گواهینامه IT

چگونه گواهینامه IT مناسب را انتخاب کنیم و از آن پشیمان نشویم

زمان مطالعه 6 دقیقه

دوره های IT اغلب وقت گیر هستند و به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که دوره مناسب را انتخاب می کنید. گواهینامه IT را بیشتر بشناسید.

کسب گواهینامه IT نشان می دهد که شما مهارت های مورد نیاز برای یک شغل را به دست آورده اید و به شما امکان می دهد به موقعیت فعلی یا جدید خود ارزش بیافزایید. گواهینامه‌ها می‌توانند شما را در حرفه‌تان جلوتر ببرند و نسبت به کسانی که آنها را نگرفته‌اند برتری داشته باشید.

اگر یک حرفه ای سطح ابتدایی هستید، گواهینامه‌ها می‌توانند به شما در رقابت‌تان کمک کنند و به‌عنوان یک عضو معتبر در یک صنعت، شناخت ارزشمندی را برای شما به ارمغان آورند.اما با وجود تعداد زیادی گواهینامه فناوری اطلاعات، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گواهی برای شما مناسب است دشوار است.

بهترین گواهینامه های IT برای مبتدیان

چه قصد دارید حرفه ای در فناوری اطلاعات شروع کنید یا یک حرفه ای هستید که به دنبال تغییر شغل در فناوری هستید، ما لیستی از بهترین گواهینامه های فناوری اطلاعات را برای مبتدیان گردآوری کرده ایم. این لیست است.

CompTIA A+

گواهینامه CompTIA A+ یکی از محبوب ترین گواهینامه های سطح ورودی موجود است. گواهینامه خنثی فروشنده موضوعات کلی IT از جمله شبکه، امنیت و عیب یابی را پوشش می دهد.

این گواهینامه یک استاندارد صنعتی برای یک تکنسین کامپیوتر است و توانایی شما را در حل مشکلات سیستم عامل، امنیت و شبکه تایید می کند.

گواهینامه CompTIA A+ شامل دو آزمون است که هر کدام 246 دلار هزینه دارد. این آزمون ها موضوعاتی مانند نصب و پیکربندی سیستم عامل ها، مدیریت فناوری اینترنت اشیا و عیب یابی تنظیمات کار از خانه را پوشش می دهد.

CompTIA IT Fundamentals (ITF+)

گواهینامه ITF+ دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که نامش نشان می دهد و دوره ای را ارائه می دهد که با در نظر گرفتن مبتدی طراحی شده است. این گواهینامه برای تأیید درک اولیه شما از IT طراحی شده است و به شما ایده می دهد که کار در IT چگونه است.

این آزمون شامل سوالاتی با تمرکز بر اصطلاحات فناوری اطلاعات، مبانی پایگاه داده و توسعه نرم افزار است. هزینه این آزمون 134 دلار است، که ITF+ را به یک گواهینامه ارتقای شغلی مقرون به صرفه تبدیل می کند که می توانید به رزومه خود اضافه کنید.

CompTIA Security+

CompTIA Security+ یک گواهینامه خنثی از فروشنده است که برای تأیید صلاحیت شما در مهارت های اساسی امنیت فناوری اطلاعات و امنیت سایبری طراحی شده است. Security+ شما را برای نقش های شغلی مانند تحلیلگر امنیتی، مدیر امنیت و متخصص امنیت سایبری آماده می کند. این گواهی همچنین یکی از بهترین گواهینامه های مهندسی شبکه در سطح مبتدی است.

برای دریافت گواهینامه، باید امتحانی را بگذرانید که هزینه آن 392 دلار است. این آزمون موضوعاتی مانند تهدیدات و آسیب پذیری ها، مدیریت ریسک و رمزنگاری را پوشش می دهد.

Amazon Web Services (AWS) Certified Cloud Practitioner

گواهینامه AWS Cloud Practitioner برای کمک به کسب دانش اولیه در مورد پلتفرم AWS طراحی شده است و شما را برای مشاغل مقدماتی پردازش (computing) ابری آماده می کند.

این گواهینامه شما را به مهارت های پیاده سازی و مدیریت زیرساخت های ابری اولیه با استفاده از خدمات وب آمازون (AWS) مجهز می کند. این شامل آزمونی است که امنیت ابر، تست بارگذاری و عملکرد، و طراحی معماری ابر را پوشش می دهد. هزینه امتحان 100 دلار است.

Cisco Certified Technician (CCT)

گواهی CCT توانایی شما را در عیب یابی اجزای سیستم سیسکو و دستگاه های شبکه تایید می کند. این می تواند به یک کارفرمای بالقوه توانایی شما را برای تشخیص، بازیابی، تعمیر و جایگزینی قطعات و دستگاه های مربوطه تأیید کند.

اگر به دنبال شغل متخصص شبکه IT هستید، گواهینامه انتخاب خوبی است. این گواهینامه سه مسیر اصلی CCT Data Center، CCT Collaboration و CCT Routing and Switching را ارائه می دهد. هزینه هر آزمون 125 دلار است.

مواردی که باید هنگام انتخاب گواهینامه های فناوری اطلاعات در نظر بگیرید

همانطور که گفته شد، لیست عظیمی از گواهینامه های IT وجود دارد، بنابراین تشخیص اینکه کدام یک را انتخاب کنید ممکن است دشوار باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب گواهینامه های IT در نظر بگیرید.

1.حوزه IT که می خواهید در آن تخصص داشته باشید

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام گواهینامه را دنبال کنید، به اهداف شغلی خود و مهارت های خاصی که برای دستیابی به آنها نیاز دارید فکر کنید. این مهم است که بدانید هر گواهینامه چه کاری برای شما به عنوان یک متخصص فناوری اطلاعات انجام می دهد.

گواهینامه های بسیاری در رشته های مختلف فناوری اطلاعات، از سخت افزار گرفته تا نرم افزار و امنیت وجود دارد. بنابراین، اگر قصد دریافت گواهینامه IT را دارید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید چه نوع حرفه ای فناوری اطلاعات شوید.

برای مثال، اگر می‌خواهید یک متخصص امنیت شوید، احتمالاً باید با CompTIA Security+ یا سایر دوره‌های امنیت سایبری شروع کنید. دلیل آن این است که Security+ روی موضوعات مرتبط با امنیت تمرکز می کند.

2. چه مدت طول می کشد تا یک گواهینامه IT دریافت کنید

یکی از سوالاتی که ممکن است بخواهید به آن پاسخ دهید این است که چقدر طول می کشد تا یک گواهینامه فناوری اطلاعات تکمیل شود. پاسخ کوتاه این است که برخی از آنها را می توان در یک یا دو هفته تکمیل کرد در حالی که برخی دیگر ممکن است ماه ها طول بکشد. مطمئن شوید که زمان کافی دارید تا گواهینامه شما با سایر تعهدات شما تداخل نداشته باشد.

3. محبوبیت گواهینامه های فناوری اطلاعات

حتی اگر به تازگی در زمینه فناوری اطلاعات شروع کرده اید، بهتر است بدانید که چه گواهینامه هایی توسط کارفرمایان بیشتر ارزش دارد و کدام یک می تواند به شما کمک کند در زمینه کاری خود پیشرفت کنید. تحقیق در مورد معتبرترین گواهینامه های IT به شما کمک می کند تا بفهمید کارفرمایان چه گواهینامه هایی را در موقعیت های سطح ابتدایی درخواست می کنند.

4. اعتباربخشی مرجع صدور گواهینامه

شما می خواهید مطمئن شوید که گواهی IT شما از یک منبع معتبر است. انواع مختلفی از گواهینامه های فناوری اطلاعات موجود است که برخی از آنها توسط سازمان های اعتباربخشی ناشناس ارائه می شوند.

مهم است که برای بررسی و اطمینان از معتبر بودن مؤسسه ارائه دهنده گواهینامه های IT وقت بگذارید. اگر یک نهاد صدور گواهینامه معتبر نباشد، ممکن است رویه‌ها یا سیستم‌های مناسبی برای ارائه دوره‌ها و گواهینامه‌های معتبر نداشته باشد. به این ترتیب، همیشه بهترین کار این است که هنگام انتخاب گواهینامه های IT از بدنه های ناشناس دوری کنید.

پس از دریافت گواهینامه IT چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟

غرامت یکی از مهمترین دلایلی است که بیشتر افراد شغل خود را انتخاب می کنند. و همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، دستمزدها بسته به گواهینامه مورد نظر بسیار متفاوت است.

گواهینامه های مختلف IT به سطوح مختلف دانش نیاز دارند و اغلب با مقیاس پرداخت نیز همراه هستند. این مهم است زیرا شرکتی ممکن است تمایل بیشتری به استخدام شما داشته باشد اگر فکر کند شما قادر به انجام کار هستید، به این معنی که نه تنها باید به آنچه آنها نیاز دارند فکر کنید، بلکه باید چقدر به شما پرداخت کنند.

گواهینامه IT را انتخاب کنید که با هدف شغلی شما مطابقت دارد

گواهینامه های IT زیادی در دسترس هستند و تشخیص اینکه کدام یک را انتخاب کنید می تواند دشوار باشد. مبتدیان باید به دنبال گواهینامه های سطح ابتدایی باشند که به آنها پایه اولیه مورد نیاز برای شروع حرفه خود در فناوری اطلاعات را بدهد. برخی از بهترین گواهینامه های IT برای مبتدیان عبارتند از CompTIA A+ و CompTIA Network+ و Cisco Certified Technician.

برای انتخاب گواهینامه های مناسب، عواملی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بهترین گواهینامه IT سطح مقدماتی به اهداف، زمان تکمیل و دستمزد مورد نظر شما بستگی دارد که به چند مورد اشاره می کنیم.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT