ارز دیجیتال تزوس (Tezos) و آشنایی با نحوه کار این رمز ارز

ارز دیجیتال تزوس (Tezos) و آشنایی با نحوه کار این رمز ارز

زمان مطالعه 2 دقیقه

تزوس در سال ۲۰۱۴ شروع به ایجاد چیزی کرد که آن را “بلاک چین خود اصلاح شونده” نامید. مفهوم ساده بود: Tezos به هر کسی که مالک ارز رمزنگاری XTZ آن بود اجازه می‌داد تا در مورد تغییرات احتمالی در قوانین آن رای دهد و پس از تصمیم گیری، نرم افزار به طور خودکار به روز می‌شود تا از انجام تغییرات اطمینان حاصل شود. در ادامه به ارز دیجیتال تزوس (Tezos) می‌پردازیم.

هدف ارز دیجیتال تزوس (Tezos)

1 ارز دیجیتال تزوس (Tezos) و آشنایی با نحوه کار این رمز ارز

هدف تزوس با استفاده از این سیستم، کاهش احتمال انشعاب بلاک چین، ایجاد دو ارز دیجیتال مجزا با دو قیمت متمایز بود. با این حال، این ایده که یک ارز دیجیتال می‌تواند خود را در نرم‌افزار خود ارتقا دهد، پیامدهای گسترده‌تری برای شروع گفت‌وگو پیرامون آنچه «حکومت بلاک چین» نامیده می‌شود، داشت.

ورود تزوس، طبقه‌بندی بلاک چین را تغییر می‌دهد و به طور موثر دارایی‌های رمزنگاری شده را به دو دسته تقسیم می‌کند، دارایی‌های دارای «حکمرانی خارج از زنجیره» و آنهایی که «حکمرانی بر روی زنجیره» دارند.

برای اینکه سیستم آن کار کند، کاربران ارز دیجیتال تزوس مجاز به رای دادن از طریق فرآیندی به نام “پخت” بودند، که در آن آنها موافقت کردند که XTZ خود را در قراردادهای خاص قفل کنند. برای این طراحی جدید، تزوس توانست سطوح بی‌سابقه‌ای از بودجه را در سال ۲۰۱۷ افزایش دهد، قبل از اینکه بلاک چین زنده خود را در سال ۲۰۱۸ برای عموم راه اندازی کند.

برای به‌روزرسانی‌های منظم‌تر از تیم Tezos، می‌توانید وبلاگ Tezos Medium را نگاه کنید، که شامل نکات و آموزش‌هایی در مورد شبکه و فناوری در حال تکامل آن است.

تزوس چگونه کار می‌کند؟

2 ارز دیجیتال تزوس (Tezos) و آشنایی با نحوه کار این رمز ارز

بلاک چین تزوس بسیاری از ویژگی‌های مشترک ارزهای دیجیتال را فعال می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از نرم‌افزار آن برای اجرای منطق برنامه‌نویسی سفارشی (قراردادهای هوشمند) و طراحی برنامه‌های جدید (برنامه‌های غیرمتمرکز) برای تکرار محصولات و خدمات استفاده کنند.

با این حال، ویژگی‌های رأی گیری آن نیاز به طراحی متفاوتی داشت. به طور دقیق‌تر، بلاک چین تزوس به دو بخش تقسیم می‌شود:

  • Shell: کدی که بر اساس رای کاربران خود را اصلاح می‌کند، همچنین مسئول تفسیر تراکنش‌ها و عملیات اداری است.
  • پروتکل: کدی که مسئول ارسال پیشنهادات به پوسته برای بررسی است.

برای همگام نگه داشتن شبکه خود، تزوس از تغییری در اجماع کلاسیک اثبات سهام (PoS) به نام اثبات سهام مایع (LPoS) استفاده می‌کند. مشابه مکانیسم‌های PoS سنتی، LPoS الگوریتمی است که توسط رایانه‌هایی که نرم‌افزار Tezos را اجرا می‌کنند برای ایمن‌سازی شبکه، اعتبارسنجی تراکنش‌ها و توزیع XTZ جدید استفاده می‌شود.

برای اینکه شرکت‌کنندگان «گره‌ها» در حکمرانی شرکت کنند، باید XTZ را در فرآیندی که تزوس آن را «پخت» می‌نامد، سهیم کنند. یک گره به ۸۰۰۰ XTZ نیاز دارد (که به آن رول نیز می‌گویند). کاربران همچنین می‌توانند توکن‌های خود را به دیگر افراد واگذار کنند و رای‌ها را به سایر کاربران اختصاص دهند تا بتوانند جوایز XTZ را کسب کنند.

حال که با ارز دیجیتال تزوس آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT