خرید بلیت بازی های جام جهانی قطر

راهنمای کامل خرید بلیت بازی های جام جهانی قطر

زمان مطالعه 27 دقیقه

این روزها تب و تاب جام جهانی قطر را در گوشه و کنار دنیا می شود احساس کرد و پس از گشت مرحله قرعه کشی تیم ها منتخب این بازی ها، چشم همه دنیا به قطر دوخته شده و خیلی از افراد در حال حاضر به دنبال تهیه بلیت های بازی ها و حضور در قطر و تماشای بازی های دیدنی جام جهانی 2022 هستند. خرید بلیت بازی های جام جهانی قطر با اول پرداخت راحت تر از همیشه برای شما عزیزان صورت می پذیرد. درخواست خرید بلیط خود را در پنل کاربری سایت اول پرداخت ثبت نمایید.

خرید با ویزا کارت

تهیه بلیت و انواع آن مستلزم دانستن اطلاعات کافی در مورد آن ها می باشد. با این حال باید به شما بگوییم که اطلاعات در این زمینه بسیار است و تیم اول پرداخت در ادامه این مطلب اقدام به توضیح جامع همه اطلاعات مهم در مورد تهیه بلیت بازی های قطر خواهد کرد.

خرید بلیت بازی های جام جهانی قطر: درخواست خرید بلیت جام جهانی قطر را چگونه باید ارسال کنم؟

درخواست خرید بلیت جام جهانی قطر را چگونه باید ارسال کنم؟

درخواست خرید بلیت جام جهانی قطر را چگونه باید ارسال کنم؟

پس از گذشتن از هیجانات قرعه کشی نهایی جام جهانی فوتبال قطر 2022 و همچنین مشخص شدن اینکه کدام تیم ها در اواخر سال جاری در مسابقات مرحله گروهی به مصاف یکدیگر خواهند رفت، دومین دوره فروش بلیت ها نیز آغاز شده و در 5 آوریل 2022 از ساعت 11:00 CEST / 12:00 (نیمه روز) به وقت دوحه تا 28 آوریل 2022 و تا ساعت 11:00 CET / 12:00 (نیمه روز) به وقت دوحه امکان پذیر می باشد.

قبل از تهیه این بلیت ها بهتر است بدانید که چهار نوع بلیت برای بازی های جام جهانی موجود است که این بلیت ها عبارت اند از:

  • بلیت‌های مسابقه انفرادی (IMT)
  • بلیت‌های ساپورتر (ST)
  • بلیت‌های ساپورتر شرطی (CST) 
  • بلیت‌های سری چهار استادیوم (FST).

بنا به درخواست مقامات قطری، به دارندگان بلیت های جام جهانی 2022 قطر یادآوری می شود که تمامی هواداران داخلی و بین المللی باید برای دریافت هایا کارت اقدام کنند.

هایا کارت مجوز ورود شما به کشور قطر و دسترسی شما به استادیوم (همراه با بلیت مسابقه) است. طرفداران بین المللی نیز باید برنامه ها و مدارک مربوط به اقامت خود را تایید کنند.

هایا کارت کارتی است که توسط دولت کشور قطر اداره می شود و در واقع فیفا مسئولیتی در قبال فرآیند درخواست، صدور و یا استفاده از آن ندارد. با هایا کارت در ادامه بیشتر آشنا خواهیم شد.

متقاضیانی که موفق به ارسال در خواست خرید بلیت می شوند، باید بدانند که حداکثر تا 31 مه 2022، مصادف با شروع دوره پرداخت، از نتیجه درخواست بلیت خود از طریق ایمیل مطلع خواهند شد.

اگر شما نیز یکی از علاقه‌مندان به تهیه بلیت های بازی های جام جهانی 2022 هستید، در ادامه با اول پرداخت باشید تا به صورت کامل با انواع این بلیت ها و نحوه خرید بلیت های جام جهانی قطر آشنا شویم.

خرید بلیت بازی های جام جهانی قطر: خرید بلیت جام جهانی 2022 قطر از طریق اول پرداخت

خرید بلیت جام جهانی 2022 قطر از طریق اول پرداخت

خرید بلیت جام جهانی 2022 قطر از طریق اول پرداخت

باید نظر داشته باشید که روش پرداخت پذیرفته شده برای ساکنین قطر و مسافران بین المللی با یکدیگر متفاوت بوده و افرادی که به صورت دائمی یا موقتی مقیم قطر هستند به صورت انحصاری این فرصت را دارند تا با استفاده از ویزا کارت پرداخت های خود را انجام دهند.

همچنین برای طرفداران بین المللی نیز به علاوه پرداخت به وسیله ویزا کارت، سایر کارت های پرداخت نیز پذیرفته می شوند به هر حال ویزا کارت راه حل ترجیحی پرداخت برای جام جهانی فوتبال قطر 2022 می باشد.

از طرفی همان‌طور که می دانید پرداخت به وسیله کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت برای ساکنین کشور ایران در دسترس نبوده و ایرانیان این فرصت را ندارند به صورت مستقیم اقدام به تهیه بلیت خود نمایند.

با این حال، اول پرداخت این جاست تا یک بار دیگر با ارائه خدمات منحصر به فرد خدمات با کیفیتی را بالاترین سرعت در اختیار هم‌وطنان ایرانی قرار دهد.

ایرانیانی که قصد تهیه بلیت های بازی های جام جهانی 2022 قطر را دارند، این فرصت را دارند تا در تاریخ های اعلام شده درخواست های خود را به تیم اول پرداخت ارائه کنند و اطلاعات و مدارک مورد نیاز خود را در اختیار تیم اول پرداخت قرار دهند تا بلیت های آنها از طریق سامانه اول پرداخت خریداری شده و در زمان اعلام شده طبق اعلامیه مقامات قطر، بلیت های بازی های 2022 قطر آن ها در اختیارشان قرار بگیرد.

اگر شما نیز یکی از علاقه‌مندان به شرکت در این بازی ها و تماشای آن ها هستید، پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه کامل اطلاعات بلیت های بازی های جام جهانی 2022 قطر که در ادامه میاوریم، از طریق سایت اول پرداخت و تیم حرفه ای و مجرب این سامانه اقدام به تهیه بلیت مورد نظر خود نمایید. در نظر داشته باشید که اولین شرط تهیه بلیت، واجد شرایط بودن افراد متقاضی می باشد.

فروش بلیت های مرحله اول به چه صورت انجام گرفت؟

طبق اطلاعاتی که به دست رسیده، مرحله اول فروش بلیت ‌های جام جهانی 2022 قطر در تاریخ 29 مارس 2022 در ساعت 11:00 CET / ساعت 12:00 (نیمه روز) به وقت دوحه بسته شد. بلیت‌های فروخته شده در دوره اول، بر اساس اولویت ها تخصیص داده شدند و طرفداران این فرصت را داشتند که در تمام مدتی که سایت برای خرید باز بود، بلیت ‌ها را در هر زمان به صورت آنلاین مشاهده و خریداری کنند.

در طول این مدت، خرید بلیت به عنوان یک تراکنش آنی پردازش می شد و بنابراین پس از دریافت پرداخت، مستقیماً به خریداران بلیت اختصاص داده می شد.

همچنین پس از پرداخت های موفق بلافاصله ایمیل های تایید ارسال شد. مرحله اول فروش بلیت های جام جهانی 2022 قطر در 8 فوریه 2022 بسته شد و پس از این تاریخ، درخواست های بلیت دیگر قابل ارسال، تغییر یا پس گرفتن نبودند.

در طول این دوره فروش، متقاضیان بلیت های بازی های جام جهانی، می‌توانستند درخواست‌های بلیت خود را در هر زمانی ارسال کنند و بدون اینکه اولویتی نسبت به تاریخ ارسال داده شود؛ یعنی بدون این که ارسال‌های قبلی شانس موفقیت بیشتری نسبت به ارسال‌های بعدی داشته باشند؛ این بلیت ها در اختیار علاقه‌مندان قرار می گرفت.

در مواردی که تقاضا برای یک مسابقه معین و یا یک دسته از بلیت های خاص برای متقاضیان قطری و یا بین المللی بیشتر باشد، فروش بلیت ها به صورت دیگری انجام می شود، در این حالت قرعه کشی تصادفی برای انتخاب این که بلیت مورد نظر به چه کسی اختصاص پیدا کند انجام می شود.

با این حال، در صورت عدم تقاضای بیش از حد بلیت ها، بلیت های مربوطه به متقاضیان مربوطه تخصیص داده می شد. ارائه بلیت ها منوط به پرداخت کامل است.

نتیجه خرید بلیت برای هر فرد می تواند به سه صورت موفقیت آمیز، تا حدی موفق یا ناموفق انجام بگیرد. در دور اول فروش بلیت ها، همه متقاضیان موفق و تا حدی موفق بلیت ها این فرصت را داشتند که تا 21 مارس 2022 ساعت 11:00 CET/13:00 به وقت دوحه، هزینه بلیت های اختصاص داده شده خود را پرداخت کنند.

هوادارانی که موفق به پرداخت هیچ یک از بلیت های اختصاص داده شده خود نشدند، درخواست بلیت آنها به طور کامل لغو شد و همه بلیت های تخصیص نیافته برای استفاده متقاضیان دیگر در دسترس قرار گرفتند.

مراحل فروش بلیت های جام جهانی 2022 قطر

فروش بلیت های مرحله اول به چه صورت انجام گرفت؟

فروش بلیت های مرحله اول به چه صورت انجام گرفت؟

برای جام جهانی 2022 قطر، 3 مرحله فروش وجود دارد: فاز فروش (1)، فاز فروش (2) و فاز فروش لحظه آخری.

فاز فروش (1) :

فاز فروش اول در 19 ژانویه 2022 شروع شد و در 29 مارس 2022 به پایان رسید. این مرحله فروش از یک دوره فروش همراه با قرعه کشی و انتخاب تصادفی متقاضیان و یک دوره فروش عادی تشکیل شده بود.

فاز فروش (2) :

فاز فروش دوم، پس از قرعه کشی نهایی جام جهانی شروع می شود و از یک دوره فروش همراه با قرعه کشی و انتخاب تصادف متقاضیان و یک دوره فروش عادی تشکیل شده است.

فاز فروش لحظه آخری :

این مرحله از فروش هم در فاز اول و هم در فاز دوم فروش بلیت انجام می گیرد. به این صورت که در طول دوره‌های فروش همراه با قرعه‌کشی و انتخاب تصادفی در فازهای فروش (1) و (2)، متقاضیان بلیت می‌توانند درخواست‌های بلیت خود را در هر زمان و بدون در نظر گرفتن تاریخ و زمان معین، ارسال کنند (یعنی ارسال‌های قبلی و متقاضیانی که زودتر اقدام کردند از شانس بیشتری برخوردار نخواهند بود).

در این دوره‌های فروش، درخواست‌های بلیت به عنوان خرید آنی پردازش نمی‌شوند و تمامی درخواست‌های بلیت ارسالی در هر دوره فروش که همراه با قرعه‌کشی است، برای تخصیص بلیت‌ها به متقاضیانی که به صورت تصادفی انتخاب می شوند در تاریخ از پیش تعیین‌شده پس از بسته شدن دوره فروش مربوطه، جمع‌آوری می‌شوند.

متقاضی بلیت ممکن است در تخصیص بلیت هایی که برای آن درخواست می کند موفق، تا حدی موفق یا ناموفق باشد.

تمامی متقاضیان بلیت موفق، تا حدی موفق و ناموفق از طریق ایمیل از نتیجه درخواست خود مطلع خواهند شد.

اگر درخواست بلیت آنها موفقیت آمیز یا تا حدی موفقیت آمیز باشد، ایمیلی حاوی اطلاعات بیشتر در مورد پرداخت، از جمله مراحلی که باید دنبال کنند و مهلت پرداخت بلیت دریافت می کنند.

در طول دوره‌های فروش فازهای فروش (1) و (2) و فاز فروش لحظه آخری که فروش بلیت بدون قرعه کشی و انتخاب تصادفی انجام می شود، خریداران بلیت می‌توانند درخواست بلیت خود را در هر زمان در طول دوره فروش ارسال کنند با این حال، در این موارد متقاضیان اولویت بندی می شوند و با توجه به تاریخ و زمان ارسال درخواست، به آن ها بلیت تعلق می گیرد. (یعنی ارسال های قبلی شانس موفقیت بیشتری نسبت به ارسال های بعدی دارند).

در طول این دوره‌های فروش، خرید بلیت به ‌عنوان یک تراکنش آنی پردازش می‌شود، یعنی بلیت‌های موجود مستقیماً به خریداران بلیت اختصاص داده می‌شوند و آنها فوراً تأییدیه بلیت های با موفقیت خریداری شده خود را دریافت خواهند کرد.

بنا به درخواست مقامات قطری، به دارندگان بلیت یادآوری می شود که تمامی هواداران داخلی و بین المللی باید برای دریافت هایا کارت اقدام کنند. هایا کارت مجوز ورود شما به کشور قطر و دسترسی شما به استادیوم (همراه با بلیت مسابقه) است.

خرید بلیت بازی های جام جهانی قطر: انواع بلیت های بازی های جام جهانی 2022 قطر

در هر یک از روش های گفته شده بالا، یعنی فروش بلیت ها به صورت تصادفی و فروش بلیت ها به صورت اولویت بندی، که به بازی های مختلف تعلق دارند، بلیت های متنوعی برای انتخاب وجود دارند که متقاضیان می توانند بنا بر علاقه، هر کدام را که مایل باشند تهیه نمایند.

به طور کلی سه نوع بلیت برای بازی های جام جهانی قطر در دسترس طرفداران قرار می گیرد :

  • بلیت های مسابقه انفرادی (IMT)
  • سری بلیت ویژه تیم (TST)
  • سری بلیت های چهار استادیوم (FSTs)
  • بلیت های مسابقه انفرادی (IMTs) 

بلیت مسابقه انفرادی در واقع بلیت یک مسابقه خاص است. این بلیت ها برای تمامی مسابقات این رقابت ها موجود هستند.

بلیت های مسابقه انفرادی در دسته های 1، 2، 3 و 4 (رده 4 فقط برای ساکنان قطر موجود است) تقسیم بندی می شوند و همچنین در دسته “بلیت های دسترسی” ( بلیت هایی که مخصوص معلولین هستند و در ادامه به آن ها می پردازیم) موجود می باشند.

سری بلیت های ویژه تیم (TST) :

مجموعه ‌ای از بلیت‌ های مسابقه برای پشتیبانی از یک تیم ملی خاص به انتخاب متقاضی می باشند که به علاقه‌مندان امکان می ‌دهد تا سه (TST3)، چهار (TST4) یا هفت (TST7) بازی جام جهانی FIFA 2022 قطر را تماشا کند. TST خریداری شده همراه با بلیت، در واقع تضمین می کند که متقاضی این فرصت را دارد تا به تماشای چندین بازی بنشیند، با این حال، بسته TST خاص خریداری شده توسط مشتری، صرف نظر از اینکه خود تیم ملی موجود در گروه‌بندی، واجد شرایط برای بازی است یا خیر، به صورت گروهی ارائه می شوند. بسته های مربوطه شامل موارد زیر است:

  • TST3: شامل 3 مسابقه مرحله گروهی تیم های ملی است که به انتخاب متقاضی انجام می شود.
  • TST4: شامل 3 مسابقه مرحله گروهی تیم های ملی و یک بازی مرحله یک هشتم نهایی که به انتخاب متقاضی انجام می شود.
  • TST7: شامل 3 بازی مرحله گروهی تیم های ملی یک مسابقه مرحله یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی، یک نیمه نهایی و فینال است که به انتخاب متقاضی انجام می شود.

TST ها در دسته های 1، 2 و 3 و همچنین در دسته “بلیت های دسترسی” موجود هستند.

سری بلیت های چهار استادیوم (FSTs) :

بسته‌ های بلیت چهار استادیوم برای کسانی است که می ‌خواهند در تعدادی از مسابقات شرکت کنند و از چهار استادیوم مختلف جام جهانی 2022 قطر بازدید کنند.

فیفا چندین سری بلیت چهار استادیوم را در دسترس قرار خواهد داد که هر کدام ترکیب متفاوتی از مسابقات و استادیوم ها را دارند. طرفداران می توانند انتخاب کنند که کدام یک از بسته ها با خواسته ها و برنامه های سفر آنها مطابقت دارد.

سری بلیت های چهار استادیوم در دسته های 1، 2 و 3 و همچنین در دسته بلیت های معلولین موجود است.

در ادامه می توانید جزییات سری های مختلف بلیت چهار استادیوم ارائه شده توسط فیفا را در زیر مشاهده کنید:

• بلیت چهار استادیوم سری A

مسابقه شماره 2 (ورزشگاه الثومه) – مسابقه شماره 5 (ورزشگاه الجنوب) – مسابقه شماره 11 (ورزشگاه بین المللی خلیفه) – مسابقه شماره 16 (ورزشگاه لوسیل)

• بلیت چهار استادیوم سری B

مسابقه شماره 17 (ورزشگاه احمد بن علی) – مسابقه شماره 22 (ورزشگاه شهر آموزش و پرورش) – مسابقه شماره 28 (ورزشگاه آل بیت) – مسابقه شماره 31 (ورزشگاه 974)

• بلیت چهار استادیوم سری C

مسابقه شماره 35 (ورزشگاه بین المللی خلیفه) – مسابقه شماره 42 (ورزشگاه الثومه) – مسابقه شماره 50 (ورزشگاه احمد بن علی) – مسابقه شماره 51 (ورزشگاه آل بیت)

• بلیت چهار استادیوم سری D

مسابقه شماره 38 (ورزشگاه شهر آموزش و پرورش) – مسابقه شماره 45 (ورزشگاه الجنوب) – مسابقه شماره 54 (ورزشگاه 974) – مسابقه شماره 56 (ورزشگاه لوسیل)

• سری بلیت چهار استادیوم E

مسابقه شماره 33 (ورزشگاه احمد بن علی) – مسابقه شماره 44 (ورزشگاه آل بیت) – مسابقه شماره 49 (ورزشگاه بین المللی خلیفه) – مسابقه شماره 52 (ورزشگاه الثومه)

• بلیت چهار استادیوم سری F

مسابقه شماره 40 (ورزشگاه لوسیل) – مسابقه شماره 47 (ورزشگاه 974) – مسابقه شماره 53 (ورزشگاه الجنوب) – مسابقه شماره 55 (ورزشگاه شهر آموزش و پرورش)

• سری بلیت چهار استادیوم G

مسابقه شماره 36 (ورزشگاه آل بیت) – مسابقه شماره 37 (ورزشگاه الجنوب) – مسابقه شماره 43 (ورزشگاه بین المللی خلیفه) – مسابقه شماره 46 (ورزشگاه شهر آموزش و پرورش)

• بلیت چهار استادیوم سری H

مسابقه شماره 34 (ورزشگاه الثومه) – مسابقه شماره 39 (ورزشگاه 974) – مسابقه شماره 41 (ورزشگاه احمد بن علی) – مسابقه شماره 48 (ورزشگاه لوسیل)

• سری I بلیت چهار استادیوم

مسابقه شماره 20 (ورزشگاه آل بیت) – مسابقه شماره 23 (ورزشگاه 974) – مسابقه شماره 27 (ورزشگاه بین المللی خلیفه) – مسابقه شماره 30 (ورزشگاه شهر آموزش)

• سری بلیت چهار استادیوم J

مسابقه شماره 19 (ورزشگاه بین المللی خلیفه) – مسابقه شماره 21 (ورزشگاه الجنوب) – مسابقه شماره 26 (ورزشگاه الثومه) – مسابقه شماره 32 (ورزشگاه لوسیل)

• سری بلیت چهار استادیوم K

مسابقه شماره 18 (ورزشگاه الثومه) – مسابقه شماره 24 (ورزشگاه لوسیل) – مسابقه شماره 25 (ورزشگاه احمد بن علی) – مسابقه شماره 29 (ورزشگاه الجنوب)

• سری بلیت چهار استادیوم L

مسابقه شماره 3 (ورزشگاه بین المللی خلیفه) – مسابقه شماره 6 (ورزشگاه شهر آموزش و پرورش) – مسابقه شماره 12 (ورزشگاه آل بیت) – مسابقه شماره 13 (ورزشگاه الجنوب)

• سری بلیت چهار استادیوم M

مسابقه شماره 4 (ورزشگاه احمد بن علی) – مسابقه شماره 8 (ورزشگاه لوسیل) – مسابقه شماره 10 (ورزشگاه الثومه) – مسابقه شماره 15 (ورزشگاه 974)

• بلیت چهار استادیوم سری N

مسابقه شماره 1 (ورزشگاه آل بیت) – مسابقه شماره 7 (ورزشگاه 974) – مسابقه شماره 9 (ورزشگاه احمد بن علی) – مسابقه شماره 14 (ورزشگاه شهر آموزش و پرورش)

لطفا توجه داشته باشید که امکان انتخاب مسابقات موجود در هر بسته وجود ندارد، زیرا این بسته ها ثابت هستند. همچنین این که برای جام جهانی 2022 قطر، می‌توانید حداکثر شش (6) بلیت در هر مسابقه تا حداکثر شصت (60) بلیت در کل مسابقات خریداری کنید.

با این حال، محدودیتی مبتنی بر محدودیت تعداد اهل خانه برای هر مسابقه وجود دارد؛ محدودیت تعداد اهل خانه به این معنی است که اگر دو یا چند نفر بلیت را از یک آدرس پستی خریداری کنند، همان‌طور که در برنامه بلیت آنها مشخص شده است، تنها می توانند در مجموع شش (6) بلیت در هر مسابقه از یک آدرس پستی خریداری کنند.

چه بلیت‌های مسابقه انفرادی، بلیت‌های خاص تیمی، سری بلیت‌های چهار استادیوم یا سایر محصولات بلیت را بخواهید خریداری کنید، این قوانین بر روی آن ها اعمال خواهند شد.

با توجه به محدودیت های خرید، می توانید برای ترکیبی از بلیت های مختلف، درخواست دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که در مرحله اول فروش که قبل از قرعه کشی نهایی برگزار می شود، نمی توانید برای محصولات بلیتی که برای مسابقات همان روز برنامه ریزی شده اند، درخواست دهید.

درخواست بلیت برای مسابقاتی که در همان روز برنامه ریزی شده اند، تنها برای برخی از مسابقات گروهی، پس از قرعه کشی نهایی، ممکن است، مشروط به قوانین سازگاری که توسط فیفا Ticketing به آدرس FIFA.com/tickets در زمان مقرر ابلاغ می شود، در دسترس باشند و به محض آن که این ویژگی قابل دسترس باشد، فیفا به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

قیمت بلیت بازی های جام جهانی قطر چقدر است؟

قیمت‌های موجود برای همه انواع بلیت و دسته‌های مختلف بازی ها را می توانید به طور جامع در لینک زیر مشاهده نمایید. قیمت های درج شده در سایت اصلی فیفا همراه با هزینه مالیات‌ ارائه می‌ شوند.

قیمت بلیت بازی های جام جهانی قطر چقدر است؟

قیمت بلیت بازی های جام جهانی قطر چقدر است؟

خرید بلیت بازی های جام جهانی قطر: قیمت بلیت بازی های جام جهانی قطر

بلیت های دسته های 1، 2 و 3 در دسترس همه طرفداران قرار می گیرند. همچنین، لطفا توجه داشته باشید که بلیت رده 4 فقط برای ساکنین قطر رزرو شده است* (برای کلیه فروش های آنلاین، در زمان سفارش، هر متقاضی بلیت باید آدرس داخلی محل سکونت خود در قطر و همچنین شماره QID خود را ارائه دهد).

* مقیم قطر به هر فردی اطلاق می شود که به طور قانونی به طور دائم یا موقت در قطر اقامت داشته باشد، افراد مقیم اعم از اتباع قطر و اتباع سایر کشورها می باشند. برای مثال مقیم قطر ممکن است شامل افرادی باشد که به طور دائم در قطر زندگی می کنند یا افرادی که به طور قانونی مجاز به کار در قطر هستند.

بلیت های دسترسی یا بلیت های مخصوص افراد معلول در جام جهانی 2022 قطر

بلیت های معلولین، بلیت هایی هستند که به طور اختصاصی برای افراد ناتوان و افراد با تحرک محدود در نظر گرفته شده اند.

در صورت رزرو این دسته از بلیت ها، توصیه می شود که لطفاً با سایر طرفداران مودب باشید و فقط در صورتی که واقعاً به این دسته از بلیت ها نیاز دارید برای این بلیت ها اقدام کنید؛ چرا که تعداد این دسته از بلیت ها به دلیل پیکربندی استادیوم محدود است.

اگر در طول دوره فاز اول فروش همراه با قرعه کشی، برای بلیت‌های معلولین درخواست داده‌اید، باید مدرکی مبنی بر واجد شرایط بودن، به عنوان بخشی از فرآیند درخواست بلیت ارائه دهید.

مدرکی مبنی بر واجد شرایط بودن فرد معلول، باید هنگام جمع آوری بلیت، در هنگام درخواست بلیت و در ورودی استادیوم به مسئولین مرتبط ارائه شوند.

اگر در هر زمانی، FIFA Ticketing از ارائه نادرست یا دور زدن فرآیند ارائه و خرید بلیت مطلع شود، ممکن است تمام درخواست‌های بلیت شما رد شوند و یا بلیت‌های شما مطابق با شرایط فروش آنلاین بلیت، به متقاضیان دیگر ارائه شود.

همچنین، توجه داشته باشید که قیمت تمام بلیت ها برای بزرگ‌سالان و کودکان، صرف نظر از سن کودک، به یک قیمت می باشد و به صورت یکسان اعمال می شود.

خرید بلیت بازی های جام جهانی قطر: انواع بلیت های معلولین در جام جهانی 2022 به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

فیفا، در هر استادیوم و برای همه مسابقات، بلیت اختصاصی را در اختیار افراد معلول و افراد با تحرک محدود، قرار داده است. این بلیت ها از انواع مختلفی تشکیل شده اند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

چهار نوع بلیت معلولین وجود دارد:

بلیت کاربر ویلچر: این بلیت ها برای کاربران ویلچر و اسکوترهای حرکتی که برای حمل و نقل افراد معلول و افراد دارای تحرک محدود طراحی شده است، در دسترس است. لطفاً توجه داشته باشید که چنین کاربرانی باید ویلچر دستی یا برقی خود را به همراه داشته باشند زیرا در استادیوم ارائه نمی شود. تماشاگران با بلیت ویلچر مجاز خواهند بود با ویلچر دستی یا برقی یا اسکوتر حرکتی وارد ورزشگاه شوند.

به دلایل ایمنی و امنیتی، ویلچرهای دستی یا برقی و اسکوترهای حرکتی باید الزامات اساسی خاصی را برآورده کنند: این دستگاه ها می توانند 3 الی 4 چرخ داشته باشند. حداکثر ابعاد 80 سانتی متر عرض و 130 سانتی متر طول برای آن ها در نظر گرفته شده است. حداکثر شعاع چرخش 90 سانتی متر است و حداکثر عرض چرخش 150 سانتی متر است. همچنین حداکثر سرعت آنها نباید بیش از 6 کیلومتر در ساعت باشد.

بلیت صندلی های رفاهی با دسترسی آسان: این نوع صندلی ها در ورزشگاه، برای افراد معلول یا افراد دارای تحرک محدود که از ویلچر استفاده نمی کنند اما ممکن است نتوانند زانوهای خود را خم کنند یا به فضای بیشتری برای دسترسی به صندلی خود نیاز دارند، با استفاده از کمک راه رفتن یا عصا در دسترس هستند. صندلی های رفاهی همچنین فضای اضافی را برای افراد معلول با سگ های کمکی فراهم می کند. در صورت امکان، این صندلی ها دارای حداقل دسترسی پله ای هستند.

بلیت استاندارد معلولین با دسترسی آسان: بلیت برای افراد معلول یا افراد با تحرک محدود نیازی به محل استفاده از ویلچر ندارند، اما نیاز به صندلی با حداقل دسترسی به پله‌ دارند که نزدیک به امکانات در دسترس (مانند توالت‌های در دسترس) باشد.

بلیت دسترسی آسان: این بلیت برای افراد (بزرگ‌سالان بالای 18 سال) با حداقل شاخص توده بدنی (BMI) 40 کیلوگرم در متر مربع می باشد.

اتاق های حسی: اتاق های حسی در 3 استادیوم (ورزشگاه آل بیت، استادیوم لوسیل و استادیوم شهر آموزش) در دسترس خواهند بود. اتاق‌های حسی برای تماشاچیانی با شرایط دسترسی حسی است که به محیط حسی کنترل‌شده نیاز دارند. این امکانات برای تماشاچیانی در نظر گرفته شده است که دارای معلولیت ذهنی، اوتیستیک یا دارای ناتوانی پردازش حسی، مشکل سلامت روان یا زوال عقل هستند.

به متقاضیان و خریداران موفق بلیت‌های معلولین که بلیت هایی را در انواع «کاربر ویلچر»، «استاندارد همراه با دسترسی آسان» و «امکانات دسترسی آسان» تهیه می کنند، یک بلیت اضافی به ‌صورت رایگان برای یک همراه و برای کمک و همراهی آنها در مسابقه ارائه می‌شود. همراه معلول باید بتواند تمام کمک های لازم را به دارنده بلیت های ذکر شده ارائه کند. همراه تا حد امکان نزدیک به دارنده بلیت دسترسی می‌نشیند. با این حال، مکان دقیق صندلی اضافی را نمی توان تضمین کرد. همچنین FIFA Ticketing این تضمین را نمی دهد که صندلی دقیقا در مجاورت با دارنده بلیت معلولین قرار خواهد گرفت.

مشتریانی که برای بلیت های “دسترسی آسان” درخواست می کنند، حق درخواست بلیت رایگان برای یک همراه را ندارند. همه متقاضیان و خریداران بلیت معلولین می‌توانند با استفاده از پورتال فروش بلیت جام جهانی 2022 قطر در طول مراحل فروش مشخص شده، به‌صورت آنلاین درخواست دهند.

همه خریداران بلیت معلولین، باید مدرکی مبنی بر واجد شرایط بودن ارائه دهند تا ثابت کنند که واجد شرایط خرید آن هستند. لطفاً مطمئن شوید که می توانید مدرک واجد شرایط بودن خود (“PoE”) را بارگذاری کنید زیرا در طول فرآیند درخواست بلیت، این مدرک از شما درخواست می شود و در نظر داشته باشید که واجد شرایط بودن شما توسط یک تیم اختصاصی تأیید می شود.

برای بلیت‌ های مبتنی بر کاربران ویلچری، بلیت های استاندارد با دسترسی آسان یا بلیت‌های رفاهی همراه با دسترسی آسان، مدارک زیر به عنوان اثبات صلاحیت، پذیرفته می‌شوند (لطفاً توجه داشته باشید که مجوزهای دیگر به عنوان مدرک معتبر پذیرفته نمی‌شوند) :

  • متقاضیان قطری : گواهی درجه ناتوانی یا گواهی پزشکی
  • متقاضیان بین المللی : گواهی پزشکی یا مدرکی که معمولاً و به طور گسترده در کشور محل اقامت فرد پذیرفته شده است.

برای بلیت‌های مبتنی بر دسترسی آسان، فقط مدرک زیر برای اثبات واجد شرایط بودن، پذیرفته می ‌شود :

متقاضیان قطری و بین المللی : یادداشت پزشک امضا شده مبنی بر BMI فرد، مورد نیاز است. حداقل BMI برای واجد شرایط بودن برای این بلیت، 40 کیلوگرم در متر مربع است.

برای اتاق‌های حسی، سند زیر که گواهی واجد شرایط بودن فرد معلول است، پذیرفته می‌شود:

  • متقاضیان قطری و بین المللی: یادداشت پزشک، گواهی پزشکی یا نامه از یک متخصص مراقبت های بهداشتی دیگر

لطفاً توجه داشته باشید که دسته‌ های بلیت معلولین برای خرید در همه انواع بلیت ها، مانند بلیت ‌های مسابقه انفرادی، سری بلیت‌های خاص تیمی و سری بلیت‌های چهار استادیوم، در دسترس خواهند بود.

لطفاً به سایر طرفداران احترام بگذارید و فقط در صورتی که واقعاً به آنها نیاز دارید برای این بلیت ها اقدام کنید چرا که تعداد آنها به دلیل پیکربندی استادیوم محدود است

دسته بندی بلیت های بازی های جام جهانی 2022 قطر طبق ورزشگاه ها

طبق دسته بندی ارائه شده برای انواع بلیت ها، متقاضیانی که اقدام به خرید بلیت های بازی های قطر می کنند باید به این موضوع توجه داشته باشند که این بلیت ها برای استادیم ها و ورزشگاه های مختلف، متفاوت خواهد بود.

در ادامه اسامی تمامی ورزشگاه هایی که در آن ها بازی های فیفا 2022 برگزار می شود، آورده شده است:

  • استادیوم 974

    استادیوم 974

    استادیوم 974

  • ورزشگاه البیت

    ورزشگاه البیت

    ورزشگاه البیت

  • ورزشگاه الثمامه

    ورزشگاه الثمامه

    ورزشگاه الثمامه

  • ورزشگاه الجنوب

    ورزشگاه الجنوب

    ورزشگاه الجنوب

  • استادیوم شهر آموزش

    استادیوم شهر آموزش و پرورش

    استادیوم شهر آموزش و پرورش

  • ورزشگاه احمد بن علی

    ورزشگاه احمد بن علی

    ورزشگاه احمد بن علی

  • استادیوم بین المللی خلیفه

    استادیوم بین المللی خلیفه

    استادیوم بین المللی خلیفه

  • ورزشگاه لوسیل

    ورزشگاه لوسیل

    ورزشگاه لوسیل

چهار دسته بلیت برای جام جهانی 2022 قطر (رده 1، رده 2، رده 3 و رده 4) وجود دارد که صندلی های رده 1 بالاترین قیمت را دارند و در مناطق پربازدید استادیوم واقع شده اند. همچنین، صندلی های رده 4 منحصراً برای ساکنان قطر محفوظ می باشند.

اگر مقیم قطر هستید، لطفاً در طی مراحل درخواست بلیت این موضوع را اعلام کنید و در نظر داشته باشید که برای خرید بلیت های خاص، ممکن است مدرک اقامت قطر شما مورد نیاز باشد.

لطفا توجه داشته باشید که فیفا طبقه بندی هر صندلی در استادیوم را با توجه به هر مسابقه تعیین می کند. این بدان معنی است که:

  • دسته بلیت ممکن است از مسابقه ای به مسابقه دیگر متفاوت باشد.
  • همه دسته های بلیت ممکن است شامل صندلی در طبقات مختلف استادیوم (مانند طبقات بالا و پایین) باشند.
  • دسته بندی بلیت تحت تأثیر هیچ شرایطی در روز مسابقه مانند شرایط آب و هوایی قرار نمی گیرد.
  • قیمت های دسته های مختلف بلیت ها، ممکن است از مسابقه ای به مسابقه دیگر متفاوت باشد.

طبق بررسی برگزار کنندگان، چنین تمایزاتی لازم است تا اطمینان حاصل شود که بلیت ها به صورت مساوی و در اختیار هواداران فوتبال قرار می گیرند.

خرید بلیت بازی های جام جهانی قطر: روش های پرداخت و تهیه بلیت های بازی های فیفا 2022

روش های پرداخت و تهیه بلیت های بازی های فیفا 2022

روش های پرداخت و تهیه بلیت های بازی های فیفا 2022

در فاز فروش (1) و فاز فروش (2) امکان پرداخت برای خرید بلیت از طریق روش های پرداخت ذکر شده در زیر وجود دارد.

  • برای فروش به ساکنان قطر: پرداخت از طریق ویزا کارت
  • برای فروش به غیر مقیمان قطر: پرداخت از طریق ویزا کارت و سایر کارت های پرداخت پذیرفته شده در سیستم.

پرداخت با کارت پرداخت شخصی شما یک تعهد مادی است و شما باید دارنده کارت پرداخت نامبرده باشید تا بتوانید بلیت های مسابقات را تهیه نمایید.

اگر اطلاعاتی از کارت پرداختی را در سیستم وارد کنید که متعلق به شخص ثالث باشد، ممکن است درخواست شما رد شود.

با این حال، این روش ها برای ایرانیان داخل ایران در دسترس نیست؛ اما نگران نباشید! اول پرداخت این فرصت را فراهم کرده تا ایرانیان داخل ایران نیز بتوانند به راحتی و در کمترین زمان به بلیت های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند و با استفاده از سامانه پرداخت ایمن اول پرداخت بلیت های بازی های جام جهانی 2022 قطر را خریداری و رزرو نمایند.

چه زمانی بلیت ها در بین هواداران توزیع می شوند؟

زمان و نحوه تحویل بلیت شما توسط فیفا بلیت در زمان مقرر در FIFA.com/tickets اطلاع رسانی خواهد شد.

فروش مجدد بلیت های فیفا در چه صورتی امکان پذیر است؟

متقاضیان و خریداران بلیت ها، تنها مجاز هستند بلیت خود را به مهمانان دیگر به صورت رایگان یا در قبال مبلغی کمتر از مبلغ اسمی بلیت، اختصاص دهد.

مطابق با شرایط استفاده از بلیت، مهمانان تحت هیچ شرایطی مجاز به انتقال بلیت نیستند. اگر مهمان دیگر نمی تواند از بلیت استفاده کند، بلیت باید به متقاضی بلیت بازگردانده شود. فقط متقاضی بلیت مجاز به اختصاص مجدد بلیت به مهمان دیگری است.

اگر نمی توانید در یک مسابقه شرکت کنید، می توانید تمام بلیت های خود را برای فروش مجدد در پلتفرم رسمی فروش مجدد فیفا، با توجه به شرایط قابل اجرا، قرار دهید. پلتفرم فروش مجدد فیفا و سیاست فروش مجدد مربوطه در زمان مقرر در FIFA.com/tickets در دسترس قرار خواهند گرفت.

لطفاً توجه داشته باشید که شما، چه به صورت فیزیکی و چه آنلاین، نباید برای فروش پیشنهاد دهید، بفروشید، در حراجی های بلیت ها شرکت کنید، بلیت خود را واگذار کنید یا به شکل دیگری آن را انتقال دهید و یا شخص ثالثی را برای تسهیل یا درخواست پیشنهاد برای انتقال بلیت های خود درگیر کنید.

هرگونه استفاده یا تلاش برای استفاده از بلیت برای تبلیغات، برنامه های تشویقی، قرعه کشی، مسابقات، هدایا یا قرعه کشی یا به عنوان بخشی از جوایز اهدایی در هتل، پرواز، مهمانداری یا بسته های مسافرتی، یا سایر مقاصد تجاری، به جز مواردی که صراحتاً و به صورت کتبی مجاز شده اند، غیر قانونی می باشد. شما تنها این امکان را دارید تا از بلیت خود همان‌طور که فیفا به شما اجازه داده استفاده نمایید.

برنامه مسابقات جام جهانی 2022 قطر به چه صورت می باشد؟

در مجموع 64 بازی برای تعیین برندگان جام جهانی 2022 قطر برگزار خواهد شد. در لینک زیر می توانید زمان و مکان بازی های جام جهانی را به صورت دقیق مشاهده نمایید.

خرید بلیت بازی های جام جهانی قطر: برنامه مسابقات جام جهانی 2022 قطر

کارت هایا در بازی های جام جهانی 2022 چیست؟

کارت هایا در بازی های جام جهانی 2022 چیست؟

کارت هایا در بازی های جام جهانی 2022 چیست؟

کارت هایا مجوز ورود شما به کشور قطر و دسترسی شما به استادیوم (همراه با بلیت مسابقه) است. همه طرفداران داخلی و بین المللی که در مسابقات جام جهانی 2022 FIFA شرکت می کنند باید برای کارت هایا درخواست دهند. هایا کارت توسط دولت کشور قطر اداره می شود و همان طور که اشاره کردیم، فیفا مسئولیتی در قبال فرآیند درخواست، صدور و یا استفاده از آن ندارد.

پروتکل های بهداشتی در ورزشگاه های جام جهانی قطر به چه صورت انجام می شوند؟

برای اطمینان از یک تجربه ایمن و حفظ سلامتی همه افرادی که در جام جهانی 2022 قطر شرکت می کنند، فیفا همراه با مقامات محلی به طور جدی برای تنظیم قوانین و پروتکل های بهداشتی همکاری می کند.

شرکت کنندگان باید توصیه های مبتنی بر رعایت بهداشت عمومی و پروتکل های بهداشتی در سفر را که توسط دولت قطر ارائه شده و همچنین راهنمایی های وزارت بهداشت عمومی را برای ورود به این کشور، دنبال کنند. اطلاعات بیشتر در مورد اقدامات ایمنی ویروس کرونا برای دسترسی به استادیوم های جام جهانی فوتبال در سایت FIFA.com در دسترس قرار خواهد گرفت.

سؤالات متداول

 جام جهانی فوتبال قطر 2022 کجا و چه زمانی برگزار می شود؟

جام جهانی 2022 قطر از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022، در قطر برگزار خواهد شد. در مجموع 64 مسابقه در 28 روز در 8 مکان نمادین و باشگاه برگزار می شود. جام جهانی فیفا قطر 2022 اولین جام جهانی فوتبال در خاورمیانه خواهد بود.

 کدام تیم ها در جام جهانی فیفا 22 شرکت می کنند؟

در مجموع 210 تیم برای سفر به بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال آماده شدند و در نهایت 32 تیم از جمله قطر (کشور میزبان) به آن راه خواهند یافت، اما تنها یک تیم جام را بالای سر خواهد برد که از بین 8 تیم ملی انتخاب خواهد شد.

برنامه مسابقات جام جهانی چیست؟

برنامه مسابقات تقویمی است که طبق آن تمام مسابقات جام جهانی 2022 قطر برگزار می شوند. لطفاً توجه داشته باشید که برنامه مسابقات ممکن است هر از چند گاهی تغییر کند، در این صورت اطلاعات مورد نیاز در سایت FIFA.com/tickets به روز می شوند.

 چگونه می توان بلیت های بازی های جام جهانی را تهیه کرد؟

پورتال رسمی فروش بلیت FIFA.com/tickets کانال فروش آنلاین انحصاری بلیت است که برای عموم مردم در دسترس قرار گرفته است و تمامی بلیت‌های جام جهانی 2022 قطر در آن موجود می باشند. با این حال، به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم ها، کاربران ایرانی این فرصت را ندارند تا به طور مستقیم از طریق سایت اصلی فیفا اقدام به تهیه بلیت ها نمایند و از همین رو سایت اول پرداخت با ارائه روش های سریع و ایمن پرداخت برای کاربران ایرانی این فرصت را برای ایرانیان فراهم کرده است تا بتوانند به انواع بلیت های مورد نظر خود دست پیدا کنند و در بازی های جام جهانی 2022 قطر حضور پیدا نمایند.

 بلیت های جام جهانی 2022 قطر چه زمانی به فروش می رسد؟

بلیت های جام جهانی 2022 قطر، در 3 مرحله به فروش می رسند که این مراحل عبارت اند از: فاز فروش (1)، فاز فروش (2) و فاز فروش لحظه آخری که در متن به آن ها اشاره کردیم.

 آیا برای دسترسی به استادیوم در روز مسابقه باید مدارکی به جز بلیت را هم ارائه داد؟

بله. کارت هایا مجوز ورود شما به کشور قطر و دسترسی شما به استادیوم (همراه با بلیت مسابقه) است.

بنا به درخواست مقامات قطری، تمامی هواداران داخلی و بین المللی که در مسابقات جام جهانی 2022 FIFA شرکت می کنند باید برای دریافت کارت هایا اقدام کنند. تمامی هواداران بین المللی نیز برای ورود به کشور قطر و دسترسی به استادیوم ها باید پس از خرید بلیت محل اقامت خود را رزرو کنند

هایا کارت توسط دولت کشور قطر اداره می شود و همان طور که در متن اشاره کردیم فیفا مسئولیتی در قبال فرآیند درخواست، صدور و یا استفاده از آن ندارد.

علاوه بر این، لطفاً توجه داشته باشید که برای اطمینان از یک تجربه ایمن و حفظ سلامتی همه افرادی که در جام جهانی 2022 قطر شرکت می کنند، فیفا از همراه با مقامات محلی، برای تنظیم قوانین و پروتکل های بهداشتی همکاری می کند. شرکت کنندگان باید توصیه های مبتنی به ویروس کرونا دولت قطر و راهنمایی های وزارت بهداشت عمومی را دنبال کنند.

 کارت هایا چیست؟

کارت هایا مجوز ورود شما به کشور قطر و دسترسی شما به استادیوم (همراه با بلیت مسابقه) است.

بنا به درخواست مقامات قطری، تمامی هواداران داخلی و بین المللی که در مسابقات جام جهانی 2022 FIFA شرکت می کنند باید برای دریافت و خرید کارت هایا اقدام کنند. تمامی هواداران بین المللی نیز برای ورود به کشور قطر و دسترسی به استادیوم ها باید پس از خرید بلیت محل اقامت خود را رزرو کنند.

 چه زمانی می توانم برای کارت هایا اقدام کنم؟

به دارندگان بلیت یادآوری می ‌شود که تمامی طرفداران داخلی و خارجی باید برای دریافت کارت هایا اقدام کنند. هواداران بین المللی نیز برای ورود به قطر و دسترسی به استادیوم ها باید پس از خرید بلیت، محل اقامت خود را نیز مشخص نمایند.

 آیا FIFA Ticketing مسئول فرآیند درخواست، صدور یا استفاده از سایر مدارک شناسایی شخصی مورد نیاز مقامات قطری است یا درگیر آن است؟

خیر. FIFA Ticketing به هیچ وجه در فرآیند درخواست، صدور یا استفاده از هر نوع مدرک شناسایی، مانند کارت هایا که ممکن است توسط مقامات قطری مورد نیاز باشد، دخیل نیست. فرآیندهای درخواست و صدور کاملاً مستقل از FIFA و FIFA Ticketing است. نه FIFA و نه FIFA Ticketing هیچ مسئولیتی در رابطه با فرآیند درخواست، صدور و استفاده از چنین اسناد شناسایی ندارند.

 آیا پارکینگ عمومی در ورزشگاه ها در دسترس خواهد بود؟

خیر. پارکینگ عمومی در محوطه ورزشگاه در دسترس نخواهد بود.

 آیا متقاضیان بلیت معلولین حق دریافت کارت پارکینگ را دارند؟

اطلاعات مربوط به کارت های پارکینگ برای دارندگان بلیت های معلولین در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت و در حال حاضر فیفا هیچ گونه اطلاعاتی در این باره اعلام نکرده است.

فیفا چگونه صندلی ها را بین تماشا گران توزیع می کند و مشخص می کند که چه کسانی در چه جایگاه هایی بنشینند؟

FIFA دسته بندی هر صندلی در استادیوم را بر اساس مسابقات تعیین می کند و در هر مسابقه این دسته بندی ها با یکدیگر فرق می کنند. این بدان معنی است که :

انواع دسته های بلیت ها ممکن است از مسابقه ای به مسابقه دیگر متفاوت باشد.

همه دسته های بلیت ها ممکن است شامل صندلی در طبقات مختلف استادیوم (مانند طبقات بالا و پایین) باشد.

دسته بندی بلیت تحت تأثیر هیچ شرایطی در روز مسابقه مانند شرایط آب و هوایی قرار نمی گیرد.

 بلیت دسته 4 چیست و چگونه می توانم آن را خریداری کنم؟

رده 4 در واقع یک فضای نشستن در ورزشگاه است که جدا از صندلی های رده 1، رده 2 و رده 3 قرار گرفته است. این دسته منحصراً برای ساکنان قطر محفوظ است. همچنین لازم به ذکر است که مقیم قطر، به هر فردی اطلاق می شود که به طور قانونی و به صورت دائم یا موقت در قطر اقامت داشته باشد و این افراد می توانند اتباع قطر و اتباع سایر کشورها باشند. همچنین شامل افرادی می شود که به طور دائم در قطر زندگی می کنند یا افرادی که به طور قانونی مجاز به کار در قطر هستند. اگر مقیم قطر هستید، لطفاً در طی مراحل درخواست بلیت این موضوع را اعلام کنید. برای خرید بلیت های خاصی ممکن است مدرک اقامت قطر شما مورد نیاز باشد.

 پس از خرید بلیت، آیا می توانم آنها را لغو کنم و بلیت را به فیفا برگردانم؟

خیر، این موضوع امکان پذیر نیست. متقاضی نمی تواند به هر دلیلی پس از پرداخت موفقیت آمیز فیفا بلیت، از جمله هر دلیلی که خارج از کنترل متقاضی بلیت باشد، خرید بلیت را لغو کند و یا آن را برگرداند. اگر نمی‌توانید در یک مسابقه شرکت کنید، می‌توانید همه بلیت‌های خود را برای فروش مجدد در پلتفرم رسمی فروش مجدد فیفا، با توجه به شرایط موجود، قرار دهید. پلتفرم فروش مجدد فیفا و سیاست فروش مجدد در زمان مقرر در FIFA.com/tickets در دسترس قرار خواهند گرفت.

 پس از خرید بلیت، آیا ممکن است فیفا بلیت فردی را باطل کند؟

بله. FIFA Ticketing ممکن است در صورت نقض شرایط فروش آنلاین، بلیت فرد را لغو کند و یا اگر فیفا تشخیص دهد که متقاضی بلیت یا هر یک از مهمانان آنها شرایط بلیت را نقض کرده اند، می تواند هر تعداد بلیتی را که به متقاضی بلیت اختصاص داده است، بدون اطلاع قبلی لغو کند.

طبق شرایط فروش آنلاین بلیت برای عموم مردم، اگر فیفا به دلیل نقض شرایط استفاده یا آیین نامه رفتار ورزشگاه، بلیت متقاضی یا هر مهمان را لغو کند، متقاضی بلیت، حق در خواست بازپرداخت یا هر نوع غرامت دیگری را ندارد.

 آیا بلیت های حامی به عنوان بسته بلیت فروخته می شود؟

شماره بلیت های طرفداری برای هر مسابقه گروهی انفرادی تیم های ملی شرکت کننده ارائه می شود. بنابراین، هواداران تیم‌های ملی می‌توانند برای حضور در بازی‌های گروه اول، دوم و یا سوم که توسط تیم ملی خود برگزار می‌شود، درخواست بلیت هواداری کنند.

قیمت بلیت های طرفداری برای اولین بازی گروه قطر شامل حق بیمه بازی افتتاحیه است، زیرا قطر در بازی افتتاحیه بازی خواهد کرد. حق بیمه بازی افتتاحیه نیز به بلیت های حامی برای اولین بازی گروهی تیم مقابل قطر در بازی افتتاحیه (یعنی اکوادور) اضافه می شود.

 کدام مسابقات در سری بلیت های چهار استادیوم گنجانده شده است؟

سری بلیت‌های چهار استادیوم (FSTs) بسته‌های بلیت برای کسانی هستند که می‌خواهند در یک مسابقه در تعدادی از روزهای مسابقه شرکت کنند و از چهار استادیوم مختلف جام جهانی 2022 قطر بازدید کنند. FIFA Ticketing چندین سری بلیت چهار استادیوم را در دسترس هواداران قرار می دهد که هر کدام ترکیب متفاوتی از مسابقات و استادیوم ها را دارند. طرفداران می توانند انتخاب کنند که کدام یک از بسته ها با خواسته ها و برنامه های سفر آنها مطابقت دارد.

سری بلیت های چهار استادیوم در دسته های 1، 2 و 3 و همچنین در دسته بلیت های معلولین (به استثنای دسته اتاق حسی که فقط به عنوان بلیت مسابقه انفرادی موجود است) در دسترس هستند. سری های مختلف بلیت چهار استادیوم در آینده توسط FIFA.com/tickets اطلاع رسانی می شود.

آیا اقدامات احتیاطی و پروتکل های بهداشتی در رابطه با COVID-19 در جام جهانی 2022وجود خواهد داشت؟

به منظور تلاش برای کاهش شیوع یا خطر ابتلا به برخی بیماری‌های عفونی، مانند کووید-19، فیفا ممکن است قوانین و پروتکل‌هایی را اتخاذ کند که دارنده بلیت برای حضور در مسابقه باید با رعایت آنها موافقت کند. FIFA Ticketing خریداران بلیت را از طریق ایمیل از چنین قوانین و پروتکل‌هایی مطلع می‌کند. هر خریدار بلیت مسئول اطلاع رسانی به دارندگان دیگر بلیت ها درباره این قوانین و پروتکل ها خواهد بود. با توجه به درک در حال تکامل در مورد روش‌های مناسب و مؤثر برای کاهش خطر شیوع یا ابتلا به برخی بیماری‌های عفونی، از جمله COVID-19، چنین قوانین و پروتکل‌هایی ممکن است فقط کمی قبل از مسابقه برای دارندگان بلیت ارائه شوند و ممکن است در معرض تغییر باشند. دارندگان بلیت در صورتی که نتوانند یا مایل به رعایت این قوانین و پروتکل ها نباشند، بلیت آن ها لغو می شود حق هیچ گونه بازپرداخت یا سایر انواع غرامت را نخواهند داشت.

آیا با شرکت در مسابقات جام جهانی 2022 قطر خطر ابتلا به بیماری کرونا وجود دارد؟

همان طور که می دانید، خطر قرار گرفتن در معرض COVID-19 در هر مکان عمومی که افراد در آن حضور دارند، از جمله استادیوم وجود دارد. COVID-19 یک بیماری بسیار مسری است که می تواند منجر به بیماری شدید، ناتوانی موقت و دائمی و مرگ شود. عوامل خطرزا در این زمینه شامل شرایط پزشکی زمینه‌ای و سن بالا است و این عوامل افراد را آسیب‌پذیر کند. با ورود به استادیوم، دارنده بلیت به طور داوطلبانه تمام خطرات مربوط به قرار گرفتن در معرض COVID-19 را بر عهده می گیرد.

اقدامات و فعالیت هایی که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در جام جهانی 2022 انجام می شود، شامل چه مواردی می شود؟

با توجه به همه ‌گیری کووید-19، جام جهانی باشگاه‌ های فیفا 2020 همراه با کشور میزبان مانند اقدامات انجام شده در جام عربی فیفا 2021، بر اقدامات لازم برای محافظت از سلامت و ایمنی همه شرکت ‌کنندگان در مسابقات نظارت خواهد کرد. شرکت کنندگان باید توصیه های مبتنی بر مهار ویروس کرونا را از طریق دولت قطر و وزارت بهداشت عمومی دنبال کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که این مسئولیت خود شماست که در مورد پروتکل‌های بهداشتی همه‌گیری کووید-19 و همه اقداماتی که باید رعایت شود، هم برای ورود به قطر و هم برای بازگشت به کشورتان، مطلع شوید.

چگونه و در چه زمانی بلیت بازی های جام جهانی 2022 خود را می توانم دریافت کنم؟

تمامی متقاضیان موفق به خرید بلیت که در فازهای فروش (1)، فاز فروش (2) و فروش لحظه آخری بلیت را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اند، بلیت‌هایشان را به‌عنوان “بلیت موبایل” تحویل خواهند گرفت. لطفاً توجه داشته باشید که اگر دارنده بلیت‌های چند مسابقه در جام جهانی 2022 قطر هستید، ممکن است بلیت‌ها در زمان‌های مختلف به شما تحویل داده شوند.

هنگامی که برنامه بلیت موبایل جام جهانی 2022 قطر آماده دانلود شد، ما تمام جزئیات را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید از آن استفاده نمایید و بلیت ها را برای مهمانان خود ارسال کنید و یا در روز مسابقه به استادیوم دسترسی داشته باشید. اپلیکیشن خرید بلیت موبایل برای دانلود رایگان است و FIFA Ticketing زمان و نحوه تحویل بلیت های شما را در زمان مقرر اعلام خواهد کرد.

امتیاز 5/5 - از 17 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT