بهترین دوره آنلاین رایگان برنامه نویسی

11 بهترین دوره آنلاین رایگان برنامه نویسی برای برنامه نویسی کامپیوتر

زمان مطالعه 8 دقیقه

برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی و ایجاد شغل جدید در زمینه فناوری آماده هستید؟ بهترین دوره آنلاین رایگان برنامه نویسی را در ادامه بشناسید.

مشاغل برنامه نویسی پرتقاضا فراوان هستند و تعداد فزاینده ای از دوره های رایگان به شما کمک می کند تا یکی از آنها را بیابید – حتی بدون مدرک سنتی علوم کامپیوتر.

برای برتری در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر، باید بدانید کجا باید دوره های رایگان برنامه نویسی کامپیوتر را جستجو کنید و با بهترین ها در هر سایت کار کنید. چه مبتدی باشید و چه حرفه ای که به دنبال دوره های رایگان برنامه نویسی آنلاین با گواهینامه هستید، این لیست چیزی برای شما دارد.

1.بهترین دوره آنلاین رایگان برنامه نویسی MIT OpenCourseWare

MIT OpenCourseWare (OCW) یکی از بهترین دوره های برنامه نویسی رایگان برای مبتدیان است. برای شروع کننده های اختصاصی باورنکردنی است، زیرا می توانید دوره های مختلف برنامه نویسی را با سرعت خود طی کنید.

دوره ها به اصول اولیه می پردازند و دسترسی به تمام سخنرانی ها، اسلایدها و تکالیف مورد استفاده در آموزش های ویدئویی را فراهم می کنند. دوره های برنامه نویسی کامپیوتر MIT OCW دارای درس های مقدماتی علوم کامپیوتر و برنامه نویسی در پایتون همراه با زبان های دیگر می باشد. علاوه بر این، می توانید مطالب جامع زیادی را در زمینه های خاص مانند یادگیری ماشین و الکترونیک انتظار داشته باشید.

این سایت دوره های برنامه نویسی مقدماتی خود را به مقدمه های عمومی، دوره های بعدی و دوره های خاص زبان تقسیم می کند.

برای کمک به شما برای شروع، در اینجا بهترین دوره های برنامه نویسی رایگان MIT OCW آورده شده است:

برای مبتدیان: مقدمه ای بر علوم کامپیوتر و برنامه نویسی

برای متوسط: زبان های برنامه نویسی

2.بهترین دوره آنلاین رایگان برنامه نویسی edX

edX دوره های آنلاین رایگان در سطح کالج را به طور مشترک توسط MIT و دانشگاه هاروارد ارائه می دهد. به طور عمده، همه دوره های برنامه نویسی آنلاین رایگان هستند زیرا این سازمان یک نهاد غیرانتفاعی است. با این حال، فراموش نکنید که در صورت تمایل به تسلط بر برخی از سطوح پیشرفته، برخی دوره های پولی نیز در دسترس هستند.

دوره های edX می توانند هفتگی یا خودسرانه باشند و می توانید به صورت آنلاین در کلاس های برنامه نویسی شرکت کنید. موضوعات شامل طیف وسیعی از موضوعاتی است که ممکن است در هر دانشگاه معتبری بیابید، اما انحراف زیادی نسبت به علوم کامپیوتر، مهندسی، و تجارت و مدیریت وجود دارد. آنها همچنین برای راحتی شما به سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته تقسیم می شوند.

برای تجربه برخی از بهترین دوره های برنامه نویسی رایگان، باید به edX بروید. این پلتفرم برنامه‌های گواهی ارائه می‌دهد که یک برنامه درسی غنی ارائه می‌دهد که اجازه می‌دهد در یک حوزه خاص تسلط داشته باشید، مانند توسعه وب پیشانی یا علم داده.

برای یادگیری رایگان کدنویسی آنلاین، در اینجا برخی از بهترین انتخاب‌ها برای بهترین دوره‌های رایگان برنامه‌نویسی edX آورده شده است:

برای مبتدیان: مقدمه CS50 به علوم کامپیوتر (گواهینامه پولی موجود است)

برای متوسط: برنامه نویسی وب CS50 با پایتون و جاوا اسکریپت (گواهینامه پولی موجود است)

3.بهترین دوره آنلاین رایگان برنامه نویسی Coursera

Coursera یک پلت فرم دوره آنلاین رایگان است که توسط دانشگاه استنفورد و سرمایه گذاران خطرپذیر پشتیبانی می شود. این پلتفرم با دانشگاه ها و سازمان های مختلف برای ارائه دوره های آموزشی خود همکاری می کند و در عین حال از طریق برنامه های گواهینامه خود درآمد کسب می کند.

Coursera بر تخصص ها، از جمله مجموعه هایی از دوره های طراحی شده برای ایجاد مهارت های شما در یک موضوع خاص تمرکز دارد. با این حال، به اندازه تقلید یک برنامه کامل جامع نیست.

به عنوان مثال، تخصص شش دوره ای ساختارهای داده و الگوریتم ها، ساختارهای داده پایه، الگوریتم های پایه، الگوریتم های نمودار، الگوریتم های رشته ای، الگوریتم های پیشرفته و مونتاژ ژنوم را پوشش می دهد. وقتی نوبت به برنامه نویسی برای مبتدیان می رسد، تنوع زیادی وجود دارد، چه به مهندسی نرم افزار یا علم داده به عنوان شغلی در آینده چشم دوخته باشید.

Coursera لیستی از دوره های برنامه نویسی آنلاین رایگان و پولی را ارائه می دهد. دوره ها به صورت خود گام هستند اما تاریخ شروع و پایان مشخصی دارند، به این معنی که باید در صورت در دسترس بودن آنها را طی کنید. دوره های امروز ممکن است فردا وجود نداشته باشد، اما دوره های جدید ممکن است به جای آنها ظاهر شوند.

در اینجا بهترین کلاس های کدنویسی آنلاین رایگان Coursera آمده است:

برای مبتدیان: برنامه نویسی برای همه (شروع با پایتون)

برای متوسط: HTML، CSS، و جاوا اسکریپت برای توسعه دهندگان وب (تخصص)

4.بهترین دوره آنلاین رایگان برنامه نویسی Udacity

Udacity یکی دیگر از پلتفرم‌های دوره آنلاین است، اما برخلاف MIT OCW، edX و Coursera، Udacity به شدت بر برنامه‌نویسی، علم داده و موضوعات مهندسی تمرکز دارد. بدون ریاضی، علوم اجتماعی و انسانی. همه چیز در مورد فناوری است و ما معتقدیم که مسلماً برای آن بهتر است.

Udacity قصد دارد شما را برای موفقیت شغلی در یکی از زمینه های مرتبط با فناوری خود آماده کند. این پلتفرم توجه زیادی به برنامه‌های Nanodegree خود می‌کند، که برنامه‌های درسی فشرده (معمولاً در کمتر از یک سال تکمیل می‌شوند) طراحی شده‌اند تا شما را در سریع‌ترین زمان ممکن برای کار آماده کنند.

هر نانودرجات بین 100 تا 500 دلار قیمت دارند.

نمی خواهید چیزی بپردازید؟ خوبه. شما می توانید از کل رویکرد مبتنی بر برنامه درسی اجتناب کنید و به دوره های رایگان برنامه نویسی کامپیوتر پایبند باشید. بیشتر دوره های برنامه نویسی رایگان Udacity مقدمه های اولیه ای هستند که برای شروع یادگیری در یک محیط برنامه درسی کامل در نظر گرفته شده است، بنابراین آنها خیلی عمیق نیستند. شما با آنها حرفه ای نخواهید شد، اما اصول اولیه را یاد خواهید گرفت تا شما را به پیش ببرد.

اگر در کلاس‌های کدنویسی Udacity شرکت می‌کنید، در اینجا چند توصیه از بهترین دوره‌های رایگان برنامه‌نویسی برای شروع ارائه شده است.

برای مبتدیان: مقدمه ای بر برنامه نویسی پایتون

برای متوسط: مقدمه ای بر یادگیری عمیق با PyTorch

برای پیشرفته: طراحی برنامه های کامپیوتری

5.بهترین دوره آنلاین رایگان برنامه نویسی Udemy

Udemy یک بازار آموزش آنلاین است که در آن هر کسی می تواند دوره های آموزشی خود را ایجاد کند (و حتی بفروشد) تا دیگران مصرف کنند. این کاملاً یک شمشیر دولبه است: به افراد ماهر اجازه می‌دهد تا دانش خود را بدون مدرک تحصیلی به اشتراک بگذارند، اما ممکن است مجبور شوید گزینه‌های زیادی را برای یافتن بهترین گزینه برای خود بیابید.

دوره های برنامه نویسی Udemy شامل انواع موضوعات می شود. همه چیز را از خرد کردن داده‌های مبتنی بر پایتون گرفته تا اصول هک اخلاقی، از اصول جاوا گرفته تا توسعه وب در سطح استاد پیدا خواهید کرد. همچنین دوره های زیادی در رابطه با ساخت بازی پیدا خواهید کرد.

توجه: هرگز هزینه کامل دوره Udemy را پرداخت نکنید! بازار Udemy اغلب فروش های گسترده ای دارد و قیمت ها را از 50 تا 90 درصد کاهش می دهد.

در حالی که منتظر هستید، در اینجا برخی از بهترین کلاس های کدنویسی رایگان Udemy برای شروع آورده شده است:

برای مبتدیان: برنامه نویسی 101

برای متوسط: سطح متوسط C++

6. freeCodeCamp

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب ماهر، چه front-end یا back-end، باید کلاس های کدنویسی را در freeCodeCamp (که در درجه اول HTML، CSS، جاوا اسکریپت و React آموزش می دهد) در نظر بگیرید.

شما می توانید با گذراندن دوره ها در دسته های مختلف از برنامه درسی 3000 ساعته freeCodeCamp گواهینامه دریافت کنید. freeCodeCamp محتوایی را در زمینه طراحی وب، تضمین کیفیت، تجسم داده ها، یادگیری ماشین و سایر موضوعات اضافی ارائه می دهد.

اگر می‌خواهید درباره روش‌های Agile/Scrum بیشتر بدانید، می‌توانید در برخی از دوره‌های مرتبط در freeCodeCamp ثبت‌نام کنید.

حتی اگر تجربه کدنویسی نداشته باشید، خوب خواهید بود. انتظار داشته باشید چندین ماه از ابتدا تا انتها سرمایه گذاری کنید تا بتوانید مفاهیم آموزش داده شده را درک کنید. عجله نکن

7.بهترین دوره آنلاین رایگان برنامه نویسی Khan Academy

آکادمی خان یکی از بزرگترین گنجینه های اینترنت است. این پلتفرم آموزشی غیرانتفاعی منبع فوق‌العاده‌ای برای آموزش رایگان در دهه گذشته بوده است و فقط در حال بهتر شدن است. آیا می خواهید حساب دیفرانسیل و انتگرال را یاد بگیرید؟ زیست شناسی؟ تاریخ جهان؟ چگونه مالیات خود را انجام دهید یا پول خود را سرمایه گذاری کنید؟ همه چیز اینجاست.

آکادمی خان دوره های آنلاین جاوا اسکریپت و همچنین HTML، CSS و SQL را ارائه می دهد. در مقایسه با سایر سایت‌های موجود در این فهرست، هنوز یک کاتالوگ نوپا است، اما ارزش آن را دارد که در حین رشد آن را زیر نظر داشته باشید.

با دوره برنامه نویسی کامپیوتر آکادمی خان شروع کنید.

8. YouTube

یوتیوب بسیار مورد توجه است. هزاران لیست پخش آموزشی وجود دارد، اما تعداد زیادی از آنها سطحی یا کاملاً نادرست هستند. از آنهایی که امیدوارکننده به نظر می رسند، بخش خوبی از آنها ناقص هستند. و از آنهایی که کامل شده اند، بخش قابل توجهی قدیمی هستند.

با این حال، اگر چشم فهیمی دارید، یوتیوب می‌تواند منبع خوبی برای یادگیری برنامه‌نویسی باشد.

9.بهترین دوره آنلاین رایگان برنامه نویسی OpenCourser

OpenCourser یک پلت فرم آموزشی مانند سایر سایت های فهرست شده در اینجا نیست. در عوض، این یک موتور جستجو است که هزاران دوره آنلاین رایگان را از سرتاسر وب گردآوری می کند و آنها را در دسترس شما قرار می دهد.

از زمان نوشتن این مقاله، OpenCourser بیش از 900 دوره رایگان برنامه نویسی آنلاین را فهرست کرده و روزانه تعداد بیشتری را اضافه می کند. بله، دوره های زیادی از edX، Coursera، Udacity و غیره پیدا خواهید کرد، اما برخی از ارائه دهندگان دوره های دیگر مانند آکادمی Saylor را نیز خواهید یافت.

حداقل، این یک راه راحت برای جستجوی همزمان بسیاری از پلتفرم های فوق الذکر است.

10.بهترین دوره آنلاین رایگان برنامه نویسی Codecademy

Codecademy مجموعه ای از دوره های برنامه نویسی تعاملی آنلاین است که هدف آن آموزش اصول اولیه تعداد انگشت شماری از زبان های برنامه نویسی و چارچوب ها است. هر دوره یک فرآیند گام به گام بازی سازی شده است که دست شما را از ابتدا تا انتها نگه می دارد.

اما یک کلمه احتیاط قبل از اینکه وارد کد آکادمی شوید: چیزهایی که در اینجا خواهید آموخت تا حدودی ابتدایی و سطحی هستند. Codecademy به شما یاد می دهد که چگونه کد بنویسید، اما به شما یاد نمی دهد که چگونه مانند یک برنامه نویس خوب فکر کنید.

بسیاری از تازه کارها در نهایت ناامید می شوند زیرا نمی دانند با دانشی که به دست آورده اند چه کنند.

اگر قبلاً تجربه کدنویسی دارید و به سادگی می خواهید سینتکس یک زبان جدید را یاد بگیرید، Codecademy بسیار مفید است. اگر خود را مبتدی می‌دانید، فعلاً باید از Codecademy اجتناب کنید.

11.بهترین دوره آنلاین رایگان برنامه نویسی The Odin Project

پروژه Odin یکی دیگر از پلتفرم‌های رایگان، جامع و متمرکز بر برنامه‌نویسی است. HTML، CSS، جاوا اسکریپت و Ruby on Rails را آموزش می دهد. از آنجایی که رایگان است، این یک راه عالی برای دیدن اینکه آیا می‌خواهید شغلی را در این صنعت دنبال کنید، بدون نیاز به هزینه برای یک بوت کمپ گران است. حتی اگر نمی خواهید حساب کاربری ایجاد کنید، می توانید از منابع به صورت رایگان استفاده کنید.

برنامه درسی گسترده است، ناظران بسیار مفید هستند، و پروژه هایی که شما تکمیل می کنید بر اساس سناریوهای دنیای واقعی است که ممکن است در نقش توسعه دهنده با آنها روبرو شوید.

به علاوه، پروژه اودین دارای جامعه‌ای است که دائماً رشد را تشویق می‌کند و فعالانه به اعضا کمک می‌کند.

کد خود را روشن کنید

کدنویسی یک مهارت کلیدی برای زمان است و می‌تواند پایه‌ای باشد که به شما کمک می‌کند فضای تکنولوژی در حال تکامل را از ذهنیت یک خالق هدایت کنید. پیاده روی در پارک نیست، اما اگر مصمم باشید که به آن پایبند باشید، نتیجه خواهد داد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT