آشنایی با کیف پول فانتوم و ویژگی های این کیف اختصاصی سولانا (Solana)

آشنایی با کیف پول فانتوم و ویژگی های این کیف اختصاصی سولانا (Solana)

زمان مطالعه 5 دقیقه

Phantom یک کیف پول دیجیتال web3 کاربر پسند برای بلاک چین Solana است. Phantom ذخیره، ارسال، دریافت، سهام و مبادله توکن‌ها را برای شما ایمن و آسان می‌کند. در این بررسی کیف پول فانتوم ، نگاهی خواهیم داشت به افزونه مرورگر این کیف پول و همچنین بررسی ویژگی‌های آن، بلاک چین‌هایی که پشتیبانی می‌شوند، نحوه مبادله و کسب بازدهی می‌پردازیم.

کیف پول فانتوم چیست؟

What is the Phantom Wallet آشنایی با کیف پول فانتوم و ویژگی های این کیف اختصاصی سولانا (Solana)

کیف پول فانتوم یک کیف پول برای بلاک چین سولانا است. این کیف پول به طرز قابل توجهی شبیه به جایگزین کیف پول web3 خود متامسک است و در حال حاضر به عنوان یک افزونه مرورگر قابل دانلود، برای Chrome، Firefox ،Edge و Brave Browser در دسترس است.

با کیف پول فانتوم، می‌توانید ارزهای دیجیتال و NFT‌های خود را مدیریت کنید، سهام، توکن‌ها را مبادله کنید و به برنامه های DeFi در بلاک چین Solana دسترسی داشته باشید. این تیم همچنین در حال کار بر روی پشتیبانی از اتریوم است و نسخه بتا آن به زودی عرضه خواهد شد. به نظر من، کیف پول فانتوم یک چالش و رقیب جدی برای کیف پول محبوب متامسک است.

Phantom یک کیف پول web3 غیر محرمانه است که کاربر کلیدهای خصوصی خود را در آن نگه می‌دارد. همانند Metamask، همچنین می‌توانید فانتوم را به کیف پول سخت‌افزاری لجر متصل کنید که در ادامه نگاهی به آن خواهیم داشت.

سولانا چیست؟

What is Solana آشنایی با کیف پول فانتوم و ویژگی های این کیف اختصاصی سولانا (Solana)

Solana یک بلاک چین بسیار مقیاس پذیر و (آنگونه که ادعا می‌کنند) سریع‌ترین بلاک چین است که به دلیل ارائه مجموعه گسترده‌ای از راه حل‌های DeFi و توکن SOL موفق خود شناخته شده است.

این پلتفرم در سال ۲۰۱۷ توسط آناتولی یاکوونکو که قبل از تاسیس سولانا برای کوالکام کار می‌کرد، تاسیس شد.  این تیم Solana را طوری طراحی کرده است که بتواند بیش از ۵۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند و با شرکت‌هایی مانند Visa یا Paypal رقابت کند. آنها این کار را با استفاده از چیزی به نام “Proof of History” انجام می‌دهند.

سولانا همچنین از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های DApp را در شبکه ایجاد کنند. به این معنی که DEX‌ها، پلتفرم‌های وام دهی و بازارهای NFT همگی می‌توانند در Solana اجرا شوند.

توکن SOL چیست؟

توکن $SOL توکن بومی سولانا است. SOL موارد استفاده متعددی دارد، به علاوه می‌توانید توکن‌های SOL خود را برای کسب پاداش در نظر بگیرید.

عرضه فعلی در گردش SOL تقریبا ۲۶ میلیون با حداکثر عرضه SOL در ۴۸۹ میلیون SOL است.

SOL را می توان برای استفاده از انواع مبادلات ارزهای دیجیتال با گزینه‌های محبوب از جمله: کوین بیس، صرافی بایننس یا FTX ترید کرد.

کارمزد کیف پول فانتوم

برای هر تراکنش در شبکه سولانا، باید هزینه تراکنش را بپردازید که در این مورد به صورت SOL پرداخت می‌شود. که شبیه نحوه پرداخت ETH برای تراکنش‌های روی اتریوم یا BNB برای زنجیره هوشمند Binance است. با این حال، در عوض، باید SOL برای Solana بپردازید.

بنابراین باید همیشه سولانای کافی در کیف پول فانتوم خود داشته باشید تا هزینه تراکنش را هنگام ارسال، مبادله، شرط بندی و غیره بپردازید.

آیا کیف پول فانتوم ایمن است؟

Is Phantom Wallet Safe آشنایی با کیف پول فانتوم و ویژگی های این کیف اختصاصی سولانا (Solana)

کیف پول فانتوم non-custodial است، به این معنی که کاربران کلیدهای خصوصی خود را نگه می‌دارند. بنابراین قسمت اعظمی از امنیت کیف پول فانتوم در دست کاربران است و نه شخص دیگر.

هنگامی که یک کیف پول جدید ایجاد می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که عبارت بازیابی مخفی خود را که مجموعه‌ای از ۱۲ کلمه است بنویسید. این کلمات همان چیزی است که در صورت نیاز به بازیابی کیف پول خود لازم است. و بنابراین مرحله بسیار مهمی از ایجاد یک کیف پول هستند. اگر عبارت بازیابی خود را گم کنید، راهی برای بازیابی کیف پول دیگر وجود ندارد. بعلاوه اگر کسی این کلمات را به دست آورد، به دارایی‌های رمزنگاری شما دسترسی خواهد داشت، بنابراین مهم است که آنها را به درستی، به ترتیب صحیح یادداشت کنید و در جایی امن و دور از هرگونه آسیب احتمالی یا دسترسی دیگر افراد ذخیره کنید.

تعویض توکن با کیف پول فانتوم

با کیف پول فانتوم، می‌توانید با استفاده از DEX، توکن‌ها را از یک توکن به توکن دیگر در Solana تعویض کنید.  در زمان نوشتن این بررسی کیف پول فانتوم، می‌توانید بین Solana ،USDT ،USDC ،Serum و Raydium مبادله کنید.

DEX داخلی فانتوم، مبادله را بدون نیاز به جابجایی وجوه یا اتصال به DApp‌های اضافی ساده می‌کند. برای پرداخت هزینه‌های تراکنش‌ها، که در مقایسه با اتریوم، بسیار کم است، فقط به مقدار کافی SOL نیاز دارید.

استیکینگ سولانا با فانتوم

Phantom به کاربران اجازه می‌دهد تا Solana را در برنامه وب به اشتراک بگذارند، جایی که می‌توانید از دارایی رمزنگاری خود بازدهی کسب کنید. هنگام قرار دادن Solana، اعتبارسنجی را از لیست انتخاب می‌کنید و ارزشش دارد که در مورد هر یک از اعتبارسنجی‌ها قبل از تعهد به استیکینگ با آنها تحقیق کنید.

راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید توکن‌های Solana خود را به اشتراک بگذارید، مانند کیف پول Exodus، اکسچنج FTX و Binance Earn.

فانتوم در مقابل متامسک

کیف پول Phantom قرار است با رقبایی مانند Metamask رقابت کند، به خصوص زمانی که آنها با شبکه اتریوم ادغام شوند. اما تفاوت‌های اصلی در چیست؟ جدول زیر مقایسه‌ای بین ویژگی های هر دو کیف پول را نشان می‌دهد.

پشتیبانی کیف پول فانتوم

Phantom Wallet Support آشنایی با کیف پول فانتوم و ویژگی های این کیف اختصاصی سولانا (Solana)

با توجه به تعداد زیاد کلاهبرداری‌هایی که از طریق فانتوم دیسکورد تسهیل شد، متاسفانه این کانال را تعطیل کردند. با این حال، می‌توانید حساب توییتر فانتوم آن‌ها را دنبال کنید یا اگر به کمک نیاز دارید به help.phantom.app بروید و مقالات کمکی آن‌ها را مطالعه کنید. اگر پاسخ سوال خود را پیدا نکردید، می‌توانید یک تیکت پشتیبانی ارسال کنید و در اسرع وقت پاسخ خواهند داد.

هنگام نگارش این مقاله و آموزش Phantom Wallet، از طریق Discord با پشتیبانی آنها تماس گرفتیم و آنها بسیار پاسخگو بودند.

نتیجه گیری

قبل از نگارش این مقاله، من هرگز واقعا با بلاک چین سولانا تعامل نداشتم، حتی با وجود اینکه از ابتدای سال ۲۰۲۱ توکن SOL را نگه داشتم. در ابتدا مشکلاتی در اتصال فانتوم به لجر داشتم، اما زمانی که بر آنها غلبه کردم کاملا راضی بودم. با استفاده از کیف پول من حتی تصمیم گرفتم توکن‌های SOL و RAY خود را از صرافی FTX حذف کنم و آنها را با استفاده از Phantom برای APY بهتر استیک کنم.

اگر در زمینه رمزارزها تازه کار هستید، Phantom برای شروع کمی دلهره آور و حتی شاید کمی گیج کننده خواهد بود، اما اگر قبلا از MetaMask استفاده کرده باشید، مشکلی نخواهید داشت. اگر فانتوم به نوآوری خود ادامه دهد و نسخه اتریوم خود را منتشر کند، مطمئن هستم که استقبال از این پلتفرم بسیار زیاد خواهد بود.

حال که با کیف پول فانتوم آشنا شدید می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT