5 دوره آموزش Solidity برای پیدا کردن شغل در اکوسیستم اتریوم و دیگر رمز ارز ها

5 دوره آموزش Solidity برای پیدا کردن شغل در اکوسیستم اتریوم و دیگر رمز ارز ها

زمان مطالعه 9 دقیقه

هنگام ارزیابی تمایل شما برای ورود به NFT ،DeFi یا برنامه نویسی Dapps با Solidity، قبل از هرگونه درگیری آموزشی، ارزیابی اهداف شما ضروری است. Solidity تنها یک گام در بین گام‌های بسیاری است که باید روی آن تمرکز کنید. اگر هدف مشخصی داشته باشید، تنظیم پارامترها و اهداف مناسب در وقت، هزینه و تلاش شما صرفه جویی می‌کند. در این بخش، ما ۵ دوره آموزش Solidity را برای کمک به شما در روند آموزشی خود جمع آوری کردیم.

نقد کردن درآمد ارزی

دقیقاً قرار است چه کاری انجام دهید و چگونه می‌خواهید به آن برسید؟

4 5 دوره آموزش Solidity برای پیدا کردن شغل در اکوسیستم اتریوم و دیگر رمز ارز ها

سطح مهارت خود را در برنامه نویسی ارزیابی کنید

سوال درست، شما را به مسیر درست هدایت می‌کند زیرا مسیر‌های زیادی وجود دارند که می‌توان آنها را بررسی کرد. در اینجا چند نمونه سوال آورده شده است که باید از خود بپرسید:

  • آیا در زبان‌های برنامه نویسی مانند Javascript ،C یا Python تجربه قبلی دارید؟
  • چقدر در این زبان‌ها مهارت دارید؟
  • آیا از عملکردهای بلاکچین و استفاده از آن، جدا از کریپتوکارنسی‌ها، مطلع هستید؟
  • اهداف شما در یادگیری Solidity چیست؟

اگر برای چهار سوال بالا پاسخ قطعی دارید، می‌توانیم ادامه دهیم. این منابع Solidity عموماً برای زبان آموزان در مراحل مختلف رشدشان، طراحی شده‌اند.

اگر فکر می‌کنید که از قبل در Solidity مهارت دارید، می‌توانید به بخشی با عنوان منابع Solidity متوسط که در ادامه آورده شده است، بروید.

به طور متوسط یک توسعه دهنده ارشد Solidity می‌تواند سالانه به طور متوسط ۱۵۰،۰۰۰ دلار درآمد داشته باشد، تمرکز بر پول گاهی اوقات می‌تواند باعث حواس پرتی شود. به یاد داشته باشید، این فناوری می‌تواند جهان را به سمتی بهتر تغییر دهد. و همه چیز با نوشتن یک کد خوب شروع می‌شود!

پیش نیازهای دوره آموزش Solidity

ما فرض را بر این می‌گیریم که شما با بیت کوین، بلاکچین و سایر کریپتوکارنسی‌ها آشنا هستید. این مباحث چند بعدی هستند، یعنی آنها تنها به یک موضوع محدود نمی‌شوند. به عنوان مثال، بیت کوین می‌تواند با نظریه اقتصادی، سرمایه داری آنارکو، مهارت در ++C و پروتکل‌های شبکه اینترنتی مرتبط باشد. اتریوم نیز به همین شکل است و در عین حال تکامل بیت کوین را در پیش می‌گیرد. استفاده از قراردادهای هوشمند یا استفاده از اپلیکیشن‌های برنامه ریزی شده‌ی موافقت نامه‌ها و معاملات، دارایی‌های دیجیتال، قوانین، سرمایه گذاری‌ها و حتی بازی‌ها را به سطحی بالاتر رسانده است.

پنج دوره آموزشی Solidity

1 5 دوره آموزش Solidity برای پیدا کردن شغل در اکوسیستم اتریوم و دیگر رمز ارز ها

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری این است که آموزش را به صورت ویدیویی تماشا کنید. Julien Klepatch یک توسعه دهنده بلاک چین است که یکی از معتبرترین منابع در زمینه برنامه نویسی Solidity است. او یک کانال در سطح تکنیکی با گزینه های پریمیوم را اداره می‌کند.

مجموعه دستاوردهای Julien بسیار گسترده است و شهرت او بسیار مورد توجه است. او در ۵ سال گذشته اپلیکیشن‌های تحت وب مصرف کننده و سازمانی ایجاد کرده است. او در حال حاضر در LendingBlock، که یک صرافی وام دهی کریپتو برای سرمایه گذاران نهادی (صندوق‌های پوشش ریسک، صرافی‌های دیگر و غیره…) است، فعالیت می‌کند. او همچنین به استارت آپ‌های مختلف و پروژه‌های بلاکچین در ۵ سال گذشته مشاوره داده است. او زیرساخت تکنیکی چندین ICO (توکن‌های ERC20 و همچنین کوین‌های چنگال، مانند Monero) را ایجاد کرده است.

او همچنین در Nodejs ،Javascript ،React و Solidity نیز تجربیاتی دارد.

یکی دیگر از منابع آموزشی ارزشمند ویدیویی در مورد برنامه نویسی Solidity، دانشگاه Gregory Mccubbins ‘ Dapp است. می‌توانید از طریق کانال های مختلف در uDemy و در سایت خودش به دوره آموزش Solidity Gregory دسترسی داشته باشید.

یکی از مفیدترین موارد در مورد دانشگاه Gregory’s Dapp، فهرست منابع گسترده ای است که می توانید در سایت آن پیدا کنید. او فهرستی تهیه کرده و آن را به یک پست توسعه دهنده بلاکچین با منابع عظیم تبدیل کرد. از جمله منابع دانشگاه Dapp می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Gregory همچنین در کانال یوتیوب freecodecamp.com نیز حضور داشت. رویکرد Gregory در تدریس بسیار جذاب است زیرا او یک روش آموزشی گام به گام را دنبال می‌کند. برای توسعه دهندگانی که برای یادگیری نحوه ایجاد اپلیکیشن‌های بلاکچین عجله دارند، Gregory آموزش شما را از صفر شروع می‌کند و شما را برای برنامه نویسی اولین Dapp خود در مدت زمان کوتاهی راهنمایی می‌کند. از همه مهمتر، Gregory یک دوره آموزش Solidity فشرده دارد که آموزش تکنیکی را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا در اسرع وقت کار خود را شروع کنید.

قبل از خرید آن توسط Consensys در نوامبر ۲۰۲۰، دانشگاه Truffle برای توسعه دهندگان پیشرفته‌ای طراحی شده بود که قبلاً در سایر محیط‌های توسعه تجربه داشته‌اند. این بررسی توسط Sam Richards مزایا و معایب برنامه Truffle را هایلایت می‌کند و سپس آن را با آکادمی Consensys مقایسه می‌کند. و نکته مهم و اصلی مقایسه‌اش، بررسی سطح مهارت نهفته در برنامه‌ها بود: برنامه Truffle منتخب این بررسی بود.

علاوه بر مجموعه توسعه Truffle، این برنامه یادگیری شرکت کنندگان را قادر می‌سازد تا پس از اتمام دوره، با شرکای خود همراه شوند.

امروزه آکادمی Consensys یک پیشنهاد پولی دارد که به دانشجویان امکان می‌دهد تا از طریق یک ثبت نام همگانی در تمام طول سال، آموزش داده شوند. دوره درخواستی برنامه توسعه دهندگان بلاکچین، از مطالب ابتدایی یعنی معرفی ساختارهای پایه فناوری دفتر کل دیجیتال، آموزش خود را آغاز می‌کند. سپس به سراغ مفاهیم اصلی بلاکچین مانند توابع هش رمزی، Merkle Trees، فورک‌ها رفته و در نهایت توسعه قرارداد هوشمند و Solidity را آموزش می‌دهد. در اینجا می‌توانید به برنامه توسعه دهنده بلاکچین Consensys Academy دسترسی پیدا کنید.

دوره آموزش Solidity | سایت Ethereum.Org

5 5 دوره آموزش Solidity برای پیدا کردن شغل در اکوسیستم اتریوم و دیگر رمز ارز ها

در صورت امکان همیشه منابع دست اول را دریافت کنید. این سایت به عنوان بنیاد اتریوم تأسیس شده است و حاوی منابع زیادی در رابطه با اکوسیستم اتریوم است. آنها همچنین آموزش‌هایی در ارتباط قراردادهای هوشمند، solidity، ترکیب، Uniswap ،waffle ،web3.js ،web3.py ،WebSockets ،nodes ،remix و بسیاری موارد دیگر نیز ارائه می‌دهند.

ارزش DevCon را از طریق بنیاد Ethereum بیاموزید

قبل از شیوع پاندمی و در زمانی که مردم در سمینارها و کنفرانس‌ها به صورت نرمال حضور پیدا می‌کردند، DevCon یک رویداد سالانه برای تجمع درخشان ترین ذهن‌ها در فضای اتریوم برگزار می‌کرد. این کار امکان برگزاری یک رویداد شبکه‌ای فکری گروهی را فراهم می‌کرد که با فرصت‌های یادگیری، که از طریق تمرکز کل جسم خود بر روی یک کار گروهی به دست می‌آورید، ترکیب شده بود. همچنین فرصتی برای دیدن و شنیدن صحبت‌های Vitalik Buterin فراهم می‌کرد.

کل این فرایند را به عنوان تجمع قدرت ذهنی گروهی در نظر بگیرید که در آن ایده‌ها در میان بسیاری از افراد جریان دارند و می‌توان آنها را پرورش داد. متأسفانه، این پاندمی بنیاد اتریوم را مجبور کرد تا DevCon ۲۰۲۱ را که قرار بود در بوگوتا، کلمبیا برگزار شود، به تعویق بیندازد. ولی آرشیو ویدئویی آن را می‌توانید پیدا کنید.

اگر تجربه‌ای در برنامه نویسی سطح بالا شی گرا دارید و اگر هدف یادگیری شما این است که بتوانید بلافاصله یک Dapp را کدنویسی کنید تا محیط توسعه را احساس کنید، Cryptozombies یک رویکرد جالب و تعاملی را در پیش می‌گیرد. مشابه محیط یادگیری ارائه شده توسط KhanAcademy ،W3C Schools و FreeCodeCamp Cryptozombies.io نیز با ایجاد تجربه تعاملی رنگارنگ، جذابیت و گیرایی را فراهم می‌کند.

تا کنون بیش از ۴۱۵،۶۷۲ دانش آموز در Cryptozombies.io شرکت کرده‌اند. این پروژه‌ای از شبکه Loom است که این شبکه پلتفرمی برای مقیاس بندی انواع dapps است. شبکه Loom امروزه بیش‌تر به عنوان یک پلتفرم سازمانی توزیع شده برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی شناخته می‌شود. Cryptozombies.io پروژه‌ای با اهداف متعدد بود. اول، چون طوری طراحی شده بود که مانند یک بازی جذاب باشد، مورد توجه استریم اصلی قرار گرفت. ثانیاً، آموزشی بود و به طور موثر افق دید فارغ التحصیلان را گسترش داد تا متوجه شدند که می‌تواند در موارد جدی‌تر مانند مراقبت‌های بهداشتی نیز کاربرد داشته باشد.

همچنین فراتر از اصول اولیه Cryptozombies.io آموزش می‌دهد

7 5 دوره آموزش Solidity برای پیدا کردن شغل در اکوسیستم اتریوم و دیگر رمز ارز ها

Reddit ثابت شده که یک منبع ارزشمند برای یادگیری اتریوم است. subreddit، r/ethdev دارای یک جامعه بسیار فعال است که بیش از ۳۶۰۰۰ Redditor در آن گرد هم آمده‌اند که بسیار مایلند تخصص و تجربه خود را برای پاسخ به هر سوالی که از آنها بپرسید، در اختیارتان قرار دهند.

سابقه زیاد subreddit می‌تواند فعال بودنش را از طریق جمع کردن منابع متعددی برای یک مرجع گروهی، اثبات کند. به طور خلاصه، r/ethdev جایی است که توسعه دهندگان اتریوم در آن شرکت می‌کنند و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند. برخی از منابع خوبی که توانسته‌ایم در subreddit جستجو کنیم عبارتند از:

دوره‌های مفید r/ethdev Filters Blockchain در مرکز فناوری و کارآفرینی در هاروارد و Coursera

موسسه آموزشی برجسته‌ای که افرادی چون Mark Zuckerberg ،Bill Gates و دوقلوهای Winklevoss را پرورش داده، ابتکاری ایجاد کرد که دوره‌های مربوط به بلاکچین را جمع آوری کرده است. آنها با همکاری Coursera و سایر موسسات، دسترسی به این منابع را رایگان کردند. در اینجا می‌توانید به لیست دوره‌های کوتاه بلاکچین رایگان آنها دسترسی پیدا کنید. همچنین یک بخش پولی با لیست گسترده‌تری نیز وجود دارد.

وب سایت هاروارد شما را به سمت Coursera هدایت می‌کند که دارای ۶۱ دوره آموزش Solidity است. یکی از محبوب‌ترین پیشنهاد‌ها، دوره بلاکچین است که بسیار گسترده است و توسط دانشگاه Buffalo و دانشگاه ایالتی نیویورک ارائه می‌شود.

در حال حاضر ۴۷۰۹۴ نفر در حال ثبت نام هستند و کلاس‌ها از ۱۵ مارس ۲۰۲۱ شروع می‌شود. از جمله نکات برجسته این دوره آموزش Solidity می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمرکز بر قراردادهای هوشمند و کاربرد اصلی آنها در مدل محاسباتی فناوری بلاکچین
  • این دوره به شما نحوه طراحی و برنامه ریزی یک قرارداد هوشمند را آموزش می‌دهد
  • این دوره درک شما را از ارتباط فناوری بلاکچین هماهنگ می‌کند
  • همچنین از این دانش از طریق لینک دادن آن به موارد احتمالی استفاده از فناوری بلاکچین در تجارت استفاده خواهد کرد.

چهار دوره تخصصی وجود دارد:

  • اصول اولیه بلاکچین
  • قراردادهای هوشمند
  • اپلیکیشن‌های غیر متمرکز
  • پلتفرم‌های بلاکچین

نکاتی قبل از شروع جستجو به دنبال شغل مناسب خود

6 5 دوره آموزش Solidity برای پیدا کردن شغل در اکوسیستم اتریوم و دیگر رمز ارز ها

 

اگر هدف شما جستجوی شغلی است که به Solidity نیاز دارد، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مشاغل Blockchain Solidity که در Cryptojobslist.com موجود است بیندازید. این کار به شما در مورد سایر شرایط مورد نیاز برای این حرفه که ممکن است مورد نیاز باشد، کمک می‌کند.

به عنوان مثال، استودیو Aegis در ایالات متحده به دنبال یک مهندس ارشد Solidity می‌باشد. توجه داشته باشید که آنها به زبان‌های برنامه نویسی دیگر و تجربیات دیگری نیز برای این موقعیت شغلی نیاز دارند. به عنوان مثال، جدا از Solidity، اینها سایر شرایط مورد نیاز برای کار هستند:

  • شناخت عمیق EVM (ماشین مجازی اتریوم)
  • گسترش قراردادهای مبتنی بر DeFi/NFT/Oracle در شبکه اصلی
  • شناخت Eth 2.0
  • Rust ،Golang یا ++C
  • React + TypeScript

وقتی که اهداف خود را تعیین کردید و دقیقاً دانستید که چرا می‌خواهید Solidity را بیاموزید، سپس جامعه‌ای را پیدا کنید که در جهت یک هدف یا اهداف مشابه با شما تلاش می‌کنند.

منابع اضافی

کتاب Andreas Antonopoulos با عنوان “Mastering Ethereum” برداشتی صحیح و معتبر از اتریوم و همچنین Solidity ارائه می‌دهد. اولین کتاب Andreas،” Mastering Bitcoin” نیز بسیار توصیه می‌شود. هر دو منابع عالی هستند.

خوشبختانه، Andreas Antonopoulos و دکتر Gavin Wood کتاب “Mastering Ethereum” را با مجوز CC-BY-SA منتشر کرده‌اند که همه اجازه دارند آن را بخوانند.

مستندات Solidity

3 5 دوره آموزش Solidity برای پیدا کردن شغل در اکوسیستم اتریوم و دیگر رمز ارز ها

آنها همیشه می‌گویند RTM (راهنما را بخوانید)، و این یک نقطه منطقی برای شروع است. در این مورد، دفترچه راهنما خودش جدیدترین مستندات در زمینه Solidity است. اساس Solidity قراردادهای هوشمند هستند، به همین دلیل اسناد رسمی با مثالی شروع می‌شود که قابلیت‌های Solidity را نشان می‌دهد. می‌توانید نمونه قرارداد هوشمند را در اینجا مشاهده کنید.

هنگام یادگیری درباره Solidity، به نظریه‌ای منحصر به فرد برخورد کردیم. ثابت شده که شبکه‌های اجتماعی بسیار ارزشمند هستند، به ویژه هنگامی که شما از روش “شخصی سازی شده” برای یادگیری استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، ianjohnlee که خود را سرمایه گذار و سازنده Crypto، مشارکت کننده در DefiantNews، استاد حق التدریسی در @UCBerkeley و پیشرو در بلاکچین بیت کوین و @Citi و @CitiVentures معرفی کرده است، از این روش الهام بخش در یادگیری Solidity استفاده می‌کند.

Lee نیز تجربه خود را به اشتراک می‌گذارد و اعتراف می‌کند که در ۲۰ سال گذشته کد نویسی نکرده است. فناوری Solidity و بلاکچین کنجکاوی او را به دلیل استفاده از Solidity در قراردادهای هوشمند، دوباره برانگیخت. و گفت که این موضوع نتیجه‌های متفاوتی در امور مالی، هنر، بازی، فناوری و موارد دیگر دارد. در میان همه منابع، وی به یک دوره توسعه دهندگان بلاکچین به ارزش ۱۲۹ دلار در uDemy اشاره می‌کند. او همچنین توصیه می‌کند که کدهای GitHub را بررسی کرده و پروژه های واقعی را دنبال کنید تا ببینید چگونه بقیه Solidity را پیاده سازی کرده‌اند.

چگونه برنامه نویسی Solidity را در یک ماه یاد گرفتم:

در آوریل در زمان قرنطینه، تصمیم گرفتم بر روی یادگیری Solidity سرمایه گذاری کنم. با توجه به اینکه تقریباً ۲۰ سال است که به طور جدی فراتر از HTML کد نویسی نکرده‌ام، برایم دلهره آور بود.

داشتن سابقه در مهندسی کامپیوتر یا علوم کامپیوتر احتمال اشتغال شما را افزایش می‌دهد. ارائه دهندگان آموزش Solidity بسیاری در خارج از این لیست وجود دارند، اما بررسی پیشنهادات معتبرتر کار دشواری است. هنگام تصمیم گیری برای انتخاب، دو جنبه باید اولویت شما باشد. اول قابلیت استخدام شدن و دیگری شهرت. برای اینکه بتوانید دانش خود را به کار بگیرید، هدف شما باید بر این متمرکز باشد که از طریق ایجاد قراردادهای هوشمند واقعی که به راحتی قابل استفاده هستند، خود را نشان دهید.

حال که با ۵ دوره آموزش Solidity آشنا شدید، اگر قصد شرکت در دوره‌های ارائه شده در سایت‌هایی مانند udemy را دارید، می‌توانید از خدمات خرید با پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خرید با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT