشیمن‌، آشپزخانه‌، حمام و غیره در اختیار شما قرار می‌دهد. شما تحت تأثیر اقدامات دیگران قرار نمی‌گیرید.‌ اگر در آپارتمان شما چیزی به طرز وحشتناکی خراب شد‌، می‌توانید از صاحب ملک بخواهید تعمیر کند یا به جای آن (در موارد جدی) یک واحد دیگر را تهیه کنید.

تفاوت هاست ابری چیست

هاست ابری مانند مستاجر آپارتمان‌های مشابه است که می‌تواند به راحتی نقل مکان کند.

چه زمانی از هاست ابری استفاده کنیم؟

  • وقتی واقعاً در مورد پروژه خود جدی هستید و انتظار ترافیک بالا دارید.
  • شما می‌خواهید همیشه در دسترس باشد و هنگامی که ترافیک به اوج می‌رسد‌، از نظر سخت افزاری بتوانید سریعا ارتقا دهید.
  • معمولاً برای پروژه‌های تجاری استفاده می‌شود.

 

۴) هاست اختصاصی (Dedicated Hosting)

به عنوان جامع‌ترین و کاملترین نوع میزبانی در نظر گرفته می‌شود.‌ در اینجا وب سایت شما روی یک سرور اختصاصی متعلق به شما میزبانی می‌شود.‌ از آنجا که متعلق به شما است‌، دسترسی کامل دارید.‌ شما می‌توانید از بالاترین قابلیت اطمینان و امنیت برخوردار باشید.‌ شما همچنین کنترل کاملی بر سرور دارید‌، یعنی می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید نصب کنید‌، می‌توانید هر سیستم عاملی را که می‌خواهید انتخاب کنید.‌ اما این بدان معناست که شما باید از دانش فنی بالایی برخوردار باشید تا از وسعت تنظیمات استفاده کنید.‌ اگر نمی‌دانید چه کار می‌کنید‌، داشتن بالاترین قابلیت اطمینان یا گزینه‌های امنیتی‌، آن را قابل اطمینان‌تر یا امن‌تر نمی‌کند.‌ در موارد بدتر می‌تواند به همان اندازه غیرقابل اعتماد یا کمتر از هاست اشتراکی باشد.‌ داشتن سخت افزار همچنین به این معنی است که شما مسئول نگهداری هستید‌، به عنوان مثال. ‌به روز رسانی‌، نگهداری‌، و غیره همچنین‌، این گزینه معمولا با هزینه‌های بیشتری همراه است.

با مالکیت خانه قابل مقایسه است.‌ به عنوان صاحب خانه اساساً می‌توانید هر کاری که دوست دارید انجام دهید‌، به عنوان مثال ‌شما می‌توانید هر تعداد طبقه که می‌خواهید بسازید یا رنگ سینک آشپزخانه خود را انتخاب کنید. اما این بدان معناست که شما مسئول نگهداری هستید‌، مانند تعمیر سقف در صورت بارندگی‌، چیدن مرتب چمن و غیره را بر عهده دارید.

تفاوت هاست ابری اختصاصی

هاست اختصاصی مانند صاحب ملکی اختصاصی است که همه مسولیت تعمییرات خانه را هم بر عهده دارد.

چه زمانی از هاست اختصاصی استفاده کنیم؟

  • وقتی حریم خصوصی و قابلیت اطمینان برای شما مهمتر است. به عنوان مثال‌، شما می‌خواهید یک وب سایت داشته باشید که در آن تصاویر‌، فیلم ها و غیره خانواده خود را به اشتراک بگذارید زیرا داشتن سرور شخصی به این معنی است که شما فقط تصمیم می‌گیرید چه کسی اجازه دسترسی به آنها را دارد.
  • ذخیره فایل‌ها در سایر گزینه‌ها به این معنی است که ارائه دهنده می‌تواند (از لحاظ نظری) به همه فایل‌های شما دسترسی داشته باشد زیرا در سرور آنها ذخیره شده است.
  • ذخیره فایلها در سرور خود بدان معناست که فقط کسانی که به آنها اجازه دسترسی داده‌اید دسترسی دارند.‌ اما این بدان معناست که شما مسئول هر چیز دیگری هستید‌، به عنوان مثال. ‌هزینه برق‌، به روز رسانی نرم افزار‌، امنیت و غیره در اینجا بیشترین تعمیر و نگهداری را در پی دارد.

تجربه شما در زمینه میزبانی چیست؟‌ پروژه های خود را کجا میزبانی می‌کنید و چرا آن گزینه را انتخاب کرده‌اید؟ حالا که با تفاوت هاست ابری ، هاست اشتراکی، هاست اختصاصی و هاست VPS آشنا شدید، اگر قصد خرید هاست خارجی با اکانت شخصی خود را دارید، می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

خدمات خرید هاست خارجی با اکانت شخصی خودتان

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT