شتاب دهنده کسب و کار (‌Business Accelerators‌) چیست؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

شتاب دهنده کسب و کار در حقیقت مکانی است که شرکت‌های نوپا یا استارتاپ‌ها برای توسعه فنی خود و جلوگیری از خطاهای احتمالی از مشاوره و راهنمایی متخصصان هر حوزه بهره می‌برند. به بیانی دقیق‌تر، هر شتاب دهنده با استفاده از متخصصانی که دارد سعی می‌کند بر مبنای شرایط و نیاز بازار، شرکت‌های نوپا را در مسیر درست هدایت کنند. اگر نگاهی به شتاب‌ دهنده‌ های آمریکایی بیاندازید، متوجه خواهید شد چه تاثیرات مهمی در اقتصاد این کشور ایفا کرده‌اند.

مشاوران شتاب دهنده کسب و کار چه ویژگی باید داشته باشند؟

به هر شخصی که دارای کمی تجربه در بازار دارد نمی‌توان لقب مشاور شتاب دهنده کسب و کار داد. به نوعی با توجه به طیف گسترده حوزه فعالیت‌ها و پیچیدگی‌هایی که یک شرکت ممکن است با آن مواجه شود، نیاز است که شتاب دهنده از طیف مختلفی از متخصصان برخوردار باشد. متخصصانی که نیاز است به عنوان مشاور در شتاب دهنده‌ها فعالیت داشته باشند عبارتند از:

شتاب دهنده کسب و کار

 

۱- وکیلان حوزه کسب وکار: وکلایی که بتواند شرکت‌ها را با مباحث قانونی آشنا کرده و همچنین آنها را در عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران یا مشتریان یاری رساند.

۲- مشاوران بازار: مشاورانی که تجربه حضور در بازار را داشته باشند و از طرفی بتوانند تکنیک‌های بازاریابی و فروش هر محصول اختصاصی را به خوبی به مراجعه کنندگان انتقال دهند.

۳- تحلیلگران بازار: مشاورانی که بتوانند با مطالعه گذشته و حال حاضر بازار، پیشبینی دقیقی از شرایط آینده یک محصول داشته باشند و درصورتی که ورود شرکت نوپا در یک حوزه خاص از ریسک بالایی برخوردار باشد، آنها را از حضور در بازار منع کنند.

۴- مذاکره کنندگان: مذاکره کنندگانی که بتوانند در شرایط دشوار به یاری شرکت‌های نوپا بیایند یا در جذب سرمایه‌گذار تاثیرگذار باشند.

درصورتی که شما نیز قصد راه‌اندازی یک کسب و کار را دارید، پیشنهاد می‌شود از یک شتاب دهنده کسب و کار جهت کاهش خطای احتمالی استفاده کنید. لازم به ذکر است که اول پرداخت چه از جهت نقد کردن درامد ارزی و چه از جهت پرداخت ارزی مانند شارژ هاست خارجی، همیشه پشتیبان استارتاپ‌ها بوده است و خواهد بود.

 

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT