ارز دیجیتالی نانو (NANO) چیست ؟ آشنایی با مزیت‌های نانو نسبت به بیت کوین

ارز دیجیتالی نانو (NANO) چیست | آشنایی با مزیت‌های نانو نسبت به بیت کوین

زمان مطالعه 5 دقیقه

بیت کوین در ابتدا به عنوان یک ارز غیرمتمرکز تصور می‌شد، اما امروزه این دیدگاه تغییر کرده است و طرفداران بیت کوین آن را به جای ارز، ذخیره ارزش می‌نامند. اما چرا آن‌ها دیدگاه خود را تغییر دادند. فقط باید استفاده از بیت کوین را امتحان کنید تا بدانید که به عنوان ارز یا پول تقریبا کاربردی ندارد. در ادامه به ارز دیجیتالی نانو و مزیت‌های نانو نسبت به بیت کوین می‌پردازیم.

مدت زمان هر تراکنش بیت کوین به طور متوسط بین ۱ تا ۳ ساعت طول می‌کشد و کارمزد آن ۲۰ دلار است. در این شبکه فقط در هر ثانیه ۴ تراکنش انجام میشود اما ۰.۳٪ از کل تولید برق جهان را مصرف می‌کند، در واقع یک تراکنش بیت کوین همان مقدار برق را مصرف می‌کند که خودرو تسلا در سفر ۴۱ ساعته از نیویورک به لس آنجلس مصرف می‌کند.

خب بیت کوین وحشتناک به نظر می‌رسد، اما شاید اگر یک ارز جهانی غیرمتمرکز بخواهیم آیا بیت کوین بهترین گزینه ما است؟ البته پاسخ منفی است زیرا تکنولوژی پیشرفت می‌کند و درست همانطور که نت فلیکس (Netflix) از بلاکباستر (Blockbuster) پیشی گرفت، نانو نیز در مسیر پیشی گرفتن از بیت کوین قرار دارد.

بنابراین بیایید بررسی کنیم که چرا نانو همان چیزی است که می‌تواند جایگزین بیت کوین باشد.

ارز دیجیتالی نانو چیست؟

2 ارز دیجیتالی نانو (NANO) چیست ؟ آشنایی با مزیت‌های نانو نسبت به بیت کوین

نانو یک ارز دیجیتال بدون هزینه تراکنش، فوری، غیر متمرکز، مقیاس پذیر و کم مصرف است که برای پرداخت‌های کلان و کوچک و ذخیره ارزش در نظر گرفته شده است.

آیا می توان نانو را بدون خرید آن تست کرد؟

نانو کاملاً کم هزینه است و به شما امکان می‌دهد با faucets یا شیرهای Cryptocurrency  مقدار کمی نانو به کیف پول خود منتقل کنید و این ارز را تست کنید.

 نانو چقدر سریع است؟

نانو سریع‌ترین ارز غیرمتمرکز موجود است، با زمان تراکنش به طور میانگین کمتر از یک ثانیه (بازگشت ناپذیر، تسویه حساب کامل). می‌توانید یک معامله را در nanospeed.live شروع کنید و زمان آن را متوجه شوید.

ارز دیجیتالی نانو چقدر از نظر مصرف انرژی کارآمد است؟

نانو بسیار کم برق مصرف می‌کند، زیرا از اتکا به فرایند استخراج مستقل است و نمی‌توان این ارز را استخراج کرد. مثلاً الگوریتم اجماع بیت کوین از نوع اثبات کار (Proof of Work) است. شما می‌توانید ۶ میلیون تراکنش نانو با انرژی مصرف شده توسط یک تراکنش بیت کوین انجام دهید.

نانو چقدر مقیاس پذیر است؟

3 ارز دیجیتالی نانو (NANO) چیست ؟ آشنایی با مزیت‌های نانو نسبت به بیت کوین

اکثر ارزهای غیرمتمرکز توسط پروتکل محدود می‌شوند، مانند محدودیت ۷ تراکنش در ثانیه بیت کوین. نانو با سخت افزار گره‌های خود مقیاس پذیر می‌شود و این بدان معناست که هیچ محدودیتی ندارد. در حالی در نانو بیشتر از ۱۰۰ تراکنش در ثانیه ثبت شده است، همچنین تراکنش‌های زیر یک ثانیه نیز به کاربران ارائه شده است.

چه چیزی باعث شده نانو بدون هزینه باشد؟

بیشتر ارزهای غیرمتمرکز به یک بلاکچین مشترک متکی هستند که در آن کاربران با پرداخت هزینه‌هایی برای برای تأیید تراکنش‌های خود توسط ماینرها به رقابت می‌پردازند. نانو برای هر حساب یک بلاکچین دارد که فقط مالک حساب می‌تواند آن را تغییر دهد و به جای اینکه برای امنیت شبکه به ماینرها اعتماد کند، از سیستم Open-Representative-Voting استفاده می‌کند.

چگونه ارز دیجیتالی نانو در برابر اسپم و هک محافظت می‌کند؟

کاربران قبل از تراکنش‌ها نیاز به گواهی اثبات کار یا PoW دارند. تایید POW می‌تواند ۲۰ میلیون بار سریع‌تر تولید آن باشد. Bitcoin از POW به عنوان یک الگوریتم اجماع استفاده می‌کند که به همین دلیل است که انرژی زیادی را مصرف می‌کند اما نانو از POW فقط به عنوان وسیله‌ای برای جلوگیری از اسپم‌ها استفاده می‌کند.

اگر نانو هیچ هزینه‌ای نداشته باشد، چه مزیتی برای صاحبان سرورهای گره دارد؟

4 ارز دیجیتالی نانو (NANO) چیست ؟ آشنایی با مزیت‌های نانو نسبت به بیت کوین

شما می‌توانید یک گره نانو را برای کمتر از ۲۰ دلار در هر ماه اجرا کنید و کسانی که انگیزه‌ای برای انجام این کار دارند عبارتند از:

  • صرافی‌ها که از خرید و فروش نانو توسط مردم سود می‌برند.
  • فروشندگان که به دلیل نبود هزینه‌های مربوط به تراکنش پول را ذخیره کنند.
  • سرمایه گذاران که می‌خواهند سرمایه گذاری خود را رشد دهند.

لیستی از گره‌های فعال را می توان در nanolooker.com مشاهده کنید.

توجه: Bitcoin به هر دو ماینر و گره‌ها متکی است تا شبکه را اجرا کند، اما تنها ماینرها انگیزه مالی مستقیم دارند، تاکنون ۱۰۰۰ گره فعال وجود دارد.

آیا ارز دیجیتالی نانو جدید ایجاد خواهد شد؟

خیر. حداکثر تأمین نانو ۱۳۳،۲۴۸،290 است و این مقدار ثابت و در گردش است.

نانو چگونه توزیع شد؟

نانو به صورت رایگان از طریق یک سیستم دریافت رایگان CAPTCHA توزیع شد که در آن مردم در سراسر جهان برای دریافت رایگان نانو، CAPTCHA‌ها را حل کردند. این سایت Faucet دو سال فعال بود و در سال ۲۰۱۷ بسته شد. ۱۲۶ میلیون نانو از طریق Faucet توزیع شد، ۷ میلیون در یک صندوق توسعه قرار داده شدند و نانو باقی مانده سوزانده شدند. ( سوزاندن کوین یکی از مفاهیم بازار رمزارزهاست و به از بین بردن کوین‌ها و غیر قابل استفاده کردن آن‌ها به طور عمدی گفته می‌شود).

نکته: عدم ICO، جایی که کوین‌ها به سرمایه گذاران اولیه فروخته می‌شوند، به این معنی است که نانو از SEC کمیسیون اوراق بورس و بهادار آمریکا به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت نشده در امان است.

آیا نانو برای خیریه مناسب است؟

1 ارز دیجیتالی نانو (NANO) چیست ؟ آشنایی با مزیت‌های نانو نسبت به بیت کوین

با برنامه Wenano، شما می‌توانید یک نقطه در هر کجای زمین ایجاد کنید که مردم می‌توانند به شما کمک کنند. صفر بودن هزینه کارمزد تراکنش نیز باعث شده است به یک گزینه خوب برای دونیت کردن تبدیل شود، پس می‌توانید با Nano Tipper در Reddit یا Nano Tip Bot در توییتر این کار را انجام دهید.

بیش‌تر ارزهای غیر متمرکز کاملا تضمین شده نیستند، به این معنی که شما ۱۰۰٪ تضمین نمی‌کنید که معامله نهایی شده است زیرا سرعت تراکنش‌ها کند است. تراکنش‌های نانو تضمین شده است و به طور متوسط کمتر از یک ثانیه طول می‌کشد.

چگونه ارز دیجیتالی نانو غیر متمرکز است؟

ویژگی غیرمتمرکز بودن بیت‌کوین در طی سال‌ها به دلیل انگیزه‌های مالی ماینرها کاهش یافته است. نانو برای اجرای شبکه به ماینرها متکی نیست، به این معنی که هیچ انگیزه ای ندارد که آن را به سمت تمرکز سوق دهد. با توجه به اندازه گیری ضریب nakomoto، نانو در روز به طور غیرمتمرکز در حال رشد است و در حال حاضر از Bitcoin پیش افتاده است.

آیا شبکه نانو شبکه‌ی سالمی است؟

شبکه نانو از زمان آغاز تا به الان هیچ گونه مشکلی نداشته است. شما می‌توانید آمار را به طور زنده در Nanoticker.info ببینید.

حال که با ارز دیجیتالی نانو و مزایای آن نسبت به بیت کوین آشنا شدید می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید. اگر به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. Who Is The Highest Rated Seo On Fiverr گفت:

    The three-month change is decided by evaluating the positioning’s present rank with its rank from three months ago.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT