آشنایی با ارز اینترنت کامپیوتر ( ICP ) و بهترین کیف پول ها برای این ارز

آشنایی با ارز اینترنت کامپیوتر ( ICP ) و بهترین کیف پول ها برای این ارز

زمان مطالعه 3 دقیقه

ارز اینترنت کامپیوتر (ICP) در چند وقت اخیر پیشرفت زیادی داشته و توانسته است که افراد زیادی را جذب خود کند و طرفداران زیادی دارد. در حال حاضر این ارز تقریبا ۴۴ دلار قیمت دارد ولی احتمال پرش قیمت آن در آینده بسیار بالا است. در ادامه به ارز اینترنت کامپیوتر (ICP) می‌پردازیم.

ارز اینترنت کامپیوتر (ICP) چیست؟

2 1 آشنایی با ارز اینترنت کامپیوتر ( ICP ) و بهترین کیف پول ها برای این ارز

ارز اینترنت کامپیوتر یک توکن دیجیتالی است که بر اساس پروتکل اختصاصی خود به نام Internet Computer Protocol اجرا می‌شود، که قرار است به هر کسی اجازه دهد بدون استفاده از خدمات شرکت‌های بزرگ مانند آمازون، گوگل یا فیس بوک، نرم افزار بسازد یا محتوا را در اینترنت منتشر کند. به گفته دومینیک ویلیامز، بنیانگذار Dfinity، این پروتکل یک “بستر ضد نفوذ” را فراهم می‌کند، هزینه‌ها را “به طور چشمگیری” کاهش می‌دهد و قابل همکاری است. او همچنین می‌گوید که این پروتکل قصد دارد اینترنت را دوباره سرگرم کند، زیرا به مردم اجازه می‌دهد “اینترنت باز جدید” بسازند و به کاربران “معامله بهتری” بدهند.

این ایده مشابه سایر ارزهای رمزنگاری شده بلاک چین است که از قراردادهای هوشمند یا کدهای رایانه‌ای استفاده می‌کنند که نوعی توافق بین طرفین برای مبادله ارز است.

Dfinity در سال ۲۰۱۶ توسط ویلیامز، کارآفرین سریالی و دانشمند ارشد Dfinity تأسیس شد. دارای ۱۸۸ کارمند در ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن و آلمان و سه مرکز تحقیقاتی در پالو آلتو، کالیفرنیا، سان فرانسیسکو و زوریخ است. هدف این استارتاپ، اینترنت بازتر است که به افراد بیش‌تر اجازه می‌دهد تا بر روی آن کار کنند و “Big Tech” را معکوس کند. Dfinity توسط سرمایه گذاران از جملهAndreessen Horowitz ،Polychain Capital ،Amino Capital ، Aspect Ventures و Eterna Capital حمایت می‌شود.

رایانه اینترنتی هم از یک تیم بزرگ و هم از سرمایه گذاران بزرگ برخوردار است، نوعی مهر تأیید که باعث جذابیت بیش‌تر خریداران ارزهای رمزنگاری شده می‌شود. اما فراتر از آن، این فقط یک اسباب بازی جدید است که تعداد زیادی از علاقه مندان می‌توانند با آن بازی کنند و “نام جالبی” دارد. هنوز برای قضاوت عادلانه درباره ارز اینترنت کامپیوتر و پروتکل آن زود است.

بهترین کیف پول‌های ارز اینترنت کامپیوتر ICP

1 آشنایی با ارز اینترنت کامپیوتر ( ICP ) و بهترین کیف پول ها برای این ارز

plug

Plug، یک افزونه مرورگر یوزر فرندلی است که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی به توکن‌ها و چرخه‌های ICP دسترسی داشته و آنها را مدیریت کنند، Plug در توییتر اعلام کرد که ۱۰۰۰۰۰ کاربر را پشت سر گذاشته است. به طور مشابه MetaMask که یک برنامه افزودنی برای تعامل با Ethereum است، Plug هم کیف پول است و هم یک سرویس ارائه دهنده احراز هویت برای ورود به برنامه‌های اینترنتی رایانه با یک کلیک.

Network Nervous System (NNS)

NNS توسعه یافته توسط Dfinity به شما امکان می‌دهد ICP را بصورت زنجیره‌ای ذخیره و معامله کنید و برای دسترسی به آن فقط به مرورگر و شناسه اینترنت نیاز دارید.

در برگه ICP، شما باید حداقل یک حساب به نام Main داشته باشید. در زیر نام حساب، رشته الفبا و عدد طولانی آدرس ICP است که ICP‌های خود را از صرافی به آن ارسال می‌کنید. در کنار آن یک دکمه کپی وجود دارد. ابتدا مقدار کمی را امتحان کنید تا مطمئن شوید آدرس درست را انتخاب کرده‌اید.

Stoic Wallet

کیف پول Stoic یک کیف پول منبع باز برای ارز اینترنت کامپیوتر است. این به هر کسی امکان می‌دهد یک کیف پول دیجیتالی ایجاد کند و کاربران را از طریق روش‌های مختلف احراز هویت کند، یکی از آنها هویت اینترنتی است. علاوه بر این، می‌توانید حساب ایجاد کنید، دفترچه آدرس داشته باشید، NFT‌ها را از بازار خرید و فروش کنید، توکن‌های خود را مشاهده و ایجاد کنید و موارد دیگر. علاوه بر این، پشتیبانی کیف پول سخت افزاری به زودی ارائه می‌شود!

Ledger | بهترین کیف پول ارز اینترنت کامپیوتر

درست است که برای انتقال ICP بر روی Ledger باید از برنامه‌های غیر رسمی استفاده کنید ولی ارزشش را دارد، کیف پول سخت افزاری Ledger بهترین و امن‌ترین مکان برای نگهداری ارز‌های دیجیتال شما است. اگر دوست دارید خیالتان از ارز‌ها راحت شود بهترین گزینه برای شما است.

حال که با ارز اینترنت کامپیوتر آشنا شدید می‌توانید از خدمات خرید کیف پول سخت افزاری لجر سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خرید کیف پول لجر

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT