Plex چیست

Plex چیست؟ راهنمای مبتدی

زمان مطالعه 5 دقیقه

دریابید که Plex چیست و همه چیزهایی که سرویس استریمینگ ارائه می دهد. Plex چیست؟

نه به اندازه نتفلیکس و نه به اندازه کرانچی رول خاص، Plex یک پلتفرم سرگرمی نه چندان شناخته شده اما همه کاره است که بسیاری از عملکردهای اصلی را انجام می دهد. این یک سرویس پخش رسانه ای بین پلتفرمی است که می توانید از آن برای تماشای تلویزیون زنده، یافتن عناوین، پخش موسیقی و پخش رسانه های خود در سرور استفاده کنید.

پیمایش Plex به عنوان یک کاربر جدید ممکن است کمی دشوار باشد، اما ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه از ویژگی های اصلی Plex برای کار و درک برنامه های قیمت گذاری آن استفاده کنید.

Plex چیست؟

در ظاهر، Plex مانند یک جایگزین دیگر Netflix به نظر می رسد، اما فریب نخورید. در حالی که این یک پلتفرم استریمینگ است، اکثر عناوینی که در اینجا برای استریم پیدا می کنید، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی قدیمی یا کم هزینه هستند. اما همه آنها رایگان هستند.

همچنین می‌توانید عناوین جدیدتری را پیدا کنید که برای پخش در Plex در دسترس نیستند. پس از یافتن آنها، آنها را به فهرست تماشای خود اضافه کنید و ببینید که در حال حاضر می توانید آنها را در قسمت تماشای آن از بخش این مکان ها در توضیحات فیلم پخش کنید. اگر یک سرور Plex Media با فیلم در کاتالوگ آن دارید، سروری را خواهید یافت که فیلم به عنوان منبع ذکر شده است.

همچنین می‌توانید با کلیک روی Music در منوی کناری، موسیقی را از Plex پخش کنید. با این حال، شما به اشتراک Tidal نیاز دارید زیرا تمام موسیقی های موجود در Plex از Tidal هستند.

با این حال، اکثر مردم معمولاً از Plex برای سرور رسانه خود استفاده می کنند. با Plex Media Server، می‌توانید سروری ایجاد کنید که ویدیوها، عکس‌ها و موسیقی را از دستگاه میزبان منبع می‌کند و آن را به صورت آنلاین برای همه دستگاه‌های دیگر با استفاده از اکانت شما پخش می‌کند.

Plex همچنین دارای کانال های تلویزیونی زنده است

مشابه تلویزیون کابلی، Plex دارای «کانال‌هایی» است که می‌توانید به آن‌ها متصل شوید و تماشا کنید. تعداد این کانال ها در جایگاه ها، دسته ها و زبان های مختلف بیش از صد مورد است. این تنها راهی است که می توانید برنامه های خاصی مانند شادی نقاشی با باب راس را تماشا کنید. این در دسته بندی رایگان بر اساس تقاضا نیست – شما آن را فقط در کانال باب راس پیدا خواهید کرد.

بخش Live TV در منوی سمت چپ قرار دارد. پس از انتخاب آن، می‌توانید از تب‌ها برای انتخاب دسته‌هایی که می‌خواهید، مانند سرگرمی، فیلم، واقعیت، اخبار، کودکان و غیره استفاده کنید. در راهنمای اختصاصی ما در مورد نحوه تماشای کانال های تلویزیونی زنده رایگان در Plex بیشتر بیاموزید.

Plex به عنوان یک سرور برای رسانه شخصی شما عمل می کند

اکثر کهنه سربازان Plex از آن در درجه اول برای عملکرد سرور خود استفاده می کنند. می‌توانید یک Plex Media Server را بر روی لپ‌تاپ خود دانلود کنید، انتخاب کنید به چه پوشه‌هایی دسترسی داشته باشید، و همه دستگاه‌های شما می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

در اینجا یک راه سریع برای شروع آورده شده است:

یک Plex Media Server را از وب سایت Plex دانلود کنید، آن را نصب کنید و راه اندازی کنید.

تنظیمات را در برنامه Plex با کلیک کردن روی آچار در سمت راست بالا باز کنید.

به بخش Manage رفته و روی Libraries کلیک کنید.

4. افزودن کتابخانه را انتخاب کنید، دسته رسانه خود را انتخاب کنید، روی Next کلیک کنید و افزودن کتابخانه را انتخاب کنید.

هر زمان که می خواهید چیزی را از سرور رسانه خود تماشا کنید، روی More در منوی کناری کلیک کنید تا رسانه دستگاه پیوند داده شده خود را ببینید.

اما این تنها یک راه ابتدایی برای تبدیل کامپیوتر به سرور Plex است. راهی برای تبدیل یک کامپیوتر قدیمی به یک سرور اختصاصی Plex Media وجود دارد.

همچنین می‌توانید یک تیونر یا آنتن را به سرور Plex Media خود متصل کنید تا از سیگنال‌های خارج از هوا در مکان شما استفاده کند.

هزینه Plex چقدر است؟

Plex به این واقعیت افتخار می کند که بسیاری از ویژگی های اصلی آن کاملاً رایگان هستند – بدون نیاز به اشتراک. گفتنی است، دارای یک Plex Pass است که می تواند برای شما 4.99 دلار در ماه، 39.99 دلار در سال یا هزینه مادام العمر 119.99 دلار هزینه داشته باشد.

اما ما مطمئن هستیم که شما تعجب می کنید که چرا باید برای یک Plex Pass هزینه کنید. در اینجا برخی از ویژگی های جالب تری که هنگام پرداخت پول Plex دریافت می کنید آورده شده است:

. پخش بهتر از طریق شتاب سخت افزاری و رمزگذاری برای رسانه روی سرور شما با Plex Pass. این بدان معناست که می‌توانید دستگاه‌های بیشتری را بدون به خطر انداختن کیفیت ویدیو از سرور Plex Media خود پخش کنید.

. Plex همچنین پخش رسانه و واترمارک عکس‌های شما را در برنامه‌های Android و iOS محدود می‌کند، اما دریافت Plex Pass همه این محدودیت‌ها را حذف می‌کند (این مورد برای برنامه‌های تلویزیون یا برنامه وب صدق نمی‌کند).

. ویژگی متن آهنگ که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم در پشت دیوار پرداخت Plex قفل شده است.

. می‌توانید با یک Plex Pass از اعتبار و معرفی فیلم‌های موجود در کتابخانه خود صرف نظر کنید.

. محتوای اضافی برای فیلم‌های موجود در کتابخانه‌های خود، مانند مصاحبه و پشت صحنه، دریافت کنید.

افرادی که بیشترین سود را از Plex Pass می‌برند، آن‌هایی هستند که دستگاه‌های متعددی دارند و کاربرانی هستند که می‌خواهند بدون خدشه‌دار کردن زیاد به سرور Plex Media متصل بمانند. با این حال، کاربران معمولی تر که قصد دارند بیشتر از این به صورت جداگانه استفاده کنند، ممکن است نیازی به سرمایه گذاری در Plex Pass نداشته باشند.

از چه دستگاه هایی می توانید برای استریم Plex استفاده کنید؟

همانطور که ممکن است حدس بزنید، Plex دارای یک اکوسیستم چند پلتفرم همه کاره است. در اینجا تمام مکان هایی وجود دارد که می توانید به Plex دسترسی داشته باشید:

  • Browsers (Chrome, Firefox, Edge, and Safari) via the web app.
  • Laptops and desktops running macOS, Windows, or Linux.
  • Android phones and tablets.
  • iPhones and iPads.
  • Smart TVs (Samsung, LG, Hisense, Vizio, etc.).
  • Android TVs.
  • Apple TVs.
  • Chromecast.
  • Roku.
  • Sonos.
  • Amazon Alexa.
  • PS4, PS5, Xbox 360, Xbox One, and Xbox X|S.

با این حال، برخی از این موارد ممکن است نیاز به داشتن Plex Pass داشته باشند. اگر این را نمی خواهید، ممکن است مجبور شوید یک بار هزینه 5 دلاری بپردازید تا دستگاه را فعال کنید تا به سرور Plex Media خود دسترسی کامل داشته باشید.

از Plex برای تماشای هر چیزی در هر مکانی استفاده کنید

اگر بیشتر فیلم‌ها، آهنگ‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌تان را در جایی روی کامپیوتر شخصی دارید، و از کشیدن هارد دیسک خسته شده‌اید، وقت آن است که روی Plex سرمایه‌گذاری کنید. می توانید گلوله را گاز بگیرید و یک اشتراک Plex مادام العمر بخرید یا از نسخه رایگان آن استفاده کنید، اما اکنون می توانید یک سرور رسانه ای راه اندازی کنید تا به هر کجا که هستید متصل شوید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT