خرید دامنه بدون کلاهبرداری

خرید دامنه بدون کلاهبرداری

زمان مطالعه 7 دقیقه

با یک راهنمای ساده برای خرید دامنه بدون کلاهبرداری، سرمایه گذاری خود را ایمن نگه دارید.

چه بخواهید یک وبلاگ زیبا بسازید یا یک کسب و کار آنلاین کوچک راه اندازی کنید، به یک نام دامنه برای آن نیاز خواهید داشت—امیدواریم که نام دامنه کوتاه، جذاب و مستقیم به اصل مطلب را پیدا کنید.

با این حال، زمانی که نوبت به خرید نام دامنه برای وب سایت شما می رسد، بسیار مهم است که با دقت قدم بردارید و از قربانی شدن در دام کلاهبرداری های رایج جلوگیری کنید. در غیر این صورت، چنین سقوطی می‌تواند منجر به زیان‌های مالی، سرقت اطلاعات حساس یا آسیب به شهرت فرد شود.

بنابراین رایج ترین کلاهبرداری های نام دامنه چیست؟ چگونه می توانید از آنها اجتناب کنید؟

رایج ترین کلاهبرداری های نام دامنه چیست؟

قبل از خرید یک نام دامنه، باید از رایج ترین کلاهبرداری هایی که بازیگران مخرب برای فریب خریداران ناآگاه استفاده می کنند آگاه باشید. با درک آنها می توانید از خود در برابر چنین کلاهبرداری هایی محافظت کنید و تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید.

بنابراین، در اینجا رایج ترین کلاهبرداری های نام دامنه است که باید مراقب آنها باشید.

کلاهبرداری های فیشینگ

در این سناریو، کلاهبرداران ممکن است ایمیل‌های جعلی ارسال کنند یا سایت‌های جعلی ایجاد کنند که شبیه ثبت‌کننده‌های دامنه قانونی هستند. به این ترتیب، آنها سعی خواهند کرد شما را فریب دهند تا اطلاعات شخصی شما (مانند اطلاعات کاربری ورود به سیستم و جزئیات کارت اعتباری) را تحویل دهید و امنیت شما را به خطر بیندازند.

کلاهبرداری های مهندسی اجتماعی

در اینجا، کلاهبرداران از تاکتیک‌های متقاعدکننده استفاده می‌کنند تا شما را برای به اشتراک گذاشتن جزئیات حساس یا انتقال وجوه دستکاری کنند. آنها از اعتماد سوء استفاده می کنند و برای فریب شما در این زمینه احساس فوریت ایجاد می کنند.

و اگر کسی راه ساده ای برای دریافت پول رایگان به شما ارائه دهد، به هیچ وجه رایگان نخواهد بود.

خدمات سپردن جعلی

بله، کلاهبرداران حتی می‌توانند به عنوان سرویس‌های امانی معتبر که یک فرآیند تراکنش امن را برای خرید دامنه ارائه می‌کنند، ظاهر شوند. با این حال، هنگامی که پرداخت انجام می شود، کلاهبردار سر و صدا می کند و شما را بدون دامنه یا پول خود رها می کند.

کلاهبرداری های انسان در وسط

در کلاهبرداری های Man-in-the-Middle، کلاهبردار ارتباطات بین شما و فروشنده قانونی را رهگیری می کند. هدف این طرح حیله‌گر، تغییر مسیر وجوه یا تغییر جزئیات تراکنش است که منجر به نقل و انتقالات غیرمجاز می‌شود – ضرر مالی برای شما و سود برای آنها.

کلاهبرداری های ارزیابی دامنه

برخی از کلاهبرداران خدمات ارزیابی دامنه را ارائه می دهند، اما ارزیابی های نادرستی ارائه می دهند، ارزش دامنه را افزایش می دهند یا اطلاعات گمراه کننده ای را به خریداران فریب می دهند.

به یاد داشته باشید: اگر معامله ای خیلی خوب به نظر می رسد که درست نباشد، احتمالاً یک کلاهبرداری است.

با آگاه ماندن و مراقب بودن، می توانید خطر قربانی شدن در انواع کلاهبرداری های نام دامنه را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. اگر کسب‌وکاری را اداره می‌کنید، مطمئناً باید در مورد حملات سایبری که معمولاً مشاغل با آن مواجه می‌شوند، بیاموزید.

نکاتی برای خرید نام دامنه از یک ثبت کننده

در حالی که خرید یک نام دامنه از یک ثبت کننده امن ترین گزینه است، هنوز چیزهایی وجود دارد که می خواهید قبل از اقدام به آن فکر کنید. اگر در انتخاب نام کامل مشکل دارید، احتمالاً می خواهید نکاتی را در مورد انتخاب بهترین نام دامنه بررسی کنید.

در مورد امنیت، در اینجا چند نکته برای اطمینان از یک تراکنش ایمن و روان وجود دارد.

یک ثبت کننده معتبر انتخاب کنید: اولین قدم این است که یک ثبت کننده نام دامنه شناخته شده و قابل اعتماد را انتخاب کنید که سابقه امنیتی خوبی داشته باشد. می توانید در مورد شهرت آنها تحقیق کنید، نظرات کاربران را بخوانید و گزینه های پشتیبانی مشتری آنها را بررسی کنید.

بررسی در دسترس بودن دامنه: اکثر ثبت کنندگان معتبر ابزارهای جستجوی دامنه را ارائه می دهند که می توانید نام دامنه مورد نظر خود را در آنجا وارد کنید و ببینید آیا در دسترس است یا خیر.

مقایسه قیمت و ویژگی ها: ثبت کننده های مختلف قیمت های متفاوت و مجموعه های متفاوتی از ویژگی های اضافی را ارائه می دهند. بنابراین، برای مقایسه قیمت‌ها، ابزارهای مدیریت دامنه، پشتیبانی مشتری و هر گونه خدمات اضافی که ارائه می‌کنند (مانند حفاظت از حریم خصوصی) کمی زمان بگذارید.

اطمینان از پرداخت ایمن: به دنبال ثبت‌کننده‌هایی باشید که درگاه‌های پرداخت امن و گزینه‌های پرداخت آشنا مانند کارت‌های اعتباری یا پردازشگرهای پرداخت قابل اعتماد را ارائه می‌دهند.

از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید: ثبت‌کننده خدمات حفاظت از حریم خصوصی یا خدمات حریم خصوصی WHOIS را برای محرمانه نگه داشتن اطلاعات حساس شما و محافظت در برابر هرزنامه‌ها یا کلاهبرداری‌های احتمالی ارائه می‌دهد.

فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای (2FA): با فعال کردن 2FA یک لایه امنیتی اضافی به حساب خود اضافه کنید.

سوابق خرید خود را نگه دارید: پس از تکمیل خرید، کپی‌هایی از رسید تراکنش، ایمیل‌های تایید و سایر اسناد مربوطه را ذخیره کنید. آنها می توانند در صورت اختلافات آینده مفید باشند.

اگرچه رعایت شرایط و ضوابط ممکن است اشک شما را خسته کند، اما بهتر است همه چیز را با دقت بخوانید، به خصوص قسمت مربوط به فرآیند تمدید.

نکاتی برای خرید نام دامنه از بازار

مانند ثبت کننده، شما می خواهید یک بازار معتبر با سابقه ثابت فروش دامنه قابل اعتماد را انتخاب کنید. با خواندن نظرات کاربران، بررسی خط‌مشی‌های آن‌ها و بررسی اینکه چه اقداماتی برای محافظت از خریدار ارائه می‌دهند، در مورد بازار تحقیق کنید.

پس از اینکه بازار دامنه را انتخاب کردید، اعتبار فروشنده را تأیید کنید. قبل از خرید، شهرت فروشنده را از طریق رتبه بندی بازخورد آنها و هرگونه اطلاعات اضافی ارائه شده بررسی کنید. در حالی که در حال انجام آن هستید، یک بررسی پیشینه دامنه جامع انجام دهید تا مطمئن شوید دامنه درگیر هیچ گونه فعالیت مخربی نبوده یا شهرت مبهمی دارد.

در مرحله بعد، با فروشنده تماس بگیرید و در مورد نامی که به آن علاقه دارید سؤال بپرسید. می توانید در مورد تاریخچه دامنه، روند انتقال آن و سایر جزئیات مربوطه سؤال کنید. یک فروشنده پاسخگو و شفاف همیشه یک علامت مثبت است.

قبل از ادامه خرید، مالکیت دامنه را تأیید کنید. مدارک مالکیت دامنه را از فروشنده درخواست کنید مانند کد EPP یا تصویری از جزئیات ثبت دامنه.

علاوه بر این، مطمئن شوید که از یک روش پرداخت امن استفاده می کنید. روش‌های پرداخت آشنا را انتخاب کنید که از خریدار محافظت می‌کنند، مانند خدمات امانی. اینها پرداخت را در یک حساب امن نگه می دارند تا زمانی که انتقال دامنه تکمیل شود و امنیت بیشتری را هم برای خریدار و هم برای فروشنده فراهم می کند.

در پایان، به یاد داشته باشید که به غرایز خود اعتماد کنید و در طول فرآیند با دقت قدم بردارید.

نکاتی برای خرید یک نام دامنه از مالک فعلی آن

اگر در نهایت یک نام دامنه عالی را فقط برای اینکه بدانید قبلاً گرفته شده است پیدا کردید، ناامید نشوید: این احتمال وجود دارد که مالک فعلی آن مایل باشد آن را به شما بفروشد. با این حال، برای اطمینان از اینکه مورد کلاهبرداری قرار نمی گیرید، باید مراحل زیر را در نظر بگیرید.

برای شروع، تاریخچه دامنه را بررسی کنید. مطمئن شوید دامنه مورد نظر شما با هرزنامه یا سایر فعالیت های مخرب مرتبط نیست. یک جستجوی آنلاین جامع با استفاده از نام دامنه به عنوان کلمه کلیدی انجام دهید. هر گونه مقاله خبری، پست وبلاگ یا بحث های انجمن مرتبط با دامنه را جستجو کنید زیرا این موارد می تواند جنجال های گذشته، حوادث امنیتی یا سایر اطلاعات مرتبط را نشان دهد.

اگر قبلاً با جستجو در پایگاه داده WHOIS (یا در صورت فعال بودن یک سپر حریم خصوصی از طریق یک کارگزار دامنه) اطلاعات مربوط به مالک یک سایت را پیدا نکرده اید، اکنون این کار را انجام دهید. در حالی که یک جستجوی ساده در وب می تواند این کار را انجام دهد، همیشه اینطور نیست.

در مرحله بعد، با استفاده از اطلاعات تماسی که در پایگاه داده WHOIS پیدا کرده اید، با فروشنده در تماس باشید. علاوه بر مودب بودن و حرفه ای بودن در ارتباطات خود، می خواهید کمی بیشتر در مورد دامنه ای که قصد خرید آن را دارید بیاموزید. شما باید آماده باشید تا در مورد ارزش دامنه و مزایای بالقوه برای پروژه آنلاین خود صحبت کنید. بودجه خود را در نظر داشته باشید.

پس از توافق بر روی قیمت، استفاده از یک سرویس امانی امن را برای تسهیل تراکنش در نظر بگیرید. با نگه داشتن وجوه تا پایان انتقال دامنه، هر دو طرف را در امنیت نگه می دارد.

به محض اینکه خرید کامل شد، فرآیند انتقال دامنه باید آغاز شود. دستورالعمل‌های خاصی را که مالک دامنه یا سرویس امانی استفاده می‌کنید دنبال کنید. نظارت بر پیشرفت برای اطمینان از انتقال موفقیت آمیز. به برقراری ارتباط با مالک دامنه یا سرویس امانی ادامه دهید و پس از اتمام، مالکیت را تأیید کنید.

و اطلاعات تماس دامنه را قبل از تماس یک روزه به روز کنید.

ملاحظات اضافی برای خریداران دامنه

از آنجایی که خرید دامنه از مالک فعلی آن در مقایسه با خرید آن از یکی از ثبت کنندگان یا بازارهای محبوب پیچیده تر است، لازم است احتیاط کنید.

در اغلب موارد، کلاهبرداران سعی می‌کنند این احساس را در شما ایجاد کنند که باید فوراً اقدام کنید، در غیر این صورت معامله‌ای را که یک بار در زندگی انجام می‌شود از دست خواهید داد. در مقابل، یک فروشنده قابل اعتماد تمام زمان لازم را برای تصمیم گیری درست در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین، اگر تحت فشار قرار می گیرید که فوراً پرداخت کنید یا اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید، احتمالاً یک کلاهبرداری است.

اگر به فکر ورود به خرید و فروش آدرس هستید، باید در مورد سرمایه گذاری دامنه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

از خطرات دامنه دوری کنید

این که آیا قصد خرید یک نام دامنه را از یک ثبت کننده، بازار یا مالک فعلی آن دارید، می توانید از خود در برابر کلاهبرداری های احتمالی محافظت کنید و یک تراکنش ایمن و روان را تضمین کنید.

به یاد داشته باشید که تحقیقات عمیق انجام دهید، از خدمات معتبر استفاده کنید و در طول فرآیند محتاط باشید. به خوبی آگاه و هوشیار باشید و از خود در برابر کلاهبرداری های احتمالی در بازار نام دامنه محافظت کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت