تاثیر کرونا

تاثیر کرونا بر بورس و ارزهای دیجیتال در روز های اخیر

زمان مطالعه 3 دقیقه

کرونا ویروس اکنون به معضلی در سراسر جهان تبدیل شده است و از آنجا که این ویروس همچنان به گسترش وحشتناک خود در سراسر جهان ادامه داده است، تاثیر بر آن بیت کوین و سهام روز به روز مشخص تر میشود. در واقع این ترس ناشی از کرونا ویروس است که بر اقتصاد اثر گذاشته است. شیوع این بیماری پیامد هایی برای ارز دیجیتال داشته که در اینجا به آن می پردازیم. با اول پرداخت همراه باشید تا به تاثیر کرونا بر بورس و ارزهای دیجیتال پی ببریم.

تاثیر کرونا بر بورس و ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین

علارغم ادعای برخی کاربران ارزط دیجیتال مبنی بر اینکه کرونا ویروس هیچ تاثیری بر بیت کوین نخواهد داشت، کاملا واضح است که بر بیت کوین تاثیر گذاشته است. متأسفانه، بیت کوین آنطور که بیشتر پیش بینی می شد، عمل نکرد. بیت کوین مانند سهام و اوراق بهادار در بازارهای سنتی، در حال سقوط آزاد است. این در حالی است که در گذشته حوادث ژئوپلیتیکی، مانند شورش های سال گذشته درهنگ کنگ، باعث افزایش ارزش بیت کوین شده بود.

با این حال ، در کمتر از یک هفته ، بیت کوین به دنبال سقوط در بازار سهام سنتی در ایالات متحده، اروپا و آسیا بیش از 9 درصد از ارزش خود را از دست داده است. که این خود از تاثیر کرونا بر بورس و ارزهای دیجیتال خبر میدهد.

برخی معتقدند که این اثبات این است که بیت کوین، یک پناهگاه امن نیست. در گذشته ، عدم همبستگی آن با بازارهای سنتی ، باعث شده بود که بیت کوین یک پناهگاه امن را به خود اختصاص دهد که در هنگام بروز مشکلات اقتصادی ، عملکرد مثبت داشته است. اما اکنون کاملا واضح است که یک دارایی در خطر است و میتواند مانند بورس سنتی سقوط کند.

در حال حاضر ، با گسترش کرونا ویروس ترس افزایش یافته است. این امر باعث شده است که بیشتر دارایی های سنتی به شدت سقوط کنند. اقتصادهای جهانی نیز در حالت ایستا قرار دارند.

نیاز سرمایه گذاران برای افزایش دارایی ها نقدی

بیت کوین و بازار ارز دیجیتال نیز در چند روز گذشته با فشار عمده نزولی روبرو شده اند. برخلاف رقیب اصلی خود ، طلا ، که قیمت آن در حال افزایش است ، بیت کوین در این هفته بیش از 5 درصد کاهش قیمت داشته است. پس چه اتفاقی افتاده است؟ تاثیر کرونا بر بورس و ارزهای دیجیتال به چه شکل بوده است؟

یک تحلیلگر ارز دیجیتال بیان میکند که این سقوط، جای تعجب ندارد. سرمایه گذاران در حال افزایش دارایی های نقدی خود هستند. گسترش این بیماری همه گیر، بدان معنی است که می توان شهرهای بیشتری را تحت قرنطینه قرار داد و طبع  نیاز به ماسک و منابع دیگر نیز بیشتر خواهد شد. سرمایه گذاران به دنبال این هستند که گزینه های نقدی داشته باشند تا در صورت مواجهه با این واقعیت، از بودجه خوبی برخوردار باشند. مشابه همین اتفاق زمانی رخ میدهد که یک رکود اقتصادی اتفاق بیفتد که مردم شغل خود را از دست بدهند و قادر به کسب درآمد نباشند.

این به خودی خود منجر به بحث و گفتگو در مورد هدف بیت کوین به عنوان یک پناهگاه امن شده است. یک تحلیلگر برجسته خاطرنشان کرده است که سقوط ناشی از ترس کرونا ویروس از نیاز به افزایش گزینه های نقدی، نشات میگیرد. بازار ارز دیجیتال در این چند روز پیاپی، کاملا در وضعیت عدم تقاضا به سر می برد.

تحلیلگرانی همچون مایکل واندوپوپ، معتقدند که کرونا ویروس ارتباط زیادی با سقوط بیت کوین ندارد و تقاضا برای ارز های دیجیتال مجددا افزایش خواهد یافت.

تاثیر کرونا ویروس بر استخراج ارز دیجیتال

یکی از تاثیر کرونا بر بورس و ارزهای دیجیتال ، تأثیر آن بر استخراج بیت کوین است. در اوایل ماه پیش، جیانگ زوئر ، بنیانگذار استخر استخراج بیت کوین BTC.Top در Weibo اعلام کرد که پلیس این شرکت استخراج را به مجبور به تعطیلی کرده است.

چین، به لطف برق و منابع ارزان، حدود 65 درصد از استخراج بیت کوین را به خود اختصاص داده است. از دست دادن این مراکز استخراج ارز دیجیتال، جامه ارز دیجیتال را با مشکل رو به کرده است. از طرفی میتواند تمرکز بر استخراج ارز دیجیتال را کاهش داده و بیشتر از ایده های صنعت حمایت کنید. از طرفی دیگر، ممکن است به دلیل کاهش استخراج کننده ها، سلامت شبکه به خطر بیوفتد. در پی این اتفاقات، ممکن است بیت کوین راحت تر استخراج شود و همین موضوع به خرده فروشان استخراج ،که قیمت های آن ها غیر قانونی است، اجازه میدهد قسمتی از این کار را انجام دهند.

در صورتی که به دنبال فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال هستید، پیشنهاد می‌شود قبل از هر چیز حتما مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال و نکات کلیدی آن» را مطالعه کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT