دوره آنلاین مهندسی هوش مصنوعی

5 دوره آنلاین مهندسی هوش مصنوعی

زمان مطالعه 6 دقیقه

شما می‌توانید به بسیاری از دوره ها و ویدیوهای مهندسی سریع هوش مصنوعی به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید، اما کدام یک را باید ابتدا تماشا کنید؟ گرچه ممکن است شبیه به هم باشند، اما کلاس های مجازی در زمینه هوش مصنوعی دیدگاه ها و درس های متفاوتی را برای زبان آموزان در تمام سطوح ارائه می‌دهند.

1. Prompt Engineering for ChatGPT (Coursera)

آیا می‌توانید از هوش مصنوعی برای ایجاد یک بازی الهام گرفته از پوکمون استفاده کنید که به کودکان شما کمک می‌کند ریاضیات را یاد بگیرند و غذاهای سالم بخورند؟ ظاهرا بله! دکتر جولز وایت، دانشیار علوم کامپیوتر در دانشگاه واندربیلت، توسعه دهنده دوره، می‌گوید: “می‌توانید کارهای بیشتری با مقداری خلاقیت و کمک ChatGPT انجام دهید.”

احتمالاً چیزهای بد زیادی در مورد هوش مصنوعی شنیده اید. کارشناسان توضیح می‌دهند که چگونه هوش مصنوعی مولد بازار کار را تغییر می‌دهد، در حالی که شبهات نشانه هایی را برمی‌شمارند که توسعه هوش مصنوعی بسیار سریع پیش می‌رود و باید متوقف شود. دکتر وایت مکالمه منفی پیرامون هوش مصنوعی را تغییر شکل می‌دهد و تاکید می‌کند که چگونه می‌توانید از آن به عنوان ابزاری برای باز کردن قفل خلاقیت انسان استفاده کنید.

“نمونه های انگیزشی” در این دوره، امکانات بی حد و حصر استفاده از هوش مصنوعی در کار، پروژه های خلاقانه و کارهای روزمره را نشان می‌دهد. شما بهترین الگوهای سریع مانند پرسونا، تأییدکننده شناختی، تعامل متقابل، اصلاح سؤال، گسترش طرح کلی و موارد دیگر را خواهید آموخت.

سخنرانی ها غنی از محتوا و به راحتی قابل پیگیری است. شما به جای ترس از مدل های زبان بزرگ مانند ChatGPT الهام خواهید گرفت. متوجه خواهید شد که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند در نوشتن، برنامه نویسی، هنر، آزمایش های فکری و سایر پروژه های خلاقانه مفید باشد. در پایان دوره، مفتخر خواهید بود که اولین درخواست خود را نوشته اید و برنامه کاربردی خود را توسعه داده اید.

2. Introduction to Prompt Engineering for Generative AI (LinkedIn Learning)

اگر می‌خواهید فقط مفاهیم بی استخوان در مهندسی سریع هوش مصنوعی را بیاموزید، در این دوره آنلاین ثبت نام کنید. شما تفاوت بین نشانه ها و کلمات و نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای تولید متن و تصاویر را خواهید دانست. در پایان دوره، برخی از مفاهیم کاربردی پیشرفته مانند تنظیم سریع و تعامل با مدل های هوش مصنوعی با استفاده از API را یاد خواهید گرفت.

اگر آخرین فناوری های مصرف کننده هوش مصنوعی را دنبال نکرده اید، این دوره شما را با محبوب ترین ابزارهای هوش مصنوعی امروزی آشنا می‌کند. اول، شما فناوری های مرتبط با GPT مانند ChatGPT و رقیب آن Bard از Google دارید. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از DALL-E و Midjourney تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کنید.

هر موضوع به طور مختصر توضیح داده شده است، و تمام آنچه را که برای شروع سفر مهندسی سریع هوش مصنوعی خود نیاز دارید، ارائه می‌دهد. شما یک پایه محکم در هوش مصنوعی به دست خواهید آورد که باید به یادگیری عمیق تر منجر شود. زمانی که احساس کردید به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید به دوره های آنلاین دیگر در این لیست مراجعه کنید. همانطور که Ronnie Sheer توسعه دهنده و مربی نرم افزار می‌گوید، هوش مصنوعی یک زمینه به سرعت در حال توسعه است، بنابراین همیشه فضایی برای یادگیری مداوم وجود دارد.

3. How to Research and Write Using Generative AI Tools (LinkedIn Learning)

در این دوره آموزشی LinkedIn، متخصص خلاق، Dave Birss نشان می‌دهد که چگونه ابزارهای هوش مصنوعی مولد فرصت بزرگی برای پیشرفت شغلی شما هستند. همانطور که بیرس اشاره می‌کند، انسان ها معمولا از فناوری برای خودکارسازی فعالیت های تکراری استفاده می‌کنند. به لطف هوش مصنوعی، اکنون می‌توانید از فناوری برای خودکارسازی تفکر استفاده کنید.

تفکر خودکار اغلب به عنوان یک تهدید قابل توجه به ویژه برای نویسندگان و خلاقان در نظر گرفته می‌شود. اگر هوش مصنوعی بتواند به جای شما فکر کند، در شغل خود قابل تعویض هستید. اما می‌توانید استدلال کنید که هوش مصنوعی اگر مسئولانه و مؤثر از آن استفاده کنید به نفع شماست. تسلط بر هوش مصنوعی به یکی از نکات ضروری برای موفقیت نویسندگان در عصر محتوای هوش مصنوعی تبدیل شده است، همانطور که تسلط بر اینترنت در طول سال ها به یک مهارت ضروری تبدیل شده است.

Birss شما را با اصول اولیه نوشتن دستورات موثر برای هوش مصنوعی راهنمایی می‌کند. با استفاده از یادداشتی که در این دوره یاد خواهید گرفت (C.R.E.A.T.E.)، می‌توانید برای تولید خروجی های با کیفیت بالا به ChatGPT دستور دهید. این دوره همچنین به شما نشان می‌دهد که چگونه از هوش مصنوعی در کارهای تحقیقاتی مانند خلاصه کردن اطلاعات پیچیده، مشاهده اطلاعات از منظرهای مختلف، دریافت مشاوره تخصصی و موارد دیگر استفاده کنید.

در درس ها تأکید می‌شود که هوش مصنوعی جایگزین شما به عنوان یک انسان نمی‌شود. در عوض، کار شما را افزایش می‌دهد تا بتوانید نتایج بهتری داشته باشید. وقتی ChatGPT به شما خروجی می‌دهد، همچنان باید از مهارت ها و قضاوت خود برای بررسی و اصلاح پاسخ ها و ارائه بهترین نتایج استفاده کنید.

4.دوره آنلاین مهندسی هوش مصنوعی Learn Prompting

اگر خواندن را به تماشای ویدیو ترجیح می‌دهید، به وبسایت Learn Prompting مراجعه کنید. برنامه درسی شما را با استفاده از دروس مبتنی بر متن از طریق تکنیک های ترغیب اولیه تا پیشرفته راهنمایی می‌کند. این دوره ها برای همه رایگان است و توسط محققان، مترجمان و علاقمندان ایجاد شده است.

Learn Prompting ادعا می‌کند که تقریباً هر ویدیوی مهندسی سریع دیگری از مواد آن استفاده می‌کند. بنابراین تعجب نکنید اگر هجوم ناگهانی متخصصان مهندسی هوش مصنوعی را مشاهده کردید که درس های خود را در فیدهای رسانه های اجتماعی شما بازاریابی می‌کنند.

نیازی نیست تمام مطالب موجود در وبسایت را مرور کنید. اگر در حال حاضر درک اولیه ای از اعلان دارید، می‌توانید ابتدا با تکنیک هایی که با آنها آشنایی ندارید شروع کنید. همچنین توصیه می‌کنیم موضوعاتی را که معمولاً در دوره های دیگر پیدا نمی‌کنید، مانند درک ذهن هوش مصنوعی (تحت اصول) و What’s in a Prompt (متوسط) بررسی کنید.

سایت Learn Prompting دروس کوچک و کاربردی ارائه می‌دهد که می‌توانید به راحتی آنها را نشانه گذاری کنید. از خواندن برای یادآوری و مرور سریع مفاهیم مهندسی سریع هوش مصنوعی استفاده کنید. این سایت برای شما مناسب است اگر به دنبال حقایق اساسی هستید که موارد ضروری را پوشش دهد.

5. ChatGPT Ultimate Guide (Skillshare)

این دوره برای مبتدیانی که می‌خواهند به سرعت بهترین موارد استفاده از ChatGPT را طی کنند، بهترین است. ChatGPT Ultimate Guide شما را با رابط ChatGPT و زمین بازی OpenAI قبل از توضیح کاربردهای عملی متعدد ابزار هوش مصنوعی آشنا می‌کند.

59 ویدیوی کوتاه در این دوره به شما صندلی های ردیف جلو را در مورد نحوه کار ChatGPT می‌دهد. مربیان با ChatGPT تعامل دارند، دستورات را تایپ می‌کنند و روی نتایج نظر می‌دهند. اگر استفاده از ChatGPT را امتحان نکرده‌اید، این ویدیوها مقدمه ای عالی برای برنامه هستند.

برخلاف سایر ویدیوهایی که بر روی انواع مختلف دستورات تمرکز دارند، این دوره چندین سناریو را در اختیار شما قرار می‌دهد که ChatGPT مفید خواهد بود. یاد خواهید گرفت که از ChatGPT برای خلاصه کردن متن فشرده و ویدیوهای YouTube، بازنویسی متن، سازماندهی مجدد داده ها و موارد دیگر استفاده کنید. همچنین یاد خواهید گرفت که از ChatGPT در یادگیری، مسافرت و بهبود خانه استفاده کنید.

دروس همچنین توضیح می‌دهد که چگونه هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند در مشاغل خاص عملکرد بهتری داشته باشید. به عنوان مثال، معلمانی که می‌خواهند در زمان خود صرفه جویی کنند، باید ویدیوهای مربوط به ایجاد مقاله، انتخاب چندگانه، پر کردن جاهای خالی و سوالات درست یا غلط را مرور کنند. در همین حال، متخصصان دیجیتال مارکتینگ ویدیوهای مربوط به کپی نویسی، سئو و کلمات کلیدی و اسکریپت برای رسانه های اجتماعی را مفید خواهند یافت.

اگر به دنبال کار هستید، این ویدیوها را ببینید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از ChatGPT برای نوشتن رزومه خود، ایجاد بیوگرافی شخصی، جستجوی شغل و ایمیل به یک کارفرمای احتمالی استفاده کنید. ویدیوها فقط یک نمای کلی ارائه می‌دهند، مطمئناً ایده هایی را در مورد اینکه چگونه ابزار هوش مصنوعی می‌تواند برای جستجوی شغل شما مفید باشد، ایجاد می‌کند.

امروز مهندسی سریع هوش مصنوعی را بیاموزید

برای ثبت نام در این دوره های آنلاین نیازی به دانش فنی پیشرفته ندارید. شما فقط به یک ذهن خلاق، دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی و باز بودن برای کشف مفاهیم در هوش مصنوعی نیاز دارید. اگر به عنوان یک شکاک شروع کرده اید، از این ویدیوها با دید بازتر در مورد مزایای هوش مصنوعی در حرفه و زندگی شخصی خود بیرون می‌آیید.

هر کسی می‌تواند مهندسی سریع هوش مصنوعی را بیاموزد و از این مهارت برای کارهای کاری و شخصی استفاده کند. اما اگر می‌خواهید قدمی فراتر بردارید، مهارت جدید هوش مصنوعی خود را به یک حرفه ارزشمند تبدیل کنید. برخی ممکن است استدلال کنند که مهندسی سریع یک تبلیغات کوتاه مدت است، اما تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مهندسی سریع هوش مصنوعی یک مسیر شغلی مناسب است یا خیر، با شماست.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت