4 ارز دوج کوین چیست ؟ معرفی Dogecoin

ارز دوج کوین چیست ؟ | معرفی Dogecoin

زمان مطالعه 5 دقیقه

دوج کوین (Dogecoin) رمزارزی نظیر‌به‌نظیر (peer-to-peer) و متن‌باز است. این سکه به عنوان آلت‌کوین (altcoin) در نظر گرفته می‌شود. دوج کوین در دسامبر ۲۰۱۳ منتشر شد و تصویر یک سگ نژاد شیبا را به عنوان لگو خود دارد. در ادامه‌ی مقاله کتوجه خواهید شد ارز دوج کوین چیست و چه استفاده‌ای می‌شود.

در حالی که دوج کوین به ظاهر به عنوان یک شوخی ایجاد شده است، اما بلاکچین دوج کوین هنوز ارزشمند است. فناوری زیربنایی آن از لایت‌کوین (Litecoin) گرفته شده است. ویژگی‌های مهم دوج کوین الگوریتم اسکریپت (Scrypt) و عرضه‌ی نامحدود است.

نکات کلیدی ارز دوج کوین

  • Dogecoin یک رمزارز متن باز است که در سال ۲۰۱۳ توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس آغاز شده است.
  • Dogecoin در ابتدا به عنوان یک شوخی بر اساس یک الگوی رفتاری معروف با Shiba Inu (نژاد سگ ژاپنی) شروع شد.
  • فناوری دوج کوین مبتنی بر بلاک چین لایت کوین است و همان فن آوری را در پشت الگوریتم اثبات کار خود دارد.
  • Dogecoin دارای یک جامعه وفادار از طرفداران است که آن را معامله می‌کنند و از آن به عنوان یک ارز برتر برای محتوای رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

ارز دوج کوین چیست ؟

0 ارز دوج کوین چیست ؟ معرفی Dogecoin

Dogecoin به عنوان یک شوخی آغاز شد، اما پس از ایجاد آن، طرفداران زیادی پیدا کرد. در اواخر سال ۲۰۱۷، این آلت کوین در حبابی شرکت کرد که ارزش بسیاری از رمزارز‌ها را به طور قابل توجهی افزایش داده بود. پس از ترکیدن حباب در سال ۲۰۱۸، Dogecoin مقدار زیادی از ارزش خود را از دست داد، اما هنوز‌هم حامیان اصلی‌ خود را دارد که آن را ترید می‌کنند و استفاده می‌کنند.

کاربران می‌توانند دوج کوین را در بازار معملاتی ارز دیجیتال خریداری و بفروشند. آنها می‌توانند دوج کوین خود را در بازار معاملاتی یا کیف پول Dogecoin ذخیره کنند.

تاریخچه‌ی ارز دوج کوین چیست

5 ارز دوج کوین چیست ؟ معرفی Dogecoin

در ابتدا جکسون پالمر، مدیر محصول در دفتر Adobe Inc در سیدنی، استرالیا، دوج کوین را در سال ۲۰۱۳ برای به ‌تمسخر‌گرفتن تبلیغات زیاد درباره‌ی رمزارزها به‌وجود آورد. از پالمر به عنوان ناظر و تحلیلگر “شکاک” فن آوری در حال ظهور توصیف شده است و توییت‌های اولیه وی درباره سرمایه گذاری رمزارز جدیدش طعنه آمیز بود. اما پس از دریافت بازخورد مثبت در شبکه‌های اجتماعی، دامنه dogecoin.com را خریداری کرد.

در همین حال، در پورتلند، اورگان، بیلی مارکوس، یک توسعه دهنده نرم افزار در IBM می‌خواست یک ارز دیجیتال ایجاد کند. اما در تبلیغات مشکل داشت و در همین زمان با Dogecoin آشنا شد. مارکوس برای دریافت اجازه ساخت نرم افزار حقیقی پشت پرده Dogecoin با پالمر تماس گرفت.

مارکوس کد Dogecoin را بر اساس Luckycoin ساخته بود که خود از Litecoin مشتق شده بود و در ابتدا برای استخراج بلوک تصادفی پاداش می‌داد، اگرچه این در مارس ۲۰۱۴ به پاداش ثابت تغییر یافت.

Dogecoin از فناوری رمزنگاری Litecoin استفاده می‌کند و کوینی بر اساس اثبات کار است.

پالمر و مارکوس دوج را در ۶ دسامبر ۲۰۱۳ روانه بازار کردند. دو هفته بعد در ۱۹ دسامبر، ارزش Dogecoin تقریبا ۳۰۰ برابر شد، شاید به دلیل ممنوعیت چین برای بانک‌هایش در سرمایه گذاری رمزارزها بوده است.

ظهور Dogecoin

1 ارز دوج کوین چیست ؟ معرفی Dogecoin

Dogecoin خود را به عنوان یک نسخه “سرگرم کننده” از بیت کوین با لگوی Shiba Inu (سگ ژاپنی) به بازار عرضه شد. معرفی این ارز با حال و هوای جامعه رمزارزها هم‌خوانی داشت. فناوری رمزگذاری شده و منبع نامحدود آن باعث شده بود که نسخه‌ای سریع‌تر، سازگارتر و کاربرپسندتر از بیت کوین در اختیار کاربران قرار دهد.

Dogecoin یک “سکه تورمی” است، در حالی که ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین به دور از تورم هستند زیرا در تعداد بیت کوین‌هایی که ایجاد می‌شود سقفی وجود دارد و محدودیت دارد. هر چهار سال تعداد بیت کوین‌هایی که وارد بازارمی شود نصف می‌شود و نرخ تورم نیز با آن صفر می‌شود و این پروسه تا زمانی که موجودی بیت کوین به پایان برسد ادامه خواهد داشت.

در ژانویه سال ۲۰۱۴ جامعه دوج کوین در حدود ۲۷ میلیون دوج کوین به ارزش ۳۰ هزار دلار آمریکا را به تیم سورتمه سواری جامائیکایی اهدا کرد که در المپیک بازی‌های زمستانی سوچی شرکت کرده بود. در مارس همان سال جامعه دوج کوین سکه‌هایی به ارزش ۱۱ هزار دلار را برای ساخت چاه آبی در کنیا و سکه‌هایی به ارزش ۵۵ هزار دلار برای حمایت مالی از راننده نسکار (NASCAR) جاش وایز (Josh Wise) اهدا کرد.

جنجال‌ها بخش شوخی را از دوج کوین گرفتند

2 ارز دوج کوین چیست ؟ معرفی Dogecoin

در سال ۲۰۱۵ به دنبال افزایش جدی جامعه طرفداران دوج کوین بخشی از شوخی این ارز از بین رفت. اولین نشانه‌ای که خبر از این می‌داد که همه‌چیز در جامعه دوج کوین درست پیش نمی‌رود، خروج جکسون پالمر از جامعه این ارز بود. او اعلام کرده بود جامعه مسمومی در اطراف این کوین و ثروت تولید شده از آن رشد کرده است.

یکی از اعضای این جامعه سمی الکس گرین (Alex Green) بود که با نام رایان کندی شناخته می‌شود. او یک شهروند بریتانیایی بود که بازار معاملاتی دوج کوین را با نام Moolah ایجاد کرده بود. الکس گرین (نام مستعار او) در جامعه به عنوان یک سرمایه‌گذار بخشنده‌ای شناخته می‌شد که گفته می‌شود که به جای ۱۵۰۰ دلار سکه، ۱۵۰۰۰ دلار سکه را برای کمک مالی به نسکار اهدا کرد.

بازار معاملاتی گرین کاربران را متقاعد کرد که مبالغ زیادی از دارایی خود را برای تامین سرمایه مورد نیاز برای ساختن بازار معاملاتی خود اهدا کنند. اما بعدا مشخص شد که مبالغ اهدا شده را برای خرید بیت کوین‌هایی به ارزش ۱/۵ میلیون دلار صرف کرده است. از این گذشته، کندی در سال ۲۰۱۶ متهم به چند مورد تجاوز شده و به ۱۱ سال حبس محکوم شد.

دوج کوین هنگام و بعد از حباب سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸

3 ارز دوج کوین چیست ؟ معرفی Dogecoin

در حباب پایان سال ۲۰۱۷، ارزش دوج کوین همراه تمامی رمزارزهای دیگر سر‌به‌فلک کشید و همراه تمامی این رمزارزها در سال ۲۰۱۸ سقوط کرد. دوج کوین در اوج خود، قیمتش ۰/۰۱۸ دلار معامله می‌شد و ارزش بازار آن دومیلیارد دلار بود.

تابستان ۲۰۱۹، دوج کوین همراه با سایر بازار ارزهای دیجیتال شاهد تکانی در قیمت بود. مشتاقان دوج کوین زمانی‌که متوجه شدند بازار بایننس این ارز را در فهرست خود گنجانده است بسیار خوشحال شدند. بسیاری فکر می‌‎کنند که توییت مرموز بنیان‌گذار تسلا ایلان ماسک (Elon Musk) باعث این نام‌نویسی شد.

دوج کوین در سال ۲۰۲۰

زیرساخت‌های مورد استفاده در این ارز اصلی‌ترین نگرانی توسعه‌دهندگان آن نیست، اما با این وجود آنها همچنان برای این کار داوطلب هستند. با این حال، یک دلیل که همچنان به فعالیت و معاملات خود ادامه می‌دهد، جامعه فعال ماینرهای آن است. همانطور که زاچاری ماسچیاچ (Zachary Maschiach) در CryptoIQ اعلام کرده است:

“تعداد زیادی از ماینرهای اسکریپت هنوز دوج کوین را به سایر ارزهای رمزنگاری شده Scrypt PoW ترجیح می‌دهند. در واقع، هش ریت دوج کوین تقریبا  TH / s150 است. در واقع هش ریت دوج کوین کمی از هش ریت لایت کوین (TH / s170) پایین‌تر تخمین زده می‌شود. احتمالا به این دلیل که امکان تلفیق دوج کوین و ضرب آن به همراه لایت کوین نیز وجود دارد ماینرها قادر هستند که هر دو رمزارز را به صورت همزمان استخراج کنند. در حقیقت هر کسی که لایت کوین استخراج می‌کند این امکان را دارد که دوج کوین را نیز استخراج کند. زیرا استخراج تلفیقی دوج کوین به معنای افزایش سود است.

حال که متوجه شدید ارز دوج کوین چیست ، پیشنهاد می‌شود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه فرمایید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT