دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021

دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 چه مواردی خواهد بود؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

به نظر می‌رسد اخبار مرتبط با بیت کوین در سال 2021 بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله به دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 خواهیم پرداخت.

مهترین دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021

۱) Bitcoin Halving

هالوینگ دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021

همیشه بعد چند ماه یا یک سال بعد از Bitcoin Halving، قیمت بیت کوین افزایش یافته است. بعد از Bitcoin Halving، استخراج کننده‌ها برای بلاک‌های جدیدی که استخراج می‌کنند به جای ۱۲/۵ بیت‌کوین پاداش، نصف آن یعنی ۶/۲۵ بیت‌کوین دریافت خواهند کرد. پس با افزایش قیمت بیت کوین، استخراج را معقولانه خواهد کرد.

توجه داشته باشید که آخرین هالوینگ بیت کوین اردیبهشت ۱۳۹۹ رخ داد.

۲) قوی‌تر شدن اقتصاد چین به نسبت آمریکا

چین دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021

در دوران پندمی کرونا، اقتصاد دنیا دچار تحولات عجیبی شد. قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود رسید و بسیاری از کشورهای دنیا از جمله اقتصاد آمریکا دچار رکود شد. با این حال کشور چین به رشد خود تا حدودی ادامه داد و این احتمال می‌رود که تبدیل به اقتصاد اول دنیا شود.

با احتمال ضعیف شدن دلار آمریکا در معاملات تجاری و همچنین وجود زیاد ماینرهای چینی، تمایلات برای معاملات با ارزهای دیجیتال افزایش می‌یابد.

۳) ورود پی پال به حوزه ارزهای دیجیتال

پی پال دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021

در سال ۲۰۲۰ شرکت پی پال اعلام کرد اجازه معاملات ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را در بستر خود برای کاربران فراهم خواد ساخت. بدین صورت که کاربران با کاشتن بیت کوین در شبکه پی‌پال، می‌توانند به همان اندازه اعتبار دلاری کسب کنند و برای خرید‌های آنلاین استفاده نمایند.

یکی از مشکلات اصلی بیت کوین transaction per second می‌باشد و هنگام خرید کالا یا خدمات آنلاین، مدت زمان طولانی برای انتقال وجه طول می‌کشد. با کمک پی پال، تکنیک نتورک دولایه به وجود خواهد آمد و این مشکل رفع خواهد شد. از سوی دیگر حدود ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا حساب پی پال دارند که ممکن است در آینده از این نوع خدمات استفاده کنند.

۴) مخالفان بیت کوین، فعالیت خود را کاهش داده‌اند

وارن بافت دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021

بیت کوین از زمان آغاز آن، مخالفان زیادی داشت و بدگمانی‌های زیادی هم به آن وارد بود. با گذشت زمان، شبکه بیت کوین مدام قوی‌تر شد، به نحوی که در دوره پندمی کرونا که استوک مارکت‌ها و بورس‌های دنیا دچار مشکل شدند، بازار ارزهای دیجیتال قدرتمندتر به راه خود ادامه داد.

مخالفان مشهوری مانند وارن بافت که از قدرتمندترین فعالان بورس آمریکا می‌باشد، دست از مخالفت خود برداشتند. با گذشت زمان، لحن مخالفان بیت کوین ملایم‌تر شده است و مردم استقبال بیشتری نشان داده‌اند.

۵) نگرش به عنوان پشتوانه و جایگزینی طلا

طلا دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021

طلا در طول تاریخ بشر نقش مهمی را ایفا کرده است. جدا از زیبایی این فلز کم یاب، محدود بودن این فلز باعث ارزش بالای آن شده است. به نحوی که بانکها طلا را به عنوان پشتوانه مالی در نظر می‌گیرند و بر اساس آن پول فیات چاپ می‌شود.

بیت کوین به دلیل محدودیت‌ تعداد و کم یاب بودنش، می‌تواند به خوبی طلا به عنوان پشتوانه مالی عمل کند. زمزمه‌هایی در سال ۲۰۲۰ وجود داشت که بانک‌های مرکزی کشورها به سمت خرید بیت کوین بروند.

۶) سرمایه گذاری نسل جوان

نسل جدید دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021

معمولا نسل جوان علاقه زیادی برای سرمایه گذاری روی بازرهای تکنولوژی دارند. متاسفانه امروزه ارزش سهام شرکت‌های فناوری مثل اپل، فیسبوک، گوگل و .. بسیار گران قیمت است و نسل جوان پول کافی برای خرید چنین سهم‌هایی ندارند.

در نتیجه اکثریت آنها به سمت ارزهای دیجیتال کشیده می‌شوند که تاثیرات قابل توجهی در افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 خواهد داشت.

۷) خرید بیت کوین توسط شرکت اسکوئر (Square)

SQUARE دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021

شرکت Square که یک شرکت سرمایه گذاری، خدمات مالی و ارایه دهنده دستگاه پرداخت فروشگاهی در آمریکا می‌باشد و در اواخر سال ۲۰۲۰ میزان ۴۷/۹ بیت کوین برای شروع خریداری کرد. هرچند هنوز معلوم نیست که دقیقا این شرکت مطرح، چه برنامه‌ای دارد، ولی باعث ترغیب شدن بسیاری از شرکت‌ها برای خرید بیت کوین شد.

حالا که با مهمترین دلایل افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود  برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه فرمایید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT