01 معاملات ارز دیجیتال در دبی طبق قراردادی رسمی شد

معاملات ارز دیجیتال در دبی طبق قراردادی رسمی شد

زمان مطالعه 2 دقیقه

مقامات مرکز تجارت جهانی دبی (DWTCA) اخیراً اعلام کردند که با سازمان اوراق بهادار و کالاهای امارات متحده عربی (SCA) همکاری کرده‌اند تا معاملات، انتشار و تنظیم ارزهای رمزنگاری شده را در حوزه قضایی خود یعنی منطقه آزاد DWTCA کاملاً قانونی کند. در ادامه به رسمی شدن ارز دیجیتال در دبی می‌پردازیم.

معاملات ارز دیجیتال در دبی رسمی شد

معاملات ارز دیجیتال در دبی طبق قراردادی رسمی شد

قابل ذکر است که این قرارداد توسط سرپرست اجرایی SCA دکتر Maryam Al Suwaidi و Helal Saeed Al Marri مدیر کل DWTCA و یکی از مدیران بخش بازاریابی و گردشگری دبی (DTCM) امضا شد.

در این اطلاعیه آمده است که این توسعه به DWTCA اختیار را می‌دهد که مجوزها و مجوزهای لازم را برای کلیه فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری در شهر صادر کند.

بر اساس این مشارکت، SCA مسئول نظارت بر کلیه فعالیت‌های دارایی‌های دیجیتالی مربوط به ارائه، فهرست بندی، معامله و صدور مجوز همه توکن‌ها در منطقه آزاد اقتصادی DWTCA خواهد بود.

دکتر السویدی در مورد این اقدام گفت که این توافق به دنبال دستورالعمل‌های عبدالله بن طوق المری، رئیس هیئت مدیره وزارت اقتصاد و SCA صورت می‌گیرد که مقررات باید به طور جمعی برای دستیابی به اهداف مشترک تلاش کنند.

دکتر Al Suwaidi افزود که براساس این توافقنامه، “SCA همچنین بر واحدهای دارای مجوز که در منطقه آزاد فعالیت می‌کنند نظارت، کنترل و تحقیق می‌کند.”

تبدیل شدن دبی به مرکز کریپتوکارنسی

1 معاملات ارز دیجیتال در دبی طبق قراردادی رسمی شد

Al-Marri در واکنش به این خبر، اشاره کرد که این حرکت به DWTCA کمک می‌کند تا لیست خدمات خود را به منظور جذب سرمایه گذاری بین المللی و سایر فعالیت‌های کارآفرینانه گسترش دهد.

Al-Marri خاطرنشان کرد که از آنجا که دبی به سمت نوآوری و اقتصاد دیجیتالی پیش می‌رود، DWTCA در حمایت از مشاغل مرتبط با بلاک چین کوتاهی نخواهد کرد، زیرا معتقد است آنها بخشی جدایی ناپذیر از صنعت پرداخت جهانی خواهند بود.

“با ظهور فناوری‌های جدید مانند توکن‌های غیر قابل تعویض که قرار است نقش مهمی در آینده تجارت ایفا کنند، [DWTCA] راه هایی را برای ارائه خانه‌ای پایدار برای این اکوسیستم دنبال می‌کند تا در آینده آماده بماند.”

در حالی که این اولین بار نیست که هر دو طرف دولتی به توافق مشابهی می‌رسند، واضح است که DWTCA متعهد شده است تا به عنوان یک مرکز ارز دیجیتال برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی جدید تبدیل شود.

گذشته از اینکه رسماً ارزهای رمزنگاری شده خود را کنار می‌گذارد، دبی در تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در پذیرش بلاک چین جهانی اقدامات مهمی انجام داده است. امارات که سال گذشته طرح Smart Dubai را راه اندازی کرد، قصد دارد اولین شهری باشد که به طور کامل از DLT استفاده می‌کند.

سال گذشته، قدیمی‌ترین بانک خصوصی دبی، بانک مشرق، از فناوری بلاک چین برای افزایش امنیت مشتریان و ایجاد یک بستر بانکداری هوشمند استفاده کرد.

حال که با قانونی شدن ارز دیجیتال در دبی آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT