مختلف ویدیو گیم یوتیوب اکشن انواع

انواع مختلف ویدیو گیم یوتیوب کدامند؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

گزارش ESA نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۵۵ میلیون نفر آمریکایی بازی‌های ویدیویی انجام داده‌اند. گزارش Gaming360 نشان می‌دهد که دو سوم مردم ایالات متحده آمریکا بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند. در این مقاله با انواع مختلف ویدیو گیم یوتیوب آشنا می‌شویم.

در یوتیوب، ویدیوهای گیمینگ یکی از درآمدزا‌ترین و پرتکرار‌ترین جستجو‌های موتور‌های جستجو است. البته تنها بعد از جستجوهای موسیقی، گیمینگ در رتبه دوم بیشترین جستجو در یوتیوب می‌باشد. با توجه به آمارها، نام گیمر PewDiePie  ثروتمندترین یوتیوبر جهان، به اندازه خواننده‌‌هایی همچون Beyonce و Drake جستجو شده است.

انواع مختلف ویدیو گیم یوتیوب کدام است؟

Esport

دسته Esport یک صنعت با رشد سریع در میزان طرفداران است. در واقع Esport شامل رقابت حرفه‌ای چندین بازیکن و گیمر در حضور تماشاچیان است. بازی‌های Riot Games و Blizzard’s Overwatch برترین بازی‌های Esports محسوب می‌شوند. فینال سال ۲۰۱۸ بازی League of Legends بالغ بر ۱۰۰ میلیون بیننده در یوتیوب داشت. برای مقایسه، مسابقات Super Bowl آمریکا در سال ۲۰۱۹، دارای بیش از ۹۸ میلیون نفر بیننده بود. مانند هر مسابقه حرفه‌ای ورزشی، مردم مسابقات Esports را تماشا می‌کنند تا قهرمان حوزه گیم را ببینند.

مختلف ویدیو گیم یوتیوب esport

Let’s play

نام دسته Lests play از یک سبک بازی گرفته شده است و برای فعالیت در آن، استریمر باید شخصیتی کاریزماتیک داشته باشد. Lests play یوتیوبری را شامل می‌شود که در حال انجام بازی ویدیویی است و همزمان با دیگر جامعه و گروه گیم در حال تبادل نظر است. در این نوع از ویدیوهای یوتیوب گیمینگ، معمولا اتفاقی و در لحظه در حال استریم هستند. البته امکان برنامه‌ریزی برای بالا بردن کیفیت هم وجود دارد و در حین انجام بازی توضیحاتی ارائه می‌شود. به عنوان یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین دسته‌ها بین انواع مختلف ویدیو گیم یوتیوب ، Lets Plays به بینندگان ویدیو‌ها اجازه می‌دهد تا تجربیات پیشین را هم دریافت کنند.

Walkthroughs

بر خلاف نوع اول، Walkyhrough دسته‌ای از ویدیو‌ها است که در آن سعی در آموزش گیم پلی بازی دارند تا به بیننده کمک کنند در ذهن خود عملیات بازی را تصور کند. این نوع از ویدیوها قواعد و نکات ساده‌ای را بیان می‌کند، همچنین Walkthrough می‌تواند چاشنی طنز هم داشته باشد. دسته ویدیوهای Walkthrough بیشتر متمایل به بازی‌های قدیمی است، جایی که می‌تواند اطلاعات بسیار زیادی در دسترس قرار دهد. اطلاعات متراکم یوتیوبر که از منابع متنوع و توصیه‌های مختلف جمع آوری شده می‌تواند برای بیننده بسیار سودمند باشد.

Reaction

ویدیوهای Reaction بسیار شبیه به ویدیو‌های آنباکسینگ یوتیوب است، نمایش آغاز رفتار یوتیوبر و واکنش‌های واقعی و طبیعی حین انجام بازی را شامل می‌شود. شاید نه به اندازه‌ی Let’s plays و Walkthrough ، اما این نوع از ویدیوهای یوتیوب گیمینگ هم مخاطبان خاص خود را دارد.

مختلف ویدیو گیم یوتیوب اکشن

Reviews

وقتی یک بازی جدید رونمایی می‌شود، بسیاری از گیمرها پیش از خرید آن بازی در یوتیوب گیم پلی آن را از کانال یوتیوبرهای مهم تماشا می‌کنند. ویدیو‌های Reviews دید کلی از بازی را به بیننده می‌دهند و طراحی شده‌اند تا به بیننده این فکر را بدهند که منتظر چه چیزی باید باشد. ویدیو‌های Reviews کمی سطح بالاتری و اطلاعات بیشتری از سایر انواع ویدیو‌های یوتیوب گیمینگ دارد.

باید اضافه کرد تعدادی از بینندگان ویدیوهای Reviews را نگاه می‌کنند تا جنبه شوخ کانال‌ها را ببینند. کانال‌های Review می‌توانند مشکلات و نکات بد بازی را با شوخ طبعی خود تفسیر کنند.

Humor یا Show یا Machinima

این نوع ویدیو باید خلاقانه‌ترین نوع از انواع مختلف یوتیوب گیمینگ باشد. مانند یک فیلم سینمایی یا یک فیلم کوتاه، سازنده با استفاده از گرافیک‌های کامپیوتری ویدیو‌هایی تولید کنند که در کنار داشتن جذابیت و سرگرمی بر شخصیت‌های بازی و تم آن سوار باشد. ویدیو‌های Machnimas معمولا وایرال می‌شوند زیرا آنها توسط بینندگانشان به اشتراک گذاشته می‌شوند و در گروه‌های بزرگ اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرند. بازی‌هایی مانند Minecraft از جمله این نوع ویدیو‌ها می‌توانند باشند.

مختلف ویدیو گیم یوتیوب minecraft

live stream

دسته Live stream نیاز به ویرایش و ادیت ندارد و به صورت آنلاین آپلود می‌شود، در حقیقت گیمر به تنهایی فرایند استریم را بدون نیاز به حضور دیگر گیمرها در کامیونیتی انجام می‌دهد. استریمر‌هایی مانند نینجا به خاطر این دسته از ویدیو است که بسیار معروف شده‌اند.

حالا که با انواع مختلف ویدیو گیم یوتیوب آشنا شدید، در صورتی که بخواهید در یوتیوب فعالیت کنید و به درآمد دلاری برسید، برای نقد کردن درآمد‌های ارزی خود می‌توانید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT