معرفی سنگاپور (Singapore)

معرفی سنگاپور (Singapore) و جاذبه های بی نظیر آن

زمان مطالعه 5 دقیقه

سفر همیشه به عنوان یک نقطه عطف در زندگی بوده است. خیلی از اوقات هنگامی که از کار زیاد و مشغله فکری در عذاب هستیم، شاید به صورت ناخودآگاه در ذهن خود برنامه یک سفر را بچینیم و مدتی ریلکس کنیم. اما همیشه مقصد سفر و بحث پیرامون آن بسیار جذاب و لذت بخش است. در این مقاله سعی داریم کشور به معرفی سنگاپور به عنوان یک مقصد بسیار زیبا و اعجاب برانگیز بپردازیم.

معرفی سنگاپور

سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. کشوری ثروتمند و مدرن است. مالزی و اندونزی تنها همسایه‌های سنگاپور هستند. این کشور جنوب شرقی آسیا، قبلا به عنوان یکی از ایالت‌های مالزی به شمار می‌رفته است، که در سال ۱۹۶۵ از فدراسیون مالزی به عنوان یک کشور مستقل اعلام استقلال کرد.
نژاد مردم این کشور همان نژاد مردمان کشور مالزی می‌باشد و زبان آن ها هم مالایی است. اما با رشد چشمگیر این کشور در عرصه‌های اقتصادی و مالی، بسیاری از مردم کشور‌های چین و هند به سمت سنگاپور روانه شدند. بنابراین می‌توان امروزه به جرات اذعان کرد که زبان اول این کشور انگلیسی سنگاپوری است.

معرفی سنگاپور شهر

این کشور کوچک آسیایی، یک کشور چند مذهبی می‌باشد. اما بر اساس جدیدترین آمار‌های رسمی به دست آمده از این کشور، حدود ۴۴ درصد افراد مقیم، پیرو مذهب‌های بودایی و تائو می‌باشند. بعد از آن به ترتیب دین‌های مسیحیت و اسلام هر کدام با ۱۸/۳ و ۱۴/۷درصد در مقام‌های دوم و سوم قرار دارند. در این میان ۵/۱ درصد از مردم هندو و ۰/۷ درصد پیرو مذاهب دیگر هستند. البته این در حالی است که ۱۷ درصد از مردم این کشور پیرو هیچ مذهب خاصی نمی‌باشند.

معرفی سنگاپور کلیسا

نظام سیاسی سنگاپور

سنگاپور با مساحت ۷۲۲ کیلومتر مربع کمی کوچکتر از شهر تهران و کشور بحرین است. این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده، یکی از مراکز بزرگ داد و ستد کالا در جهان است. سنگاپور یکی از ۳ کشور-شهر مستقل کنونی در جهان است و از زمان استقلال در سال ۱۹۵۶، به یکی از پررونق‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروزه یکی از پرترددترین بندرهای دنیاست. سنگاپور از لحاظ ذخایر معدنی کشور فقیری است اما اقتصاد آن که متکی بر بخش خدمات و صنعت است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از ثروتمندترین مناطق دنیا تبدیل کرده‌ است. به نحوی که هم‌اکنون چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا به‌شمار می‌آید. این کشور دارای نظام سیاسی جمهوری پارلمانی است و اداره دولت عملا در دست نخست وزیری است که مجلس به آن رای اعتماد می‌دهد.

معرفی سنگاپور مدرن

جاذبه های گردشگری سنگاپور

سنگاپور فلایر

در معرفی سنگاپور همیشه این نکته ذکر می‌شود که اگرچه کشور کوچکی است، اما به دلیل جاذبه‌های منحصر به فردی که در آن وجود دارد توانسته در جوامع بین الملل به خصوص در عرصه گردشگری حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. در سال ۲۰۰۸ چرخ و فلک غول پیکری در این شهر افتتاح شده که عنوان بلندترین چرخ و فلک در جهان را برای خود کسب کرده است. ارتفاع این چرخ و فلک به ۱۶۵ متر می‌رود و وقتی سوار آن می‌شوید احساس می‌کنید که می‌توانید آسمان را لمس کنید. این چرخ و فلک در تفرجگاه ساحلی خلیج واقع شده و ترمینال فلایر دارای سه طبقه از رستوران‌ها، مغازه‌ها و سایر خدمات می‌باشد. این چرخ و فلک یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است.

معرفی سنگاپور شهر

موزه خانه بابا

یک موزه تاریخی به نام خانه بابا در شهر سنگاپور وجود دارد که در آن مجموعه‌ای از آثار پراناکان را به نمایش می گذارد. این موزه در این شهر متعلق به یک خانواده ثروتمند در سال ۱۹۲۰ است که در نزدیکی محله چینی ها واقع شده است و در طول روز تورهای رایگانی در آن برگزار می‌شود. تورهایی که برای بازدید از این خانه تاریخی برپا می‌شود در ساعات مشخصی برگزار می‌شوند که ترتیب آن به این صورت است. در روزهای دوشنبه (ساعت ۲ بعد از ظهر)، سه شنبه (ساعت‌های ۲ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر)، پنجشنبه (ساعت ۱۰ صبح) و شنبه (ساعت ۱۱ صبح) می‌باشد، استفاده کرد. 

معرفی سنگاپور باستانی

باغ‌ های کنار خلیج ، Gardens by the Bay

در کنار باغ‌های کنار خلیج در سنگاپور محل‌هایی برای گشت و گذار فراهم آورده شده است که تفریح در آن ها هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت و می‌توانید در مسیرهای پیاده روی که در آن برایتان فراهم آورده شده قدم بزنید و تجربه‌ی به یاد ماندنی فراهم آورده شود. جالب است بدانید که هر روز به مدت ۱ ساعت (۸:۴۵ تا ۷:۴۵ بعدازظهر) نمایشی از موسیقی و نور در این محوطه برای عموم مردم اجرا می‌شود که می‌توانید از آنها لذت ببرید. باغ‌های کنار خلیج از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور به شمار می‌روند.

معرفی سنگاپور درخت معروف

نایت سافاری | Night Safari

برای تفریح شب همراه گزینه‌ای پیشنهاد می‌شود رفتن به کلاب‌های شهر مقصد است، اما در سنگاپور گزینه‌های جذاب دیگری وجود دارد که آن‌هایی که حوصله کلاب رفتن ندارن به سمت آن‌ها بروند. گزینه تفریحی در شب این شهر نایت سافاری است که دارای نمایش‌های شبانه و حیوانات بر رو صفحه نمایش می‌باشد. این محل در سال ۱۹۸۴ در شهر سنگاپور افتتاح شد و یکی از جاذبه‌های سنگاپور است که سالانه بیش از ۱ میلیون نفر بازدید کننده دارد. بازدیدکنندگان از این مجموعه علاوه بر تفریح و سرگرمی می‌توانند اطلاعات کاملی هم درباره عادات حیوانات داشته باشند. سه رستوران در این مجموعه تفریحی وجود دارند که منوها و سرگرمی‌های مختلفی را ارائه می‌‌کنند که منعکس کننده زندگی در جنگل یا جنگل بارانی است.

حالا که به معرفی سنگاپور پرداختیم، لازم به ذکر است که اگر قصد سفر به کشور سنگاپور دارید و جاذبه های بی نظیر آن لذت ببرید می‌توانید از این لینک وارد سایت سفارت این کشور شوید، و اپلیکیشن ویزا را پر کرده و ارسال کنید. همچنین مجموعه اول پراخت خدماتی مانند پرداخت هزینه آزمون‌های بین‌المللی و انتقال وجه به دانشگاه را به انجام می‌رساند. همچنین برای بازرگانان، دانشجویان و حتی مسافران گردشگر، امکان پرداخت رزرواسیون بلیط هواپیما و رزرواسیون هتل بدون واسطه آٓژانس هواپیمایی امکان پذیر است.

امتیاز 4.7/5 - از 44 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT