سایت VidIQ

سایت VidIQ | سرویس نرم افزار بسیار کاربردی برای یوتیوبرها برای ساخت ویدیو

زمان مطالعه 3 دقیقه

VidIQ یک محصول SaaS (سرویس نرم افزاری) طراحی شده برای یوتیوبرها به منظور پیداکردن موضوع و کلمات کلیدی برای ویدیوهای آن‌ها است. این ابزار همچنین دارای ویژگی YouTube SEO است که به ایجاد عنوان‌ها، توضیحات و تگ‌های سئو شده کمک می‌کند. در این مقاله به بررسی سایت VidIQ می پردازیم.

سایت VidIQ

سایت VidIQ

سایت VidIQ

VidIQ بهترین ابزار موجود در بازار برای جست و جوی کلمه کلیدی یوتیوب است. مثل هر ابزار سرچ کلمه کلیدی دیگر، کافی است عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید.

جزئیات متریک کلمات کلیدی به شرح زیر است:

• Related Score (نتیجه مرتبط):
 این متریک، میزان ارتباط کلمه کلیدی پیشنهادی به کلمه‌ای که شما تایپ کرده‌اید را نشان می‌دهد.

• Search Volume (حجم جست و جو):
 چند نفر در هر ماه این کلمه کلیدی را در یوتیوب سرچ کرده‌اند.

• Competition Score (نتیجه رقابت): 
چه تعداد ویدیو در نتایج جست و جوی یوتیوب برای آن کلمله کلیدی مشخص رقابت می‌کنند.

• Overall Score (امتیاز کل):
 این عدد از حجم جست و جو و رقابت حاصل می‌شود. بنابراین اگر یک کلمه کلیدی سرچ زیادی اما رقابت کمی دارد، امتیاز کل زیادی خواهد داشت.

سایت VidIQ

سایت VidIQ

آنالیتیکس VidIQ

این قسمت مانند یک داشبورد است که عملکرد کانالتان را به شما نشان می‌دهد.

آنالیتیکس VidIQ به این دلیل طراحی شد که از آنالیتیکس قدیمی یوتیوب کاربرپسندتر باشد. اما از زمانی که یوتیوب YouTube Studio را راه‌اندازی کرد، می‌شود گفت که داشبورد یوتیوب از VidIQ بهتر بوده و کار با آن آسان‌تر است.

بهترین زمان برای پست کردن در یوتیوب

این یک ویژگی کوچک و مفید است که هیچ یک از دیگر ابزارهای سئوی یوتیوب آن را ارائه نمی‌دهند. همان‌طور که از اسم آن مشخص است، این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که از بهترین زمان برای انتشار ویدیوی یوتیوب در کانال خود مطلع شوید. این قابلیت، زمان دقیق فعال بودن اعضای کانال شما در یوتیوب را نشان می‌دهد.

پلی لیست‌های برتر

مشاهده عملکرد پلی لیست‌ها در یوتیوب استودیو مشکل است. تمام اطلاعات موجود درباره هریک از ویدیوها را دریافت می‌کنید، اما تقریبا هیج دیتایی درباره پلی لیست‌ها نمی‌گیرید. و باتوجه به اهمیت پلی لیست‌ها، قابلیت پلی لیست‌های برتر موجود در VidIQ بسیار مفید واقع می‌شود.

قراردادن URLها

این گزارش به شما نشان می‌دهد که کدام سایت‌ها خارج از یوتیوب برای شما بازدیدکننده می‌فرستند.

ویدیوها

این گزارش، لیستی از ویدیوهای شما را ارائه می‌کند که به شما نشان می‌دهد هر ویدیو چه تعداد بازدید، لایک، کامنت و تگ داشته است. نکته جالب در مورد این ویژگی این است که تنها با یک کلیک می‌توانید به متادیتای ویدیوی خود دسترسی پیدا کنید. کافی است بر روی یکی از ویدیوها کلیک کنید، “edit” را انتخاب کنید و بعد از آن می‌توانید توضیحات و تگ‌ها را سریعا ویرایش کنید.

آنالیز اعضا

آنالیز اعضا یک ویژگی فوق‌العاده است و تنها منحصر به VidIQ است.

اساسا کار آن این است که اطلاعات بازدیدکنندگان را از زیرمجموعه مشترکین شما که افزونه کروم VidIQ را نصب کرده‌اند جمع‌آوری کند. و به شما می‌گوید که وقتی ویدیوهای شما را تماشا نمی‌کنند چه ویدیوهای دیگری را می‌بینند.

رقبا

این ویژگی به راحتی به شما امکان مقایسه کانال خودتان با کانال یا کانال‌های رقبا را می‌دهد. بر اساس این گزارش کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید. بیشتر برای این است که کانال خود را بر اساس بازید و عضوها محک بزنید. به علاوه، اگر رقابتی باشید، این آمار به شما انگیزه می‌دهد که برای رشد کانال یوتیوب خود بیشتر تلاش کنید.

 پرداخت هزینه اکانت VidIQ

جهت خرید از سایت VidIQ و ساخت اکانت Pro می‌توانید پرداخت با مستر کارت و ویزا کارت را از طریق مجموعه اول پرداخت انجام دهید.

امتیاز 4.6/5 - از 19 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT