لاتاری گرین کارت آمریکا

آموزش تصویری ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا (2019)

زمان مطالعه 4 دقیقه

لاتاری (سیستمی شبیه قرعه کشی) است که هرساله میلیون‌ها نفر برای برنده شدن اقامت دائم در آمریکا ثبت نام لاتاری انجام می‌دهند. هر ساله 50،000 ویزای مهاجرتی (کارتهای سبز) در لاتاری توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده اهدا می‌شود. لاتاری کارت سبز یا گرین کارت آمریکا یک برنامه رسمی سازمان مهاجرت بین المللی است. این برنامه به این صورت است که به برندگان اقامت دائم داده می‌شود. اگر از طریق این برنامه کارت سبز دریافت کنید، شما و خانواده تان می‌توانید به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کنید. در این مقاله با اول پرداخت همراه باشید تا پس از توضیح مختصری، نحوه ثبت نام لاتاری را برای شما عزیزان شرح دهیم.

مزایای برنامه رسمی لاتاری گرین کارت آمریکا:

  • 50،000 نفر برنده و خانواده‌های آنها در ایالات متحده به زندگی، کار و تحصیل مشغول خواهند شد.
  • ایجاد فرصت برای زندگی، کار و مطالعه در ایالات متحده.
  • ثبت نام ساده طی 5 دقیقه.
  • پشتیبانی انفرادی در هر مرحله.
  • شانس مضاعف برای افراد متاهل برای به دست آوردن گرین کارت.

شرایط ثبت نام لاتاری:

1- ثبت نام کننده ۱۲ سال تحصیلات یا همان دیپلم داشته باشد.
۲-متولد یکی از کشورهای واجد شرایط لاتاری آن سال باشد.

نحوه ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا (2019)

ثبت نام لاتاری فعلی برای قرعه کشی گرین کارت 2019 است. لطفاً توجه داشته باشید که بین نام لاتاری و سال برگزاری آن تفاوت وجود دارد. به عنوان مثال، قرعه کشی فعلی (2019) DV-2021 نام دارد. به این دلیل است که آخرین تاریخی که برندگان باید گرین کارت‌های سبز خود را دریافت کنند، پایان سال مالی 2021 است. به همین ترتیب، لاتاری سال 2018، DV-2020 نام‌گذاری شد و قرعه کشی 2020 نیز DV-2022 نامگذاری می‌شود.

ثبت نام از 2 اکتبر 2019 شروع شده و تا 12 ظهر روز 5 نوامبر (14 آبان) ادامه دارد.

لطفا دستورالعمل‌های ورود DV-2021 را با دقت بخوانید. ورود کنندگان ممکن است به دلیل عدم تکمیل صحیح فرم یا با ارسال بیش از یک ورودی رد صلاحیت شوند.

آموزش ثبت نام لاتاری

1- لازم است در سایت لاتاری وارد شوید. به آدرس https://www.dvlottery.state.gov در مرورگر خود بروید.

2- روی گزینه سبز رنگ Begin Entry کلیک کرده و ثبت نام را شروع کنید.

لاتاری گرین کارت آمریکا
لاتاری گرین کارت آمریکا

3- کد تصویر را وارد کرده و وارد مرحله بعد شوید.

مرحله اول ثبت نام لاتاری

: برای شما فرمی نمایش داده می‌شود که می‌بایست اطلاعات شخصی خواسته شده را وارد کنید.

  • فرم اطلاعات خود را به این ترتیب تکمیل کنید: 1.نام و نام خانوادگی، 2.جنسیت، 3.سال تولد میلادی، 4.شهری که بدنیا آمدید، 5.کشوری که به دنیا آمدید، (قسمت 6 را دستکاری نکنید و یا در صورت نیاز بخوانید)، 7.اطلاعات پاسپورت، 8.آپلود عکس، 9.آدرس پستی، 10.کشوری که در حال حاضر زندگی می‌کنید، 11.شماره تلفن (اختیاری است)، 12.آدرس ایمیل، 13.تحصیلات، 14.وضعیت تاهل، و 15.تعداد فرزندان.
لاتاری گرین کارت آمریکا
لاتاری گرین کارت آمریکا
لاتاری گرین کارت آمریکا
لاتاری گرین کارت آمریکا

در قسمت بارگذاری عکس (قسمت شماره 8) دقت کنید و طبق شرایطی که ذکر می‌کنیم، عکس خود را آپلود کنید.

برای انتخاب عکس مناسب و آپلود آن می‌توانید دکمه آبی رنگ photo examples را بزنید و نمونه‌هایی از عکس‌های قابل قبول را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که در عکسی که آپلود می‌کنید، باید صاف بنشینید، رو به دوربین باشید، بدون عینک عکس بگیرید، لبخند ملایم قابل قبول است اما خنده زیاد نه، سرتان را به چپ یا راست متمایل نکرده باشید و غیره. پس تلاش کنید تا یک عکس استاندار گرفته و آپلود کنید. این عکس را در عکاسی‌ها می‌توانید بگیرید و به آن‌ها ذکر کنید که جهت ثبت نام لاتاری این عکس را می‌خواهید.

بقیه فیلدها را به ترتیبی که ذکر کردیم تکمیل کنید.

لاتاری گرین کارت آمریکا
لاتاری گرین کارت آمریکا
لاتاری گرین کارت آمریکا
لاتاری گرین کارت آمریکا

4- توجه: اگر مجرد هستید در همین مرحله ثبت نام شما به پایان می‌رسد، پس از پایان این مرحله سیستم به شما اطلاعاتتان را دوباره نشان می‌دهد، شما آن را بررسی کردید و از صحت اطلاعات خود مطمئن می‌شوید. در نهایت سیستم به شما یک کد ارائه خواهد داد که می‌بایست این کد را تا زمان قرعه کشی نزد خود نگه دارید.

مرحله دوم ثبت نام لاتاری

اگر متاهل هستید باید فرم را ادامه دهید. پس از مرحله پارت اول، در صورت متاهل بودن، سیستم به شما فرم دیگر پارت دوم را به شما نشان می‌دهد. این فرم اطلاعات فرزند یا فرزندان شما را در برمیگیرد. آن را به درستی تکمیل کرده و مراحل را ادامه دهید. مانند پارت اول برای مجردان، شما نیز کدی دریافت خواهید کرد که لازم است آن را نزد خود نگه دارید.

(اگر به زبان انگلیسی آشنایی دارید به راحتی می‌توانید تمام فرم را خوانده و تکمیل کنید و اگر آشنایی ندارید، از کسی کمک گرفته یا نهایتا از یک دیکشنری ساده کمک بگیرید. مسلما به شما در پر کردن فیلدها کمک خواهد کرد)

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT