کارت اعتباری مجازی

کارت اعتباری مجازی (virtual credit card)

زمان مطالعه 2 دقیقه

شما دوستان عزیزی که از فروشگاه‌های آنلاین خارجی مثل هپسی بوردا، بادی بیلدینگ، میسیز و … خرید کرده‌اید قطعا کارت‌های اعتباری، کارت‌های هدیه، ویزا کارت و مسترکارت را به خوبی می‌شناسید و با کاربردها و مزایای آن‌ها آشنا هستید.کارت اعتباری مجازی (virtual credit card) نیز نوغ دیگری از کارت‌های اعتباری است که در این مقاله به بیان نکاتی در مورد آن برای شما عزیزان خواهیم پرداخت. لطفا تا پایان این مقاله با اول پرداخت همراه باشید.

کارت مجازی (virtual credit card)

در کل باید بگوئیم که کارت مجازی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید اطلاعات خود را محفوظ نگه دارید. از طیق این نوع کارت اعباریُ تنها برای خرید آنلاین می توان استفاده کرد. در ادامه به بیان اطلاعات مورد نیاز شما در مورد کارت اعتباری مجازی (virtual credit card) خواهیم پرداخت.

کارت مجازی (virtual credit card) یا به عبارتی VCC نسخهای دیگر از کارت اعتباری یا دبیت کارت فیزیکی شما می‌باشد که زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید که بخواهید به صورت آنلاین خرید کنید. با استفاده از کارت‌های اعتباری مجازی امکان کلاهبرداری و تقلب در پرداخت هزینه برای خرید اینترنتی کاهش پیدا می‌کند.

بیشترین استفاده و کاربرد کارت اعتباری مجازی (virtual credit card) در زمینه‌ی نحوه‌ی به اشتراک گذاری اطلاعات و داده‌های کارت می‌باشد. و داده‌های فیزیکی که بر روی کارت شما چاپ شده است (شماره ی کارت اعتباری، کد امنیتی، آدرس و تاریخ انقضا) معمولا مورد نظر هکرها هستند. لذا این داده‌ها در کارت‌های اعتباری مجازی با امنیت بیشتری حفظ خواهد شد.

کارت اعتباری مجازی
کارت اعتباری مجازی

امنیت کارت اعتباری (virtual credit card)

این کارت برای خرده فروشان آنلاین، اطلاعاتی پویا فراهم می‌کند، بنابراین هر بار که شما برای پرداخت از کارت مجازی استفاده می‌کنید، داده‌های تائید (وریفیکیشن دیتا) با داده‌های سری قبل متفاوت است. سیستم کارت اعتباری مجازی (virtual credit card) تعداد زیادی شماره‌ی امن به این کار و به منظور بالا بردن سطح امنیت اختصاص داده است.

معمولا خرده فروشان آنلاین، اطلاعات پرداخت مشتریان را برای استفاده‌ی مجدد در خریدهای آتی، ذخیره می‌کنند. این می‌تواند به راحت‌تر شدن پرداخت و خرید آسان‌تر کمک کند. اما چنانچه هکرها به محل ذخیره اطلاعات مشتریان در داده‌های خرده فروشان دسترسی پیدا کنند و اطلاعات حساس و مهم  آن‌ها را بردارند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بنابراین هنگامی که از کارت‌های اعتباری فیزیکی استفاده می‌کنید، احتمال اینکه مورد حمله‌ی هکرها قرار بگیرید بیشتر خواهد بود.

اما هنگامی که از کارت مجازی (virtual credit card) استفاده می‌کنید، اطلاعات ذخیره شده تنها برای یک بار قابل استفاده هستند. بنابراین حتی اگر یک هکر بخواهد به این اطلاعات دسترسی پیدا کند، این اطلاعات عملا به هیچ کاری نمی‌آید. در تکنولوژی که برای کارت‌های اعتباری مجازی استفاده شده است، برای هر خرید یک توکن ایجاد می‌شود، با هدف جلوگیری از ذخیره و سوء استفاده از اطلاعات کارت‌های اعتباری استاتیک.

خدمات اول پرداخت

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT