کیف پول دیجیتال ایمن

آیا استفاده از کیف پول دیجیتال ایمن است؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

کیف پول‌های دیجیتال که معمولاً در تلفن‌های هوشمند یافت می‌شوند، به‌ویژه اطلاعات مالی شما را ذخیره می‌کنند، اما آیا واقعاً می‌توانید به آنها اعتماد کنید؟ آیا کیف پول دیجیتال ایمن است؟

اکنون بسیاری از کیف‌ پول‌های دیجیتال به کارت‌های پرداخت فیزیکی و پول نقد ترجیح داده می‌شوند، زیرا به شما امکان می‌دهند با استفاده از گوشی هوشمند یا ساعت هوشمند خود، برای کالاها و خدمات پرداخت کنید.

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال یک کیف پول کاملا مجازی است که می‌توانید کارت‌های پرداخت دیجیتال، بلیط، کارت‌های حمل و نقل و موارد دیگر را در آن ذخیره کنید. این کیف پول ها در قالب اپلیکیشن هایی مانند Google Wallet و Samsung Wallet عرضه می شوند و معمولا نصب رایگان هستند.

جذابیت اصلی کیف ‌پول‌های دیجیتال، امکان پرداخت بدون تماس از طریق تلفن یا ساعت هوشمند شما در حال حرکت است. در حالی که کارت های پرداخت فیزیکی را می توان به صورت بدون تماس نیز مورد استفاده قرار داد، اما استفاده از آنها بسیار آسان است و اغلب به یک کیف پول یا کیف پول برای ذخیره سازی نیاز دارند. برخی این را یک بار می دانند، به خصوص اگر دوست داشته باشند سبک سفر کنند.

علاوه بر این، اگر کارت فیزیکی بدون تماس شما دزدیده شود، ممکن است سارق بتواند قبل از اینکه بتوانید آن را از طریق بانک خود قفل کنید، چندین پرداخت بدون تماس روی کارت شما انجام دهد. این یک خطر امنیتی آشکار است و در گذشته خسارات مالی زیادی ایجاد کرده است.

کیف پول دیجیتال را وارد کنید این ویژگی‌ها می‌توانند توسط ویژگی‌های امنیتی گوشی هوشمند یا ساعت هوشمند شما محافظت شوند (که بعداً بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد)، می‌توانند هم به صورت آنلاین و هم حضوری استفاده شوند، و همچنین می‌توانند دارایی‌های دیگر را در بالای کارت‌های پرداخت ذخیره کنند.

کیف پول های دیجیتال از NFC (ارتباطات میدان نزدیک) برای تسهیل پرداخت های بدون تماس استفاده می کنند. NFC مدتی است که از RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) سرچشمه گرفته است. امروزه NFC بیشتر به دلیل استفاده از آن در پرداخت های بدون تماس شناخته شده است. اگر از هر نوع کیف پول دیجیتالی برای پرداخت بدون تماس در ترمینال استفاده می کنید، پس از NFC استفاده می کنید.

تنها چیزی که واقعاً باید در اینجا بدانید این است که به تلفن و پایانه پرداخت اجازه می دهد تا تعامل داشته باشند و تراکنش ها را تسهیل می کند.

واضح است که کیف پول های دیجیتال راحتی را به کاربران ارائه می دهند، اما آیا واقعاً می توان به آنها اعتماد کرد؟

آیا کیف پول های دیجیتال ایمن هستند؟

وقتی نوبت به مدیریت پولتان می رسد، می خواهید مطمئن شوید که هر برنامه ای که برای این منظور استفاده می کنید قابل اعتماد است. بنابراین، مزایا و معایب امنیتی مرتبط با این برنامه ها چیست؟

مزایای کیف پول دیجیتال

ارائه دهندگان معتبر کیف پول دیجیتال می دانند که اطلاعات حساس مشتریان را از طریق برنامه های خود مدیریت می کنند و اقدامات لازم را برای اطمینان از ایمن نگه داشتن این اطلاعات انجام داده اند. اما این کار چگونه انجام می شود؟

بیایید با رمزگذاری شروع کنیم.

بسیاری از برنامه های کیف پول دیجیتال از پروتکل های رمزگذاری برای محافظت از اطلاعات پرداخت استفاده می کنند. رمزگذاری روشی است که برای تبدیل متن ساده به کد تصادفی استفاده می شود، بنابراین داده های واقعی ذخیره می شود.

ارائه دهندگان کیف پول دیجیتال مانند Samsung Wallet داده هایی را که از مکانی به مکان دیگر منتقل می شوند رمزگذاری می کنند. به عنوان مثال، هنگامی که کارتی را به کیف پول سامسونگ خود اضافه می کنید، اطلاعات پرداخت قبل از ارسال به سرورهای سامسونگ رمزگذاری می شود.

اپلیکیشن‌های کیف پول دیجیتال اغلب پرداخت‌ها را برای ایمن نگه داشتن پول شما توکن می‌کنند. به عنوان مثال، هنگام انجام تراکنش از طریق Google Wallet، برنامه یک رمز منحصر به فرد برای ارزش آن پرداخت ایجاد می کند. اساساً، فرآیند توکن‌سازی، داده‌های حساس (اطلاعات پرداخت شما) را با داده‌های غیرحساس (اطلاعات توکن، که به عنوان داده‌های جانشین نیز شناخته می‌شود) جایگزین می‌کند تا هیچ چیز بسیار ارزشمندی به دست افراد اشتباه نیفتد.

اما با وجود تمام مزایای ایمنی، کیف پول های دیجیتال خطراتی را نیز به همراه دارند.

خطرات کیف پول دیجیتال

یکی از مهم‌ترین آسیب ‌پذیری‌هایی که کیف پول‌های دیجیتال دارند، استفاده از NFC است. از آنجایی که NFC پرداخت ها را به صورت بی سیم انجام می دهد، همیشه این احتمال وجود دارد که مهاجم از طریق NFC وجوه شما را بدزدد. این کار را می توان به روش های مختلفی انجام داد، یکی از آنها شامل قرار گرفتن در فاصله نزدیک از دستگاه قربانی و استراق سمع داده های مورد استفاده و انتقال است.

در حالی که مهاجمان برای انجام این کار باید بسیار نزدیک به دستگاه قربانی باشند، با این وجود امکان پذیر است و بنابراین باید در نظر گرفت.

علاوه بر این، برنامه کیف پول دیجیتال شما ممکن است بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنید در معرض دسترسی غیرمجاز قرار گیرد. اگر از اقدامات امنیتی کافی برای محافظت از برنامه کیف پول خود استفاده نمی کنید، دزدیده شدن دستگاه شما ممکن است شما را در معرض سرقت قرار دهد.

از آنجایی که کیف پول های دیجیتال برای کار کردن تنها به فناوری متکی هستند، نقص در عملکرد نیز یک مشکل بالقوه است. در حالی که نقص فنی ممکن است به سادگی مانع از استفاده از کیف پول شما شود، یا فقط سرعت کار را کاهش دهد، ممکن است منجر به نقض امنیت نیز شود که می تواند اطلاعات پرداخت ذخیره شده شما را در معرض خطر قرار دهد.

از بین تمام کیف ‌پول‌های دیجیتال موجود، آنهایی که دارای ارزهای دیجیتال هستند بیشتر مورد هدف مجرمان سایبری قرار می‌گیرند. این معمولاً به دلیل ذخایر بزرگی است که اغلب در کیف پول‌های کریپتو نگهداری می‌شوند. اما این بدان معنا نیست که کیف پول های دیجیتالی که دارای وجوه سنتی هستند مورد بهره برداری قرار نمی گیرند.

آیا باید از کیف پول دیجیتال استفاده کرد؟

هیچ دلیل واقعی وجود ندارد که چرا نباید از کیف پول دیجیتال استفاده کنید. در حالی که برخی از خطرات امنیتی مرتبط با این برنامه ها وجود دارد، خطرات امنیتی تقریباً با هر برنامه یا وب سایتی همراه است. جرایم سایبری اکنون به قدری رایج شده است که متأسفانه هیچ کس هرگز در صورت آنلاین بودن، حتی در هنگام استفاده از نرم‌افزار آنتی‌ویروس و سایر ویژگی‌های امنیتی، ۱۰۰ درصد از کلاهبرداری و حملات محافظت نمی‌شود.

اگر به شدت به امنیت متعهد هستید و نگران حملات سایبری هستید، شاید بهتر باشد به کارت‌های فیزیکی پایبند باشید، اما توجه داشته باشید که این کارت‌ها نیز می‌توانند به سرقت رفته و مورد سوء استفاده قرار گیرند.

اگر از یک کیف پول دیجیتال استفاده می کنید، مهم است که مطمئن شوید که بی جهت در معرض حملات سایبری قرار نمی گیرد. اطمینان حاصل کنید که تلفن هوشمند یا ساعت هوشمند شما از نظر بیومتریک یا با رمز عبور محافظت می شود و حتی برنامه کیف پول خود را به همین روش قفل کنید تا لایه دیگری از امنیت را فراهم کنید.

هنگام استفاده از یک برنامه کیف پول دیجیتال، مهم است که به طور مرتب آن را به روز کنید تا هر گونه آسیب پذیری امنیتی احتمالی برطرف شود. همچنین باید هنگام پرداخت با کیف پول دیجیتال خود از شبکه های Wi-Fi ناامن خودداری کنید، زیرا این شبکه ها اغلب توسط مجرمان سایبری برای نفوذ به دستگاه ها و هک حساب ها استفاده می شود.

اگر می خواهید از یک کیف پول دیجیتال استفاده کنید اما در مورد خطرات امنیتی آن بسیار نگران هستید، ابتدا از کارتی استفاده کنید که پول زیادی روی آن واریز نشده است. این کار شما را راحت می کند و همچنین به شما امکان می دهد یک کیف پول دیجیتال را امتحان کنید تا ببینید آیا برای شما کار می کند یا خیر.

کیف پول های دیجیتال مفید هستند اما در برابر هوا نیستند

اگر به راحتی اهمیت می دهید، استفاده از کیف پول دیجیتال مطمئناً می تواند برای شما کارساز باشد. این می تواند پرداخت های شما را ساده کند و کارها را ساده نگه دارد، اما مهم است که اذعان کنید که این برنامه ها به طور کامل در برابر نقص ها و حملات غیرقابل نفوذ نیستند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت