شغل فریلنسر برای سبک زندگی شما مناسب نیست

5 دلیل برای اینکه شغل فریلنسر برای سبک زندگی شما مناسب نیست

زمان مطالعه 6 دقیقه

در سال های اخیر با دور شدن کارمندان از کار های استانداردتر، شاهد تغییر گسترده ای به سمت کار های آزادتر بوده‌ایم. بسیاری برنامه های باز، حجم کاری کم و انعطاف‌پذیری سبک زندگی آزاد را از مزایای عمده ای می‌دانند که کارکنان اداری سنتی نمی‌توانند با آنها مطابقت داشته باشند. شغل فریلنسر برای سبک زندگی شما مناسب نیست؟!

نقد درآمد ارزی

با این حال، قبل از اینکه وارد یک حرفه جدید شوید، چندین جنبه منفی وجود دارد که باید در هنگام کار آزاد در نظر بگیرید. به عنوان یک فریلنسر، سطح در دسترس بودن، فداکاری و نیاز شما به مهارت های جدید تا حد زیادی به ماهیت کار و نحوه مدیریت زمان خود بستگی دارد.

1. فریلنسرها به در دسترس بودن زیادی نیاز دارند

شغل فریلنسر برای سبک زندگی شما مناسب نیست

شغل فریلنسر برای سبک زندگی شما مناسب نیست

اگر به یک برنامه کاری استاندارد 9 تا 5 در 5 روز در هفته عادت دارید، برنامه استاندارد فریلنسر ممکن است کمی شوکه کننده باشد. به دور از رویاهای بسیاری از فریلنسرهای بالقوه در مورد روزهایی که در شمال سپری می‌کنند، به زمان تقریباً ثابتی در ساعت نیاز دارید.

مشاغل ممکن است با مشتریان در مناطق مختلف به هم نزدیک شوند یا حتی با هم تداخل داشته باشند. این بدان معناست که ساعت شما باید با ساعت آنها همگام شود و شما را مجبور می‌کند در تمام ساعات جلسات و تماس بگیرید.

همچنین ممکن است متوجه شوید که باید در تعطیلات آخر هفته برای انجام کار آماده باشید، به این معنی که به طور مداوم روزهای تعطیل را در نظر نخواهید گرفت. اگر با تغییر برنامه، از جمله ساعات غیرمعمول دست و پنجه نرم می‌کنید، شغل به عنوان فریلنسر ممکن است بیش از حد انتظار استرس زا باشد.

2. یافتن کار به عنوان فریلنسر دشوار است

پیدا کردن کار قراردادی به این سادگی نیست که خودتان را یک فریلنسر اعلام کنید و منتظر بمانید تا کار شروع شود. پیدا کردن مشاغل جدید به کارهای قانونی زیادی نیاز دارد، رد شدن متوالی و ارتباطات زیادی را می‌طلبد. فرصت های زیادی در بازار وجود دارد، اما در کاریابی خود تنها نخواهید بود و برخی از آنها را به دام خواهید انداخت.

ممکن است متوجه شوید که یافتن کار از طریق کانال های استاندارد دشوار است. وبسایت های زیادی وجود دارد که به یافتن کارهایی به سبک رویایی اختصاص داده شده‌اند، اما ممکن است لازم باشد برای بهترین نتایج از مسیر شکسته خارج شوید. در حالت ایده آل، سایتدهای ویژه ای را بررسی کنید که بر تخصص خاص شما تمرکز دارند تا رقابت کاهش یابد. صنعت فناوری، به ویژه، دارای مجموعه وسیعی از سایت ها است که به کار قراردادی اختصاص داده شده‌اند.

تا زمانی که مجموعه ای قوی از مشتریان دائمی نداشته باشید یا یک یا دو قرارداد بلندمدت را منعقد نکرده باشید، باید زمان زیادی را برای یافتن راه هایی صرف کنید. سایت های زیادی وجود دارد که به شرکت ها و افراد اختصاص داده شده است که کار به سبک گیگ ارائه می‌دهند، اما حتی از طریق این سایت ها، باید برای ارسال پیام ها و پیشنهادات کار کنید.

بسیاری از فریلنسرهای جدید برای حجم زیادی از کار لازم برای ایجاد شغل آماده نیستند. جستجوی فرصت های جدید می‌تواند بسیار دشوار و ناامیدکننده شود، اگر آماده نباشید.

3. حفظ تعادل به عنوان یک فریلنسر دشوار است

شغل فریلنسر برای سبک زندگی شما مناسب نیست

شغل فریلنسر برای سبک زندگی شما مناسب نیست

حقیقت ناگوار داشتن یک برنامه به شدت متغیر همراه با نیاز به زمان اضافی فقط برای یافتن کار این است که رسیدن به تعادل سالم کار و زندگی دشوار است.

بر خلاف یک شغل سنتی، که در حال حاضر یک برنامه منظم ارائه می‌دهد، شما باید با انتخاب عدم انجام کار جدید برای یک دوره، زمان استراحت خود را برنامه ریزی کنید. در حالی که این ممکن است به این معنی باشد که شما زمان کمی برای استراحت دارید، همچنین به این معنی است که در این مدت هیچ درآمدی نخواهید داشت.

در حالی که جذابیت آزادی برای سفر یا تعطیلات هر زمان که بخواهید ممکن است قوی باشد، واقعیت فریلنسینگ با تصور بسیاری متفاوت است. فریلنسینگ به شما این آزادی را می‌دهد تا هر زمان که می‌خواهید وسایل خود را جمع کنید، اما ممکن است وقت کافی نداشته باشید. همچنین ممکن است متوجه شوید که سفرهایی که انجام می‌دهید به تعطیلات کاری تبدیل می‌شوند که کاری بسیار بیشتر از گشت و گذار هستند.

بدتر از آن، زمان برداشته شدن ممکن است منجر به از دست دادن مشتریانی شود که هیچ تعهدی ندارند تا در بازگشت شما منتظر بمانند تا کاری را که باید انجام دهند انجام دهند. برای یافتن تعادل، باید یک خط باریک بین اطمینان از اینکه زمان دارید تا از فشار خارج کنید و جریان نقدینگی و کار را حفظ کنید، طی کنید.

4. کار آزاد نیاز به فداکاری زیادی دارد

ادامه کار به عنوان یک فریلنسر مستلزم میزان بیش از حد ​​تعهد است. در حالی که یک شغل استانداردتر ممکن است به اندازه یک موقعیت شغلی آزاد انعطاف پذیری ارائه ندهد، این انعطاف می‌تواند یک مشکل باشد.

هنگامی که به عنوان یک فریلنسر کار می‌کنید، ساختار یک روز 8 ساعته در دفتر را نخواهید داشت. اگر می‌خواهید وسط روز برای گرفتن قرار یا دویدن به فروشگاه بیرون بروید، می‌توانید. با این حال، اگر از این روش بیش از حد استفاده شود، در نهایت با مهلت های از دست رفته و پروژه های شکست خورده مواجه خواهید شد.

داشتن تعهد برای رعایت ضرب الاجل ها و انجام کار خود یک مهارت ضروری است که همه فریلنسرها نمی‌توانند آن را مدیریت کنند. کاری که می‌بینید انجام می‌دهید نیز ممکن است بسیار تکراری باشد و استرس بیشتری را به شما اضافه کند. پیدا کردن یک خروجی برای کمک به شما در حفظ خلاقیت هنگام انجام کار آزاد ضروری است.

به عنوان یک مسئله اضافی، فریلنسرها اغلب با نگرانی هایی در مورد فرسودگی شغلی بالقوه مواجه هستند. با گذشت زمان، یک برنامه ناهماهنگ، ساعت های عجیب و غریب، و تغییر مداوم بازار کار می‌تواند باعث استرس روحی قابل توجهی شود. نیاز به انگیزه قوی و مداوم می‌تواند باعث شود که کار آزاد برای برخی دشوارتر از دیگران باشد.

5. فریلنسرها باید هندل همه مشاغل باشند

برای تبدیل فریلنسری از یک شغل فرعی به یک شغل تمام وقت، باید فقط در یک دسته تخصص داشته باشید. بسته به جایی که تخصص خاص شما در آن نهفته است، فرصت ها ممکن است به اندازه ای که می‌خواهید زیاد نباشند.

ساده ترین راه حل برای این مشکل این است که مجموعه مهارت های خود را تا حد امکان در زمینه های مرتبط گسترش دهید تا مجموعه قراردادهایی را که می‌توانید انجام دهید گسترش دهید. اگر احساس راحتی نمی‌کنید که به بسیاری از جنبه های مختلف رشته انتخابی خود تغییر دهید، ممکن است بالقوه خود را برای مشاغل آزاد دوست نداشته باشید.

با این حال، حتی زمانی که مجموعه وسیعی از مهارت ها را دارید، باید زمانی را برای مطابقت با استانداردهای صنعت اختصاص دهید. یکی از بهترین بخش های فریلنسری این است که به ندرت از شما خواسته می‌شود که فقط از یک مهارت استفاده کنید.

شما فرصت های زیادی برای یادگیری در کار و گسترش در زمینه های جدید خواهید داشت. اگر طرفدار چالش های جدید و ناشناخته نیستید و وارد قراردادهایی نمی‌شوید که با رزومه شما مطابقت ندارند، ممکن است استرس زاتر از آن چیزی باشد که می‌خواهید.

کار فریلنسر برای همه مناسب نیست

در حالی که تقریباً در هر شغلی امکان دورکاری وجود دارد، همه نباید شیوه کاری خود را تغییر دهند. بین برنامه سخت، مشکل در یافتن کار و تعهد لازم برای حفظ جریان نقدینگی، کار برای همه مناسب نیست.

باید به دقت در نظر بگیرید که آیا مجموعه مهارت ها، علایق و سطح تعهد شما را قادر می‌سازد تا به تنهایی به موفقیت دست پیدا کنید. درک این نکته مهم است که با وجود تمام مزایایی که فریلنسینگ به همراه دارد، معایب زیادی نیز وجود دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت