آینده کاردانو Cardano

آینده کاردانو Cardano احتمالا به گونه‌ای است که اتریوم را شکست می‌دهد

زمان مطالعه 4 دقیقه

رمز ارز کاردانو (ADA) که اولین رمز ارز با بلاکچین مبتنی بر اثبات شرطی (proof-of-stake) است، به سرعت در حال رفتن به جایگاه پنجم مارکت کپ در میان ارزهای دیجیتال می‌باشد (می‌توانید Coinmarketcab را چک کنید). در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که آیا آینده کاردانو Cardano به گونه‌ای خواهد بود که حتی اتریوم را هم شکست بدهد؟

آینده کاردانو Cardano چگونه خواهد بود؟

جدیدا هاردفورک بلاکچین کاردانو اتفاق افتاده است و احتمالا حجم تبادلات این رمز ارز هم به صورت انفجاری به بیت کوین و اتریوم نزدیک شود. تا این لحظه کاردانو نسبت به پارسال ۲۴۴۰ درصد رشد داشته است.

در سال ۲۰۲۰ که بیت کوین به ارزش ۱۰ هزار دلاری معاملات بازگشت، کاردانو توانست رکورد خود را بشکند. چیزی که کاردانو را متمایز می‌کند، نسل سوم ارزهای دیجیتال با بلاک چینی بسیار کارآمدتر است.

تکنولوژی ساده و کارآمد

آینده کاردانو Cardano چگونه

نسل سوم ارزهای دیجیتال مانند کاردانو به دلایل مختلفی از دو نسل قبلی ارز رمز‌ها بهتر است:

ارز رمزهای نسل اول:

بیت کوین، لایت کوین، دوج کوین را می‌توان نام برد. این نسل، استفاده از بلاکچین در ارزهای دیجیتال و کاربرد‌های آن را معرفی کردند. با این حال، بزرگترین مشکلات این نسل سرعت پایین‌تر تراکنش‌ها، گران قیمت بودن و برخی فناوری‌های از دور خارج شده را شامل می‌شود.

ارز رمزهای نسل دوم: 

مانند اتریوم که بقیه توکن‌های ERC20 از آن ناشی شده است. در این نسل، حالاتی از پول‌های هوشمند قابل برنامه ریزی به وجود آمدند (مانند قرارداده‌های هوشمند بلاک چین اتریوم). این نوع از نسل ارزها برای ساخت ارزهای درون شرکتی یا سهام شرکتی بسیار کارآمد هستند.

ارز رمزهای نسل سوم:

مانند Cardano و Polkadot نسل سوم و انقلابی ارزهای دیجیتال هستند که بلاک چنین آنها بر اساس اثبات شرطی است نه اثبات کار. مشکل اتریوم و ارزهای نسل دوم این است که با گسترش معاملات، برای تایید تراکنش‌ها انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و در نتیجه به مرور زمان کارمزد‌ تراکنش بالا می‌رود. ولی ارز رمزهای نسل سوم این مشکل را ندارند.

شباهت های کاردانو و اتریوم

هر دو ارز سعی کرده‌اند که پلتفرمی را ارایه دهند که فناوری قرارداد هوشمند را داشته باشند. هر دو آنها سعی کرده‌اند که از فضای کریپتوکارنسی Amazon Web Services یا همان AWS استفاده کنند. هر دو آنها سعی می‌کنند که دیگر تکنواوژی‌ها و پلتفورم‌ها را روی بلاکچینشان بتوان پیاده کرد.

لازم است بدانید، موسس کاردانو یعنی Charles Hoskinson یکی از همکارن Vitalik Buterin در ساخت اتریوم است و می‌داند که دقیقا مزایا و معایب اتریوم چه بوده است.

مشکلاتی که با کاردانو حل می شود

آینده کاردانو Cardano ارز

بزرگترین مشکل اتریوم کارمزد تراکنش است. همانطور که گفته شد، چون با گسترش مارکت کپ اتریوم، مصرف انرژی به شدت بالا می‌رود، پس کارمزد تراکنش هم بالا می‌رود. به عنوان مثال انتقال ETH به راحتی ۲۰ دلار کسر کارمزد خواهد داشت. اما کاردانو به توجه به بلاکچین جدیدش، این مشکل هزینه سنگین کارمزد تراکنش را ندارد.

البته اتریوم با معرفی Ethereum 2.0 تا حدودی این مشکل را کاهش داده است، اما هنوز بلاک چنین آن تغییر نکرده است ولی کاردانو از اول با این دید و آینده نگری، بلاکچینش طراحی شده است.

چرا Proof of Stake کاربردی است

بر خلاف بلاک چین‌های مبتنی بر Proof of Work، که نیاز به ماینینگ و دادن جایزه به ماینرها است، در Proof of Stake محاسبات پیچیده ریاضی در POS نیاز نیست. به این دلیل که هر شخص یک کپی کننده خواهد بود و نه یک ماینر (معدنچی) که خود مزایایی دارد.

اگر شما مقادیری کاردانو را در والتهای مخصوص ذخیره کنید، که به آن انجماد کردن می‌گویند، بدان معنا است که شما نمی‌توانید برای زمان‌های مشخصی، اقدام به تبادل یا فروش آن کنید، اما اگر توکن‌ها را منجمد کنید، شما می‌توانید کارمزد تراکنش را مانند یک ماینر دریافت کنید.

یعنی افراد با ذخیره ثروتشان، بلاک‌هایی می‌سازند که بر اساس آن کارمزد تراکنش دریافت می‌کنند. در نتیجه نیاز به انرژی زیاد برای استخراج از بین می‌رود و بسیار با محیط زیست و مصرف برق سازگار خواهد شد.

امروزه بیت کوین به تنهایی حجم زیادی از انرژی و برق را مصرف می‌کند و به هیچ عنوان برای معاملات خرد و کوچک مناسب نیست.

امنیت بلاک چین کاردانو

آینده کاردانو Cardano ارز دیجیتال

بلاک چین کاردانو از اصولی به نام concept of greed برای ساخت بلاک چین امن استفاده می‌کند. در حقیقت ماینرها ترغیب می‌شوند که کاردانوهایی که استفاده نمی‌کنند را ذخیره کنند و کارمزد‌ها متناسب با افزایش قیمت کاردانو باشد و شکافی بین قیمت و کارمزد به وجود نیاید.

تیم پشت کاردانو یک تیم حرفه‌ای و جامعه‌ای قدرتمند در حوزه تکنولوژی است. شاید آینده نگری‌های این تیم و جامعه، باعث شود کاردانو تبدیل به بهترین ارز برای خرده فروشی و معاملات روتین شود.

آینده کاردانو Cardano بسیار روشن است و بهترین تحلیلگران ارزهای دیجیتال، این نوع بلاک چین را بسیار هوشمندانه و خلاقانه توصیف کرده‌اند. اگر قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را دارید، پیشنهاد می‌شود از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود می‌توانید کیف پول‌های فیزیکی نانولجر و ترزور خریداری کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT