استریم فیسبوک گیمینگ Facebook Gaming چیست

استریم فیسبوک گیمینگ Facebook Gaming چیست؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

با افزایش شدید محبوبیت استریم گیم بین گیمرها، سایتی مانند توییچ (Twitch) شروع به رشدی قابل توجه کرد و به درآمدهای باورنکردنی رسیدند. در همین راستا شرکت آمازون به سرعت شرکت توویچ را خریداری کرد و در نتیجه ماکروسافت و گوگل هم به این فکر افتادند که دست به کار شوند. ماکروسافت سایت میکسر (Mixer) را راه‌اندازی کرد و گوگل هم یوتیوب گیمینگ (YouTube Gaming) را به راه انداخت. در این راستا شرکت فیسبوک هم برای اینکه از دیگر شرکت‌های غول فناوری عقب نماند و این بازار پر سود را از دست ندهد، سایت فیسبوک گیمینگ Facebook Gaming را راه‌اندازی کرده‌ است.

سایت فیسبوک گیمینگ Facebook Gaming چیست؟

سایت فیسبوک گیمینگ Facebook Gaming چیست

شرکت فیسبوک با داشتن سایت‌های فیسبوک، شبکه اینستاگرام و اپلیکیشن واتساپ، بزرگترین قدرت در شبکه‌های اجتماعی را دارد. به گفته خود شرکت فیس بوک، ماهیانه ۷۰۰ هزار کاربر با محتوای مربوط به گیمینگ ارتباط برقرار می‌کنند یا ویدیو می‌گذارند. شرکت فیسبوک مشاهده کرده که از دسامبر ۲۰۱۸ تا دسامبر ۲۰۱۹ با افزایش ۲۱۰ درصدی ساعت‌‌های اشتراک نظرات و دیدگاه‌های مربوط به بازی توسط کاربران مواجه بوده‌اند.

به همین دلیل شرکت فیسبوک سایت فیسبوک گیمینگ Facebook Gaming با آدرس (www.fb.gg) را راه‌اندازی کرد تا از رقبا عقب نماند. طبق آمار، سایت Twitch حدود ۶۱ درصد، سایت YouTube Gaming حدود ۳۵ درصد و Mixer حدود ۴ درصد بازار استریم را در اختیار دارند. با ورود فیس بوک گیمینگ، معادلات به هم خواهد ریخت و بخشی از بازار را خواهد گرفت.

ویژگی‌های Facebook Gaming کدامند؟

سایت فیسبوک گیمینگ Facebook Gaming

با توجه به اینکه سایت فیس بوک بیشترین کاربران شبکه‌های اجتماعی را دارد‌ و همیشه در تلاش بوده است که کاربری راحت‌ را در اینستاگرام و فیسبوک ایجاد نماید، پس در تلاش است در این خدمات استریم هم کار کاربران را به شدت ساده نماید.

– Facebook Gaming دکمه‌ای به‌نام Go Live روی سرویس خود قرار داده است که شروع استریم را برای کاربران و گیمرها  آسان‌تر کند. این دکمه به کاربران این امکان را می‌دهد تا تنها با فشار دادن ساده چند مرحله، ویدئو‌های ضبط‌ شده از بازی‌های موبایلی دیگر خود را در سرویس فیسبوک گیمینگ بارگذاری کنند.

– وقتی کاربر و گیمر آنلاین می‌شود، استریم‌های او در صفحه‌ی شخصی‌اش به‌نمایش در می‌آید؛ در نتیجه دوستان و فالورها، به‌ آسانی به محتوای استریم دسترسی پیدا می‌کنند. جالب است بدانید که قرار است برنامه اتصال استریم‌ها را با اینستاگرام در آینده فراهم سازد.

– با قرار دادن قابلیتی به ‌‌نام برنامه Level Up ، فیسبوک هم مانند توییچ و یوتیوب، امکان درآمدزایی را در اختیار استریمرها قرار می‌دهد. بر خلاف یوتیوب، خبری از تبلیغات نیست و فیسبوک ترجیح داده راه دیگری را برای درآمدزایی در پیش بگیرد به این معنا که این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد به استریمرهای مورد علاقه خود پول پرداخت کنند و بخشی از آن را به عنوان کارمزد برای خود بر دارد (مانند روش توویچ).

– اپلیکشن موبایلی فیسبوک گیمینگ مسیری را برای استریم ویدیو گیم‌های بازی‌های موبایل مانند کلش آف کلنز و دیگر بازی‌های محبوب گوشی‌های هوشمند را فراهم ساخته است.

– قابلیت چت هم در اپلیکیشن فیس بوک گیمینگ گنجانده شده و کاربران حین تماشای استریم می‌توانند با هم گفتگو کنند.

– پس از اجرای اپلیکیشن فیس بوک گیمینگ، در تب Discover می‌توانید بازی‌های مورد علاقه و محتوای ترند فعلی را مشاهد کنید. در این اپ هم مثل فیسبوک و اینستاگرام می‌توانید در صورت فعال‌سازی بخش نظرات، درباره ویدیوهای استریم شده با دیگران تعامل داشته باشید و دیدگاه‌ها را ببینید.

– طبق بستر برنامه Level UP ، دونیت‌های فالوور‌ها به صورت Facebook Stars انتقال داده می‌شود که هر ستاره‌ای معادل ۰/۰۱ دلار می‌باشد. برای نقد کردن هم شما باید ۱۰۰ دلار (۱۰ هزار ستاره) جمع کرده باشید. برای استریم کننده‌های ایرانی، به راحتی با استفاده از بخش نقد کردن درآمد ارزی خدمات اول پرداخت، معادل ریالی آن را دریافت خواهید کرد.

ثبت نام برای فعالیت در فیسبوک گیمینگ؟

درامد فیسبوک گیمینگ Facebook Gaming

  • برای ثبت نام ابتدا وارد Gaming Video Creator شوید و ثبت نام کنید.
  • در ادامه فرم مربوط به کمیته استریم کننده‌های گیم را پر نمایید (اینجا را کلیک کنید).
  • نرم افزار XSplit را روی سیستم خود برای استریم نصب کنید.
  • داشتبورد برای استریم مورد نظر خود تنظیم کنید.
  • وارد Going live شوید و استریم کنید.

حال که متوجه شدید سایت فیسبوک گیمینگ Facebook Gaming چیست ، در صورتی که بخواهید در این سایت فعالیت کنید و به درآمد دلاری برسید، برای نقد کردن درآمد‌های ارزی خود می‌توانید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. علی گفت:

    سلام.یک استریمر گیم فیس بوک طلب دلار برای پشتیبانی کرده،ایا کلاه برداریه؟ایا نیاز به پشتیبانی مالی دارد؟

  2. فهیم گفت:

    سلام

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT