آزمون LSAT

آشنایی با آزمون LSAT پرداخت بوسیله مجموعه اول پرداخت

زمان مطالعه 2 دقیقه

یکی از روش های آسان برای مهاجرت به آمریکا و یا کانادا، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی است. چرا که در بسیاری از کشورهای خارجی، زمانی که دوره تحصیلی شما به پایان رسید، می توانید با مشغول شدن در یک کمپانی برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید. اما برای تحصیل در دانشگاه های خارجی، علاوه بر شرکت در یکی از آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون آیلتس ، آزمون تافل و … باید در برخی از آزمون های تخصصی نیز شرکت نمایید. آزمون LSAT یکی از همین آزمون های بین المللی است که برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته حقوق در کشورهای کانادا یا آمریکا دارند، شرکت در آن واجب است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید، تا با این آزمون بیشتر آشنا شوید.

معرفی آزمون LSAT

همان طور که گفته شد، این آزمون برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته حقوق در یکی از کشورهای آمریکا و کانادا را دارند، در نظر گرفته شده است. این آزمون دارای ۴ بخش درک مطلب، استدلال تحلیلی و ۲ بخش استدلال منطقی  است که برای پاسخ دادن به سوالات آن ۴ ساعت زمان در نظر گرفته شده است. نمره قبولی در این آزمون، از ۱۲۰ الی ۱۸۰ در نظر گرفته شده است. بنابراین هرچه که شما نمره بالاتری در این آزمون کسب کنید، شانس شما در اخذ پذیرش از دانشگاه بیشتر می شود.

بخش های مختلف آزمون LSAT

به طور کلی این آزمون از ۴ بخش تشکیل شده است:

  • درک مطلب
  • استدلال تحلیلی
  • استدلال منطقی (این بخش خود از دو بخش مجزا تشکیل شده است.)
  • مقاله نویسی (نمره این بخش در نمره آزمون تاثیری ندارد!)

چالش اصلی که در رابطه با این آزمون وجود دارد، درک متون و برداشت و استدلال از مطالب در اختیار قرار داده شده است. نابراین برخلاف آزمون های زبان انگلیسی، مانند تافل و آیلتس ، بیش از اینکه نیاز به دانش علمی داشته باشید، باید توانایی تحلیل زیادی داشته باشید.

آزمون LSAT
آزمون LSAT

تعداد سوالات هر بخش، بین۲۴ الی ۲۶ مورد است.

اما نکته جالبی که در رابطه با این آزمون وجود دارد این است که تعداد گزینه ها صحیح بین تعداد سوالات به صورت مساوی تقسیم شده است.

به عنوان مثال در صورتی که تعداد سولات ۲۵ مورد باشد، شما ۵ گزینه صحیح A خواهید داشت.

زمان برگزاری آزمون LSAT

در حال حاضر این آزمون، ۴ بار در سال برگزار می شود. اما برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با زمان دقیق برگزاری این آزمون، می توانید از طریق سایت www.lsac.org  اقدام کنید. حال حاضر افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید ۱۸۰ دلار هزینه پرداخت نمایند. البته در صورتی که به هر دلیل موفق به شرکت در آزمون نشوید، باید ۵۰ دلار به عنوان هزینه کنسلی پرداخت نمایید.

 

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت