ساخت مدل های سه بعدی

بهترین سایت ها برای ساخت مدل های سه بعدی و مجسمه سازی

زمان مطالعه 5 دقیقه

اگر تا به حال مهارت خود را در ساخت مدل های سه بعدی، مجسمه سازی، متحرک سازی امتحان کرده باشید، بدون شک با Blender این کار را کرده اید. Blender یک برنامه قدرتمند با طیف گسترده ای از ویژگی ها است، اما به هیچ وجه کامل نیست.

بهترین سایت ها برای ساخت مدل های سه بعدی

چه به دنبال برنامه ای باشید که بتواند کنترل بهتری بر یک ویژگی خاص به شما بدهد، یا فقط بخواهید ببینید چه جایگزین های مشابهی وجود دارد، دلایل زیادی وجود دارد که دنبال چیز های جدید باشید.

در این مقاله هفت مورد از بهترین جایگزین های Blender را بررسی می‌کنیم.

برنامه Wings 3D

ساخت مدل های سه بعدی

ساخت مدل های سه بعدی

در ابتدای این لیست، Wings 3D را داریم. Wings 3D، بسیار شبیه به Blender است. یک ابزار رایگان و منبع باز مدل سازی سه بعدی است که می توانید از آن برای ایجاد و متحرک سازی مدل ها برای تقریباً هر هدفی استفاده کنید.

با این حال، برخلاف Blender، هیچ انیمیشن یا عملکرد دیگری ندارد. صرفا یک ابزار مدل سازی سه بعدی است. اگر استفاده از Blender را به این دلیل شروع کردید که می خواستید از انیمیشن یا ابزارهای مسیریابی حرکتی آن استفاده کنید، احتمالا Wings 3D جایگزین خوبی برای شما نیست.

اگر به دنبال یک مدلساز سه بعدی قدرتمند هستید که استفاده از آن آسان تر از Blender باشد، Wings 3D یک انتخاب عالی است. یادگیری رابط کاربری ساده است و پر از منوهای زمینه با دسترسی آسان است که می توانید تنها با کلیک راست به آنها دسترسی پیدا کنید. اگر فقط می‌خواهید یاد بگیرید چگونه با مدل سازی سه بعدی شروع کنید، Wings 3D نیز انتخاب خوبی است.

بهترین چیزی که Wings 3D برای آن در نظر گرفته است، امکانات AutoUV آن است. می توانید از این ابزار برای برش و باز کردن تصویر از سطح یک مدل استفاده کنید تا بتوانید آن را بهتر رنگ آمیزی و بافت کنید. Blender ابزار مشابهی دارد، اما ممکن است متوجه شوید که با ابزار Wings 3D AutoUV نتایج بهتری دریافت می کنید.

Download: Wings 3D for Windows, Mac, and Linux (Free)

برنامه Bforartists

ساخت مدل های سه بعدی

ساخت مدل های سه بعدی

گزینه بعدی Bforartists را داریم. اگر به دنبال مستقیم ترین ابزار قابل مقایسه در این لیست هستید، Bforartists دقیقاً همان خواهد بود، زیرا در واقع یک نمونه از Blender است.

Bforartists همان کارهای Blender را انجام می دهد، به این معنی که شما می توانید آزادانه بین این دو رفت وآمد کنید. هر پروژه ای که روی آن کار می کنید را می توان به Bforartists منتقل کرد و در هر زمانی به Blender بازگشت، بنابراین دلیلی وجود ندارد که مبادله را امتحان نکنید.

تفاوت اصلی بین این دو در رویکرد آنها به رابط کاربری است. ابزارهای موجود یکسان هستند، اما Bforartists بر روی رابط کاربری ساده تر و قابل درک تر تمرکز می کند.

رویکرد آن کمتر روی کلیدهای میانبر و بیشتر روی ناوبری منو و کنترل ماوس متمرکز است. اگر تازه شروع کرده اید یا کار کردن از طریق ماوس به جای صفحه کلید خود را بصری تر می دانید ایده آل است.

علاوه بر این، Bforartists مستندات زیادی را در قالب کتابچه راهنمای خود دارد. بنابراین یادگیری در Bforartists ساده تر از Blender است.

Download: Bforartists for Windows, Mac, and Linux (Free)

اپلیکیشن Cinema 4D

اگر می خواهید از Blender در جستجوی راه حل های شبیه سازی، انیمیشن و رندر بهتر – دور شوید، Cinema 4D ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

Cinema 4D طیف قابل توجهی از گزینه های مختلف برای مدل سازی، انیمیشن سازی و موارد دیگر دارد. رابط کاربری ساده تر از Blender است که به آن عادت می‌کنید. Cinema 4D از طیف گسترده ای از آموزش ها و مستندات پشتیبانی می‌کند تا به شما کمک کند به کار با برنامه عادت کنید.

اگر به دنبال شبیه سازی پویا، مدل های سه بعدی گرفته شده از تصاویر، مدل سازی چند ضلعی، پارامتریک و حجمی هستید، Cinema 4D شما را پوشش می‌دهد.

با این حال، جایی که Cinema 4D واقعاً از Blender متمایز است، رندر آن است. به لطف این عملکردهای چشمگیر، می توان صحنه های واقع گرایانه و متحرک را در Cinema 4D با حداقل تلاش ایجاد کرد.

Download: Cinema 4D for Windows, Mac, and Linux (Subscription required, free trial available)

اپلیکیشن Maya

Maya جایگزین ایده آلی برای Blender است. Maya در بسیاری از مراجع به عنوان یک استاندارد صنعتی در نظر گرفته می‌شود. اگرچه Blender بسیار محبوب است، اما هنوز موقعیت های زیادی وجود دارد که Maya گزینه بهتری خواهد بود.

در مورد خود نرم افزار، Maya یک ابزار رندر، انیمیشن سازی، مدل سازی و مجسمه سازی فوق العاده قدرتمند است. رابط کاربری ساده است و بیشتر کاربران استفاده از آن را راحت تر از رابط کاربری Blender می‌دانند. ابزارهای انیمیشن سازی Maya اغلب از آنچه Blender می‌تواند انجام دهد پیشی می‌گیرد، با پخش سریع تر و ویرایشگرهای بصری تر در دسترس. ابزارهای مجسمه سازی نیز خارق العاده هستند.

به لطف شرکت مادر Autodesk، که نرم‌افزار مدل سازی دیگری به نام 3DS Max ایجاد کرده است، پشتیبانی زیادی از Maya در قالب آموزش ها وجود دارد، اگرچه دانستن اینکه کدام نرم‌افزار مدل سازی سه بعدی از این دو برای شما مناسب تر است، ممکن است کمی دشوار باشد.

با این حال، اگر شما تازه شروع کرده اید، استفاده از آن کمی گران قیمت است. این تفاوت قابل ملاحظه ای با Blender است که کاملا رایگان در دسترس است.

Download: Maya for Windows, Mac, and Linux (Subscription required, free trial available)

اپلیکیشن Daz 3D

اگر هدف شما ایجاد و سفارشی سازی مدل های انسانی به صورت سه بعدی است، Daz 3D احتمالاً بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برخلاف Blender، Daz 3D تمرکز بر مدل سازی، تغییر و تکمیل مدل های انسانی با هر مشخصاتی دارد که شما می‌خواهید.

اگر از آن به عنوان ابزار اصلی مدل سازی سه بعدی به عنوان انیماتور اصلی خود استفاده می کنید، Daz 3D به طور ایده آل جایگزینی برای Blender است. Daz 3D می‌تواند به‌طور یکپارچه آثار را به پرکاربردترین فضاهای کاری از جمله Blender صادر کند.

وقتی صحبت از سهولت و سادگی ایجاد مدل سه بعدی انسانی می شود، رقابتی بین Daz 3D و Blender وجود ندارد.

Download: Daz 3D for Windows, and Mac (Free)

اپلیکیشن Houdini

Blender مجموعه ای از ابزارهای مختلف VFX دارد که ممکن است دلیل استفاده شما برای اولین بار باشد. اگر به دنبال جایگزینی هستید که برای فیلمسازی، توسعه بازی و صنعت گرافیک طراحی شده باشد، Houdini ارزش بررسی را دارد.

Houdini در زمینه ابزارهای مدل سازی سه بعدی و انیمیشن سازی بسیار ماهر است. رویکردی که Houdini برای شما در پشت صحنه ایجاد می کند، به ساده سازی فرآیند انیمیشن کمک کند.

زمینه ای که Houdini در مقایسه با Blender برتر است، VFX پیچیده و جعبه ابزار شبیه سازی آن است. اگر می‌خواهید شبیه سازی ‌های مبتنی بر ذرات یا دینامیک بسیار واقعی را در مقیاس بزرگ انجام دهید، Houdini ابزار بهتری برای انجام این کار است.

Download: Houdini for Windows, Mac, and Linux (Free for personal use)

اپلیکیشن SketchUp

اگر از Blender برای معماری یا ایجاد مدل هایی برای چاپ سه بعدی استفاده می کنید، SketchUp ممکن است به شما خدمات بهتری بدهد.

SketchUp یکی از قدرتمندترین نرم‌افزار های معماری در جهان به حساب می‌آید و به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها ساختمان ها و محیط ها را به راحتی طراحی کنید، بلکه ابزارهای مختلفی برای بهینه ‌سازی این طرح ها نیز دارد. اگر می‌خواهید طرح های ساختمانی پایدار انجام دهید یا هزینه های ساختمان را محاسبه کنید، SketchUp با در نظر گرفتن این ویژگی ها طراحی شده است.

به طور مشابه، می توانید از Blender برای پرینت سه بعدی استفاده کنید، اما کاربرد اصلی آن نیست. شما به راحتی می‌توانید نحوه ساخت پرینت های سه بعدی در Blender را بیاموزید. این برنامه به دلیل گستره وسیعی از ویژگی ها و تنوع در عملکرد، کار تحسین برانگیزی را با هر دو انجام می‌دهد، اما در این زمینه ها به صورت تخصصی وارد نشده است.

Download: SketchUp for Windows, Mac, and Linux (Subscription required, free trial available)

جایگزین کامل را پیدا کنید

همانطور که می بینید، طیف گسترده ای از جایگزین ها برای Blender وجود دارد که به شما امکان می دهد به هر آنچه که می خواهید برسید. چه بخواهید وارد صنعت انیمیشن شوید یا فقط به دنبال چیزی کاربرپسند باشید، برنامه ای خاص برای شما وجود دارد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT