سایت Prezi

سایت Prezi و ساخت فایل‌های پرزنتیشن و ارائه‌ جذاب و منحصر به فرد

زمان مطالعه 3 دقیقه

سایت Prezi (پرزی) یک ابزار مبتنی بر وب برای خلق فایل‌ های پرزنتیشن یونیک است. این نرم افزار مشابه دیگر نرم افزارها مانند پاورپوینت مایکروسافت است، اما ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از برنامه‌های دیگر متمایز می‌کند. در سال‌های اخیر، پرزی در مدرسه‌ها و بیزینس‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اگر قصد دارید یک ارائه‌ی چشمگیر و جذاب داشته باشید، Prezi می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. در این مقاله با اول پرداخت همراه باشید.

سایت Prezi

Prezi یک شرکت ارایه دهنده نرم افزار است که در سال ۲۰۰۹ در بوداپست مجارستان تأسیس شد و در بوداپست، سن فرانسیسکو و ریگا شعبه دارد. تا آپریل سال ۲۰۱۸، پرزی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر داشت که بالغ بر ۳۲۵ میلیون پرزنتیشن عمومی ارایه دادند که بیش از ۵/۳ هزار میلیون مرتبه بازدید داشتند.

واژه‌ی Prezi شکل اختصاری (Presentation) در زبان مجاری است. پلتفرم پرزی یک نرم افزار بصری پرزنتیشن و جایگزین فرمت قدیمی مبتنی بر اسلاید است. پرزنتیشن‌های Prezi یک فرم کلی نقشه‌مانند دارند که به کاربر اجازه می‌دهد تا بین موضوع‌ها و تیترها پیوند برقرار کند و بر روی جزئیات زوم کند.

سایت Prezi

سایت Prezi

نحوه کار نرم افزار Prezi

اغلب نرم افزارهای پرزنتیشن از روش‌های مبتنی بر اسلاید (Slide) استفاده می‌کنند و شما تنها می‌توانید بین اسلایدها عقب و جلو روید؛ تقریبا مثل صفحات یک کتاب. اما پرزی از روشی مبتنی بر یک صفحه سفید نامحدود استفاده می‌کند. به جای به کار بردن اسلایدها، پرزی از یک صفحه بسیار بزرگ استفاده می‌کند که پرزنتیشن شما می‌تواند در هر قسمتی از آن قرار گیرد، جابه‌جا شود، بزرگ و کوچک شود و در فریم‌های مختلفی ارایه شود.

شما قادر هستید اطلاعات را در هر کجای صفحه که تمایل دارید قرار دهید. تنها کافی است برای هرکدام از اطلاعات ارائه‌ی خود به ترتیب نمایش، مسیر حرکت و جابه‌جایی تعریف کنید. پرزی اصطلاحاً ۲/۵ بعدی است، به این معنا که علاوه بر جابه‌جایی عمودی و افقی، حرکت در عمق را نیز فراهم میکند و تفاوت آن با نرم افزارهای ۳ بعدی این است که نمای پرسپکتیو را را به نمایش نمی‌گذارد. در اینجا می‌توانید یک نمونه کار پرزی را مشاهده کنید.

معرفی Prezi Next

Prezi Next آپدیت نرم افزار اوریجینال و کلاسیک پرزی است که ویژگی‌هایی از قبیل ویرایش طراحی، تمپلیت‌های طراحی‌شده، و Prezi Viewer برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS است. Prezi Next یک اپلیکیشن HTML5 است که روی جاوا اسکریپت ران می‌شود. همچنین با اکثر سیستم‌های مدرن نیز سازگار است. Prezi Next از اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمی‌کند.

موارد استفاده Prezi

• کنفرانس‌ها:
این پلتفرم در کنفرانس‌ها توسط بنیاد کلینتون، لوفتانزا، IBM و Independent مورد استفاده قرار گرفته و پای ثابت SXSW و TED است!

• بیزینس:
Prezi Business به طور مشخص برای فروش و بازاریابی طراحی شده است.

• تحصیل:
 امروزه بسیاری از معلم‌های دبیرستان از نرم افزار پرزی استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های نرم افزار پرزی

• عدم محدودیت‌های موجود در پاورپوینت

• امکان زوم روی مطلب دلخواه و حرکت در عمق تصاویر

• حرکات آزادانه بین مطالب

• امکان طراحی به شکل دلخواه

• خلاقیت در پرزنتیشن و سخنرانی

• ایجاد رابطه‌ی عمیق‌تر با مخاطب

• ایجاد یک ارائه‌ی متمایز و منحصر به فرد

• دسترسی به آرشیو جامع Prezi

• امکان استفاده از نسخه رایگان

انواع لایسنس پرزی

پرزی در حالت کلی مبتنی بر وب است و این یعنی استفاده از آن در حالت بیسیک، به شکل آنلاین است. پرزی هم پلن رایگان دارد هم پلن پولی. مشتری‌هایی که از لایسنس عمومی پرزی پراستفاده می‌کنند، باید کار خود را در وب سایت Prezi.com منتشر کنند و این یعنی کار شما به شکل عمومی در دسترس قرار می‌گیرد.

کاربرانی که از پلن‌های Prezi Enjoy و Prezi Pro استفاده می‌کنند، می‌توانند کار خود را خصوصی کنند. تنها کاربران لایسنس Pro به Prezi Desktop دسترسی دارند و می‌توانند از امکان ویرایش به شکل آفلاین بهره‌مند شوند.

خرید از سایت Prezi

پیش از هرچیز خوب است بدانید که حتی اگر از لایسنس عمومی پرزی استفاده کنید، ۳۰ روز اول را می‌توانید کار خود را به شکل خصوصی نگه دارید. به جز این، برای این که کار خود را به طور خصوصی انجام دهید می‌توانید از لایسنس Prezi Enjoy استفاده کنید. هزینه‌ی این پلن ۵۹ دلار برای یک سال است به همراه ۵۰۰ مگابایت فضای ذخیره‌سازی. همچنین Prezi Pro با هزینه ۱۵۹ دلار برای یک سال، ۲۰۰۰ مگابایت فضای ذخیره‌سازی به همراه دارد و گزینه‌ی کار و ساخت پرزنتیشن به شکل آفلاین را نیز دارد.

سایت Prezi

سایت Prezi

جهت پرداخت هزینه لایسنس در سایت پرزی می‌توانید از خدمات ارزی پی پال و کارت‌های اعتباری ویزا کارت و مستر کارت در مجموعه ما استفاده کنید.

امتیاز 5/5 - از 7 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT