جستجوی اطلاعات WHOIS

جستجوی اطلاعات WHOIS | جستجوی اطلاعات دامنه | مشخصات ثبت شده دامنه

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر میخواهید اطلاعاتی در مورد دامنه خاصی را بدست آورید، داده های WHOIS دامنه می‌تواند تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. داده‌های WHOIS معمولا شامل نام، آدرس، ایمیل، شماره تلفن، مدیر دامنه و سایر اطلاعات شناسایی است. در این مقاله به بررسی جستجوی اطلاعات WHOIS و مشخصات ثبت شده دامنه می پردزایم.

جستجوی اطلاعات WHOIS

در این مقاله 9 تا از بهترین وب سایت ها برای جستجوی رایگان اطلاعات WHOIS دامنه ها را معرفی میکنیم. با ما همراه باشید.

سایت ICANN Lookup

جستجوی اطلاعات WHOIS

جستجوی اطلاعات WHOIS

ICANN کلیه اطلاعات WHOIS ارائه می دهد. این ابزار جستجو به شما امکان دسترسی به اطلاعات ثبت نام هر دامنه و منبع شماره اینترنتی را میدهد.  ICANN از پروتکل دسترسی به داده های ثبت نام (RDAP) به جای پروتکل WHOIS (port 43) برای رسیدگی به درخواست های WHOIS استفاده می کند. RDAP مزایای بیشتری مانند دسترسی امن به داده ها و فرمت کاربرپسند را ارائه می دهد.

برای استفاده از ICANN Lookup ابتدا وارد وب سایت شوید، نام دامنه را در کادر “Enter a value” وارد کنید و روی Lookup کلیک کنید. این سایت اطلاعاتی در مورد دامنه، مخاطبین، شرکت ثبت دامنه، DNSSEC و غیره را به شما ارائه میدهد. ICANN در حال حاضر از شش زبان پشتیبانی می کند.

سایت Who.is

جستجوی اطلاعات WHOIS

جستجوی اطلاعات WHOIS

Who.is یکی دیگر از وب سایت های معتبر برای جستجوی WHOIS است که ابزارهای IP و همچنین سرویس وب سایت و نام دامنه را نیز ارائه می دهد. با ابزار جستجوی Who.is می توانید به اطلاعات مهم یک دامنه ثبت شده دسترسی داشته باشید.

این اطلاعات میتواند شامل شرکت ثبت دامنه، وضعیت دامنه، تاریخ انقضا، سرورهای DNS، شماره تماس مالک دامنه و همچنین مکان IP، سرور وب، وضعیت دسترسی به دامنه و غیره باشد.

برای استفاده از ابزار جستجوی Who.is وارد این سایت شوید، نام دامنه را در نوار جستجوی “ Domain  “names and IP addresses وارد کنید و روی دکمه جستجو یا Enter کلیک کنید.

سایت Name.com

جستجوی اطلاعات WHOIS

جستجوی اطلاعات WHOIS

Name.com یکی دیگر از ابزارهای جستجوی WHOIS ساده اما قدرتمند و مورد تایید ICANN است. این وب سایت با وجود سادگی می تواند هر گونه داده WHOIS را که نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد.

شما با استفاده از این سایت می توانید داده های WHOIS مانند نام دامنه، شناسه دامنه رجیستری، نام مرکز ثبت دامنه، URL ثبت کننده، شناسه IANA ثبت کننده، تاریخ ثبت و انقضا دامنه و غیره را بدست آورید. برای استفاده از ابزار جستجوی Name.com نام دامنه را در نوار جستجوی “Domain name or IP address” “وارد کنید، روی دکمه جستجو کلیک کنید و کادر I’m not a robot را علامت بزنید.

سایت Namecheap

جستجوی اطلاعات WHOIS

جستجوی اطلاعات WHOIS

Namecheap یک شرکت معروف ثبت دامنه و میزبانی وب است و دارای یک سرویس جستجوی WHOIS و مورد تایید ICANN است که با آن می توانید اطلاعات مربوط به صاحب دامنه را بدست آورید.

برای انجام این کار کافی است وارد این وب سایت شوید، نام دامنه را در نوار جستجو وارد کنید و بر دکمه جستجو کلیک کنید. شما میتوانید به اطلاعات مربوط به صاحب دامنه و تماس، مدیر دامنه، نام دامنه، سرور WHOIS ثبت کننده، شناسه دامنه ثبت، شناسه IANA، URL ثبت کننده، تاریخ ثبت و انقضا دامنه و چندین مورد دیگر دسترسی پیدا کنید.

سایت GoDaddy

جستجوی اطلاعات WHOIS

جستجوی اطلاعات WHOIS

GoDaddy یکی دیگر از شرکت های معروف ثبت نام دامنه و میزبانی وب است. این وب سایت سرویس جستجوی WHOIS که مورد تایید ICANN است را نیز ارائه می دهد.

اگر اکانت GoDaddy نیز نداشته باشید می توانید از این سرویس استفاده کنید. وارد وب سایت شوید، نام دامنه سایتی را که می خواهید جستجو کنید را در نوار جستجو وارد کنید و روی Search کلیک کنید.

شما میتوانید با GoDaddy به اطلاعاتی مانند نام دامنه، شرکت ثبت‌دامنه، سرور WHOIS ثبت‌کننده، URL ثبت‌کننده، شناسه IANA، ایالت یا استان ثبت‌کننده، کشور ثبت‌کننده و سازمان ثبت‌کننده دسترسی پیدا کنید.

سایت Domain.com

جستجوی اطلاعات WHOIS

جستجوی اطلاعات WHOIS

Domain.com یک شرکت ثبت نام دامنه و میزبانی وب با امکانات کامل است و خدمات زیادی از جمله میزبانی دامنه و وب را ارائه می دهد. علاوه بر این این وب سایت یک ابزار جستجوی WHOIS است.

برای استفاده از ابزار جستجوی Domain.com وارد این سایت شوید، نام دامنه را در نوار جستجوی «Search the WHOIS database» وارد کنید، روی دکمه جستجو کلیک کنید و کادر reCAPTCHA را علامت بزنید.

برای مشاهده نتیجه، صفحه را به پایین اسکرول کنید. شما به اطلاعاتی مانند DNSSEC، سرور نام، شماره تلفن و ایمیل تماس، وضعیت دسترسی دامنه، دامنه‌هایی با نام‌های مشابه و بسیاری موارد دیگر دسترسی خواهید داشت.

سایت Hostinger

جستجوی اطلاعات WHOIS

جستجوی اطلاعات WHOIS

با Hostinger میتوانید به اطلاعات مربوط به دامنه دسترسی پیدا کنید. این سایت از 41 زبان پشتیبانی می کند و استفاده از آن کاملا رایگان است.

برای استفاده از Hostinger  وارد سایت شوید، نام دامنه را در نوار جستجو وارد کرده و روی دکمه جستجو کلیک کنید. اکنون میتوانی اطلاعات مربوط به دامنه را مشاهده کنید.

سایت Domain Tools

جستجوی اطلاعات WHOIS

جستجوی اطلاعات WHOIS

Domain Tools یکی دیگر از موتورهای جستجوی قدرتمند WHOIS است که می تواند به شما کمک کند تا تمام اطلاعات مربوط به یک دامنه یا وب سایت را پیدا کنید. استفاده از این وب سایت رایگان است.

برای جستجوی دامنه ابتدا وارد این وب سایت شوید، نام دامنه را در نوار جستجو وارد کنید، بر روی دکمه جستجو کلیک کنید، کادر I’m not a robot را علامت بزنید.

علاوه بر اطلاعاتی که با سایر ابزارهای جستجو دریافت میکنید، همچنین می توانید به آدرس IP، مکان IP، ASN، IP، مرکز ثبت دامنه، و تاریخچه میزبانی و غیره دسترسی پیدا کنید.

سایت EuroDNS

جستجوی اطلاعات WHOIS

جستجوی اطلاعات WHOIS

EuroDNS سرویس های و راه حل های مرتبط با وب و دامنه، از جمله سرویس جستجوی WHOIS تایید شده توسط ICANN را ارائه می دهد که با آن می توانید به اطلاعات صاحب یک وب سایت دسترسی داشته باشید.

برای استفاده از ابزار جستجوی EuroDNS وارد وب سایت شوید، نام دامنه را در نوار جستجو وارد کنید، روی دکمه WHOIS LOOKUP کلیک کنید و reCAPTCHA را تأیید کنید.

در صورتی که بخواهید یک دامنه را پس از تاریخ انقضا آن بخرید، کافیست نام دامنه را جستجو کنید و تاریخ انقضای آن را مشاهده کنید.

همیشه نمی توان به نام مالک دامنه دسترسی پیدا کرد

برخی از شرکت های ثبت دامنه پروتکل های حفظ حریم خصوصی برای محافظت از مشتریان در برابر کلاهبرداری، سرقت هویت و اسپم ها ارائه می دهند.  Namecheap و EuroDNS دو نمونه از این شرکت ها هستند. در این حالت اگر جستجوی WHOIS را برای چنین دامنه‌هایی اجرا کنید، به جای داده‌های دامنه ای که سرچ کردید، داده‌های شرکت ثبت دامنه را خواهید دید. در واقع شرکت ثبت جزئیات مربوط به مالک دامنه را در اختیار دارد، ولی آن را در دسترس عموم قرار نمی دهد.

 

امتیاز 2.3/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT