تبدیل شدن به یوتیوب گیمر

6 مرحله برای تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر کدام است؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

آزاد شدن سرویس اشتراک بازی گوگل، شنیدن این خبر که نینجا در هر ماه نیم میلیون دلار از راه بازی Fortnite درآمد دارد یا شاید خبرهای مربوط به GTA6؛ دلیل شما برای توجه به بازی‌های ویدیویی باشد. در این مقاله ۶ مرحله برای تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر را بررسی می‌کنیم.

درآمد صنعت گیم با رشدی قابل توجه از ۷۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است. در واقع ۶۴ درصد از جمعیت بالای ۱۳ سال در ایالات متحده بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند. عجیب‌ترین آمار این است که مردم در واقع فقط بازی نمی‌کنند، آنها بیشتر بازی بقیه‌ی مردم را تماشا می‌کنند. گیمرها (۱۸ تا ۲۵ سال) هرهفته ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه را صرف تماشای بازی آنلاین دیگران می‌کنند.

اصلی‌ترین سایت‌ها برای گیمرها Twitch (توییچ) و YouTube Gaming (یوتیوب گیمینگ) و Facebook Gaming (فیسبوک گیمینگ) هستند. برترین استریمر‌های دنیا فقط جهت کسب رضایت دنبال کنندگان بازی نمی‌کنند، بلکه از این طریق درآمد هم کسب می‌کنند.

یکی از ۵ یوتیوب استریمر برتر جهان به نام فلیکس جلبرگ که با لقب PewDiePie حدود ۹۱ میلیون نفر دنبال‌ کننده دارد و ۱۲۰ میلیون دلار از این طریق درآمد کسب کرده است. در حقیقت دو کانال از پنج کانال برتر یوتیوب را کانال‌های استریمر تشکیل می‌دهد. استریم بازی ویدیویی در یوتیوب یکی از علایق رو به رشد با سرعت زیاد است.

مراحل تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر

مراحل تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر

۱- اهداف و صدای خود را آماده کنید

همانند شروع یک کسب و کار، قدم اول شما شناختن محل فعالیت شما است. قدم اول شما در استریم، ساختن کانال گیمینگ خودتان، استفاده از صدایتان و تصمیم گیری برای اهدافتان است.

شما نیاز به نقشه دارید، چراکه دنیای گیم کاملا رقابتی است. به این اعداد توجه کنید: ۱۵ درصد از تمام فیلم‌های یوتیوب مربوط به گیمینگ است. هر دقیقه ۳۰۰ ساعت فیلم جدید آپلود می‌شود. شما باید بتوانید با بالا بردن کیفیت فیلم هایتان، بین کانال خود و دیگران تفاوت ایجاد کنید.

دنبال کنندگان به دلایل مختلفی از کانال شما استفاده می‌کنند، مهم‌ترین دلیل هم سرگرمی است. بعد از آن کسب آخرین اطلاعات دنیای گیم  یا آموختن گیم پلی است. برای مثال در بازی Minecraft, هدف دنبال کننده مشاهده خلاقیت فرد و مقایسه، رقابت و کپی برداری از آن نقشه است. پیشنهاد می‌شود مقاله « انواع مختلف ویدیو گیم یوتیوب » را مطالعه کنید.

۲- ابزارتان را پیدا کنید

برای شروع و معرفی کردن خود شما نیاز به یک سری ابزار‌های ضروری دارید. برای شروع به کار کانال گیمینگ خود در یوتیوب باید با بازی‌های مشهورتر شروع کنید. همچنین به سخت افزار انجام بازی مانند کامپیوتر یا کنسول‌های بازی نیازمند هستید.

توجه کنید اگر از کامپیوتر استفاده می‌کنید فقط نیازمند نرم افزار‌های جانبی هستید، اما در استفاده از کنسول‌های بازی علاوه بر نرم افزار ها نیازمند سخت افزار‌های جانبی هم هستید.

اولین وسیله وب کم مخصوص است و صرفا داشتن کیفیت ۱۰۸۰ کافی است. بعد از دوربین، شما نیازمند به نرم افزاری هستید که بین تصویر شما تصویر بازی و صدای شما هماهنگی ایجاد کند و از ایجاد نویز یا مشکلات تصویر جلوگیری کند. Player.me، OBS و XSplit از جمله برنامه‌ها است.

علاوه بر تصویر خوب، صدای واضح و با کیفیت نکته مهم دیگر است. هدست‌ها یا میکروفن‌های تخصصی گزینه مدنظر هستند. نور اتاق شما عامل مهم دیگر است و نیاز به خرید تجهیزات گرانقیمت نیست. اما نور خوب تاثیر بسیاری در زیبایی کار دارد.

مردم معمولا با دیدن اشتباهات زیاد یا مکث‌‌های بیش از اندازه از دیدن ادامه ویدیو منصرف می‌شوند. به همین خاطر باید از نرم افزارهای مانند Wevideo برای ویرایش ویدیوهایتان استفاده کنید.

مرحله برای تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر

۳- قدم های ارسال ویدیو ها به یوتیوب گیمینک را بردارید

بعد از تهیه ابزار ضروری و ساخت ویدیو، حالا وقت اشتراک گذاری آن است. برای آپلود ویدیو نیاز به یک اکانت یوتیوب دارید. البته با اکانت گوگل هم می‌توانید وارد شده و آپلود کنید. برای اینکه ویدیو‌ها بازدید بیشتری داشته باشند در بخش توضیحات از تیتر و کلیدواژه‌ها استفاده کنید. از کلمات مورد استفاده افراد موفق هم می‌توانید استفاده کنید.

با مرور زمان شما شیوه کار را متوجه می‌شوید و خواهید فهمید توانایی شما در چیست و دنبال کنندگان از چه چیزی خوششان می‌آید. اگر تعداد دنبال کنندگان رو به افزایش بود همین طور ادامه دهید ولی در صورت کاهش آن شیوه کار را تغییر بدهید. برای بازدهی بیشتر یک زمان مشخص و معین برای اشتراک گذاری ویدیوها انتخاب کنید به طور مثال هر هفته هر سه روز یکبار و یا هرروز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

۴- کانال خود را تبلیغ کنید

اول از دوستان و خانواده کمک بگیرید و در سایر شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. دوم از معلق شدن کانال خود جلوگیری کنید. شاید بپرسید یوتیوب به چه دلیلی کانال مرا معلق می‌کند! چندین دلیل وجود دارد: سرپیچی از قوانین، ترویج خشونت، نقض قوانین کپی رایت از جمله این مواردند.

۵- نتایج کارها را مرور کنید

یوتیوب با چندین ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید لایک تماشاگران را ارزیابی کنید. بعد از آن شما می‌توانید نظرات تماشاگران، مدت زمان تماشا و منطقه جغرافیایی آنها را هم آنالیز کنید و براساس آنها محتوایی تولید و منتشر کنید. یکی دیگر از عوامل موثر در پیشرفت شما نظرسنجی و داشتن ارتباط موثر با مخاطبان است.

درآمد زایی پس از تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر

۶- پس از تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر درآمدزایی را شروع کنید

با ادامه فعالیت طولانی مدت، اسم شما به گوش دیگران هم می‌رسد و رشد بازدید‌های شما سریع‌تر می‌شود. پس از عبور تعداد دنبال کنندگان از ۱۰۰۰ نفر، شما عضو گروه برنامه یوتیوب می‌شوید و از آن طریق هم می‌توانید تبلیغ انجام دهید. پیشنهاد می‌شود مقاله «نکاتی کلیدی و جالب در مورد درآمد از یوتیوب» را مطالعه کنید. به خاطر داشته باشید استریمر‌های موفق امروز، از ابتدا هدف ثروتمند شدن نداشتند و صرفا هدفشان سرگرمی بود.

حالا که با مراحل تبدیل شدن به یک یوتیوب گیمر آشنا شدید، در صورتی که بخواهید در یوتیوب فعالیت کنید و به درآمد دلاری برسید، برای نقد کردن درآمد‌های ارزی خود می‌توانید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

خدمات نقد درآمد ارزی

امتیاز 3.1/5 - از 14 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

11 دیدگاه

  1. یاسین گفت:

    سلام. من سیستمم ضعیفه و توان اجرای بازی های مدرن و به روز رو ندارم. چه بازی رو انجام بدم؟ میتونم اول از بررسی فیلم های مثلا اینستا شروع کنم و بعدش دونیت شم و کیس گیمینگ بخرم؟

    1. فرید امیری گفت:

      سلام بستر اینستاگرام برای دونیت ساخته نشده ولی می تونید از بستر patreon استفاده کنید

    2. سهیل دهقانی گفت:

      سلام بله شما میتونید برای یوتیوبر گیم شدن حتی با موبایل هم شروع کنید به بازی کردن گیم های موبایل هیچ محدودیتی نیست حتی بعضی از یوتیوبر گیمر ها بازی های قدیمی رو بازی میکنن یا بازی هایی مثل ماین کرافت که سیستم زیاد قوی نمیخواد و بسیار هم موفق هستن پس علاوه بر بازی های گرافیک بالا و مدرن و به روز نحوه اجرا و مخاطبین هدف بسیار مهم هست

  2. AmiR گفت:

    سلام آیا با لبتاب میشه یه یوتیوبر شد ؟
    و این که چه گیم هایی رو اجرا کرد؟

    1. سهیل دهقانی گفت:

      بله با لپ تاپ هم میتونید بستگی داره که کانفیگ لپ تاپ شما چی باشه و چه گیم هایی رو بتونه اجرا کنه ولی برای یوتیوبر شدن گیم شما میتونید با هر گیمی شروع کنید و نحوه اجرای گیرای شما هست که مخاطب جذب میکنه

  3. AmiR گفت:

    چه گیم هایی را معرفی میکنید؟

    1. سهیل دهقانی گفت:

      گیم هایی مثل ماینکرافت، کال آف های قدیمی و نوستالژی، بازی های فکری، کانتر، وارکرافت، ورد آف وارکرافت، بازی های نوستالژی مثل ماریو، پک من و… این بازی ها رو میتونید برای تبدیل شدن به یوتیوب گیمر شروع کنید به استریم و فعالیت و بعد که به درآمد رسیدین میتونید کم کم ارتقا بدین و سیستم بهتر و بازی های به روز تری رو اجرا و استریم کنید

  4. محمد طاها عباسپور گفت:

    سلام ببخشید اگه بخوام یوتیوبر شم از کنسول استفاده کنم و ویدیو درست کنم یا با کامپیوتر

    1. سهیل دهقانی گفت:

      شما با هرچیزی میتونید ویدئو درست کنید یا بازی کنید و فیلم بگیرید با موبایل هم میشه مهم ایده و خلاقیت شما هست

  5. علی گفت:

    سلام من پابجی موبایل بازی میکنم و سیپیو گوشیم هم ۸۸۸ اسنپ دراگونه ک میتونم ۹۰fps بازی کنم بازیمم خوبه بنظرتون با گوشی میتونم فیلم بگیرم و اینکه با چه برنامه ای فیلم از صفحه بگیرم که باعث کاهش fps در بازیم نشه

  6. ایمان پورمحمود گفت:

    سلام من پابجی موبایل بازی میکنم میشه فیس کم یا هندکم نگیرم فقط از صفحه بازیم رکورد کنم

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT