رشد بیت کوین باعث ایجاد میلیاردر های جدید

رشد بیت کوین باعث ایجاد میلیاردر های جدید شده است

زمان مطالعه 6 دقیقه

در دنیای سرمایه گذاری، پول مانند زبان صحبت می‌کند. طی دهه گذشته معتقدین واقعی رمز ارز‌ها بر روی چیزی سرمایه گذاری کردند که بسیار مسخره به نظر می‌رسید، اما اکنون آن‌ها به مولتی میلیاردر تبدیل شدند که رشد بیت کوین باعث ایجاد میلیاردر های جدیدی هم شده است و از نگاه به تعداد ارز‌های خود لذت می‌برند.

چگونه رشد بیت کوین باعث ایجاد میلیاردر های جدید شده است؟

Cameron Vinklevoss به همراه برادر خود Tyler که از بنیان گذاران برخی رمز ارزها هستند، از مارک زاکربرگ صاحب فیسبوک به اتهام سرقت ایده شکایت کردند. در سال ۲۰۱۲، Winklevii توانست مقدار بسیار کمی از ثروت زاکربرگ را به غرامت بگیرند و آن را در بیتکوین سرمایه گذاری کردند. آن‌ها سال‌ها مورد تمسخر قرار گرفتند. اکنون قیمت بیت کوین در حال افزایش است و به اوج جدیدی می‌رسد. این افزایش خریداران جدیدی را به این بازار جذب کرده است. بعد از بحث برانگیز‌تر شدن داستان شکایت از زاکربرگ، Winklevii در مورد جدایی از فیسبوک این دو کلمه را به کار برد: رهایی خوب.

Cameron Vinklevoss در یک توییت نوشت: “رشد بیت کوین به نسبت رشد تمام شرکت فیسبوک بیش‌تر شده است، زیرا بیت کوین ابتدا به ۴۰۰۰۰ دلار و سپس به ۴۱۰۰۰ دلار افزایش قیمت یافت.” بدون شک Winklevii هنوز یک راه طولانی برای گذر از فیسبوک دارد زیرا مارک زاکربرگ ۹۴ میلیارد دلار ثروت دارد. اما احتمال پیروزی این دو برادر کم نیست: نسبت به یک ماه قبل قیمت بیتکوین بیش از دو برابر شده است، وبسایت Forbes تخمین می‌زند هر کدام از برادران در حدود ۱/۴ میلیارد دلار هم اکنون ثروت دارند.

 

طی سال گذشته بازار سهام روی خوش به سرمایه گذاران جدید نشان نداد، هم اکنون هیچ بازاری بیش از بیتکوین سودآور نیست. در حالی که سهام S&P ۵۰۰ از ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ تا ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ جهش ۱۷ درصدی داشته است، بیت کوین در همان زمان ۴۰۰٪ افزایش یافته است، هر بیتکوین ۳۵۰۰۰ دلار قیمت دارد و کماکان درحال افزایش است. طبق تخمین سایت تحقیقی Messari، هم اکنون ارزش تمام ارز‌های رمزپایه در مجموع بیش از ۹۲۰ میلیارد دلار است که در حدود ۱ تریلیون دلار در ماه گذشته بود.

یکی از دلایل اینکه مردم زیادی به خرید ارز‌های رمزپایه روی آوردند، رکود اقتصادی ناشی از چاپ پول بدون پشتوانه است. دولت‌های سراسر جهان به دلیل مشکلات مالی اسکناس چاپ می‌کنند که باعث کاهش ارزش ارز‌های جهانی می‌شود. سرمایه گذاران به طور فزاینده بیت کوین را به عنوان یک راه حل در برابر تورم دیدند. بر خلاف افزایش قیمت سال ۲۰۱۷ که از ۱۰۰۰ دلار به ۱۹۰۰۰ دلار افزایش یافت و توسط خرده خریداران صورت گرفت، افزایش اخیر توسط سرمایه گذار‌های بزرگ صورت گرفته است.

در سال ۲۰۲۰ شرکت عظیم Square حدود ۵۰ میلیون دلار از خزانه شرکت خود را برای خرید بیت کوین استفاده کرد. بیتکوین‌های آن‌ها هم اکنون ۱۶۱ میلیون دلار ارزش دارد. Paul Tudor Jones میلیاردر صندوق سرمایه گذاری Hedge گفت که حدود ۲٪ از دارایی‌های وی در ار‌زهای رمزپایه است. همچنین غول سهام خصوصی Northern Trust قصد دارد برنامه‌هایی را جهت سهولت ذخیره ارز‌های Bitcoin ,litecoin ,Ethereum ,XPR برای مشتریان خود ارائه دهد. Paypal به ۳۰۰ میلیون کاربر خود اجازه می‌دهد تا بیت کوین بخرند و آن را در هر زمینه‌ی تجاری خرج کنند.

در این راه، برخی از سرمایه گذاران رمز ارز‌ها بسیار ثروتمند شده‌اند. حداقل پنج نفر اخیراً به صف میلیاردر‌ها اضافه شدند، احتمالاً تعداد بسیار بیش‌تری بعدا اضافه خواهند شد. هدف ما شناسایی بزرگ‌ترین خوش شانس‌های این رونق ارزی جدید است.

آخرین بروز رسانی قیمت ارز‌ها و سرمایه ثروتمندان در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱، ساعت ۸ صبح EST است.

Cameron & Tyler Winklevoss

دوقلو بیت کوین باعث ایجاد میلیاردر های جدید

میزان سرمایه:

هر یک ۱/۴ میلیارد دلار

موسسین مبادله ارز‌های رمزپایه Gemini، که هم اکنون روزانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار داد و ستد دارایی دیجیتال انجام می‌دهد. آن‌ها از جمله اولین خریداران بیت کوین بودند. تا آوریل ۲۰۱۳ این دو کارآفرین با فیسبوک همکاری می‌کردند و به شهرت رسیدند، بعد‌ها به دلیل شکایت از فیسبوک توانستند ۱۱ میلیون دلار از فیسبوک غرامت بگیرند. در آن زمان هر بیتکوین ۱۲۰ دلار قیمت داشت. با فرض اینکه تمامی این ارز‌ها بدون کسری نگهداری شدند، احتمال می‌دهیم هم اکنون هر کدام از آنها ۱/۴ میلیارد دلار ثروت دارند.

 

Matew Roszak

بلاک چین بیت کوین باعث ایجاد میلیاردر های جدید شده است

میزان سرمایه:

۱/۱ میلیارد دلار

در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ Roszak قبل از خرید اولین بیت کوین خود در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک کارآفرین دریافت کرد. امروزه وی بنیانگذار و رئیس Bloq است. یک دوره پنج ساله برای راه اندازی استارتاپ‌های بلاکچینی صرف کرد. از مشتریان او میتوان Citigroup و Bloq discover را نام برد. آن‌ها هرگونه خدمتی ارائه می‌دهند، از پرداخت و جابجایی پول‌های بانکی، یا رمز ارز‌ها، تا کمک به بانک‌ها برای ذخیره امن دارایی‌های دیجیتال، اینها تعدادی از موارد خدمات آنها است. Forbes ارزش خالص ارز‌های رمزنگاری شده وی را ۱/۲ میلیارد دلار برآورد می‌کند، در حالی که در سال گذشته تقریبا ۳۰۰ میلیون دلار بوده است. او در مصاحبه با Forbes گفته است: “دهه بیست، دهه بیتکوین و رمز ارز‌ها است.”

 

Tim Draper

ریسک بیت کوین باعث ایجاد میلیاردر های جدید

میزان سرمایه:

۱/۱ میلیارد دلار

او یکی از اعضای خانواده مشهور سرمایه گذار Draper مستقر در Silicon Walley است. او موسس شرکت Draper Fisher Jurvetson است، زمینه فعالیت این شرکت سرمایه گذاری است و هزاران سرمایه گذاری پر خطر تا کنون انجام داده است. او گفت: در سال ۲۰۱۴، ۲۹۶۵۶ بیت کوین را که توسط مارشال‌های ایالات متحده مصادره شده بود، از طریق بازار سیاه به قیمت ۱۸/۷ میلیون دلار خریداری کرد (قیمت: هر ارز فقط ۶۳۲ دلار بود). Draper در یک ایمیل به Forbes گفت: “دلار واحد پول گذشته است. بیت کوین واحد پول آینده است. آنچه اکنون شاهد آن هستیم انتقال جهانی از دلار به بیت کوین است. من همچنان یک نگه‌دارنده و یک خریدار هستم. Draper درخواست‌های Forbes برای مصاحبه را رد کرد. با فرض این که Draper هرچه در سال ۲۰۱۴ خریداری کرده بود را  نگهداری کرده است، ارزش رمز ارز‌های وی هم اکنون ۱/۱ میلیارد دلار است.

 

‌Michael Saylor

میزان سرمایه:

شانس بیت کوین باعث ایجاد میلیاردر های جدید

۶۰۰ میلیون دلار

مدیر عامل شرکت تجزیه و تحلیل تجارت MicroStrategy در سال ۲۰۲۰ در بازار بیت کوین حضور پیدا کرد. رشد بی سابقه بیتکوین باعث شد MicroStrategy بیش از ۱/۱ میلیارد دلار در ارز رمزنگاری شده با متوسط ​​قیمت حدود ۱۵۹۶۴ دلار سرمایه گذاری کند (ارزش این رمز ارز‌ها اکنون ۲/۴ میلیارد دلار است). وی دلیل این حجم از سرمایه گذاری را نگرانی بابت چاپ دلار‌های بدون پشتوانه و ابر بدهی‌های فدرال دولت آمریکا اعلام کرد. هم اکنون در تلاش هستند تا نرم افزار شرکت خود را برای تجزیه و تحلیل داده‌های بیت کوین شخصی سازی کنند. سهام MicroStrategy از زمان اعلام اولین خرید بیت کوین در ۱۱ آگوست چهار برابر شده است. در اکتبر، Saylor فاش کرد که وی شخصاً حدود ۱۷۵ میلیون دلار برای ۱۷۷۳۲ بیت کوین هزینه کرده است. امروز ارزش آنها ۶۰۰ میلیون دلار است. این مبلغ را به سهام ۱/۲ میلیارد دلاری وی در MicroStrategy اضافه کنید، ما یک میلیاردر جدید دیگر داریم. Saylor می‌گوید: “رویای آمریکایی ایجاب می‌کند که ارز کاملاً سالم باشد.”

 

Mike Novogratz

میزان سرمایه:

اشتباه بیت کوین باعث ایجاد میلیاردر های جدید

۴۷۸ میلیون دلار

در ابتدای کار چند اشتباه در سرمایه گذاری باعث شد حجم زیادی از سرمایه این شرکت از بین برود. این صندوق سرمایه گذاری دوباره به عنوان یک مرجع سرمایه گذاری بر روی ارز‌های رمزپایه اعلام وجود کرد. Novogratz بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Galaxy Investment Partners است که در سرمایه گذاری و توسعه خدمات مرتبط با ارز‌های رمزپایه تخصص دارد. در سال ۲۰۱۳ گزارش شده است که وی شخصاً ۷ میلیون دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده است، بعداً از این دارایی‌ها به عنوان بودجه Galaxy استفاده کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سپتامبر ۲۰۲۰، Forbes تخمین می‌زند دارایی‌های مربوط به ارز‌های رمزپایه Galaxy حدود ۶۲۱ میلیون دلار باشد. از آنجا که Novogratz ۷۷٪ از شرکت را در اختیار دارد، ارزش سهام او را ۴۷۸ میلیون دلار می‌کند.

 

Vitalik Buterin

میزان سرمایه:

اتریوم بیت کوین باعث ایجاد میلیاردر های جدید شده است

۳۶۰ میلیون دلار

او مخترع ارز دیجیتال Ethereum است. این ارز دومین رمز ارز بزرگ جهان است و ارزش کل آن هم اکنون ۱۲۳ میلیارد دلار است. وی بیش از این که به عنوان یک سرمایه گذار شناخته شود به دلیل علاقه تحصیلی و اجتماعی خود به رمز ارز Cryptocurrency مشهور است. در حقیقت رشد بیت کوین باعث ایجاد میلیاردر شدن او نشده است و به دلیل ابتکار عمل در ساخت ارز اتریوم بوده است. او در حال حاضر بیش از ۳۳۳۰۰۰ ارز “اتر” Ethereum دارد که تقریباً ۳۶۰ میلیون دلار ارزش دارد. یک سال پیش، ارزش همان ارز‌های دیجیتال فقط ۴۵ میلیون دلار بود.

حال که با عواملی که چگونه رشد بیت کوین باعث ایجاد میلیاردر های جدید شده است آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه فرمایید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT