دنیای متاورس

دنیای متاورس | شخصیت های دیزنی، پاپ کره ای و بازی Second Life در متاورس

زمان مطالعه 2 دقیقه

فیلیپ رزدل، خالق بازی مشهور زندگی دوم (Second Life)، به دنیای واقعی بازمی گردد، حق ثبت اختراع دیزنی برای “شبیه ساز دنیای مجازی در یک مکان واقعی” ورود به متاورس را وعده می دهد و animal concerts برگذار کننده کنسرت های موسیقی در متاورس با پروژه Kakao’s Klaytn مستقر در کره جنوبی شریک می شود. در این خبر به بررسی جزییات دنیای متاورس می پردازیم.

جزییات دنیای متاورس

پس از اعلام این خبر که شرکت مادر فیس‌بوک نام تجاری خود را به متاورس تبدیل کرده است، پروژه‌های مشابهی فعالیت های خود را برای ورود به فضای مجازی آغاز کرده‌اند، از خرید ملک گرفته تا آزمایش محدودیت‌های این جهان دیجیتالی و خارق العاده.

دیزنی لند در متاورس

این روزها کمتر کسی است که نام دیزنی لند هایی که در کشور های مختلف سراسر جهان وجود دارند را نشنیده باشد. دیزنی لند ها مکان های رویایی هستند که موضاعات بازی ها و فعالیت های آن ها از انیمیشن های جذاب برگرفته شده اند. شخصیت های محبوب از سفید برفی و سیندرلا تا میکی موس و پینوکیو دنیایی جذاب را برای بازدیدکنندگان ترسیم میکنند.

شرکت سرگرمی پشت برخی از محبوب‌ترین پارک‌های موضوعی جهان یعنی دیزنی لند اخیراً حق ثبت اختراعی را برای «شبیه‌ساز دنیای مجازی در مکان‌های واقعی» تأیید کرده است. اگرچه لس آنجلس تایمز گزارش داد که دیزنی “هیچ برنامه ای فعلی” برای استفاده از شبیه ساز در آینده نزدیک ندارد، اما این برنامه پیشنهاد می کند که مهمانان دیزنی لند و دنیای دیزنی در نهایت ممکن است جاذبه های Metaverse را در یک یا چند پارک در ایالات متحده، هنگ کنگ، چین، فرانسه و ژاپن به نمایش بگذارند.

این فناوری با ردیابی بازدیدکنندگان با استفاده از تلفن همراه و ایجاد و نمایش جلوه‌های سه بعدی شخصی‌شده بر روی فضاهای فیزیکی اطراف، مانند دیوارها و سایر اشیاء در پارک، کار می‌کند. با توجه به درخواست ثبت اختراع، توجه احتمالی دیزنی به Metaverse می‌تواند «تجارب مجازی سه‌بعدی فردی واقعی و بسیار فراگیر را بدون نیاز به استفاده از دستگاه مشاهده واقعیت افزوده برای کاربران فراهم کند».

پاپ کره ای (k-pop) در متاورس

روز دوشنبه، Animal Concerts، برگزارکننده کنسرت ها در متاورس اعلام کرد که قراردادی را با شبکه Klaytn کاکائو یونیکورن کره جنوبی به عنوان بخشی از طرحی برای افزایش حضورش در صنعت سرگرمی کشور امضا کرده است. کالین فیتزپاتریک، مدیر اجرایی Animal Concerts گفت:

اهداف اصلی Klaytn ان اف تی و متاورس است.

فیتزپاتریک با اشاره به مسائل مقیاس‌پذیری گفت:

محدودیت‌های فنی تعداد افرادی که واقعاً می‌توانند در یک کنسرت در متاورس شرکت کنند، محدود می‌کند.

او قصد دارد شبکه‌ای از مکان‌های مجازی در پلتفرم‌های موجود و جدید متاورس بسازد تا کنسرت‌هایی را با استعدادهای مختلف، به ظاهر هنرمندان کی‌پاپ، میزبانی کند.

بازگشت خالق Second Life 

لیندن لب، شرکتی که پشت دنیای آنلاین مجازی Second Life قرار دارد، روز پنجشنبه اعلام کرد فیلیپ روزدیل، بنیانگذار آن، به عنوان مشاور استراتژیک همراه با اعضای تیم متاورس شرکت واقعیت مجازی مستقر در سانفرانسیسکو دوباره به پروژه ملحق خواهد شد. به گفته این شرکت، افزودن استعدادهای جدید و قدیمی، ورود Second Life به متاورس را تسهیل می کند.

بازی Second Life یک پلتفرم چند رسانه ای آنلاین است که به افراد امکان می دهد برای خود آواتار بسازند و زندگی دومی را در دنیای مجازی آنلاین داشته باشند. این بازی در سال 2003 معرفی و راه اندازی شده است و به عنوان یکی از پیش رو های صنعت شناخته می شود.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز 4.6/5 - از 9 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

3 دیدگاه

  1. شبنم گفت:

    دیدن کنسرت های کی پاپ به این صورت رویاییه

  2. شبنم گفت:

    کنسرتهای کی پاپ لایو رویاییه

  3. فرانک گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT