Organic growth در کسب و کار آنلاین

اهمیت Organic growth در کسب و کار آنلاین

زمان مطالعه 3 دقیقه

سرعت رشد در کسب و کارهای اینترنتی جدید مانند انواع استارت‌آپ‌ها چنان اهمیت پیدا کرده است که به یکی از معیارهای مهم ارزش‌گذاری تبدیل شده است؛ به نوعی که برخی از استارتاپ‌ها یا حتی شتاب‌دهنده‌های استارتاپی هم به دنبال الگوهای رشد بسیار سریع کسب و کار هستند. اما رشد سریع غیرطبیعی اگر چه می‌تواند ارزش آفرین باشد، اما بیشتر مواقع زمینه‌ساز شکست است. به همین دلیل Organic growth در کسب و کار آنلاین می‌تواند بسیار مهم تلقی شود.

Organic growth در کسب و کار آنلاین چیست؟

Organic growth (رشد طبیعی) یک مفهوم اقتصادی است که در کسب و کارهایی اطلاق می‌شود که به آرامی، نامحسوس و هوشمندانه اتفاق می‌افتد و و معمولا حاصل توسعه و بهبود خدمات یا محصولات یک شرکت است. و همچنین برخلاف رشد غیر طبیعی (مانند جذب سرمایه‌گذاران بیشتر، ادغام کسب و کارها یا اخبار نقل و انتقلات و …) عمل می‌کند.

مسیر Organic growth در کسب و کار آنلاین

مزایای Organic growth چیست؟

کارآفرین می‌توان بر اساس مفاهیم ساده‌ای که از شناخت پایه‌ای Organic growth دریافت می‌کند، از بروز خطاهای بزرگ و ریسک‌های پیش‌رو در کسب و کار خود آگاهی یافته و از آن جلوگیری نماید.

متاسفانه بسیاری از استارتاپ‌ها و کسب و کارهای آنلاین که برای توسعه سریع خود شروع به جذب‌ سرمایه‌گذاران متعدد می‌کنند (به خصوص مواردی که سرمایه‌گذار با مفاهیم کسب و کار آنلاین و مشکلات پیش روی آشنا نباشد) آنگاه وارد یک سیکل معیوب می‌شود؛ چراکه سرمایه‌گذار با این انتظار که کسب و کار آنلاین خیلی زود به سود دهی برسد، تیم استارتاپی را تحت فشار مضاعف کاری قرار می‌دهد که نه تنها تیم استارتاپی باید با مشکلات مربوط به کسب و کار مواجه شوند، بلکه می‌بایست مدام به سرمایه‌گذارن پاسخگو باشند. در نتیجه احتمال شکست بالا می‌رود. Organic growth این مشکلات را کم کرده و عقلانی‌تر می‌توان یک کار آنلاین را توسعه داد.

نحوه Organic growth در کسب و کار آنلاین

یک مثال از Organic growth

فرض کنید یک کسب و کار آنلاین با ارایه یک یا دو خدمات به کاربران خود، آغاز به کار می‌کند. بعد از گذشت یک سال، اگر استارتاپ بخواهد رشد غیر طبیعی داشته باشد، شروع می‌کند به تنوع بخشیدن خدمات یا محصولات خود که به دلیل تنوع خدمات، مسئولیت کارمندان آن شرکت هم متنوع می‌شود؛ پس ممکن است کیفیت خدمات به طور‌کل کاهش یابد و بسیاری از کاربران از عملکرد سایت ناراضی باشند و ضربه سنگینی به کسب و کار بزند.

اما اگر شرکت بخواهد بر پایه Organic growth عمل کند، با همان دو محصول یا خدمات، سعی می‌کند زیر ساخت‌هایی از جمله طراحی بهتر سایت مانند استفاده از User Onboarding، آموزش بهتر کارمندان و تخصصی شدن ارایه همان خدمات و … بهبود بخشد. در نتیجه تاثیرات عمیقی در ایجاد مشتریان وفادار دارد و شرکت پس از کسب این تجربیات، بهتر می‌تواند خدمات خود را توسعه بخشد.

حال که متوجه شدید که اهمیت Organic growth در کسب و کار آنلاین چه میزان است، در صورتی که عنوان یک صاحب کسب و کار اینترنتی به دنبال استفاده از خدمات پرداخت ارزی هستید، می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده کنید. همچنین اول پرداخت خدماتی مانند پرداخت هزینه هاستینگ یا افتتاح حساب ارزی را به کاربران خود ارایه می‌دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT