لیست تفاوت انواع ویزای شینگن

تفاوت انواع ویزای شینگن در چیست | معرفی انواع ویزا

زمان مطالعه 3 دقیقه

شینگن پیمانی است که با آن تعدادی از کشورهای اروپایی از مرزی واحد برخوردار هستند و شهروندان خارج از این پیمان جهت سفر و اقامت ملزم به اخذ ویزایی موسوم به ویزای شینگن می‌باشند. براساس این پیمان، ۲۲ کشور عضو اتحادیه اروپا و چهار کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا به ‌عنوان مجموعه‌ای واحد عمل می‌کنند. در این مقاله به تفاوت انواع ویزای شینگن می‌پردازیم.

تفاوت انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن براساس هدف سفر، نوع ورود و مدت زمان اقامت دارای سه دسته‌بندی کلی است:

۱) ویزای توریستی شینگن (USV)

تفاوت انواع ویزای شینگن

دارنده ویزای توریستی شینگن (USV) مجوز ورود و سفر به کشورهای عضو این پیمان را برای حداکثر ۹۰ روز در بازه زمانی ۱۸۰ روزه را دارد. این ویزا خود به سه نوع تقسیم می‌شود:

ویزای نوع A: این ویزا نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است که دریافت آن به مسافر اجازه می‌دهد تا در یکی از فرودگاه‌های محدوده شينگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از محدوده شینگن سفر کند. دارای ویزای باید دارای اعتبار حوزه شینگن، اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا، کانادا، ژاپن یا آمریکا باشد.

ویزای نوع B: این ویزا هم نوعی ویزای ترانزیتی است که به‌ همراه داشتن آن به مسافر اجازه می‌دهد تا برای مدت ‌زمان حداکثر پنج روز از خاک کشوری در ناحیه شینگن عبور کند. در صورتی که سفر نیازمند ترک محدوده ترانزیت بین‌المللی و ورود به محدوده شینگن باشد مانند سفر با قطار یا ماشین شخصی، این نوع ویزا به کار می‌اید.

ویزای نوع C: ویزای نوع C درواقع روادید کوتاه‌ مدت است و مدت اعتبار آن به هنگام صدور ویزا تعیین می‌شود. خود این ویزا هم به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • Single-entry: این ویزا فقط برای یک‌بار ورود به یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن اعتبار دارد و به‌ محض ترک کشور مقصد، اعتبار ویزا فارغ از اینکه مدت‌زمان آن به پایان رسیده یا نه، منقضی می‌شود.
  • Multiple-entry: با این ویزا ورود چند گانه امکان پذیر است. تنها محدودیت این ویزا محدودیت زمانی آن است که اعتبار آن ۹۰ روز به‌ازای هر ۶ ماه از سال است. زمان این ۹۰ روز به‌محض ورود مسافر به هریک از کشورهای ناحیه شینگن محاسبه می‌شود.

۲) ویزای ملی (National Visas)

اروپا تفاوت انواع ویزای شینگن

این ویزا که از آن با عنوان ویزای ملی (National Visas) یاد می‌شود برای دانشجویان، تجار، نیازمندان خدمات درمانی یا کسانی که برای مدت‌ زمان مشخصی قصد دارند در ناحیه شینگن اقامت داشته باشند، صادر می‌گردد. باز هم این نوع ویزا به دو نوع تقسیم می‌شود:

Single-entry: این ویزا برای کسانی صادر می‌شود که به‌دلایل مشخص مانند خدمات درمانی قصد اقامت محدود برای دوره‌ای تعیین‌شده در یکی از کشورهای عضو ناحیه شینگن را دارند و پس از آن به کشور خود بازمی‌گردند.

Multiple-entry: این نوع ویزا برای دانشجویان بین‌المللی که برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای مدتی کمتر از یکسال قصد اقامت دارند، کسانی که کار علمی و آموزشی در یک مرکز تحقیقاتی یا مؤسسه معتبر در هریک از کشورهای اتحادیه شینگن برای مدت کوتاهی دارند، هنرمندان، ورزشکاران که قرار است در دوره مسابقات یا فستیوال‌های شرکت نمایند، افرادی که برای موارد پزشکی وارد شده‌اند ولی درمان آنها نیاز به تمدید و رفت و آمد دارد.

۳) ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای (VLT)

تفاوت انواع ویزای شینگن معرفی

این ویزا به فرد اجازه می‌دهد تا فقط به همان کشوری که از آن ویزا دریافت کرده‌ یا چند کشور دیگر ناحیه شینگن که در زمان اخذ ویزا مشخص شده سفر کند. این ویزا در گذرنامه به این معنی است که فرد مجاز فقط مجاز به اقامت در همان کشور صادرکننده ویزا یا در چند کشور محدود دیگر ناحیه شینگن است که در زمان اخذ ویزا مشخص شده‌اند و اجازه ورود به دیگر کشورهای حوزه شینگن را به‌هیچ عنوان ندارد.

حال که با تفاوت انواع ویزای شینگن آشنا شدید، اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی دارید، یا می‌خواهید برای ادامه تحصیل به اروپا بروید، می‌توانید برای پرداخت هزینه وقت سفارت، پرداخت رزرواسیون بلیط هواپیما، پرداخت هزینه دانشگاه از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت