سایت گوددی ( GoDaddy ) بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات هاستیگ و ثبت دامنه

سایت گوددی ( GoDaddy ) | بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات هاستیگ و ثبت دامنه

زمان مطالعه 7 دقیقه

سایت گوددی چیست؟ تمام آنچه نیاز است راجع به آن بدانید در ادامه آورده شده است. وقتی به ساخت یک وب سایت فکر می‌کنید، اولین خدماتی که به ذهن شما می‌رسد چیست؟ شرط می‌بندم بسیاری از شما به GoDaddy فکر می‌کنید. آن هم به این دلیل است که سایت گوددی هزینه زیادی را صرف تبلیغات (که گاهی هم جنجال به پا کرده‌اند) می‌کند.

سایت گوددی چیست؟

4 سایت گوددی ( GoDaddy ) بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات هاستیگ و ثبت دامنه

سایت GoDaddy

GoDaddy در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد، امروزه ابزارهایی برای ایجاد وب سایت‌های حرفه‌ای ارائه می‌دهد. بدون شک آنها می‌توانند مشهورترین ثبت کننده دامنه و شرکت هاستینگ وب در جهان باشند. در ادامه به معرفی سایت گوددی می‌گردازیم.

به غیر از این دو، GoDaddy طیف گسترده‌ای از خدمات دیگر مانند راه حل‌های تجارت الکترونیک، مجوزهای SSL، ایمیل تجاری حرفه‌ای، سازنده وب سایت و غیره را ارائه می‌دهد.

اگر قبلاً هیچ وب سایتی را نساخته یا اداره نکرده‌اید، پیشنهادات گوددی می‌تواند بسیار ناآشنا و حتی گیج کننده به نظر برسد. بسیاری از صاحبان مشاغل و علاقمندان تازه کار این بسته نرم افزاری را با تحت این باور اشتباه خریداری می‌کنند که داشتن همه این گزینه‌ها برای راه اندازی یک وب سایت ضروری هستند. این یک اشتباه پرهزینه است.

در این مقاله، ما برخی از پیشنهادات اصلی GoDaddy را به طور عمیق بررسی می‌کنیم. چند دقیقه را صرف بررسی آنها کنید.

مقدمه‌ای بر خدمات سایت گوددی

هشت سرویس اصلی وجود دارد که آنها ارائه می‌دهند:

  • هاستینگ وب
  • هاستینگ وردپرس
  • ثبت دامنه
  • راه حل‌های تجارت الکترونیک
  • سازنده وب سایت
  • مجوزهای SSL
  • ایمیل حرفه‌ای
  • مایکروسافت ۳۶۵

ما قصد داریم هر یک از خدمات را با جزئیات به همراه ساختار قیمت آنها بررسی کنیم.

۱. هاستینگ وب

9 سایت گوددی ( GoDaddy ) بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات هاستیگ و ثبت دامنه

قیمت هاست GoDaddy

به طور خلاصه، هاستینگ وب سرویسی است که فضاهای سرور وب را به افراد و سازمان‌ها می‌فروشد و به آنها امکان می‌دهد وب سایت خود را روی سرور بسازند. سرور در اصل یک سخت افزار است که در جایی از جهان واقع شده است. همه فایل‌های وب سایت شما، مانند تصاویر و کدها، در آنجا ذخیره می‌شوند.

اگر تا به حال سرویس‌های هاستینگ را در گوگل جستجو کرده باشید، به سرعت متوجه می‌شوید که چهار نوع هاستینگ مختلف وجود دارد: مشترک، اختصاصی، VPS و نمایندگی فروش. آنها از نظر فضای سرور، زیرساخت مرکز داده، سطح مدیریت وب سایت و منابع اضافی متفاوت هستند. GoDaddy هر چهار نوع هاستینگ را ارائه می‌دهد. در ادامه، ما قصد داریم نگاهی سریع به هر طرح داشته باشیم.

برنامه‌های هاستینگ مشترک سایت گوددی برای وب سایت‌های کوچک که نیازی به عملکرد سرور نهایی ندارند، مناسب است. در این نوع هاستینگ، شما فضاهای سرور خود را با سایر وب سایت‌ها به اشتراک می‌گذارید. هزینه آن ۱۱ دلار در ماه است.

با برنامه هاستینگ VPS GoDaddy، سرور را مطابق نیاز خود پیکربندی می‌کنید. به طور طبیعی، عملکرد بالاتری نسبت به هاستینگ مشترک ارائه می‌دهد و همچنین گرانتر است. برنامه پایه از ۸ دلار در ماه شروع می‌شود که برای برنامه‌های بالاتر می‌تواند تا ۳۰ دلار نیز افزایش یابند. برنامه هاستینگ اختصاصی بالاترین عملکرد ممکن را ارائه می‌دهد. شما کنترل کاملی بر سرور دارید. این گران‌ترین نوع خدمات هاستینگ است. کمترین برنامه از ۱۷۰ دلار در ماه شروع می‌شود. برنامه‌های بالاتر می‌توانند تا ۵۰۰ دلار نیز افزایش یابند.

در نهایت، برنامه نمایندگی فروش، شما را قادر می‌سازد تا سرورهای GoDaddy را از طرف خود به مشتریانتان به هر قیمتی که می‌خواهید بفروشید. دو طرح نمایندگی فروش وجود دارد. در طرح اصلی، می‌توانید هاست حداکثر ۲۵ وب سایت مشتری را بر عهده بگیرید و هزینه آن ۹ دلار در ماه است. هزینه طرح حرفه‌ای و پیشرفته ۱۵ دلار است. این برنامه برای هاستینگ مشتریان نامحدود طراحی شده است.

۲. هاستینگ وردپرس

2 سایت گوددی ( GoDaddy ) بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات هاستیگ و ثبت دامنه

هاست وردپرس

GoDaddy خدمات هاستینگ مشترک بهینه سازی شده وردپرس را ارائه می‌دهد، همانطور که اکثر ارائه دهندگان هاستینگ وب این کار را انجام می‌دهند. این برای کسانی که راحت می‌توانند وب سایت‌های وردپرس را مدیریت کنند، ایده آل است. وردپرس به صورت از پیش نصب شده و به همراه تعداد زیادی تم و پلاگین برای انتخاب می‌آید.

اگر برایتان این سوال پیش آمده که آیا هاستینگ وردپرس از یک برنامه هاستینگ مشترک معمولی بهتر است یا خیر: باید بگویم که احتمالاً اینطور نیست. این سرویس هاستینگ خاص به گونه ای طراحی شده است که ساخت و مدیریت وب سایت وردپرس را برای شما آسان می‌کند. از نظر عملکرد، تفاوت چندانی با هاستینگ مشترک معمولی ندارد. می‌توانید به طور منظم به هاستینگ وب بروید و وردپرس را بعداً نصب کنید… که احتمالا باید خوب کار کند.

توجه به این نکته ضروری است که برنامه‌های هاستینگ وردپرس گوددی تنها به یک نصب محدود می شود. و قیمت آن از ۶/۹۹ دلار شروع می‌شود.

۳. ثبت دامنه

8 سایت گوددی ( GoDaddy ) بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات هاستیگ و ثبت دامنه

ثبت دامنه GoDaddy

نام دامنه آدرسی است که افراد برای بازدید از وب سایت شما در مرورگر خود تایپ می‌کنند. اگرچه اینترنت مملو از نام‌های دامنه با پسوند .com است، اما بسیاری از پسوندهای دیگری نیز برای انتخاب وجود دارند مانند: biz، .club ،.net ،.today ،.xyz ،.email ،.group ،.company ،.org و غیره.

سایت گوددی حفاظت از دامنه را در برابر تهدیدهایی مانند دزدیدن دامنه، انقضای تصادفی و فاش شدن داده‌ها را ارائه می‌دهد. حفاظت از حریم خصوصی اولیه و پایه‌ای رایگان است، اما می‌توانید به هر یک از دو برنامه دیگری که در بالا ذکر شد و به ترتیب ۹/۹۹ دلار و ۱۹/۹۹ دلار هزینه دارند، ارتقا دهید.

با هر طرح هاستینگ که از GoDaddy خریداری می‌کنید، یک نام دامنه رایگان دریافت می‌کنید. اما باید هر سال آن را با ۱۱/۹۹ دلار تمدید کنید.

با این وجود، شما می‌توانید یک نام دامنه مستقل بخرید. هزینه آن برای سال اول ۱۱/۹۹ دلار و سپس برای تمدید آن ۱۷/۹۹ دلار است. به طور کلی نام دامنه .com گران‌تر از مثلاً نام دامنه .biz خواهد بود.

۴. راه حل‌های تجارت الکترونیک

7 سایت گوددی ( GoDaddy ) بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات هاستیگ و ثبت دامنه

راه حل تجارت الکترونیکی GoDaddy به کاربران کمک می‌کند تا یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنند. که این ترکیبی از برنامه هاستینگ GoDaddy و WooCommerce از پیش نصب شده است. اگر چیزی در مورد آن نمی‌دانید، WooCommerce یک پلاگین رایگان وردپرس است که به تبدیل یک وب سایت معمولی وردپرس به یک فروشگاه آنلاین کمک می‌کند.

با راه حل تجارت الکترونیکی GoDaddy، می‌توانید محصولات نامحدودی را در فروشگاه خود بفروشید، مشتریان خود را مدیریت کنید و درآمد خود را پیگیری کنید. می‌توانید از ابزارهایی برای SEO، فهرست بندی Google، تبلیغ محصول و ایجاد لیست مشترکین استفاده کنید.

سایت گوددی از درگاه‌های پرداخت محبوب مانند PayPal ،Stripe و Square پشتیبانی می‌کند. هیچ هزینه معامله‌ای دریافت نمی‌کند. می‌توانید خدمات آنها را به مدت ۳۰ روز امتحان کنید. پس از آن، شما باید ۲۴/۹۹ دلار پرداخت کنید. اگر می‌خواهید در مورد راه حل تجارت الکترونیکی GoDaddy بیش‌تر بدانید، می‌توانید با تیم پشتیبانی آن صحبت کنید.

  • آیا می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید؟ در اینجا دو راهنمای مفید وجود دارد: نحوه راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک (ویدیو).

۵. سازنده وب سایت

6 سایت گوددی ( GoDaddy ) بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات هاستیگ و ثبت دامنه

ساخت سایت

همانطور که از نامش پیداست، سازنده وب سایت ابزاری است که به شما امکان می‌دهد وب سایتی را که در ذهنتان شکل داده‌اید را ایجاد کنید.

سازنده وب سایت دیداری GoDaddy قالب‌های زیادی را برای انتخاب ارائه می‌دهد. با استفاده از گزینه drag-and-drop می‌توانید قالب را تغییر دهید. ما این شانس را داشتیم که خودمان سازنده دیداری را امتحان کنیم.

می‌توانید سازنده وب سایت را به صورت رایگان امتحان کنید، اما وقتی آماده راه اندازی وب سایت آنلاین شدید، باید آن را ارتقا دهید. قیمت از ۶/۹۹ دلار شروع می‌شود.

۶. مجوزهای SSL

5 سایت گوددی ( GoDaddy ) بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات هاستیگ و ثبت دامنه

SSL یک مجوز دیجیتالی است که هویت وب سایت را تأیید می‌کند. به عبارت ساده‌تر: این اطمینان را می‌دهد که یک وب سایت از امنیت کافی برای جستجو در آن برخوردار است.

حتماً تاکنون با وب سایت‌هایی با برچسب “ایمن نیست” که توسط Chrome مشخص شده‌اند، رو به رو شده‌اید. مجوز SSL نه تنها این برچسب را حذف می‌کند بلکه قفلی را نشان می‌دهد که نشان دهنده امنیت است.

از سال ۲۰۱۵، SSL به استانداردی برای وب سایت‌ها تبدیل شده است. ما اکیداً توصیه می‌کنیم که این مجوز را برای وب سایت خود تهیه کنید. برخی از برنامه‌های هاستینگ GoDaddy مانند Ultimate و ECommerce مجوز SSL را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید یک مجوز مستقل بخرید. قیمت پایه آن ۶۴ دلار است.

خدمات کوچک‌تر سایت گوددی

3 سایت گوددی ( GoDaddy ) بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات هاستیگ و ثبت دامنه

۷. ایمیل حرفه‌ای

علاوه بر هاستینگ سرورهای وب، GoDaddy هاستینگ سرویس ایمیل را نیز ارائه می‌کند تا بتوانید به جای [email protected] که به صورت عمومی وجود دارد، یک ایمیل حرفه‌ای مانند [email protected] داشته باشید. برنامه اولیه از ۶ دلار برای هر کاربر شروع می‌شود.

۸. مایکروسافت ۳۶۵

احتمالاً شما از قبل می دانید که Office 365 سرویسی است که توسط مایکروسافت ارائه شده است و در آن می‌توانید به ابزارهایی مانند Word ،Excel ،PowerPoint ،Skype ،OneDrive و غیره دسترسی پیدا کنید. به همراه ایمیل حرفه‌ای، Microsoft 365 یک بسته کامل برای مشاغل است. قیمت از ۸ دلار شروع می‌شود و با ۱۱ دلار تمدید می‌شود.

اکنون، شما باید ایده‌ای کلی از آنچه سایت گوددی ارائه می‌دهد، داشته باشید و امیدوارم اگر می‌خواهید از خدمات آنها استفاده کنید، متوجه سازوکار آن شده باشید.

GoDaddy یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های هاستینگ و دامنه در وب است. آنها می‌توانند به شما در انجام هاستینگ هر نوع وب سایتی و همچنین رسیدگی به ایمیل و سایر نیازهای آنلاین شما کمک کنند.

حال که با سایت گوددی آشنا شدید، اگر قصد استفاده از این سایت را دارید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال و خرید با ویزا یا مسترکارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT