وریفای کردن با کمک سایت Jumio

معرفی خدمات وریفای کردن با کمک سایت Jumio

زمان مطالعه 3 دقیقه

در عصر اینترنت، سایت‌های مختلف، خدمات متفاوتی را به مشتریان خود ارایه می‌کنند. در راستای جلوگیری از هک شدن، کلاهبرداری و همچنین امکان ثبت‌نام کاربران واقعی در سایت، این سایت‌ها قوانین و روش‌هایی برای وریفای کردن کاربران (احراز هویت کاربران) در نظر گرفته‌اند. بسیاری از آنها وریفای را بر اساس ارسال کد تایید به شماره تلفن به انجام می‌رساند، اما کاربران این مسیر را به راحتی دور می‌زنند و به همین دلیل وریفای‌ها به سمت پیچیده‌تر شدن پش می‌رود. سایت Jumio یکی از شرکت‌هایی است که خدمات وریفای را به شرکت‌های دیگر ارایه می‌کند.

سایت Jumio چیست؟

در حقیقت Jumio یک شرکت در حوزه خدمات پرداخت آنلاین موبایلی و همچنین خدمات احراز هویت کاربران (identity verification) و تایید اعتبار کارت و اسناد شناسایی می‌باشد. این شرکت که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد، توانست در سال ۲۰۱۵ سرمایه‌گذارانی را جهت افزایش سیستم‌های تشخیص هویت جذب کند که حدود ۳۶ میلیون دلار برآورد می‌شود.

وریفای کردن با کمک هوش مصنوعی و تشخیص بایومتریک

در تکنیک‌های احراز هویت قدیمی، شرکت‌ها از کاربران می‌خواستند که تصویر مدرک شناسایی خود را مانند پاسپورت یا کارت شناسایی اسکن کرده و سپس آن را در سایت آپلود نمایند. همچنین در موارد سختگیرانه‌تر، کاربر باید یک عکس آنلاین هم از خود می‌گرفت تا در سایت بارگذاری شود، سپس حداقل یک روز طول می‌کشید که متخصص سایت، تنها بر اساس مدارک ارسالی هویت افراد را تایید یا رد کند. تمامی این مراحل معرفی شده چندین اشکال مختلف داشت که با استفاده از خدمات سایت Jumio بر طرف شده است:

وریفای کردن سایت Jumio

مشکل شماره ۱: بسیاری از سایت‌ها زمانی که برای ثبت‌نام کاربر سخت‌گیری می‌کنند و وارد فرایند پیچیده می‌شوند، کاربر از ثبت‌نام پشیمان می‌شود. همچنین طبق آمار بسیاری از سایت‌ها و سازمان‌ها هنگامی که قوانین را تغییر می‌‌دهند، ۴۰ درصد مشتریان و کاربران وفادار خود را از دست می‌دهند.

رفع مشکل: استفاده از سیستم احراز هویت Jumio، فرایندها را ساده‌تر می‌کند و کاربر لازم نیست، فرایندی مثل تهیه عکس و یا اسکن مدارک را پشت سر بگذارد و به راحتی با دوربین لبتاب همه این فرایند انجام می‌گیرد. در حقیقت این خدمات، باعث تسهیل عملکرد کاربر در سایت (User Onboarding) می‌شود.

وریفای کردن

مشکل شماره ۲: در روش‌های قدیمی، کارشناس سایت باید مدارک را بررسی کند و گاهی اوقات به دلیل حجم زیاد مراجعه کننده، تایید مدارک چندین روز طول می‌کشد. اگر مدارک ناواضح باشند، دوباره کارشناس باید مدارک را به کاربر ارجاع دهد تا دوباره مدارک را ارسال کنند که خود به تنهایی فرایند تایید را چند روز دیگر به عقب می‌اندازد.

رفع مشکل: به دلیل اینکه بررسی بایومتریک تصویر صورت و همچنین آنالیز مدارک توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود، تمامی تایید فقط چند دقیقه به انجام می‌رسد. همچنین اگر تصاویر واضح نیافتاد، همان موقع سیستم از شما می‌خواهد که دوباره در جلو دوربین لبتاب یا گوشی همراه قرار گیرید.

 خدمات وریفای کردن

مشکل شماره ۳: با توجه به اینکه اکثر سایت‌ها مشتریانشان از سرتاسر دنیا است، به طور معمول ممکن است کاربرانی، مدارک را جعل کنند و  تشخیص آن به راحتی توسط سایت پذیرنده امکان پذیر نیست و خطر کلاهبرداری افزایش می‌یابد.

رفع مشکل: به دلیل اینکه این سیستم به طور آنلاین و هم زمان تصویر شخص و مدارک هویتی ارسال شده به همراه تطابق آنها با یکدیگر را بررسی می‌کند، احتمال تقلب به شدت کاهش می‌یابد.

 خدمات وریفای کردن ID

مشکل شماره ۴: بسیاری از سایت‌ها برای وریفای از ارسال کد تایید به شماره تلفن ثبت‌شده استفاده می‌کنند، اینکار دو مشکل دارد، یک: کاربران ممکن است از تلفن مجازی مثل 5SIM استفاده کنند. دو: ممکن است کاربر به راحتی پیامک دریافت نکند یا دیر دریافت کند.

رفع مشکل: با این روش دیگر نیازی به تایید شماره تلفن نیست.

در حال حاضر بسیاری از سایت‌های فریلنسری به سمت وریفای کردن به روش معرفی شده تمایل پیدا کرده‌اند. به عنوان مثال سایت 99designs از این روش برای وریفای استفاده می‌کند و البته پاسپورت ایرانی مورد قبول است. در صورتی که نیاز به پرداخت ارزی دارید می‌توانید از خدمات اول پرداخت استفاده کنید. همچنین اگر با سایت‌های خارجی همکاری می‌کنید، پیشنهاد می‌شود برای نقد کردن درآمد ارزی خود از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT