دانستن روش پرداخت با پی پال

روش پرداخت با پی پال و کسب آگاهی از روش خرید با پی پل

زمان مطالعه 4 دقیقه

پی پال یک درگاه واسط میان خریدار و فروشنده در فروشگاه های آنلاین می باشد که وابسته به شرکت ای بی و کشور ایالات متحده آمریکا است و دانستن روش پرداخت با پی پال از مهمترین موارد در میان سایت ها می باشد. انجام تراکنش بین حساب های پی پال بسیار ساده است. به طوری که تنها با وارد نمودن ایمیل حساب پی‌پال شما قادر به انجام تراکنش هستید. جهت انجام پرداخت ها و انتقال وجه ارزی در سیستم پی‌پال کافیست اقدام به شارژ حساب کاربری خود و ثبت سفارش در اول‌ پرداخت نمایید، تا در کمترین زمان و پایین ترین نرخ، ارز مورد نظر شما در حسابتان لحاظ شود.

روش پرداخت با پی پال در وب سایت‌های خارجی

در این صورت شما در وب سایت مورد نظر به صفحه‌ای می‌رسید که در آن می‌توانید پی‌ پال را به عنوان یکی از چند روش پرداختی که وب سایت در اختیار شما قرار می‌دهد، انتخاب کنید. معمولا در این صفحات یک کلید نارنجی رنگ دیده می‌شود که معرف PayPal است. نمونه‌هایی از این کلید‌ها را می‌توانید در زیر مشاهده فرمایید:

پرداخت با پی پال

پرداخت با پی پال

این مورد معمولاً زمانی برای شما وجود دارد که قصد خرید کالا و خدمات از یک وب سایت را دارید. از دیگر نمونه‌ها، سایت‌های مربوط به Submit مقاله برای مجلات و ژورنال‌های خارجی و همینطور کنفرانس‌های بین المللی می‌باشد.
در این حالات لازم است جهت ثبت سفارش لینک (آدرس URL) صفحه مربوطه را همراه با دستورالعمل رسیدن به صفحه درگاه پی پال را از طریق لینک زیر برای مجموعه اول پرداخت ارسال نمایید:

خرید با پی پال

در صورتی که در سایت مورد نظر دارای اکانت کاربری می باشید؛ می بایست نسبت به ارسال اطلاعات لاگین شامل user name و password اقدام نمایید. دقت داشته باشید که اطلاعات اکانت کاربری شما در سایت مقصد می بایست غیر ایرانی باشد.
در حالتی که شما کالایی خریداری کرده باشید، آدرس ارسال کالا یا Shipping Address نمی‌تواند به مقصد ایران باشد و همچنین نام دانشگاه محل فعالیت به عنوان مثال نباید دانشگاه شهید بهشتی وارد شود. در نظر داشته باشید که مجموعه اول پرداخت تنها در زمینه پرداخت هزینه در خدمت شما می باشد و خدماتی در زمینه ارسال کالا از سمت مجموعه ارایه نمی شود.

داشتن اطلاعات یک حساب پی پال (PayPal Account / PayPal ID)

در این حالت دریافت کننده (فرد/موسسه/شرکت خارجی/سایت) که شما می‌خواهید مبلغی را برای آن‌ها ارسال کنید، در وب سایت خود یا از طریق ایمیل، یک حساب پی پال (PayPal Account) را در اختیار شما می‌گذارد که شما باید پول را به آن حساب ارسال کنید.

به این حالت اصطلاحاً Send Money گفته می‌شود و در این حالت جهت ارسال پول به PayPal Account یا PayPal ID دریافت کننده مبلغ نیاز داریم. حساب پی پال یا PayPal Account چیزی مشابه با شماره حساب است که به شکل یک ایمیل آدرس می‌باشد. مثلاً [email protected] یا [email protected] می‌توانند هر کدام یک اکانت پی پال باشند. در نظر داشته باشید که آدرس ایمیل شامل اطلاعات ایران نباشد. برای مثال [email protected] .

پرداخت با پی پال

پرداخت با پی پال

دقت کنید که در این حالت لازم است پیش از ثبت سفارش، در وب سایت فرد یا سازمان دریافت کننده و یا در ایمیلی که از آن‌ها دریافت کرده‌اید، PayPal Account را پیدا نمایید و اطمینان داشته باشید که ایمیل آدرسی که در دست دارید واقعاً یک حساب پی پال است و نه یکی ایمیل آدرس جهت ارتباط. به عنوان نمونه، عبارت‌های زیر می‌توانند نشان دهنده اکانت‌های پی پال باشند:
“:PayPal Account”، “PayPal ID” ، “Pay to”

Send Money در پی پال

لازم به ذکر است که در استفاده از روش Send Money، از مبلغ ارسال شده ۲.۹ تا  ۵.۲ درصد به عنوان کارمزد توسط پی پال کسر شده و مبلغ کمتری به حساب پی پال دریافت‌ کننده واریز می‌شود. به عنوان مثال وقتی شما در سایت اول پرداخت پرداخت، سفارش پرداخت پی پال ۲۰۰ دلاری را به روش Send Money یا شارژ حساب پی پال ثبت می نمایید، حدود ۱۹۰ دلار یا بیشتر در اکانت پی پال مقصد دریافت می‌شود. همچنین پس از انجام سفارش شماره تراکنش و رسید پرداخت توسط کارشناس در ادامه سفارش شما ضمیمه خواهد شد.

پرداخت فاکتور پی پال (PayPal Invoice)

بعضی از دریافت کننده‌ها (فرد/موسسه/شرکت خارجی) جهت پرداخت برای شما از طریق ایمیل یک صورتحساب پی پال یا PayPal Invoice را ارسال می‌کنند. هر صورتحساب پی پال دارای مبلغ، حساب پی پال دریافت کننده و همچنین کلید معمولاً نارنجی رنگ پرداخت (Pay) است که با کلیک بر روی آن یک صفحه در سایت پی پال باز می‌شود که آدرس URL آن با https:\\paypal.com آغاز می‌شود.
در این حالت جهت پرداخت با PayPal، لازم است Invoice مربوطه یا URLی که پس از کلیک بر روی کلید لوگوی پی پال به آن هدایت می‌شوید را در سفارش خرید با پی پال اکانت کاربری خود ثبت نمایید. در نظر داشته باشید که فاکتور صادر شده شامل اطلاعات ایران نباشد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT