استخراج ارز دیجیتال چیست ت

ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال چیست | هر آنچه باید دانست

زمان مطالعه 6 دقیقه

با فراگیری هرچه بیشتر ارز‌های دیجیتال، هر روز افراد بیشتری به دنیای جدید و عجیب بلاکچین علاقه‌مند می‌شوند. بسیاری از افراد به صرافی‌های ارز دیجیتال مراجعه می‌کنند چرا که بسیار شنیده‌اند که می‌توان از رمز ارز‌ها درآمد هنگفتی بدست آورد. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به دنبال ورود به دنیای کریپتوکارنسی ها هستید، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید استخراج ارز دیجیتال چیست و برای کسب درآمد از این روش آماده شوید.

در ابتدا سعی می‌کنیم برخی از اصطلاحات حیطه ماینینگ را بر شماریم و در ادامه به روش‌های مختلف ارز‌های دیجیتال اشاره می‌کنیم و به این سوال که آیا استخراج ارزهای دیجیتال ارزشش را دارد، پاسخ خواهیم داد.

استخراج ارز دیجیتال چیست ؟

استخراج ارز دیجیتال چیست ؟

به ساده‌ترین زبان، استخراج ارز های دیجیتال فرایندی است که در آن یک ماشین وظایفی را انجام می‌دهد تا کمی رمز ارز بدست آورد. تصور کنید که ماشینی دارید که ارز‌های دیجیتال استخراج می‌کند.

رایانه شخصی شما وظایف خاصی را انجام می‌دهد که حتی برای دستیابی به کمترین میزان رمز ارز مورد نیاز است. این وظایف اثبات کار یا Proof Of Work نامیده می‌شود. که برای آنکه همه افراد در شرایط عادلانه استخراج کنند، از آن استفاده می‌کنند.

وظایف خود معادلات ریاضی هستند که رایانه شما بایستی آنها را حل کند. هرچه ماینر‌ها بخواهند بیشتر استخراج کنند، معادلات سخت‌تر می‌شود به همین دلیل هرچه جلوتر می‌رویم، نیاز به دستگاه‌های بزرگتر و قوی‌تر برای استخراج نیاز است. فاکتورهای زیای در حین فرایند استخراج نقش دارند اما ایده کلی آن است که از انجایی که دستگاه شما به فرایند استخراج (بخوانید حل این معادلات) کمک می‌کند، سهمی از آنچه بدست آمده است، خواهید داشت.

این یک تعریف بسیار ساده و ابتدایی از ماینینگ یا استخراج ارز های رمز پایه است. در ادامه نحوه استخراج ارزهای دیجیتال را مفصلا بیان می کنیم.

روش های استخراج ارز دیجیتال

به روش‌های مختلفی می‌توانید ارز استخراج کنید. در این بخش ما به اصلی‌ترین روش‌های استخراج ارز دیجیتال اشاره می‌کنیم و با ساده‌ترین آنها شروع می‌کنیم:

Cloud Mining

ماینینگ

اگر به دنبال روش‌های ماینینگ هستید، استخراج ابری یا Cloud mining احتمالا محبوب‌ترین روش استخراج ارز های رمز پایه با کمترین هزینه است. استخراج ابری فرآیندی است که در آن شما به شخصی (که اغلب یک شرکت بزرگ است) مبلغ مشخصی پرداخت می‌کنید و ماشین استخراج آنها که اغلب rig نامیده می‌شود برای روند استخراج اجاره کنید. این اجاره برای مدت زمانی توافقی به طول می‌انجامد و در این روش تمام ارز های دیجیتال بدست آمده (منهای هزینه برق و نگهداری) به کیف پول شما واریز می‌شود.

وقتی از ریگ ماینینگ حرف می‌زنیم منظورمان یک سیستم کامپیوتری است که می توان از طریق آن بیت کوین یا هر رمزارز دیگری را استخراج کرد. rig می‌تواند یک ماینر اختصاصی فقط مخصوص همین کار یا یک کامپیوتر باشد.

افراد یا شرکت‌هایی که این خدمات استخراج ابری را ارائه می‌دهند معمولا دارای امکانات عظیم با چندین farm یا rig عظیم که همزمان کار می‌کنند، هستند. این شرکت‌ها به فرایند استخراج ارز دیجیتال به طول کامل واقف هستند. cloud mining بسیار محبوب است چرا که افراد زیادی در دنیا پول کافی برای خرید دستگاه استخراج ندارند و یا حتی علاقه‌ای به خرید ریگ ندارند.

استخراج ابری می‌تواند رایگان و یا پولی باشد، به طور طبیعی بسیاری از افرادی که به دنبال راه هایی برای استخراج ارزهای دیجیتال هستند، به سمت گزینه‌های رایگان گرایش پیدا می‌کنند. البته این نوع استخراج اشکالاتی نیز دارد برای مثال ماینینگ در این روش بسیار کند است.

 

شما یک میزبان استخراج ابری به صورت آنلاین پیدا می‌کنید. پلن‌های موجود را بررسی ‌کنید و قیمت‌ها را از ارزان تا گران مورد ارزیابی قرار دهید. برخی از ارائه دهندگان ریگ ماینینگ به شما توانایی ایجاد و شخصی سازی طرح‌های استخراج ابری را هم می‌دهد.

پس از آنکه اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دادید، می‌توانید مبلغ مورد نظر را به میزبان استخراج ابری پرداخت کنید و آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود را ثبت نمایید. بدین ترتیب ارز‌های استخراج شده به کیف پول شما واریز می‌شود.

CPU Mining

استخراج ارز دیجیتال چیست CPU

در استخراج با CPU از پردازنده‌هایی برای ماینینگ استفاده می‌شود. این روش قبلا متقاضی بیشتری داشت اما در حال حاضر افراد کمتری این روش‌ها برای استخراج ارز‌های رمز پایه استفاده می‌کند. دلیل آن، کند بودن روند استخراج با CPU می‌باشد. علاوه بر آن استخراج در این روش اغلب ارزشش را ندارد چرا که شما مقدار بسیار کمی درآمد بدست می‌آورید و احتمالا بایستی ده‌ها برابر از مقدار بدست آمده صرف برق و خنک کننده‌های مختلف کنید. اگر شما مکانی را در اختیار دارید که هزینه برق آن کم است و سیستم خنک کننده قوی دارد، این مشکل تا حدی کاهش پیدا می کند.

در روش ماین با CPU شما فقط به یک رایانه و چند برنامه نیاز دارید. حتی انجام این کار با لپ تاپ نیز ممکن است اما هرگز توصیه نمی‌کنیم از لپ تاپ برای استخراج استفاده کنید. این واقعیت که شروع کار ماینینگ رمز ارزها بسیار آسان است، سبب شد که بسیاری از افراد در همان ابتدا استخراج با CPU را شروع کنند در حالی که با مرور زمان این روش دیگر مانند گذشته کارآمد نیست و ضرر بیشتری نسبت به سود دارد.

GPU Mining

استخراج ارز دیجیتال چیست GPU

استخراج با GPU یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین روش‌های ماینینگ است. اگر استخراج بیت کوین را گوگل کنید، GPU rig اولین چیزهایی خواهد بود که مشاهده می‌کنید. که در آن ماینر‌ها از ریگ‌های GPU برای استخراج استفاده می‌کنند.

استخراج با GPU بسیار محبوب است زیرا بسیار کارآمد است و نسبتا ارزان است. اشتباه نکنید! ساخت ریگ‌های GPU به خودی خود گران است اما وقتی صحبت از سرعت هش و قدرت آن به میان می‌آید، ماینینگ با GPU بسیار به صرفه است.

ریگ‌های GPU از کارت های گرافیک برای استخراج رمز ارزها استفاه می‌کنند. قیمت معمول یک ریگ GPU حدود ۳۰۰۰ دلار است که به نظر یک سرمایه گذاری سنگین است اما بسیار سریع‌تر از یک CPU شما را به ارز‌های دیجیتال می رساند.

ASIC Mining

استخراج ارز دیجیتال چیست ASIC

اسیک ها (مدار های مجتمع با کاربردی خاص) دستگاه‌های خاصی هستند که به طور صریح برای انجام یک کار واحد طراحی شد اند که در اینجا منظور استخراج رمز ارز است. ASIC ها بسیار شناخته شده و ارزشمند هستند زیرا در مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی و CPU‌ها، مقدار بسیار بیشتری ارز دیجیتال تولید می‌کنند. اما اگر این دستگاه‌ها به این حد خوب هستند، چرا زودتر آنها را معرفی نکرده ایم؟

اسیک‌ها بسیار جنجال برانگیز هستند. زمانی که شرکت اسیک نسخه جدید خود را معرفی کرد، هیاهویی در دنیای کریپتوکارنسی به پا شد و بسیاری از مردم خواستار ممنوعیت کامل این دستگاه‌ها شدند. اما چرا؟

از آنجایی که اسیک ها بسیار قدرتمند هستند این امکان را خواهند داشت که سهم بزرگی از ماین را در دست بگیرند و کسانی که با CPU یا GPU ماین می‌کنند، درآمد چندانی نداشته باشند و تمامی ارز های ماین شده به فارم‌های ASIC تعلق بگیرد.

بهترین روش برای استخراج ارز دیجیتال چیست؟

حالا که در مورد انواع روش های ماینینگ صحبت کردیم و اطلاعات شما در این زمینه افزایش پیدا کرده است، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که بهترین روش ماینینگ چیست؟

اینکه مشخص کنیم چه روشی برای شما مناسب است، قطعا به جزئیاتی در مورد سرمایه گذاری شما بستگی دارد:

  • چه مقدار قصد دارید هزینه کنید؟
  • آیا می خواهید ریگ اختصاصی خود را داشته باشید؟
  • آیا اصلا می خواهید از ریگ ماینینگ استفاده کنید؟

و بسیاری از سوالات مشابه این که نقش اساسی در بهترین روش استخراج برای شما دارند. به طور کلی به نظر می رسد GPU و Cloud Mining دو گزینه اصلی هستند که مردم نیز آنها را دوست دارند. استخراج با CPU بسیار کند و خسته کننده است و استخراج با ASIC ها در این اواخر بسیار غیر قابل پیش بینی است.

اگر می‌خواهید ریگ خود را بسازید، GPU مسیری است که باید طی کنید. اگر می خواهید فقط کار ماین را شروع کنید، CPU راه حل مناسب شماست اما اگر ازجنجال نمی ترسید، ASIC بهترین گزینه است. سرانجام اگر نمیخواهد با ریگ ماینینگ و یا هر ماشین و ابزار دیگری سر و کار داشته باشید، سراغ استخراج ابری بروید.

چه ارزهایی قابلیت استخراج دارند؟

پاسخ به این سوال باز هم به نوع استخراج شما بستگی دارد. برخی از واضح‌ترین ارز های قابل استخراج، بیت کوین، اتریوم و دش هستند. استخراج بیت کوین از باقی پیچیده‌تر است چرا که محبوب‌ترین ارز به شمار می رود و افراد زیادی در سراسر دنیا به استخراج این ارز مشغول هستند. لذا ممکن است شما ساعت های متمادی منتظر دریافت اولین بیت کوین باشید.

با در نظر گرفتن این شرایط، بهتر است که اتریوم یا برخی دیگر از ارز های دیجیتال نه چندان محبوب را ماین کنید. وابسته به روش استخراج خود، قیمت‌ها را بررسی کنید و زمان برگشت سرمایه خود را محاسبه کنید. از بررسی تمامی این موارد شما می توانید بهترین گزینه برای استخراج را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

همانطور که احتمالا متوجه شدید استخراج ارز دیجیتال چیست ، روش‌های مختلفی در مورد نحوه استخراج ارز های دیجیتال وجود دارد. حتی شما می‌توانید از ماینینگ صرف نظر کنید و به خرید و فروش ارز های دیجیتال روی بیاورید که البته داستانی کاملا متفاوت است. پیشنهاد می‌شود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه فرمایید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT